Emmanuelle V (1987)

Frankrijk
Erotiek / Drama

geregisseerd door Walerian Borowczyk en Steve Barnett
met Monique Gabrielle, Crofton Hardester en Dana Burns Westburg

Emmanuelle heeft het niet echt gemakkelijk de laatste tijd. Op het filmfestival van Cannes wordt ze uitgekleed door een bende overenthousiaste fans. Maar dat is niet het enige. Het dictatoriale staatshoofd van een Afrikaanse republiek gebruikt de screening van één van haar films als voorwendsel om haar in zijn land te krijgen. Ze belandt als slavin in zijn harem...

avatar van Nephilim
wow... trainwreck of a film. Maar onbedoeld hilarisch.
Slecht ge-edit, Diverse random scenes waarvan ik geen idee heb wat ze met het verhaal te maken, Een verhaal waar belangrijke gebeurtenissen offscreen gebeuren, ongelofelijk slecht gedubbed en Monique Gabrielle (hoe lekker ze ook is) can't act for shit (en ja ik heb haar ook in andere films gezien zoals Deathstalker 2)..

Heb me erg vermaakt dus vanavond tijdens mijn wekelijkse pulp avondje.

3* voor de entertainment factor

Niet meer dan een flauwe bedoeling deze Emmanuelle film. Monique Gabrielle mocht er best wezen, maar ze kan natuurlijk niet tippen aan onze eigen Nederlandse actrices Sylvia Kristel (of te wel de blanke Emmanuelle) en Laura Gemser (of te wel de zwarte Emmanuelle). Qua verhaal stelt het uiteraard weinig voor, maar dat is zoals gewoonlijk bij dit soort films bijzaak.