ad

Horror | 90 minuten

Genre: Horror

Geregisseerd door: Wally Koz

Met onder meer: Mara Lynn Bastian, Charles Fuller, Bob Grabill

IMDb beoordeling: 4,0 (350)

Over 555

"Caution: Viewing may cause severe damage to your brain cells"

Iedere vijf jaar vermoordt een als hippie verkleedde gek jonge koppels, vijf dagen achter elkaar. Twee keiharde politieagenten en een vrouwelijke reporter zijn vastberaden om de moordenaar te stoppen.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Tietjes, bloedjes en crappy kwaliteit (waar de titel wellicht staat voor de $'s die het heeft gekost...). Viva la VHS! Vorig jaar gekocht bij Weekend of Hell nadat ik er eerder over gelezen had in The Mammoth Book of Slashers.

De quote van Mary Lynn Bastian is het hoogtepunt: Listen to me, you stubborn Irish cocksucker! I'm too good a lay for any man to get rid of!. Scenes met de hippie-killer aan het werk zijn aardig vermakelijk met veel gedubbed geschreeuw, waarbij één van de latere dames eerder klinkt alsof ze flink aan het genieten is. Tegelijkertijd zijn dat de scenes die het minst kijkbaar zijn omwille de kwaliteit (te donker).

avatar van perceived

perceived

Je ziet eraan af dat het filmpje nauwelijks budget had, maar karakter heeft het zeker! De acteurs zijn naar niveau, maar vertolken hun rollen met verve. Droge bedoening! De sfeer rondom de killer deed me aan Maniac (1980) denken en hoe simpel het riedeltje ook is: toffe synhts!

De verdere soundtrack is nog behoorlijk progressief voor z'n tijd en bestaat uit louter sounds en tracks van oer House/Acid. Voornamelijk producties van Frankie "Hollywood" Rodriguez, een pionier in dat genre.