Teeth (2007)

Komedie / Horror

geregisseerd door Mitchell Lichtenstein
met Jess Weixler, John Hensley en Josh Pais

De verlegen leerlinge Dawn (Jess Weixler) onderdrukt haar seksualiteit zo goed als maar kan om haar kuisheid te bewaren. Haar geloof wordt ernstig door haar stiefbroer Brad (John Hensley) belemmerd, die iedere keer opnieuw provoceert en haar ongewilde acties opdringt. Als zij dan het slachtoffer van een verkrachting wordt, bemerkt Dawn plotseling een abnormaliteit in haar eigen lichaam: ze blijkt namelijk tanden in haar vagina te bezitten.

avatar van john mcclane 2
Het wel leuk gebracht deze film met een hoog WTF gehalte,en idem dito scenes.
Maar nergens word het goor of ik lig in een deuk.waar de film wellicht ook niet op mikt.
Maar zo voor een keer is het geen afrader. Het is weer eens wat anders is wel erg makkelijk om te beschrijven ,maar het klopt helaas wel,.'

Het gekke is dat de meeste MM berichten hier niet zo positief zijn,en dat is te begrijpen.
Maar rotten tomatos is erg enthousiast .en de score hoog.
En die zijn over het algemeen wel serieus te nemen.
volgens hun site beschrijven ze de film als volgt:Smart, original, and horrifically funny, Teeth puts a fresh feminist spin on horror movie tropes.
duidelijke taal lijkt me.

IN mijn ogen zat er meer in: mik meer op de lach,dan wel op de gore.
zoals gezegd geen afrader,voor een keer best leuk.
Net aan 3!

avatar van MENEER L3GIOEN
Lief.

Dit etiket is misschien wat vreemd voor een film met zo’n bizar concept als dit, maar eigenlijk is het de perfecte titel voor een recensie ervan. Toen ik nog wat jonger was had ik al eerder over het verhaal van Teeth gehoord, maar ik denk dat ik de film destijds niet zo leuk had gevonden als ik hem nu vind. Teeth is namelijk alles behalve een slasher film die haar ridicule concept gebruikt voor cheap thrills, maar juist een heel bescheiden coming-of-age filmpje die maar laat zien dat de puberteit en het loskomen van bepaalde normen en waarden af en toe wat moeilijk kan zijn.

Jess Weixler speelt fantastisch als een stijve, abstinente meid die toespraakjes houdt over hoe belangrijk het wel niet is om pas seks te hebben na het trouwen (want zo moet het volgens God), maar al gauw tot de ontdekking komt hoe onbelangrijk zo’n geschreven norm is als je plotseling zelf die ervaring krijgt met liefde. Haar houding, haar kleding dracht. Ze doet bijna denken aan een puberend meisje uit de jaren ’40, fietsend en fluitend over een pad vol met gras en zon. Ontwapenend zijn ook de momenten in de grot met de love-interest, visueel moest ik denken aan Adam en Eva in het paradijs.

Bovendien vind ik de film ook een treffend portret van deze generatie. Het einde doet bijna denken dat het toch oprecht is tussen Dawn en die nerveuze jongen, maar de volgende ochtend blijkt dan toch dat hij een weddenschap had met een vriend of hij haar het bed in kreeg. De morning after. Prille liefde of puur je mannetje staan? De half incestueuze gevoelens die de halfbroer had was wel geinig, maar daar vind ik het verhaal iets te onderbouwd voor. In die verhaallijn kreeg ik meer de sfeer van hoe ieder naar zichzelf opzoek is: tattoo’s, piercings, oorbellen en bakkebaarden. Iedereen is opzoek naar identiteit.

De eind-scene met de perverse opa was op zich wel grappig, maar eigenlijk was het shot daarvoor beter geweest als slot. Maar ja, zijn de slasherfans in ieder geval ook tevreden

avatar van Barry83
Baggerfilm. Concept was leuk bedacht, alleen erg slecht uitgewerkt.

avatar van Jeilloc
Vagina dentata

Vermakelijke horror-komedie. Het acteer werk is hier en daar wat matig en soms slecht, maar de komische elementen zoals de rottweiler die een penis op eet, de perverse opa, de dokter en de onderliggende humoristische ondertoon maakte dat meer dan goed.

Geen horror-komedie zoals Braindead of Zombieland, die het voornamelijk op 'brave' humor houden, dus verwacht niet zo'n zelfde film. De humor is hier een heel stuk donkerder.