The Amazing Colossal Man (1957)

Sciencefiction

geregisseerd door Bert I. Gordon
met Glenn Langan, Cathy Downs en Larry Thor

Een legerkolonel wordt per ongeluk blootgesteld aan een overdosis nucleaire straling en groeit binnen de kortste keren uit tot een reus die flink huishoudt in Las Vegas.

Ik ben vaak best wel in voor corny fifties scifi maar dit sukte behoorlijk. Bert I. Gordon films sucken trouwens altijd.

avatar van otherfool
Uit het zelfde jaar als het sterke Incredible Shrinking Man, maar daar houdt de vergelijking op. Dit langdradige filmpje zonder spanning is ook voor liefhebbers van het genre over te slaan, met uitzondering van een prachtige scene waarin de reus gaat darten met een 3 meter lange injectiespuit...

1,5*.

avatar van Vinokourov
Wraaaaghh, het einde, extra-spectacular!! Stiekem is Bert I. Gordon wel cool (zeker zijn wat latere films zijn beter te verteren). Hij is echter wel lastiger dan te waarderen dan bijvoorbeeld een Ed Wood, die in dezelfde periode ook tekeer ging met bizarriteiten. Desalniettemin 2 sterren voor dit stukje cinema.

avatar van alexspyforever
Moeilijk te beoordelen film. De scènes met de reus zijn niet slecht al zijn de effecten soms letterlijk doorzichtig. Het duurt ook erg lang voor de film op gang komt, waardoor het allemaal wat langdradig en zich letterlijk voortsleept. De finale is nog wel amusant, heeft wel iets weg van King Kong maar toch allemaal een stuk minder. De vergelijkingen met The Incredible Shrinking Man had ik ook al gemaakt al is dat technisch de betere film (ook al stelt ook dat verhaal niet veel voor en is dat einde vreselijk moralistisch). Hopelijk is de sequel beter.