• 8.614.027 stemmen

Oorspronkelijke taal: Italiaans

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Senso '45

Italië. Maart, 1945. Livia is de echtgenote van een hooggeplaatste ambtenaar. Ze wil naar Venetië, waar ze een afspraak heeft met haar minnaar. De Duitse officier Helmut. Tijdens de reis herbeleeft ze de hoogtepunten van haar vurige verhouding met Helmut, een verhouding die voortkwam uit haar brandende verlangen naar seksualiteit. Echter eenmaal in Venetië wacht haar een verrassing...

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van Justice4All

Justice4All

wat een slechte film, Tinto Bras heeft hier wel een rommel gemaakt. Het verhaal is veel te zwak en rammelt van alle kanten.

Wat ik hinderdelijk vond in deze films is: dat een vrouw (mogelijk een verzetstrijdster) door duitsers wordt vermoord, dan zie je dat de cameraman een close-up neemt van het slipje van het dode vrouw en net of er niets aan de hand is, gaan de beide hoofdrolspeler en (-ster) gewoon keren de rug toe, net of er niets aan de hand is. Ze hadden gewoon deze scene weg moeten laten. 1 1/5 ster.

avatar van 93.9

93.9

De meester van het filmen van lekkere dikke kontjes Tinto Brass niet op z'n best.

avatar van trebor

trebor

Best wel aardig.

Tarkus

Dit is gewoon een erotische film, waar de oorlog niet meer of minder is dan de achtergrond.

Slecht scenario en slechte regie.

Geef een ster voor de hoofdrolspeelster.

avatar van OlafK

OlafK

dramatische film waarbij het dramatische effect dat de film beoogt te hebben, gigantisch verloren gaat. De erotische scènes vond ik werkelijk verschrikkelijk in beeld gebracht en gaf geen blijk van enig niveau.

avatar van Ciai

Ciai

Wat ben ik de bedenker van de bak met de goedkope DVD's bij Free Record Shop toch dankbaar. Hij/zij zorgde er voor dat ik een compleet onverwachte sensatie in mijn bezit heb.

De film sprak me aan vanwege het hoesje en de achterflap. Ik dacht dus dat het een oorlogsfilm zou zijn over een Italiaanse die per ongeluk verliefd zou worden op een Duitser, en daar had ik wel zin in. Nu was dat ongeveer de strekking van de film, maar toch werd ik verrast.

De verrassing kwam door het feit dat er ook daadwerkelijk Italiaans gesproken werd, door Italiaanse mensen... En natuurlijk door het feit dat seks wel erg gewoontjes werd in deze film. In het begin stoorde me dat echter nogal, ik vond het zo'n wannabe-shocking-film. "Laten we alle beestjes maar bij hun naampjes noemen, dat vindt het publiek vast interessant." Dat is wat ik me voorstelde van de gedachtengang van die Tinto Brass.

Het duurde even voordat ik erachter kwam dat ik helemaal niet naar een oorlogsfilm zat te kijken, en dat die oorlog slechts nodig was om de Duitser in strakke pakjes te kunnen steken.

Toch vond ik het vervolg van de film zeker de moeite van het kijken waard. Op de een of andere manier kon ik het geforceerd inpassen van een 'goed verhaal' in de film wel waarderen. Opzich is het verhaal ook wel interessant, beetje standaard, maar toch. De meeste lof verdienen de acteurs eigenlijk, die waren echt goed. Ze wisten echt emotie in hun personages te stoppen, ondanks dat dat niet nodig was en ze er alleen maar goed uit hoefden te zien. Ik was vooral onder de indruk van de Duitser.

Nu. 3

avatar van 606

Nee dit is mijn miskoop, had niet gezien dat er erotiek bij was.

Het verhaal was leuk alleen de erotiek had niet gehoeven.

De film was ook veel te langdradig.

Acteurs waren ook al niet zo bijzonder.

Nee dit was geen film voor mij je moet er van houden.

1,5 ster

Theunissen

Dit keer gaan pure erotiek film van regisseur Tinto Brass (speelt zelf ook nog eventjes mee als regisseur van een film), maar meer een oorlogsdrama gegoten in een erotische sausje.

Het verhaal (met als thema ontrouw, misleiden, bedrog en wraak) is misschien niet onaardig, maar echt boeiend wordt het ook niet en omdat de film bijna twee uren duurt is het ook nog eens behoorlijk langdradig. Het verhaal (een kleurenfilm binnen een zwart/wit film) draait vooral om de rijpe Anna Galiena (in de rol van Livia Mazzoni) die er eerlijk gezegd niet onaardig uitzag en die ook regelmatig bloot te bewonderen is. Zij is het ook die in deze film even naar het toilet moet om te plassen en daarna netjes afveegt (ik geef dit aan omdat dit een handelskenmerk is van Tinto Brass en vrijwel in al zijn films voorkomt). Qua bloot is er eigenlijk niet echt veel te zien (die Loredana Cannata die in het begin van de film even voorkomt had overigens wel een fraaie flinke boezem), maar het hoogtepunt daarvan is de bordeel scene (na ongeveer 70 minuten) die zowel visueel als muzikaal aardig in elkaar zat. Die scene duurt circa 10 minuten en bevat ook wat lichte porno in de vorm van aftrekkende nep-penissen en een vrouw die plast in een pot.

Het laatste gedeelte waarbij Livia erachter komt dat de Duitse luitenant Helmut Schultz (best aardig gespeeld door Gabriel Garko) haar bedrogen/misleidt en misbruikt heeft vanwege haar geld was best aardig. Daarna wordt het zelfs een beetje hard en mag de SS zich nog uitleven op luitenant Helmut Schultz die voor het vuurpeleton komt te staan. Daarna is de film eigenlijk ook voorbij (eigenlijk ook gelukkig). maar wordt Livia Mazzoni wel nog even flink in de borsten geknepen door Franco Branciaroli (in de rol van Ugo Oggiano).

Al met al is dit gewoon een matige langdradige film en was het ook de minste film van Tinto Brass welke ik in de afgelopen dagen heb gezien.

avatar van Fransman

Fransman

• 1989 stemmen

Hallo Theunissen, jij bent trouwens ook flink aan het werk zeg, het halve Tinto-oeuvre in een paar dagen. Ik zag dat ik aardig wat Brass films heb gezien, zonder daarover te berichten: Senso '45 vond ik wel aardig gezien zijn oorlogsverhaal en z'n atmosfeer, al vond ik het als erotiek nogal tegenvallen. Die nachtelijke autorit vond ik eigenlijk nog het spannends.

Kreeg door jouw verslagen nog wel een paar aardige tips: Fallo! en Fermo Posta Tinto Brass lijken me zeker de moeite waard en La Vacanza is misschien ook niet onaardig.

Theunissen

Fransman schreef:

Ik moet zeggen dat als ik ergens in geïnteresseerd ben, ik er ook vol voor ga en dan het liefst zoveel mogelijk films in zo kort mogelijke tijd wil zien. Dat heb ik voor Tinto Brass (ik ben toevallig bij hem uitgekomen, want ik had eerlijk gezegd nog nooit van hem gehoord) met name vorige weekend gedaan en min of meer ook destijds voor de Schulmächenreport-films en de Russ Meyer films. Van de laatste regisseur moet je gewoon eens eentje proberen (kijk anders maar eens welke ik daarvan goed vond ).

De "aardige tips" van Tinto Brass moet je zeker kijken en vooral Fallo! (2003). De film Trasgredire (2000) van hem vond ik wat minder, maar de hoofdrolspeelster daarin is wel een genot om naar te kijken.

Indien je eventueel nog een regisseur weet die aardig wat erotiek-films heeft gemaakt en ook op MovieMeter staat, geef me dan meer een seintje want daarin ben ik altijd wel geïnteresseerd.

avatar van Fransman

Fransman

• 1989 stemmen

Had hem lang geleden al eens gezien en vond hem toen nogal rommelig, en dat klopt ook wel. Te lang en hier en daar langdradig, de plotlijntjes worden niet allemaal goed afgewerkt, de locaties zijn niet altijd even helder, en dan nog 'een film in een film' met afwisselend kleur en zwartwit beelden. En ik ben het met Justice4All eens dat die scène met die neergeschoten vrouw niet kan. Daar gaat Tinto Brass over de schreef.

Maar de combinatie van oorlog met erotiek is wel prikkelend en te verdedigen. Die chaos in de laatste oorlogsmaanden, dat opportunisme van 'met één been in het fascisme en met de andere al in de nieuwe tijd' is mooi verwoord en duidelijk is dat de fascisten en de zogenaamde partizanen dezelfde moordenaars waren. Anna Galiena heeft mooie tieten en de rest van haar mag er ook zijn. Gabriel Garko zet bekwaam een griezel van een SS-officier neer. We zullen Tinto maar vergeven dat de SS toen al lang niet meer in die zwarte apenpakjes rondliep. Maar dat seksfeestje met die zotte polonaise en dat geworstel met die paraplu's was een genot om naar te kijken.

avatar van frans123

frans123

De enige reden dat ik het een uur heb volgehouden is vanwege Anna Geilina. Wat een ontzettend opwindende vrouw, waar de sensualiteit van afdruipt, met de meest opwindende lippen ( zonder botox) die ik ooit gezien heb.

En als ze lacht smelt ik helemaal....De film is natuurlijk puur erotisch. Waarom zou je minuten inzoomen op de poes van een vrouw die net is neergeschoten? Omdat erotiek er overal is , ook tijdens of juist tijdens een oorlog (volgens Brassie?)

Het verhaal is natuurlijk ondergeschikt aan de twee hoofdpersomen die zich lichamelijk in elkaar verliezen.

En dan komt het ...of niet dus. De erotische scenes zijn waardeloos en verre van opwindend . Hoop gegiechel en eindeloos uitkleden., een erotische spanning ontbrak volkomen.

Brass wilde een erotische film maken en op de achtergrond de oorlog. Lust, verlangen, begeerte , tegen angst, onderdrukking, dood. Hel en Paradijs..

Een mislukking. Na nog geen uur uit gezet.

Ik voelde de bui al hangen denk ik...te mooi allemaal om waar te zijn. Ik hoef het niet te weten.

avatar van frans123

frans123

Justice4All schreef:

Als je empathie toont word je opgepakt .. suffie...