• 8.223.611 stemmen

Geregisseerd door: Evan Goldberg en Seth Rogen

Met onder meer: James Franco, Jonah Hill en Seth Rogen

Releasedatum: 29 augustus 2013

Over This Is the End

"Nothing ruins a party like the end of the world."

De film volgt zes vrienden die opgesloten zitten na een reeks vreemde, catastrofistische gebeurtenissen die Los Angeles hebben verwoest. Als de wereld buiten zich ontrafelt, zorgen de slinkende voorraden en claustrofobische omgeving ervoor dat hun vriendschap scheurtjes begint te vertonen.

imageimageimageimageimage

avatar van MDRAIJER

MDRAIJER

Tarkus schreef:

Wel goed vond ik de speciale effecten en de soundtrack, met o.a. Led Zeppelin.

Ik heb volgens mij geen Led Zep langs horen komen, hoor. Lijkt me ook haast onmogelijk aangezien Jack Black voor School of Rock met een duizendaantal mensen moest smeken voordat ze een nummer mochten gebruiken.

Black Sabbath zat er wel in, misschien dat je die bedoelde.

avatar van 1311811

Iemand The Interview gezien? Komt het regisseursduo Seth & Evan daar ook met hetzelfde soort, flauwe, smerige, puberale grappen met veel 'P....' erin? Too much, daar er nog wel een paar geslaagde grappen inzitten en verder dito actiescènes, maar overall te langdradig, en wat betreft de dialogen, onzinnig. Het was te verwachten, maar ik hoopte op meer 'vuur' van deze cast die mij normaal wel weet te overtuigen.

avatar van weberanja

weberanja

1311811 schreef:

The Interview zelfde laken een pak, maar ik vind het leuk, alleen Franco is over de top!

avatar van Proeneke

Proeneke

Mar,mar,mar, keer een filmpje. Toch wel gelachen hoor, wat een bende.

En ik wil me hierbij meteen opofferen voor iedereen die hem niet wil zien , om hem te zien voor hen, hahaha

avatar van 1311811

weberanja schreef:

Oké...ik had natuurlijk ook gewoon reacties kunnen lezen n.a.v. deze film; de reactie van Arnoud87 van 4 oktober zegt me eigenlijk al genoeg...maybe alcohol does the trick

Leuke vermakelijke film, eigenlijk precies wat je er van kan verwachten, flauwe grappen.

avatar van IH88

IH88

“Seth, that's some of the better acting than I've seen in your last six movies. Where the fuck was that in Green Hornet?”

Aardige komedie die erg sterk begint maar na drie kwartier wel heel vaak in herhaling valt en daarna weinig echt grappige momenten meer kent. This Is the End brengt een groep acteurs samen die in het normale leven ook vrienden zijn en dat is te zien. Het voelt allemaal erg vertrouwd aan en de inside jokes zijn in het begin erg grappig.

Seth Rogen, Jay Baruchel, Jonah Hill, James Franco etc. hebben zichtbaar de grootste lol en het eerste gedeelte met de introductie van alle personages (die zichzelf spelen) in het huis van Franco is hilarisch en je hoopt dat de film dit niveau kan vasthouden. Wanneer de aliens aarde (of in dit geval Los Angeles) aanvallen komen sommige bekende gezichten op geweldige wijze aan hun einde (Cera, Rihanna) en de aanval ziet er erg sterk uit. Maar zodra Rogen, Baruchel, Hill, Franco, McBride en Robinson gaan schuilen in het huis van Franco wordt het wel erg kinderachtig en de meeste grappen slaan dood. Een parodie op de exorcist is wel het dieptepunt. Alhoewel de cameo van Channing Tatum er niet ver vanaf zit. In het laatste gedeelte komen regisseurs Evan Goldberg en Rogen nog met een moralistisch boodschap maar die past niet echt in de film. Het laatste gedeelte in de hemel is wel geweldig en zorgt ervoor dat This Is the End niet als een nachtkaars uitgaat.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Ik kan me nog goed herinneren hoe overdonderd ik indertijd was toen ik Knocked up had gezien: zonder enige verwachting aan begonnen, vooraf totaal onwetend van de makers, na afloop bijna euforisch vanwege de vaak geïmproviseerde humor, de schaamteloze dialogen, het ongegeneerde vieren van de levensstijl van de slackers en bovenal het gemak waarmee personages die nèt niet over-the-top-karikaturaal waren zo levensecht werden neergezet. Vele jaren en talloze films met al die acteurs later heb ik er onderhand mijn buik wel van vol: wéér die preoccupatie met wiet, poep, sex en popcultuur, wéér die gross-out-humor (Seth Rogen die vanwege het watergebrek in z'n eigen mond probeert te plassen), wéér die riffing-dialogen (Danny McBride die kijkt hoeveel grappen hij kan persen uit het onderspuiten van James Franco's huis), wéér die personages die eigenlijk steeds maar weer een variant op zichzelf spelen – zelfs als alien was Seth Rogen meer Seth Rogen dan Paul. Qua plot schiet deze film na het eerste halve uur ook niet echt meer op, de apocalyptische scènes vind ik bepaald niet zo indrukwekkend als andere gebruikers hier, en vanaf het moment dat ze het huis van James Franco verlaten sléépt de film zich echt naar het slot. Op gezette tijden zeer grappig, maar als geheel een dodelijk vermoeiende ervaring.

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

Zo orgineel, maar ook zo slecht!

Dit is een grote teleurstelling voor mij want ik ben wel fan van comedy's als o.a. Superbad, Pineappel Express, 21 (en 22) Jump Street, Bad Neighbors (één en twee) Get Hi; To The Greek, Knocked Up en zo verder en zo verder. Dus ik dacht het is eens tijd voor This Is The End, maar blijkt helemaal niet te kunnen tippen aan al die andere films van al de mannen die hier in verschijnen.

Wel orgineel zoals ik al zei dat ze hun eigen spelen op een over the top overacting opzettelijke bedoeling net als: Michael Cera die hier een zogezegde coke snuiver blijkt te zijn die momenten waren nog best leuk.

Dat geldt ook voor de zotte stunts en effecten die zo leuk gedaan waren maar daar stopt het ook bij.

Voor de rest was het veel te langdradig, en wat ze hier grappig willen laten overkomen was voor mij veel te veel gezever onder de acteurs zelf die maar bleven idiote dingen zeggen dat op niks neer kwam, en na een uur werd het een pijnlijke marteling om het helemaal uit te kijken.

avatar van K. V.

K. V.

Deze was op tv en toch maar eens meegepikt. 'k wist niet echt wat te verwachten, maar een bijzonder filmpje is het niet geworden. Aan de cast zal het nochtans niet liggen, want heel wat bekend volk passeerde de revue.

Het verhaal was redelijk simpel en dus niet zo bijzonder.

Een filmpje waar je niet veel moet bij nadenken, maar allemaal niet zo bijzonder.

avatar van Malick

Malick

Is dit een soort van Amerikaanse tegenhanger van The World's End? Net zo leuk?

avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

Nope, dit is meer Apatow-achtige humor. Wel leuk verder en creatiever dan de gemiddelde Apatow.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Ik denk dat dit wel een type film is dat je beter vindt naarmate je meer werk van de acteurs hebt gezien. Ik denk dat ik nu anders tov Seth Rogen sta, dan de laatste keer dat ik deze film zag.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Grappig wat je daar zegt. Toen ik Seth Rogen voor het eerst zag (in Knocked up) was ik laaiend enthousiast over hem, maar sindsdien heb ik gemerkt dat hij eigenlijk in elke film Seth Rogen speelt, zelfs wanneer hij een alien (Paul) een stem moet geven...

avatar van Seifer

Seifer

Een film die je vooral niet serieus moet nemen

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2027 stemmen

alleen al Danny Mcbride in een film is jammer....wat heb ik een hekel aan die vent. Verder valt de film te vaak stil en komt het niet echt los.

avatar van FlorisV

FlorisV

Echte mannenfilm die enkel geschikt is om samen met een groep maten en een flinke hoeveelheid bier te consumeren. Zo plat als een dubbeltje, bijna geen enkele grap boven de gordel en verder een met zichtbaar plezier gemaakte, door en door foute, puberale film. Geenszins briljant maar toch wel goed voor een schaterlach hier en daar. Ik vind Franco altijd tegenvallen in comedies en Rogen nooit bijzonder maar het script wil hier en daar nog best gevat uit de hoek komen en er zit nog een flinke dosis absurditeit en redelijke fx in. Het is een script van een nivo waarvan ik denk dat zelfs ik het ook wel had kunnen bedenken allemaal, maar deze mannen hadden de middelen en hebben het gemaakt.

avatar van Shadowed

Shadowed

Lollig.

Inderdaad zoals bovenste gebruiker al noemt, dit is een mannenfilm die het best genietbaar is met 1 of meerdere kratjes bier. Typisch een film die je ook vanuit de regie van Rogen verwacht, alleen dat het er zo lomp en over the top aan toe zou gaan had ik niet meteen verwacht.

Wel leuk gedaan dat, vooral omdat je dan iets anders krijgt dan de nullen die geen baan hebben, nullen die knappe vrouwen willen hebben of nullen die op high school zitten. Wat deze film ook specialer maakt is dat ze geen karakter of personage spelen, maar zichzelf. Dat pakt af en toe behoorlijk komisch uit.

Wel een grote dosis flauwe humor. Leuk dat sommige sterren zichzelf behoorlijk te kijk zetten, zoals Rihanna en Cera. Voor de rest was het vaak wat flauw waardoor je wat uit de film valt. De effecten zijn ook niet bepaald mega bijzonder. Wel gaat het er soms flink lomp aan toe waardoor je weer in de film valt. Ik heb me prima vermaakt.

Wat kan je van het acteerwerk zeggen? Dit voelt wel aan alsof een groep vrienden de film heeft gemaakt, en volgens mij is dat zelfs zo.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Roger Thornhill schreef:

Ja, maar je moet ook weten waar je goed in bent. Joe Pesci moet ook niet plots in een romantische film gaan opduiken? Seth Rogen is een typecast, het is leuk om hem bezig te zien. Hij zal geen opwachting maken in mijn "beste acteurs"-lijstjes, maar ik vind het wel altijd leuk om hem bezig te zien.

avatar van JanLo

JanLo

MDRAIJER schreef:

Black Sabbath zat er wel in, misschien dat je die bedoelde.

Kleinigheidje die te begrijpen valt.

avatar van Zwolle84

Zwolle84

Haha, wat een briljante onzin blijft dit toch. Absoluut een van de leukere komedies die ik heb gezien. Sowieso heb ik een zwak voor films die zichzelf niet te serieus nemen, wat hier ook op de acteurs zelf slaat. Met name die rol van Michael Cera is heerlijk a-typisch vergeleken met zijn gebruikelijke rollen, maar ik moest ook LOL'en om de (not) rape-scène met de brave Emma Watson. Daarnaast blijven ze maar strooien met de meest geweldige oneliners en bizarre plotwendingen.

Dit is toch duizend keer leuker dan al die komedie-met-een-boodschap-vehikels waar je mee doodgegooid wordt.

avatar van Henry Spencer

Henry Spencer

Leuk idee. Enkele grappen die wel werken, maar een stom einde. Een beetje het gevoel dat men is begonnen met een geinig idee waar wel wat mee te doen viel, maar zonder te weten waar men ergens mee naartoe wilde.

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Niet mijn eerste keuze. Maar toch eens gekeken. Deed mij vooral denken aan 'The hangover' films. Dus als je die leuk vindt dan moet je deze ook meepikken.

avatar van Shadowed

Shadowed

Geinige herziening.

Vroeger ook al eens gezien, maar deze keer maakte de film toch wat meer indruk. Ik denk eerlijk gezegd dat ik het gemiddelde teveel invloed heb laten maken, en daardoor maar gewoon het veiligste cijfer gaf. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik toch wel behoorlijk heb kunnen genieten van deze film.

Niet dat ik de grootste Rogen-fan ben overigens, integendeel zelfs, ik waardeer zijn dramarollen stukken beter dan zijn volbloed komedierollen. Ook in deze film is hij niet bijzonder hilarisch, maar ik tolereer hem zeker. Het is dan ook McBride die de leukste is hier, terwijl hij toch van de hele groep de minste screentime heeft. Ik denk dat dat uiteindelijk meer zegt over de crew dan over McBride.

This is the End is verder vooral leuk omdat het een aantal stapjes in de andere richting durft te zetten. Zo is deze komedie in bepaalde lijnen wel zoals de andere vulgaire komedies, maar ergens ook heel anders. Sowieso gaat het er hier allemaal een stuk bloederiger, harder en aparter aan toe. De apocalyptische setting is daarbij al snel een voorbeeld.

Het is alleen jammer dat de film nooit ronduit hilarisch wil worden, ondanks dat enkele conversaties / ruzies zeker geestig zijn. De vele vulgaire grappen werken echter wat minder, vooral omdat enkele crewleden het zo hard proberen, Franco bijvoorbeeld, die echt compleet over-the-top gaat. Het wordt er toch wat te veel ingewreven, maar storend is het nooit.

Visueel ziet het er ook aardig uit. Hier en daar wat goedkoop, maar je kan het de film niet ontnemen dat het er behoorlijk groots uitziet. Actievol, druk en bombastisch, maar wel met de volle overtuiging uitgevoerd. De richting die de film verder kiest is ook behoorlijk vermakelijk en het feit dat alle crewleden zichzelf een beetje voor lul durven te zetten maakt het als resultaat ook behoorlijk kijkbaar.

Ja, ik vond het eigenlijk best een vermakelijke herziening. Hoog tempo, veel vermaak en een hoop bloederige scenes hier en daar, voor een Amerikaanse film dan. Wat mij betreft echt 1 van de betere Rogenfilms. Aanradertje voor de liefhebbers van vulgaire, bombastische en grootse komedies.

avatar van mirjo 2

mirjo 2

zóóó flauw, zóóó humorloos, zóóó slecht

Wat een ongelofelijk irritante k*tfilm (excusez le mot).