• 10.590 nieuwsartikelen

Genre: Thriller

Oorsprong: Verenigde Staten / West-Duitsland

Geregisseerd door: Robert Collector

Met onder meer: Linda Blair, Sylvia Kristel en Sue Kiel

IMDb beoordeling: 4,8 (883)

Gesproken taal: Engels

Plot Red Heat

"Explore the naked passions in this hot-house of Hell!"

Een Amerikaanse vrouw (Blair) bezoekt haar verloofde die in Duitsland is gelegerd. Ze wordt per ongeluk samen met een spion aangetroffen en in een gevangenis gegooid. Na een brute ondervraging belandt ze in de cel, waar de lesbische Sofia met harde hand regeert. Intussen probeert haar vriendje haar te bevrijden.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van stephan73

stephan73

WIP films zijn altijd wel leuk, maar één met Linda Blair is natuurlijk nog leuker.

Red Heat is behoorlijk standaard, maar wel lekker sleazy. Met Sylvia Kristel als lesbische directrice en een behoorlijk hoog gehalte aan seks en geweld.

Altijd lekker!

Een kleine 4*

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

stephan73 schreef:

...en een behoorlijk hoog gehalte aan seks en geweld.

Dan heb ik zeker wat gemist?! Heb de Mr. Skin (3 WIPs op één dvd) gezien, btw, en duurde ook maar 94 min. plusminus.

avatar van Fransman

Fransman

Had hier meer van verwacht. Is eigenlijk niet zo veel meer dan een gemiddelde Koude Oorlog-thriller, met wat seks en geweld. Hoewel het met dat laatste nogal meevalt. Maar waar ik precies naar gekeken heb weet ik ook niet. Ik had een nogal slechte kopie van 91 minuten en schijnen ook kopieën te bestaan van 94, 102 en 104 minuten. Voor zover ik kon nagaan was er flink in geknipt. Waarom in godsnaam en door wie? Is maar een gewoon middle-of-the-roadfilmpje. Ik denk dat het origineel niet eens meer bestaat.

Heb deze film eigenlijk alleen gekeken voor Sylvia Kristel. Ze speelt hier een lesbische medegevangene met privileges, met zichtbaar plezier. Altijd dat lieve en onschuldige meisje viel natuurlijk ook niet mee. Een WIP-film is het natuurlijk niet. Daarvoor is het verhaal te politiek. Linda Blair vond ik weinig overtuigend als slachtoffer van alles en iedereen. En die hangtieten van haar vond ik ook niet erg opwindend. De overval op de gevangenis was daarentegen wel weer volgens het boekje.