The Nail Gun Massacre (1985)

Horror

geregisseerd door Bill Leslie en Terry Lofton
met Rocky Patterson, Michelle Meyer en Ron Queen

Een jonge vrouw wordt bruut verkracht door een groepje bouwvakkers. Enige tijd later verschijnt er een mysterieus persoon met een motorhelm op en hij rijdt in een gouden lijkauto. Hij slacht de bouwvakkers af en gebruikt hiervoor een wel heel opvallend moordwapen; een spijkerpistool.

Zucht.

Ik was een jaar of 15 en wist niet beter...

avatar van Die Hard,Willis
Ach ja,het is lastig om hier een punt voor te geven.
Heel veel mensen vinden het troep maar de liefhebbers vinden het goed.
Ik ben ook wel een beetje een liefhebber,ik hoe wel van een B-filmpje op zijn tijd.

avatar van Vascago
Alleen voor die poster zou je al een punt moeten geven. Het lijkt wel een Troma . En dat is positief
Zal eens kijken of ik die nog ergens kan vinden.

avatar van Halcyon
Te koop bij chainsawvideo.nl en dvdpacific.com.

Bedankt voor de tip \o/

avatar van dutchtuga
It's Cheaper Than a Chainsaw

hehe

raymondo
In mijn zoektocht naar slechte en B-horror films kwam ik deze film tegen. Ik vind het persoonlijk nogal moeilijk om een B-film te recenseren en er een score er aan te geven. Ik vergelijk het met een eend, die oude auto. Het is eigenlijk een waardeloze auto maar zo heeft deze ook zijn liefhebbers. Ook deze liefhebbers weten dat deze auto niet van hoogstaande kwaliteit is. Zo is dit ook met B horror films.

Maar goed nu zal ik wat over de film zelf vertellen.
The Nailgun Massacre begint met een groepje Rednecks die een meisje gaan verkrachten op een bergje. Wat deze scene eigenlijk met de rest van de film te maken heeft weet ik niet.
In de scene hierop zien we een man met een leger gekleurde broek, jas en een zwarte motor helm met een zwart visier het bos in lopen. Hij heeft nog een gastank op zijn rug voor zijn spijkerpistool laad hem en maakt snel zijn eerste slachtoffer.

Terwijl dit dubieuze figuur in zijn beige lijkwagen rondrijd maakt hij nog een paar slachtoffers, totdat de politie lucht van de zaak krijgt.
Ik denk dat de meeste mensen de rest van de film wel kunnen dromen, maar daarvoor ga je deze film niet kijken.
Waarvoor dan wel? Voor de brute en vooral bloederige moorden. Het spijker pistool knalt er lekker op los en bijna niemand is veilig.
De moorden worden soms afgewisseld met een aantal slechte oneliners zoals: This Party is over & You hitchhikers are stuck to the road. Natuurlijk wel met een zwaar vervormde stem die je het meest doet denken aan een mislukte Darth Vader uit Star Wars.

Als je deze film hebt bekeken kan je hem slecht vinden, en dan heb je gelijk. Maar ik zou het ook met je eens zijn als je dit een uiterst vermakelijke film vind. De stijl doet me ook echt denken aan Evil dead en een beetje aan Dawn of the Death. Iedereen die van die lekkere slechte/foute jaren 80 horror films houd kan ik deze dan ook van harte aan raden.

Een oude recensie van me van horror.nl

avatar van FatMike
Een erg fijne, trashy slasher...met een prachtige soundtrack en
een psychopaat met een enorm gevoel voor humor.

De hoeveelheid spijkers dat wordt afgevuurd zetten het redelijk dunne verhaallijntje veel kracht bij en de verrassende "wie verschuilt zich toch in die zwarte helm?"ontknoping,
geeft The nail gun massacre dat scherpe randje waar je als liefhebber zo gek op bent.

raymondo schreef:

The nail gun massacre, een bijna onoplosbare puzzel.
Om de film echt te kunnen begrijpen adviseer ik een ieder deze
film meerder keren te aanschouwen.

4 Spijkerharde sterren!

avatar van Vascago
Leuke film. Lekker fout. De soundtrack is geweldig en de moordenaar is gewoon tof met zijn motorpak en misvormde stemgeluid. En de one-liners die de moordenaar na elke moord uitkraamt zijn hilarisch. De moorden zijn lekker bruut maar ontzettend slecht (lees: Leuk) in beeld gebracht. De mooiste vond ik wel toen dat koppel dat bij een boom stond te sexen werd vermoord. Toen ie dat vrouwtje beschoot was haar hand nog beneden en pas nadat ze al vol in haar gezicht was geraakt zag je die hand naar boven gaan en bij de volgende shot zat die spijker door haar hand heen in haar gezicht. Hahahaha echt te gek
De ontknoping is prima.

avatar van brucecampbell
Waar heb je deze gezien Vascago?

avatar van Vascago
Gepindakaasd. Anders kan ik dit soort filmpjes toch niet vinden. Of knetterduur en dat heb ik er ook weer niet voor over. Moet toch rekening houden met mijn budget

Vascago schreef:

Is te krijgen voor onder 12,-. Moet deze nodig eens herzien, zal vast en zeker een hoger punt krijgen.

Die Hard,Willis schreef:

Op Chainsaw staat ie anders voor 22 euries. En dat vindt ik echt veel te veel.

Vascago schreef:

Op Chainsaw staat ie anders voor 22 euries. En dat vindt ik echt veel te veel.
Chainsaw is inderdaad duurder. Bij Amazon, Axelmusic en dergelijke kan je hem voor onder de 12 euro krijgen. Of koop je alleen bij Nederlandse webshops ?

Alle dvd's die ik thuis heb komen van de FRS, mediamarkt of bol.com

avatar van Lui
Lui (crew)
Ik heb hem voor 19 euro besteld bij Boudisque. Helaas heb ik hem nog niet binnen, maar ik ben echt heel erg beniewd, ik ben gek op dit soort films!

Alle dvd's die ik thuis heb komen van de FRS, mediamarkt of bol.com

De meeste van mij ook wel, maar ik koop ook erg veel via Marktplaats! De laatste tijd bestel ik wel vaker bij Boudisque. Dat zijn dan de films die ik verder echt nergens kan vinden, zoals (pas geleden nog) Haute Tension. Ik moet binnenkort nog steeds eens een kijkje nemen bij Boudisque in Utrecht!

avatar van brucecampbell
Deze film is zo fout en amateuristisch dat velen erop zullen afhaken. Het budget hiervan kan nooit veel geweest zijn want de acteurs lijken wel uit een troma film te komen. Het gelach en het vervormde stemgeluid van de dader is ook compleet fout, dus eigenlijk een zeer slechte film, maar hij is zo slecht dat het hilarisch goed wordt! Sommige acteurs zie je nog ademen als ze voor lijk moeten spelen!
Dit is gewoon een film die je eigenlijk in een groepje samen moet bekijken, de tranen van het lachen zullen vloeien!

avatar van Drs. DAJA
Of de tagline "It's cheaper than a chainsaw" ook betrekking heeft op de creativiteit van de makers is een vraag die me na het kijken van deze film tebinnen schiet. Het heeft in ieder geval betrekking op het budget en de kwaliteit. Dit stukje troep bevat weinig om enthusiast over te zijn los van de killer-design. Deze gaafe look met helm en nietgeweer wordt overigens door het geluid nogal verpest aangezien we een Darth Vader-rip off horen. The Nail Gun Massacre is pulp die waarschijnlijk door slechts een groepje die-hard liefhebbers (die hem op het juiste moment zien) gewaardeerd zal worden.

avatar van Halcyon
Horrorpulp rolde in de jaren '80 vlotjes van de band, maar Nail Gun Massacre is er toch eentje van het kaliber dat zich zelfs binnen dat genre onderscheidt van de rest. Wat betreft de ongezien slechte vertolkingen, gratuite naaktscènes, hoge bodycount en het complete gebrek aan logica, is deze film toch wel een mijlpaal.
De DVD, uitgebracht op Synapse, waarschuwt op de inlay met 20 goofs waarom deze film zo slecht is dat je hem toch gezien moet hebben. Om er eentje uit te pikken: "If you dress up in standard-issue army camouflage, you will be invisible to human eyes even if you are standing only a few feet in front of them with a big yellow oxygen tank on your back." Het toont aan dat, mits de juiste stemming van de kijker, Nail Gun Massacre garant staat voor een avondje schaterlachen.

En de killer? Wel ja, die is redelijk legendarisch. Gekleed in camouflagepak, racehelm inclusief stemvervormer en een gigantische gele zuurstoftank op de rug maakt ie de bossen onveilig met een spijkerpistool. De moorden zelf ogen vaak erg suf (behalve de BBQ-moord dan), maar zijn wel zo knullig in beeld gebracht dat je er op zijn minst eens goed om kan lachen. Geniet voor de rest van de foute kapsels, blote borsten en een aaneenschakeling van hallucinante kermisgeluiden die als soundtrack moeten doorgaan.

avatar van niethie
Van begin tot eind waardeloos! De gemiddelde Troma is er een meesterwerk bij!
De killer wekte soms nog wel wat hilariteit op met zijn lelijke outfit, darth vader accent en cheesy one-liners (whahahaha!! ) maar verder is het niet om aan te zien...
Let trouwens op de slachtoffers die allen geen kick geven ondanks dat ze worden doorboort met een tal van spijkers, vooral die ene paintballer, zo fout! Detective plotje op de achtergrond is ook enorm slecht, vooral die woest aantrekkelijke dokter/lijkschouwer in zijn knight rider bak. Of dat ene biker mens dat opeens uit het niets hysterisch werd. Hoe slecht kan iemand acteren? je ziet het hier! Dubbing is al helemaal verschrikkelijk! Achtervolging en ontknoping zijn al even kansloos. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de vele domme schoonheidsfouten en de oervervelende soundtrack. Slashers zijn nooit perfect, dat is vaak juist het leuke, maar dit is wel het dieptepunt wat mij betreft. Veel slechter zal je ze niet snel tegenkomen iig...

1 ster

avatar van Goldenskull
Jammer. Erg jammer.

De intro was nog wel aardig, ik hoopte toch minstens op een serieus foute onzin film. Helaas helaas.

De 'main theme', maracas deuntje is wel leuk. Maar verder is de muziek matig tot schrikbarend slecht. Soms ook veel te veel op de voorgrond.

Die ene dame was nog wel een aangename verschijning, maar ik heb me echt stierlijk lopen vervelen.. en dat in minder dan anderhalf uur tijd. De kills zijn weinig soeps, de dialogen zijn tenenkrommend en het 'acteren', oei.

Ik bespaar mezelf de moeite maar wat betreft het geven van 1*.

avatar van Richard_Voorhees
De moordenaar steelt hier toch wel de rol met zijn gave outfit en vooral zijn erg foute, vervormde stemgeluid.
Verder is de soundtrack soms wel erg dominant aanwezig, maar echt storend werd het voor mij niet.
Tjah, de "acteerprestaties" zijn hier en daar memorabel slecht, maar dat zorgt er alleen maar voor dat deze prent leuker word.
Een geinige lowbudget slasher die hier en daar vooral op de lachspieren inwerkt. Vermaak voor de liefhebbers van deze soort cinema.

avatar van Noodless
Pulp met de grote letter P.
Ongelooflijk chaotisch verhaal vol plotgaten dat totaal geen logica biedt en eigenlijk qua verhaal een verschrikking is. Het einde is hilarisch slecht uitgewerkt. En toch wist de film de aandacht vast te houden door de verschillende kills die er dikwijls ook maar vrij matig uit zagen en vooral door de coole moordenaar die constant met een spijkerpistool mensen vermoord, al of niet schuldig. Zien om te geloven. Een voldoende kan ik dit echter wel niet geven. 4/10

avatar van jeroentjuhhhhh
Het is wel duidelijk waar de film z'n twijfelachtige reputatie aan te danken heeft, maar dat maakt het tegelijkertijd ook zeer de moeite waard. Vind de killer misschien nog wel het tofste aan deze slasher. Echt een belachelijke look en dito stem, maar dat maakt zijn aanwezigheid tot een waar feest. Leslie en Lofton (krachten gebundeld, was zeker nodig) wisselen cheesy kills, random gelul en random sex met elkaar af. Wat wil je nog meer?

avatar van ChrisM
Het geluid in deze film is waanzinnig slecht zowel de background geluiden als de voice recordings zwaar onder de maat Nouja het is een slasher dus zoals hierboven al gezegd wordt cheesy, sex en kills

avatar van 606
Is gewoon een seks film met verschillende vrijpartijen en daarna is het over voor hun. Tja not my cup of tea.