- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Cinema Bizzarro challenge
Cinema Bizzarro challenge
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik heb lang getwijfeld om de trash challenge te reviven maar ik heb uiteindelijk toch maar besloten het wat ruimer te nemen en dus een nieuw topic te openen. Bizzarro komt natuurlijk van bizar, vreemd, raar. Dus eigenlijk alles wat een beetje ongewoon is, niet realistisch en/of schokkend is hier toegestaan. Ik heb een lijstje samengesteld met de thema's, genres, filmmakers die toegestaan zijn.
Bruno Mattei
Cannibalism
David F. Friedman (producer/director)
Doris Wishman
Erotic movies
Fantasy movies
Findlay Michael & Roberta
Found footage: Found Footage Films Database - Found Footage Critic - foundfootagecritic.com
Giant Monsters & creatures
Gore
Herschell Gordon Lewis
Jean Rollin
Jesus Franco
Joseph P. Mawra
Joseph W. Sarno
Mockumentaries & shockumentaries
Nudity
Rape
Sci-fi movies
Seduction Cinema: Seduction Cinema – Alternative Cinema - alternativecinema.com
Shot on Video: SHOT-ON-VIDEO HORROR – Movies List on MUBI
Something Weird Video: Something Weird Video - somethingweird.com
Splatter
Sploitation & grindhouse: The Grindhouse Cinema Database - grindhousedatabase.com
Troma: Troma | 45 Years of Disrupting Media
Turkeys (imdb gemiddelde < 5,0)
Video Nasties: List of Video Nasties - The Nasty Films They Didn't Want You to See | HNN - horrornews.net
Het is niet verplicht om elk van bovenstaande 'elementen' minstens 1 van te hebben gezien. Het is ook niet nodig om alle elementen die er in zitten te vermelden. Het vermelden van een van de elementen is voldoende. Punten worden eenvoudig gescoord door de speelduur, 1 punt per volledige minuut. Dat betekent dat ook kortfilms en aparte afleveringen van een TV serie kunnen worden geregistreerd. FTV's leveren nog een bonus op van 10% op de volledige speelduur.
Ik stel voor dat we er op woensdag 16 maart aan beginnen en doorgaan tot zondag 15 mei.
Ik heb niet meteen een lijstje samengesteld van potentiële deelnemers dus ik doe het even uit het hoofd:
Moest ik nog namen zijn vergeten, tag ze gerust.
Sorry dat het vrij kort is, was met 101 zaken bezig de laatste tijd plus positief getest waardoor ik me toch een beetje vermoeid voel. In elk geval heb ik er wel zin in om nog eens op films te storten.
Theunissen
-
- 12266 berichten
- 5513 stemmen
alexspyforever, beterschap (en doe het wat rustiger aan) en bedankt voor de uitnodiging.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
I sympathize, ook positief getest dinsdag, hele week al beroerd en vrij nemen was niet echt een optie deze week. Rustig aan dan maar, niet? Wat betreft challenge, ik ga kijken. Eerste huis gekocht en binnenkort verhuizen, nog heel veel regelen. En zo heel erg van de bizarro ben ik nu ook weer niet 
Misschien een goede aanleiding om wat Sci-fi te kijken! Blijft een van de genres waar Woland me altijd in aftroeft.
joolstein
-
- 10823 berichten
- 8907 stemmen
alexspyforever Ten eerste van harte Beterschap!!! Maar wat de Cinema Bizzarro challenge betreft denk ik dat ik niet actief mee ga doen. Net na de favoriete regisseurs had ik zin om wat mindere artistiek verantwoordelijke films te kijken... Dat heb ik inmiddels ook gedaan maar nu nog twee maanden lang Sexploitation en andere trash-films te kijken? Films met thema's, en genres waarvan de meeste mij niets bieden, nee dat ga mij niet lukken Sorry!
Wel zou ik nog de Horror-of SF film die ik kijk of films die een Turkey-score bezitten misschien kunnen registeren.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
366 Weird Movies – Movies List on MUBI
15 Weirdest Movies Of All Time | ScreenRant
10 Great Bizarre Movies You've Probably Never Seen - Taste of Cinema
Bizarro: The 100 Weirdest Films Ever Made
The 50 Weirdest Movies Ever Made
Als iets op zulke lijstjes staat, kwalificeert het dan voor jou, alexspyforever?
Theunissen
-
- 12266 berichten
- 5513 stemmen
366 Weird Movies – Movies List on MUBI
15 Weirdest Movies Of All Time | ScreenRant
10 Great Bizarre Movies You've Probably Never Seen - Taste of Cinema
Bizarro: The 100 Weirdest Films Ever Made
The 50 Weirdest Movies Ever Made[/user]?
Daar zitten zeker wat leuke films tussen (ik heb er ook een aantal van gezien), maar volgens mij is het allemaal wel vrij braafjes. Zijn er ook lijstjes m.b.t. extreme films (Cannibalism, Erotic movies, Gore, Rape en Splatter?) Dan heb ik misschien weer wat films voor "Cinema Bizzarro challenge", want ik heb niets meer op de plank liggen en ik zou ook geen films meer weten (ik ben een beetje door die genres heen).
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik durf het je niet te zeggen, ik heb daar juist nièt naar op zoek 
Volgens mij ben ik de laatste persoon die daar tips in zou moeten geven 
Theunissen
-
- 12266 berichten
- 5513 stemmen
Ik durf het je niet te zeggen, ik heb daar juist nièt naar op zoek 
Volgens mij ben ik de laatste persoon die daar tips in zou moeten geven
Dat valt me vies tegen van je
Je kwam wel tijdens de laatste Horror Challenge met de Braziliaanse film "O Clube dos Canibais (2017)" aan en die kon ik wel waarderen.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Haha, ja die was zeker wel ok. Maar zulks uit de koker die John Milton heet is vrij zeldzaam hoor, het is meestal niet mijn straatje. ik denk dat je scoorkans bij de rest hoger ligt 
MAAR: als ik nog wat bedenk waar je niet op gestemd hebt, zal ik het zeker melden!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
alexspyforever Ten eerste van harte Beterschap!!! Maar wat de Cinema Bizzarro challenge betreft denk ik dat ik niet actief mee ga doen. Net na de favoriete regisseurs had ik zin om wat mindere artistiek verantwoordelijke films te kijken... Dat heb ik inmiddels ook gedaan maar nu nog twee maanden lang Sexploitation en andere trash-films te kijken? Films met thema's, en genres waarvan de meeste mij niets bieden, nee dat ga mij niet lukken Sorry!
Wel zou ik nog de Horror-of SF film die ik kijk of films die een Turkey-score bezitten misschien kunnen registeren.
Bedankt ondertussen gaat het al een stuk beter. Nu heb ik de challenge net uitgebreid om het minder op een trash challenge te laten lijken. Vandaar dus ook de inclusie van fantasy en sci-fi zonder beperking waarvan ik weet dat jij ze wel kan smaken. Verder ook gore en splatter nou dat spreekt je niet (meer) aan? Kijk eens naar de video nasties lijst, tenzij je die allemaal al hebt gezien, er zit nog genoeg horror tussen die je wellicht kan aanspreken.
Dus ik weet niet wat ik nog meer kan verzinnen om het aantrekkelijk te maken. Volgens mij staar je je teveel blind op de thema's. Je kan gewoon zelf kiezen niets verplicht je om alle thema's aan te doen, ik ga er evenmin een bonus voro geven als iemand dat wel zou doen. Wil je niets liever dan vooral sci-fi en fantasy kijken, dan is deze challenge toch perfect (bij gebreke aan een sci-fi/fantasy challenge)?
Ik ga mij toespitsen op die video nasties, er zitten er nog behoorlijk wat tussen die ik nog niet heb gezien.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
En zo heel erg van de bizarro ben ik nu ook weer niet 
Misschien een goede aanleiding om wat Sci-fi te kijken! Blijft een van de genres waar Woland me altijd in aftroeft.
Ja, en dat komt uit de mond van iemand die van die arty farty weirdo stuff kan appreciëren
Wat je lijstjes betreft ik ben nog beetje te moe om het te controleren maar als het voldoet aan de thema's go ahead, ik ga niet moeilijk doen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Daar zitten zeker wat leuke films tussen (ik heb er ook een aantal van gezien), maar volgens mij is het allemaal wel vrij braafjes. Zijn er ook lijstjes m.b.t. extreme films (Cannibalism, Erotic movies, Gore, Rape en Splatter?) Dan heb ik misschien weer wat films voor "Cinema Bizzarro challenge", want ik heb niets meer op de plank liggen en ik zou ook geen films meer weten (ik ben een beetje door die genres heen).
Heb je de video nasties als eens bekeken? Ik heb degene die ik nog niet heb gezien al grotendeels verzameld.David Friedman en Doris Wishman zou ik je ook nog wel mee kunnen helpen. En ja HG Lewis uiteraard 
Dat valt me vies tegen van je
Je kwam wel tijdens de laatste Horror Challenge met de Braziliaanse film "O Clube dos Canibais (2017)" aan en die kon ik wel waarderen.
JM kon Cannibal Holocaust niet waarderen, sterker nog denk niet dat hij er een recensie voor heeft geschreven
Dat lijkt me een goede indicatie.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Very true! Op zijn zachtst gezegd nog 
Kondoro
-
- 11518 berichten
- 2861 stemmen
Eerste huis gekocht en binnenkort verhuizen, nog heel veel regelen.
Gefeliciteerd 
Theunissen
-
- 12266 berichten
- 5513 stemmen
alexspyforever, van video nasties heb ik er waarschijnlijk al een hoop gezien. De naam David Friedman (ik ken wel een Marty Friedman) zegt me op dit moment weinig, welke films heeft hij gemaakt? Van Doris Wishman heb ik er twee gezien (die met Chesty Morgan) en ook laatst een paar van pindakaasd, maar die vond ik toch te oubollig om te kijken (o.a. Diary of a Nudist). Ik zoek het toch vooral in de jaren 70, 80 en 90.
Voor Herschell Gordon Lewis geldt eigenlijk hetzelfde als Doris Wishman, maar mocht je "Blood Feast 2: All U Can Eat (2002)" met ondertiteling (Engels of Nederlands) hebben, dan wil ik die wel kijken. Die had ik laatst ook gepindakaasd, maar die kwam maar voor 99% binnen en was ook zonder ondertiteling. Dus die heb ik maar uiteindelijk verwijdert.
Cannibal Holocaust moet ik misschien nog eens herzien (kreeg slechts 1,5* van mij).
joolstein
-
- 10823 berichten
- 8907 stemmen
Nu heb ik de challenge net uitgebreid om het minder op een trash challenge te laten lijken. Vandaar dus ook de inclusie van fantasy en sci-fi zonder beperking waarvan ik weet dat jij ze wel kan smaken. Verder ook gore en splatter nou dat spreekt je niet (meer) aan? Kijk eens naar de video nasties lijst, tenzij je die allemaal al hebt gezien, er zit nog genoeg horror tussen die je wellicht kan aanspreken.
Dus ik weet niet wat ik nog meer kan verzinnen om het aantrekkelijk te maken. Volgens mij staar je je teveel blind op de thema's. Je kan gewoon zelf kiezen niets verplicht je om alle thema's aan te doen, ik ga er evenmin een bonus voro geven als iemand dat wel zou doen. Wil je niets liever dan vooral sci-fi en fantasy kijken, dan is deze challenge toch perfect (bij gebreke aan een sci-fi/fantasy challenge).
Oh maar ik doe wel mee hé maar wat ik bedoel is dat ik niet echt speciaal opzoek ga. Sploitation van Bruno Mattei, David F. Friedman, Doris Wishman,, Findlay Michael & Roberta, Jean Rollin, Jesus Franco, Joseph P. Mawra, Joseph W. Sarno, En andere Erotica films Nudity of Seduction Cinema of Something Weird Video zijn niets voor mij. Van Troma heb ik zover ik weet de interessantste al gezien. Er zijn een paar Video Nasties die ik nog kan kijken (als ik ze kan bemachtigen zal ik dat zeker doen) maar dat zijn er net iets meer dan twee handen vol. Vorige keer het nog even in de The Asylum-films gezocht maar dat is ook niet bevredigend. Ook ben ik te lui om te kijken of het in de grindhouselijst staat. Wat er overblijf zijn dus de sci-fi gore/splatter/horror fantasy en Turkey-scores en die registreer ik ook echt wel!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Prima joolstein de lijstjes zijn ook vooral een leidraad moest je zonder opties vallen 
Woland
-
- 4796 berichten
- 3815 stemmen
Leuk! Ik ga niet superhard knallen denk ik, maar de keuzes zijn breed genoeg dat ik best wel wat van m'n kijklijst erin kan fietsen. Veel van de thema's heb ik niet zoveel mee, maar alsnog genoeg horror, sci-fi en B-films die ik nog heb liggen en die er prima tussen passen. Beetje hetzelfde als joolstein eigenlijk
. Zal zo eens beginnen met een lijstje maken.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
Ik gooi er nog wel wat sixties en seventies TV tegenaan. En mogelijk nog wat 80's VHS-voer. Sleazy genoeg de periode 1965-1985, maar ik zal jullie Calimero en Barbapapa besparen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
ik zal jullie Calimero en Barbapapa besparen.
Is het persoonlijk dat je dit als 'trash' beschouwt?
Ik herinner me van Calimero vooral dat ik zijn stemmetje zo irritant vond dat ik moest wegzappen. Barbapapa ken ik wel vooral van tekeningen maar nooit gekeken.
Shaky
-
- 3734 berichten
- 13043 stemmen
Barbapapa for president!
https://i.pinimg.com/originals/46/77/f0/4677f0b1db1d04ca90695dc989b3c3d7.gif
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik dacht altijd dat Barbapapa de naam van de wezentjes was, blijkt dat gewoon de naam te zijn van die roze plat geduwde kauwgom. Zijn vrouwtje heeft dan weer iets weg van een kegel. Blijkbaar begonnen als boekenreeks in de jaren 70. Ik zou denken dat je tegenwoordig niet meer wegkomt met zulke lelijke animatie hoewel als ik de Minions bekijk en bepaalde figuurtjes uit de 3D animaties...
Ach barbapapa betekent suikerspin vandaar zijn vorm en roze kleur. Niet dat ik fan was maar ik ga het nu toch niet meer eten 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Tag aan Number23 die wil misschien ook zijn kijklijst reduceren 
Kondoro
-
- 11518 berichten
- 2861 stemmen
De vorige trash challenge is me toch iets minder bevallen dan gedacht, ik denk dat ik mij terugtrek voor deze challenge maar ik wiep sowieso vaak genoeg langs om filmtips mee te snoepen en te lachen, uiteraard!
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Zo. Ik heb ook een lijstje gemaakt 
https://i.imgur.com/5JvFT0i.jpg
-Cinema Bizarro Challenge, a list of films by John Milton - Letterboxd
Ongeveer half Bizarro en half Sci-Fi. Ben benieuwd hoever ik kom, de motivatie voor wat er na het lijstje samenstellen komt, laat zich altijd moeilijk voorspellen 
Zit in ieder geval een hoop mafs bij. Verrassend hoeveel titels ik weer tegenkwam met bloed, seks, pis en kotsen. Die eerste 2 heb ik niets tegen, maar de laatste 2 vermijd ik doorgaans toch iets meer, waar mogelijk.
Verkeerde 'Monday' in het screenshot zie ik nu. Moest Monday van SABU zijn.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5675 stemmen
Tag aan Number23 die wil misschien ook zijn kijklijst reduceren
Bedankt voor de tag!
Ik was het forum alweer een week uit het oog verloren 
Deze challenge komt mooi uit, want vanaf 1 april heb ik zeeën van tijd. Even kijken of ik deze week nog een lijstje kan creëren, want voorlopig nog druk druk druk.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Zo. Ik heb ook een lijstje gemaakt 
(afbeelding)
-Cinema Bizarro Challenge, a list of films by John Milton - Letterboxd
Ongeveer half Bizarro en half Sci-Fi. Ben benieuwd hoever ik kom, de motivatie voor wat er na het lijstje samenstellen komt, laat zich altijd moeilijk voorspellen 
Zit in ieder geval een hoop mafs bij. Verrassend hoeveel titels ik weer tegenkwam met bloed, seks, pis en kotsen. Die eerste 2 heb ik niets tegen, maar de laatste 2 vermijd ik doorgaans toch iets meer, waar mogelijk.
Verkeerde 'Monday' in het screenshot zie ik nu. Moest Monday van SABU zijn.
Ik ben nog volop aan het bijeen zoeken. Ik zit momenteel zo tussen 40 en 50 films. Wat ik niet gezien krijg kan ik toch grotendeels gaan gebruiken voor de horrorchallenge. Society nog nooit gezien? Die zou je wel kunnen bevallen. The Damned vind ik dan wel erg leuk (een klein beetje Village of the Damned stijl maar meer op de sci-fi en drama gericht). Soylent Green denk ook wel dat die je zal aanstaan, die had je volgens mij nog van een andere challenge
Rubber de een vind het geweldig (joolstein bijvoorbeeld) een ander (ik bijvoorbeeld) vind er niks aan. Zardoz dacht dat ik die had gezien maar kennelijk verwar ik die met een andere film.
Theunissen
-
- 12266 berichten
- 5513 stemmen
"Rubber" is wel vermakelijk en "Sweet Movie" heb ik vorig jaar tijdens de 70's challenge gekeken (daar heb ik ook een behoorlijk lange recensie over geschreven
) en dat is een film waar geen touw aan vast te knopen is. Er zit ook een ongemakkelijke scène in m.b.t. het verleiden (door een vrouw) van jonge kinderen met snoepgoed en ook is er een diner scène met veel braken, plassen en zelfs poepen. Het verhaal speelt zich vooral af op een boot in de Amsterdamse grachten.
De filmposter bij John Milton is in ieder geval 100% mooier (trekt aandacht en wekt interesse om de film te gaan bekijken) dan de vreselijke brave filmposter hier op MovieMeter.
"Silent Running (1972)" (die vond ik vroeger zelfs ontroerend), "Soylent Green (1973)", "Rollerball (1975)" en "Logan's Run (1976)" (inclusief een klein rolletje van Farrah Fawcett) zijn zeker aanraders (zeker de eerste drie).
Mijn lijstje (ik ben niet van de lijstjes, ik kijk wat er op mijn pad komt) ziet er ook indrukwekkend uit met één a twee films
Hopelijk kom ik hier een aantal leuke bizarre films tegen welke ik nog niet gezien heb.
Theunissen
-
- 12266 berichten
- 5513 stemmen
Zo zie je ook maar weer dat een mens kan veranderen, want bij "Silent Running (1972)" schreef ik in 2017 in de laatste zin:
"...en ook omdat het een mooie milieubewuste film is met een boodschap en dat ondanks ik dus weinig op heb met linkse groene politieke partijen."
En gisteren tijdens de gemeenteraadsverkiezingen heb ik voor het eerst in mijn leven op "GroenLinks" gestemd