- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Cinema Bizzarro challenge
Cinema Bizzarro challenge
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Mogen we niet stiekem vanavond beginnen, alexspyforever 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Mogen we niet stiekem vanavond beginnen, alexspyforever
Ja hoor zolang je wacht tot morgen om te registreren 
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3835 stemmen
Hey hey,
Kan ik ook nog meedoen alexspyforever
joolstein
-
- 10823 berichten
- 8908 stemmen
Hey hey, Kan ik ook nog meedoen alexspyforever
Ja natuurlijk want we zijn nog niet van start gegaan! woensdag 16 maart beginnen we en gaan door tot zondag 15 mei.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Tuurlijk ik had niet meteen verwacht dat je interesse hierin zou hebben, hoewel horror is natuurlijk wel je ding. Ik had je ook al even niet meer gehoord hier. Zijn de kinderen al oud genoeg om mee te gaan in de filminteresses van de mama? 
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3835 stemmen
Tuurlijk ik had niet meteen verwacht dat je interesse hierin zou hebben, hoewel horror is natuurlijk wel je ding. Ik had je ook al even niet meer gehoord hier. Zijn de kinderen al oud genoeg om mee te gaan in de filminteresses van de mama?
Ik ben even minder actief geweest omdat ik met 101 projecten tegelijk bezig was. Maar ook al post ik even niet, ik blijf wel altijd alles volgen.
De kids zijn 7 en 9. De oudste krijgt toch al wat de horror kriebels van mama over ja. Hij heeft al best wat gezien voor zijn leeftijd. Squid game, kong skull island, een paar afleveringen van de child's play serie, cujo, gremlins,... Het komt helemaal goed. 
Woland
-
- 4796 berichten
- 3815 stemmen
Heb je nou mijn lijstje lopen plunderen, John Milton?
Ik zie wel wat overeenkomsten in ieder geval:
https://www.icheckmovies.com/lists/mm+bizarro+watchlist/vlaamstra/
Ja, er staan ook een aantal films op waarvan ik eigenlijk nog niet weet of ze in het thema passen, maar dat bekijk ik dan wel weer. En zal nog even wat sci-fi en fantasy-lijstjes afgaan binnenkort.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Haha, ik wilde al grappen dat je los kon toen ik hem publiceerde Woland, I got here first
Ik had zondag trouwens al aangekondigd waar ik de Mosterd ging halen. Maar genoeg overeenkomsten inderdaad! Spidarlings had ik ook opgezocht, maar dat was me niet snobistisch genoeg 
Ik heb deze al gezien van jouw lijst trouwens. Zit genoeg tof tussen, naast het sublieme, en ondergewaardeerd subtiele meesterwerk dat Freddy Got Fingered is:
Sanatorium pod klepsydra 1973
Clube dos Canibais 2018
Nymphomaniac: Vol. I 2013
Nymphomaniac: Vol. II 2013
Fellini - Satyricon 1969
Naisu no mori: The First Contact 2005
Atlantis 2019
Avalon 2001
Disaster Movie 2008
Freddy Got Fingered 2001
Go 1999
The Killing of a Sacred Deer 2017
Trauma 2017
Speaking of Shock and Terror, ik ben er iedere keer weer verbaasd over dat ik Birdemic nog steeds niet gezien heb. Ik kan sommige scènes dromen 
En ik ben ook mild geshockeerd dat jij of all people Nymphomaniac niet gezien hebt, jij Lars-boy!
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
1. Funky Forest: The First Contact (2005)
Speelduur: 150 minuten
FTV - Thema: Weird/Bizarre
Punten: 150 + 15 = Totaal 165
https://diaboliquemagazine.com/wp-content/uploads/2017/06/FF_03.jpg
Met recht een goede eerste entry voor de Bizzaro Challenge. Ik had er nog nooit van gehoord, maar kennelijk is het geen onbekende titel in het cult circuit. Ik plukte hem van Screenrants 15 Weirdest Movies Of All Time, maar hij prijkt ook op #31 van de bekende lijst 366 Weird movies.
https://i.ytimg.com/vi/k4ombe2MZA0/maxresdefault.jpg
Funky Forest bestaat uit vele kortere sequenties, waardoor hij ondanks de lange speelduur wel gemakkelijk weg blijft kijken. Al moet gezegd dat 150 minuten echt wel teveel van het goede is. Op ICM haalde iemand John Waters (zelf ook geen onbekende in het Bizarro circuit) aan, die gezegd zou hebben: 'a comedy should be around an hour and a half because no one wants to hear a really long joke'. En deze film ontkracht dat helaas niet, hoe fascinerend sommige scènes ook zijn.
https://images.mubicdn.net/images/film/266/cache-91705-1486940994/image-w1280.jpg
Prima start van de challenge desalniettemin, en leuk om Rinko Kikuchi hier ook weer even te zien. Altijd een leuke actrice gevonden.
3,5*
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
Season: 2 Episode: 21: Hit Me with Your Best Shot (1988)
Speelduur: 22 minuten
RW
Punten: 22 punten = Totaal 22 punten
Thema's: SciFi/creatures
4*
Ha! Het ondeugende broertje van E.T. De all American familie Tanner kreeg 4 seizoenen lang een alien in huis. Leuke serie was dit! In Nederland uitgezonden door de TROS. Brian krijgt het in deze aflevering aan de stok met een bully. Willie zal wel even laten zien hoe je dit zonder geweld oplost en nodigt de vader van de bully uit. Helaas heeft ALF al telefonisch contact met deze mijnheer gehad.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Season: 2 Episode: 21: Hit Me with Your Best Shot (1988)
Speelduur: 22 minuten
RW
Punten: 22 punten = Totaal 22 punten
Thema's: 80's TV
4*
Ha! Het ondeugende broertje van E.T. De all American familie Tanner kreeg 4 seizoenen lang een alien in huis. Leuke serie was dit! In Nederland uitgezonden door de TROS. Brian krijgt het in deze aflevering aan de stok met een bully. Willie zal wel even laten zien hoe je dit zonder geweld oplost en nodigt de vader van de bully uit. Helaas heeft ALF al telefonisch contact met deze mijnheer gehad.
(afbeelding)
Is het thema dan niet eerder sci-fi, want 80s TV heb ik niet op de lijst gezet of toch? 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Zo dit is mijn voorlopig lijstje. Het bestaat uit restanten van een found footage challenge, video nasties, 2 monsterfilms die ik hier al veel te lang liggen en ik eindenlijk eens moet teruggeven aan de vriend van wie ik ze heb geleend, en SOV's (van die komen er nog wel bij omdat ik ze nog niet allemaal binnen heb). Iets voor jou tussen Theunissen?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ok ik heb ook mijn eerste bekeken
1. Destroy all Monsters (1968)
Thema: giant monsters
FTV
90 minuten
Punten: 90 + 9 = 99
https://image.pbs.org/video-assets/T17HStl-asset-mezzanine-16x9-WsBCUmR.jpg
Een van de giant monsterfilms die ik al veel te lang in bruikleen heb. Ik heb wel enkele Godzilla films gezien, denk 2 of 3. De originele Godzilla uit 1954 heb ik zelfs in mijn bezit en vond ik zeer geslaagd. Deze is eigenlijk een samenraapsel van reuzemonsters waar ik op Godzilla na nog nooit van had gehoord. Moet het vooral hebben van de actiescènes met de monsters die voor het grootste deel vrij kort zijn, op de laatste na waar ze het met zijn alleen tegen een vliegende driekoppige draak (ik moest vooral aan een hydra denken) ten strijde trekken. Onderhoudend genoeg, maar dit is leuk voor een keer en niet meer.
Theunissen
-
- 12266 berichten
- 5513 stemmen
Zo dit is mijn voorlopig lijstje. Het bestaat uit restanten van een found footage challenge, video nasties, 2 monsterfilms die ik hier al veel te lang liggen en ik eindenlijk eens moet teruggeven aan de vriend van wie ik ze heb geleend, en SOV's (van die komen er nog wel bij omdat ik ze nog niet allemaal binnen heb). Iets voor jou tussen Theunissen?
Er zit misschien wat bij, maar ik mis wel onderstaande twee films (perfect voor deze challenge) in je lijstje:
- Teeth (2007).
Deze heb ik natuurlijk al gezien 
- The Beast in Heat (1977);
- Gestapo's Last Orgy (1977);
- Women behind Bars (1975);
- Zombie Strippers! (2008).
Mijn lijstje ziet er zo uit:
- The Hot Nights of Linda (1975), eentje van Jesús Franco.
De laatste film heeft ook wel een mooie filmposter:
https://www.moviemeter.nl/images/cover/101000/101819.jpg?cb=1479980556
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
2. Attack of the Monsters (1969)
Thema: giant monsters
FTV
80 minuten
Punten: 80 + 8 = 88 (Totaal: 99 + 88 = 187)
http://www.moriareviews.com/rongulator/wp-content/uploads/Attack-of-the-Monsters-1969.jpg
Ik dacht knal ik die andere monsterfilm er ook maar achter aan om ervan af te zijn en kan ik de DVD's als ik uit quarantaine mag ook terug bezorgen aan de rechtmatige eigenaar.
Ok mijn eerste en wellicht laatste kennismaking met de vliegende reuzenschildpad Gamera. Blijkbaar is hij in tegenstelling tot bijvoorbeeld Godzilla een vriend van de mensen en dan vooral voor de kinderen. Ik had er ook geen idee van dat dit kennelijk een vervolgfilm is in een lange reeks. Als ik deze al belachelijk slecht vond, ga ik de rest niet eens proberen. Toegegeven dit lijkt me toch een film gericht op een jeugdig publiek gezien de twee irritante jochies in de hoofdrol die telkens maar meer om Gamera moeten roepen voor hulp. De effecten zijn wel goed, maar ik begrijp ook dat dit voer is voor MST3K.
joolstein
-
- 10823 berichten
- 8908 stemmen
Tja de 'graveyard shift' dus klokje 12 uur begonnen aan de challenge
Thema: Fantasie & Giant monsters &Turkey
FTV
91 minuten
Punten: 91 + 9 = 100
https://www.moriareviews.com/rongulator/wp-content/uploads/Age-of-the-Dragons-2011-poster.jpg
Bij fantasiefilms is er vaak sprake van een hoge vanzelfsprekend dat het niet erg goed is, maar verrassend genoeg is dit nog niet eens zo'n complete verspilling van je tijd. De film gaat over de jacht op een witte draak door kapitein Ahab die op een lomp landschip met wielen de Piquod, die in een eerdere confrontatie met het dier is verbrand. Ja voor de oplettende dit was het verhaal van Herman Melville's Moby Dick (1851) bewerkt als fantasiefilm. Waarbij de film verrassend trouw aan het verhaal blijft, de namen van de personages zijn niet veranderd en ook veel van de dialogen komen erin terug. Wel was er romantisch toevoeging in de vorm een (geadopteerd)dochter.
Het resultaat werkt nooit helemaal. Er is wel meer karakteropbouw en literaire ambities dan gebruikelijk voor een B-budgetfilm Wat ten kostte gaat de actie en van de fantasiewereld zie je weinig details. Het is een goedkope productie dus de digitaal gemaakte draken zijn uiteraard niet van hoge kwaliteit. En het geheel lijkt op een aflevering van de Hercules-tv-show uit de jaren 90 inclusief budget en acteerwerk De film valt verder nog op door een aantal bekende castleden; zo zie je Danny Glover als kapitein Ahab en de Britse voetballer die acteur is geworden Vinnie Jones, is de Tweede stuurman Stubb. Nee echt goed was de film niet maar voor een film in het low-budgetsegment was het nog aardig!
joolstein
-
- 10823 berichten
- 8908 stemmen
Thema: Horror & Gore
FTV
111 minuten
Punten: 111 + 11= 122 Totaal; 100 +122= 222
De Bijbeltekst Ezechiël 22:22; Zoals het smelten van zilver midden in een oven, zo zult u in het midden ervan gesmolten worden. Dan zult u weten dat Ik, de HEERE, Mijn grimmigheid over u uitgestort heb, staat centraal in deze zeer fijne andere kijk op de lycantropie-mythologie
Let wel...de ziekte lycantropie want eerlijk gezegd zijn er wel bekende kenmerken die bij de weerwolf-genre horen (zilveren kogels, zigeunervloek, een geterroriseerde gemeenschap) maar is er een heel ander beeld van weerwolven. Het richt zich sowieso niet op de fysieke harige transformatie. De film begint tijdens The Battle of Somme in 1916, mannen met gasmaskers wachtend in een loopgraaf tot ze over de rand gaan. De soldaat Edward, is een van de slachtoffers en tijdens een operatie in een veldhospitaal wordt er een zilveren kogel diep in zijn borst gevonden.
En voordat je kan bedenken wat dit allemaal betekent, wordt je 35 jaar teruggevoerd naar het landgoed van Seamus Laurent, zijn vrouw Isabelle en hun kinderen Charlotte en Edward. Na een fijn wreed bloedbad in één statisch schot, een zigeunervloek een vogelverschrikker en een kunstgebit met zilveren tanden verder bevindt je in een gave atmosferische horror die de bloederige en gruwelijkheden niet schuwt.
De bloederigheid zijn van heerlijke praktische make-upeffecten. De meest indrukwekkende scène van de film (een "holy shit"-scène) bevat een kijkje in hoe de geïnfecteerde mens en het beest samenleven. Het monster zelf wordt tot leven gebracht met digitale effecten, die iets minder geslaagd zijn maar door gebruik van een mistig filter wanneer het wezen aanvalt, worden deze momenten snel en desoriënterend verdoezeld.
Dit gotische horrorverhaal is over de hele linie verbluffend. Er is voldoende bloed, en de meer subtiele horrordetails zoals wind, mist, schaduwen en het gebruik van kaarslicht om een griezelige sfeer te creëren, doen je denken aan het Hammer-tijdperk en de Universal-klassiekers. De film had het wel zonder het handjevol goedkope jumpscares kunnen doen, maar ze doen niets af aan de kracht van het eindproduct. Daarom is het gemakkelijk de beste originele weerwolffilm die in de afgelopen jaren is uitgebracht!
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
2. 366 Weird Movies - Shorts Assorti
Speelduur: 72 minuten
Punten: 165 + 72 + 7 = Totaal 244
https://2veinte.com.ar/wp-content/uploads/2020/12/armenian_genocide_07-1536x864.jpeg
-100 Years - Armenian Genocide on Vimeo (indrukwekkend, zeker met koptelefoon) - 4 min
-LASAGNA CAT (2008) - 4 min
-1982 on Vimeo - 11 min
-20015 : Mike Peter Reed - Internet Archive - 4 min
-21-87 (1964) - 10 min
-48H (2019) - 2 min
-8-bit Trip - 4 min
-8 BULLETS (2014) - 13 min
-THE ABSENCE OF EDDY TABLE (2016) - 12 min
-THE ADVENTURES OF MR. COO #4 (2007) - 8 min
-------------
72 minuten
8-bit trip was tof (en nostalgie!), maar de eerste die ik vanmorgen in de trein naar het werk keek, 100 Years, maakte de meeste indruk. Met headphones op ging ik helemaal op in deze 4 minuten durende animatie ter herinnering aan de Armeense Genocide, die Turkije nog steeds ontkent. The Absence of Eddy Table was een toegankelijkere Vimeo Staff Pick voor een Bizarro short, voor wie iets luchtigers wil. Animated romantic horror short. Pretty Weird 
joolstein
-
- 10823 berichten
- 8908 stemmen
Thema: Sciencefiction
FTV
113 minuten
Punten: 113 + 11= 124 Totaal; 222+124= 346'
Geen idee wat ik hier nu weer van moet denken? Het is visueel soms erg mooi en overtuigend en de specials effecten zijn soms ook goed gelukt Er is een prima cast maar de rest van de film pakt nogal wisselvallig uit. Alle clichés passeren de revue, vaak niet eenmaal, maar wel verschillende keren. Oude ideeën worden gerecycled. Een levenloze muziekscore van Ennio Morricone. Helaas soms ook niet-overtuigende CGI.
De finale is ongelooflijk melig. Drama in de film komt recht uit een soap. In het eerste uur gaat nog als de film veel wetenschappelijke details toont maar ja... echte ruimtereizen zijn alles behalve echt opwindend. Dus ongeveer halverwege moet er wat gebeuren en hier begint de film zijn oriëntatie te verliezen. Als er eindelijk een 'alien' te zien is, is het te laat. Waarom Brian De Palma instemde om de oorspronkelijke regisseur Gore Verbinski, die de set verliet vanwege meningsverschillen over het budget, te vervangen, is mij een raadsel? Maar ik denk dat deze film zonder twijfel de minste film uit de carrière van de filmmaker was.
Noodless
-
- 10038 berichten
- 6176 stemmen
Thema : Rape
FTV
94 min.
Punten : 94 + 9 = 103
https://www.dvd-store.it/copertine/HiRes/beatricecencDVD.jpg
Dit historisch drama is al meermaals verfilmd, maar voor mij was het verhaal niet bekend en met Lucio Fulci aan het roer wist de film de aandacht te trekken. Om te beginnen heeft de film zeker in begin een complex verhaalstructuur met redelijk wat flashbacks waarbij duidelijk wordt gemaakt wat de reden is dat Beatrice, haar minnaar , haar stiefmoeder, diens dienaar en de bandiet Catalano veroordeeld worden. Er wordt ook telkens tijdsprongen gemaakt naar het moment van de aanklacht, het gerecht, de inquisitie en natuurlijk de folteringen.
Het beeld van die tijd wordt goed neergezet met aandacht voor brutaliteit, de opinie van de kerk, de decors en aankleding. Adrienne Larussa is een lust voor het oog en is ook even naakt te zien. Er zitten een paar brute scènes in de film zoals de verscheuring van een man door honden en door de Inquisitie expliciet in beeld gebrachte folteringen. Toch blijft het zowel op gebied van gore en bloot redelijk braafjes. Bijvoorbeeld : op een bepaald moment krijg je de scène rond incest waarbij de vader Beatrice verkracht waarbij je meer bloot en brutaliteit kon verwachten. Degelijk zonder meer. 6/10
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
3. 366 Weird Movies - Shorts Assorti
Speelduur: 46 minuten
Punten: 244 + 46 + 5 = Totaal 295
-A.I. GENERATED CHRISTMAS CAROL (2020) - 6 min
-The Alchemy of Light - 3 min
-The Amazing Adventures of Not So Special People From Outer Space (2018) - 7 min
-AM I AWAKE? (2014) - 3 min
-Android 207 (2006) - 10 min
-AND THE DAY GOES ON (2018) - 2 min
-An Animated Short Film - 4 min
-ANNA BLUME (2009) - 11 min
--------------------
46 min
Ik zou graag joolstein even bijhouden, maar mijn hersenen zijn te gaar om nog iets bizars te kunnen bevatten. De voorsprong is voor jou, jong! (alleen Mission to Mars even #3 geven, Ha! die had je tegoed!
)
Woland
-
- 4796 berichten
- 3815 stemmen
Thema: sci-fi/grindhouse
FTV, 76 minuten - 84 punten
Het schijnt een van de betere films te zijn van Charles Band, en ik zie wel een beetje waarom - het is low budget, maar redelijk kijkbaar en ook met een cast die ik wel eens beroerder heb gezien. Waaronder een jonge Helen Hunt in één van de hoofdrollen. Het verhaal daarentegen vond ik allemaal niet zo interessant (ik vermoed dat ik daar nog wel vaker last van ga krijgen deze challenge). Een beetje Terminator-achtig, iets met tijdreizende agenten die vechten tegen de schurk Whistler en zijn volgelingen, de Trancers; en dat alles in een noir-achtig sfeertje. Ik was dat kat-en-muis-spelletje met tijdreizen al snel zat, en dito voor die jaren '80 muziekjes. Helaas al ruim voor het einde van deze toch vrij korte film. 2.5*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4882 stemmen
Goh, dit draadje ben ik helemaal uit het oog verloren.
Misschien pik ik de draad wel op in de loop van de maand. Ik zit voor het moment in quarantaine thuis wegens COVID-positief. Mijn hoofd staat er niet naar om op zoek te gaan naar films. Denk wel dat ik het Troma spectrum eens ga bekijken
En is wat in deze lijst staat The 2016 Cult Movie Challenge ook van tel? Anders begin ik die af te werken 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4882 stemmen
Misschien mag deze al meetellen
Thema : Rape/ Torture/ Nudity
FTV
141 Min.
Score: 141 + 14 = 155
http://i.imgur.com/fXCx03A.png
Deze stond al zolang op mijn watch-list. Nu dat ik gekluisterd ben aan bed in zelf-isolatie thuis en zeeën van tijd heb daar ik toch genoodzaakt ben om in die ene kamer te vertoeven, kan ik naar hartenlust de ene film na de andere kijken. Zonder een boos kijkende eega
En ongetwijfeld is dit wel de ultieme wraakfilm ooit gekeken. Duimpje van mij 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
ikkegoemikke jij ook al? Ik ben de afgelopen 2 jaar vrij geweest van ziekte. Kennelijk is het ineens de beurt nu aan alle mensen die zich steeds goed hebben gewapend tegen corona... Blijkbaar moet dan toch iedereen het eens hebben gekregen lijkt het.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4882 stemmen
ikkegoemikke jij ook al? Ik ben de afgelopen 2 jaar vrij geweest van ziekte. Kennelijk is het ineens de beurt nu aan alle mensen die zich steeds goed hebben gewapend tegen corona... Blijkbaar moet dan toch iedereen het eens hebben gekregen lijkt het.
Yep. 2 Jaar lang altijd me aan de maatregelen gehouden. En om eerlijk te zijn kende ik omzeggens niemand die besmet was. Nu dat alles ineens weer mag, vallen ze als vliegen rondom me. Vorige week zei ik nog aan mijn collega's: de vraag is niet of ik het zal krijgen, maar wel wanneer! Een halve week later had ik het vlaggen 
Woland
-
- 4796 berichten
- 3815 stemmen
Turkey
FTV, 90 minuten. 99 punten - Totaal 183 punten
Mijn eerste film van Uwe Boll. Ja, ik weet dat dit gelijk ook bekend staat als een dieptepunt in een sowieso niet bijzonder hoog aangeschreven oeuvre. En nee, dit is inderdaad niet best, al is het ook weer niet zó beroerd dat het nou echt een 2 op IMDb verdient of dat Boll nou de slechtste regisseur ooit is. Maar toch, het is best wel beroerd.
Het meest positieve wat er over de film te melden is, is dat er best veel gebeurt. Maar verder stelt dit bar weinig voor, vrij veel actie en zombies en heel veel clichés. Veel plot is er ook niet te beleven, een groepje 'tieners' gaat naar een eiland, en worden daar (met een aantal andere figuren) aangevallen door kuddes zombies. Het zijn vooral een hoop actiescenes met slechte acteurs, met matige effecten en ondersteund door irritante techno-achtige muziek, en waar Boll het een goed idee vindt om geregeld slow-motion scenes te gebruiken of te switchen naar game-beelden (wist ik niet, maar House of the Dead is gebaseerd op een game). Het deed me eigenlijk in alles denken aan The Asylum die een actie-zombiefilm probeert te maken. Bij m'n volgende Boll zorg ik in ieder geval dat ik wat meer bier op heb, want nuchter trek ik dit niet zo heel goed. 1.5*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
3. 555 (1988)
Thema's: shot on video, gore, nudity
FTV
80 minuten
Punten: 80 + 8 = 88 (Totaal: 187 + 88 = 275)
http://www.scaredstiffreviews.com/wp-content/uploads/2015/05/5553.png
Naar het schijnt slaat de titel op het budget van de film. Als dat zo was dan vond ik het acteerwerk toch erg behoorlijk. De beeldkwaliteit is misschien niet het beste maar dit is een SOV. Zoals het een jaren 80 slasher betaamt af en toe wat blote borstjes en de kills zijn bij momenten erg grafisch. Leuke verrassing dit.
joolstein
-
- 10823 berichten
- 8908 stemmen
Thema: Fantasy
FTV
97 minuten
Punten: 97 + 10= 107 Totaal; 346+107= '453
Zoals je mag verwachten begint de fantasie-film met een groep orcs die een elfenprinses, Aleya (Masiela Lusha) achtervolgt. Een van haar medevluchters komt om en verteld haar om naar een tovenaar te gaan. Als ze dan door een grot gaat, stapt er een man in beeld en blijkt de kracht van de tovenaar te bestaan uit "vuurwapens" En was dit de eerste film (zover ik weet) die de botsing tussen orc-hordes en mensen die zijn uitgerust met moderne wapens laat zien, dus daar krijgt het de eer voor. Niet dat dit verder heel origineel is want verder is het in de kern een redelijk standaard low-budget actie en fantasiefilm. Met veel vuurgevechten en natuurlijk een draak, want die scoort altijd extra punten! Maar toch...al heb ik geen idee waarom, werkte het!
Het werd netjes geregisseerd en de actiescènes hadden een goede flow. De orc-make-up en kostuums zien er overtuigend uit, en zelfs de CGI-draak had een stuk slechter kunnen zijn, dan dat die was! Er is zelfs wat bloed en een slasher-film verwijzing. De film neemt zichzelf niet al te serieus, wat natuurlijk alleen maar beter is! Er is niet veel van een plot; de helden vechten op steeds creatievere manieren tegen orc-squadron na orc-squadron die door het portaal gaan. Gelukkig is er net voldoende variatie tussen die schermutselingen om de aandacht van de kijker vast te blijven houden. Ondanks een enigszins originele premisse was dit dus verder een redelijk conventionele actiefilm met wat fantasie-elementen Maar wel eentje die voldoende entertainment bood!