Java Heat (2013)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Conor Allyn
met Kellan Lutz, Mickey Rourke en Agung Udijana

Het Westen en de islamitische landen leven op gespannen voet met elkaar, maar de roekeloze, stoere Jake Travers is desondanks uit op wraak op islamitische terroristen. Hij stuit echter op een wereld die te ingewikkeld is om alleen met geweld op te lossen. Hij raakt verdwaald binnen de religieuze en culturele paleizen, moskeeën, tempels, onderaardse doolhoven en rosse buurten van de criminele onderwereld van Zuidoost-Azië en hij moet daarom met een verdachte islamitische detective samenwerken. Samen spelen ze een kat-en-muisspel met een decadente juwelendief die bomaanslagen en ontvoeringen beraamt om kunst te vergaren.

avatar van schram101
Mocht dit een film zijn in het rijtje Green Zone en The Kingdom is het zeker een om in de gaten te houden.

avatar van WaynesW
Geen verkeerd thrillertje hoor.
JCvD sfeertje, Muscles from...USA dit keer.
Zondagmiddagvermaak.

2/5

erik1677
lijkt me donders vet!! en ik hoop dat het regelrechte pulp is, niet te serieus

avatar van hoffhaan
Vond het een lekkere misdaad actie 3'5

avatar van tommiew
13 in een dozijn actie film.
Opeenvolging van actiescenes soms behoorlijk onsamenhangend. Ze kloppen soms gewoon niet. Maar volgens mij gaat het daar ook niet zo om in deze films.
De actie was wel aardig goed en verrassend.
De rol van Mickey Rourke had wel wat groter gemogen. Nu is het meer een goede reclame op de poster.

Goeie actiefilm , perfect acteerwerk.

avatar van schumacher
Vond het een goeie film, goede acteurs toch wel, leuke aktie in, goed verhaal.
Geen seconde verveeld, heb ervan genoten, dat is wat telt .
Wat mij betreft een aanrader deze.

Afschuwelijk, had moeite om de film uit te kijken

avatar van Piratje
Mooie zichten op de Islamitische culturen, vervoer en steegjes.
De nodige schoonheden, gevechten, currupte politie en politiekers en de uitgebreide tradities krijgen er kleur.
Behalve in het veel te langdradige slot.

Opname en acteren zijn prima. Soms wat overdreven. Maar dat heb je in de meeste oosterse films.

Geen topfilm maar toch de moeite om zien en genieten. Niet veel over te vertellen.
Zwijgen en het koppeke laten werken.

Een 3,5 heeft mij overtuigd.

avatar van Pazmaster
B film met een vrij standaard verhaal. Niets nieuws onder de zon. Het ging me op het laatst zelfs een beetje vervelen. Acteerwerk is ook niet geweldig, ook van Rourke niet. 2,5 ster

Ik zie nu pas dat het een Amerikaanse productie is en geen Indonesische, zoals ik dacht toen ik de film aan het zien was.
Vermakelijke, onderhoudende en leuke actiefilm met etnische, touristische en traditionele elementen (sinds De Stille Kracht blijft Java toch het eiland van exotische schoonheid, magie en geheimen en waarschijnlijk waardeer ik daardoor deze prent meer dan zou moeten), en goed camerawerk, die je als een snelle patathap moet bekijken. De aantrekkelijke twilight hunk Kellam Lutz is het bekijken meer dan waard, Ario Bayu is geloofwaardig, maar van Mickey Rourke had ik speeltechnisch meer verwacht.

N.B. Vreemd dat, voordat deze film zijn wereldpremière beleeft, hij al volop op internet verkrijgbaar is.

avatar van snarfje5508
Geen bijzondere maar wel een onderhoudende actie/thriller. De vaart zit er steeds in hoewel de verhaallijn onnodig lastig wordt neergezet. Uiteindelijk immers een standaard verhaal met een happy-end.

avatar van Cleanshot
Nogal b-ige actie film.
Begon redelijk standaard en bleek achteraf nogal een slap aftreksel van de standaard spionage film.

avatar van mnrk
Een vermakelijke actie film van Conor Allyn...

Het verhaal is natuurlijk niet zo bijzonder (is al op andere manieren gebracht) maar ondanks dat komt alles toch prima naar voren. Dit komt mede door de setting waar alles zich afspeelt en gewoon het gebruik van de eigen taal...

Kellan Lutz speelt zijn rol naar behoren en wordt prima bijgestaan door Ario Bayu, van Mickey Rourke had ik wel wat meer verwacht maar ondanks dat speelde hij wel zijn rol naar behoren...

avatar van Mai*
Hoofdrolspelert zag er zeer lekker uit.. en dat was het dan ook. Slecht verhaal, slechte acteurs en geen goed verhaallijn...

avatar van xl200
Ik vond het wel een goede actie film maar de dialogen van de 2 hoofdpersonen daarentegen wel erg zwak. De rol van Mickey Rourke vond ik wel goed. Al met al wel een leuke film om te zien.

avatar van Cleanshot
De film is net Rourkes uiterlijk afglijdend naar verval.., zitten aardige scenes is maar al met al te B.

avatar van Mood Indigo
kon het niet laten toch ff te reageren op deze film, nog al wat onduidelijkheden tot nu toe.

kan me uitstekend vinden in de reactie van "mnrk".
Java op z'n best
Mickey Rourke speelt een prachtige rol.
je vraagt tegenwoordig Rutger Hauer ook niet meer voor turks fruit.

voor de rest.....helaas rampzalig slechte filmmuziek, wat een B sfeertje geeft.
al met al leuke film, geen topper, maar wel met Rourke...

Broeierige en spannende actie film die extra boeiend wordt dankzij de mystieke omgeving op Java. De beelden in indonesie geven "Java Heat een apart beklemmend sfeertje.
Heel veel actie zorgt ervoor dat de film nergens indut en dat doe je als kijker ook niet.
"Java Heat" kijkt heerlijk weg. En Rourke lijkt er steeds ranziger uit te gaan zien naarmate hij wordt . Hij zet wel prima de rol neer van vunzige pedofiele crimineel.
Het blijft mij enkel een raadsel hoe het men voorelkaar heeft gekregen om op en rondom de Borobudur (toch een tempel en helige plaats) een aantal pittige schietscenes op te nemen.
Je zou toch zeggen dat de indonesische autoriteiten dit uit geloofs overtuiging en respect nooit toe zouden staan.

avatar van Miami Heat
Bizar slechte film, springt van de hak op de tak en na een tijdje begreep ik er geen snars meer van.

Aan actie in elk geval geen gebrek.
Zat wel 1 grappige scene tussen iemand probeert die kerel uit Twilight een twilight-dvdtje aan te smeren op straat vond ik wel humor
En de scene op de Borobudur

Voor de rest, geef mij maar Miami Heat
1,5 voor het exotisch sfeertje, is weer eens wat anders dan een dertien-in-dozijn actie ergens in de USA

avatar van blurp194
Onderhoudende actiefilm met net een tikje exotisch eraan - en gelukkig eens iets anders uit Indonesie dan die eeuwige stille kracht en de tempo doeloe van de kolonialen. En daardoor juist fris en anders - in ieder geval voor ons Nederlanders. Daar mag best wel eens wat meer van langskomen.

En ja, het is ietwat een B-film, een cultfilm wellicht - voor fans van Lutz. Als die er zijn. Rourke lijkt alleen mee te doen om een extra bekende naam op de poster te krijgen, zijn inbreng is erg beperkt - een vunzige crimineel, jawel.

keimpeS
Leuke B-actie film, doet wel eighties aan. Ook de beelden van doen mooi grauw aan!