Emmanuelle (1974)

Frankrijk
Drama / Erotiek

geregisseerd door Just Jaeckin
met Sylvia Kristel, Alain Cuny en Marika Green

Emmanuelle is een jonge, getrouwde vrouw. Samen met haar man (de Franse ambassadeur in Thailand) woont ze in Bangkok. Ze ontdekt aldaar een seksuele passie die ze voordien altijd heeft weggestopt. Emmanuelle en Jean gooien wat huwelijkse voorwaarden overboord en genieten beiden van hun seksuele escapades.

avatar van lee webber
Blijft leuk
ode aan Sylvia Kristel

avatar van TornadoEF5
Nadat ik Pickpocket had gezien van Bresson, was ik aan het zoeken naar andere films waar Marika Green aan meedeed, dat ik een mooie en aantrekkelijke vrouw vond. Het is best wel grappig dat ik dan plots hier terechtkom.

avatar van John Milton
Valt mee hoor, ik kwam er via een Google image Search ook terecht toen ik alleen haar naam intikte.
Hee... Een blote juffrouw?

avatar van Baggerman
TornadoEF5 schreef:

De tante van Eva Green...

avatar van alexspyforever
Ik heb een versie van 94 minuten gezien. Ik veronderstel dat er in die versie nogal flink is geknipt in de seksscènes. Emmanuelle heb ik vroeger als jonge gast wel een aantal films van gezien (meestal opgenomen want die werden laat uitgezonden maar meestal niet die met Sylvia kristel. Je kijkt dit soort films niet voor het verhaal of dialogen dat is gewoon dom. Ja, ik spoelde dus ook meestal door naar de pikante scènes. De seks stelt nu niet erg veel voor, eigenlijk nogal braaf in vergelijking met een aantal tijdgenoten. Ja, je zou het artistiek kunnen noemen. De dames zijn mooi helaas nogal aan magere kant, ik zie toch liever wat vollere modellen. Mooiste vond ik niet Kristel maar wel Christine Boisson. Ja, die scène in de schommelstoel was natuurlijk wel iets hetiger dan de rest maar dan was er ook nog een scène in een strip-tease bar waarbij een dame een sigaret in haar achterste steekt (althans daar leek het toch op) en euh ja even liet zien hoe ass smoking werkt. Ik vond de film wel aardig het eerste uur vooral leuk dat Emmanuelle meer oog had voor vrouwelijk schoon en weinig interesse leek te hebben in mannen. Eens dat voorbij kwam er nog een oude vent met ervaring die haar nog andere vormen van erotiek ging tonen, met mannen dus... boring.

avatar van Woland
Ik zat nog even te denken: zal ik voor een van de vele pulp-vervolgen gaan, of me toch wagen aan één van de originele Emmanuelles? En ja, ik ben toch voor het origineel gegaan, en ik heb spijt als haren op m'n hoofd. Niet dat ik denk dat de vervolgen (en zeker de Italiaanse Emmanuelle Nera's) echt veel soeps zijn, maar ongetwijfeld is het vermakelijker dan dit. Wat een dodelijk saaie, oninteressante film is dit. Emmanuelle is de vrouw van een diplomaat in Bangkok, en ze swingen er allebei lustig op los. Dat is het. Sylvia Kristel heeft een storende uitstraling, en de rest van de cast kan ook niet acteren. Tussen de brave softpornoscenes in, die hier af en toe voorbij komen, is het helemaal een cinematische drol, met voornamelijk gesprekken tussen Emmanuelle en haar vriendinnen van het niveau waar Sex and the City zich nog voor zou schamen, of weer een of andere nieuwe Franse hotemetoot (M/V) die Emmanuelle (of een andere vrouw) probeert te verleiden.En nog een keer een Thaise die een sigaret met haar je-weet-wel rookt. Verder saai, oninteressant, zeurderig, plotloos.