Age of the Dragons (2011)

Actie / Fantasy

geregisseerd door Ryan Little
met Danny Glover, Vinnie Jones en Corey Sevier

'Age of the Dragons' speelt zich af in een mythische wereld waar kapitein Ahab en zijn volgers jagen op draken voor hun vitriool dat hun wereld van energie voorziet. Ishmael, een charismatische harpoenier gaat hen helpen bij hun zoektocht. De geadopteerde dochter van Ahab, de knappe en stoere Rachel, bestuurt het jachtschip. Ahab's obsessie om wraak te nemen op een grote witte draak die zijn familie afgeslacht heeft toen hij klein was leidt de bemanning steeds dieper in het hart van de duisternis. In het hol van de witte draak worden Ahab's geheimen prijs gegeven en moet Rachel kiezen tussen hem volgen op zijn missie of ontsnappen naar een nieuw leven samen met Ishmael.

begint goed, eindigt slecht. Niet kijken.

Niet echt een fantastische film, en er wordt nog minder fantastisch in geacteerd.
Vooral Danny Glover, toch een acteur met naam en faam, doet het hier bijzonder slecht.
De special effects voor de draken vallen nog enigszins mee, maar als je de acteurs mee in beeld brengt heb je zo iets als een drakendoder die in het ijle staat te slaan, vooral in de openingsscène valt dat bijzonder goed op.
Eén ster voor de drakeneffects, maar verder is er aan deze film weinig goeds te beleven.

avatar van jna blauw
Ryan Little moet zich schamen, slechte film... Laagste film die ik ooit beoordeeld heb!

verhaal is moby dik met vleugels.
Gewoon heel slechte film

avatar van Humphrey
Niet echt een knaller van een film, maar toch met een leuke Sofia Pernas.

Niet best. Gaat erg traag allemaal. Verdeg kon de stem van Glover mij niet bekoren. Eigenlijk een slap aftreksel van het boek Moby Dick.

avatar van pygar
Een betere draken film is Reign of fire.
Die krijgt van mij wel vier sterren.
De hier besproken film ga ik dus niet kijken.

avatar van Semsoethot
Triest om Glover zo te zien afgaan. Ryan Little doet zijn naam eer aan. Prutswerk.

avatar van Al DeNiro
Leuk bedacht (moby dick met draak), maar saaie film. Alleen de draak-scenes en verkrachting scene waren bijzonder.

avatar van Decec
Een goede actie/fantasy/thriller film..
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Danny Glover ...
Goed gemaakte draak...
Perfect achtergrond geluid/
muziek (Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit...
Leuk fantasy...

avatar van Phantasm
Veel te traag en er gebeurt bijna niets in, je valt zowat in slaap.

avatar van Lennert
Ik voel me er wat vreemd onder, maar ik vond Age Of The Dragons helemaal niet zo'n vervelende film om uit te zitten. Het acteerwerk, ook al was het te serieus gebracht, was helemaal niet slecht, terwijl ook de special effects voor zo'n low budget productie er best aardig uitzagen. Dat zijn in ieder geval alvast twee punten ten opzichte van de Asylum bagger die een flinke verbetering zijn. De manier hoe het Moby Dick verhaal wordt weergegeven en de twist die op het einde zichtbaar wordt zijn eigenlijk ook allemaal prima gedaan en ik durf zelfs nog te zeggen dat ik me niet verveeld heb.

Het blijft verder alsnog allemaal uitzonderlijk dom. Ik had het alleen zoveel erger verwacht dat ik me er niet echt aan heb kunnen ergeren. Toch ook knap als een film dat doet en zodoende an sich nog best te doen is.

avatar van Stevil
Best te doen. Overdreven ondergewaardeerd. Redelijk verhaal.

avatar van Aapje81
De film begon sfeervol en de schattige draakjes vind ik alleen maar een pluspunt maar als dan halverwege de film Danny Glover op komt draven is het gedaan met de pret. Zelden heb ik iemand zo zien schmieren als in deze film. Eerlijk gezegd vind ik dat Glover de eerste 10 jaar in aanmerking komt voor een Razzie alleen al vanwege deze rol.

Verder is het nog relevant om te melden dat het allemaal losjes gebaseerd is op Moby Dick en dat Vinnie Jones een leuke bijrol heeft maar over de hele linie verpest Glover de film voor mij.

Matig.