Ninja: Shadow of a Tear (2013)

Alternatieve titels: Ninja 2 | Ninja II - Shadow of a Tear

Thailand / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door Isaac Florentine
met Scott Adkins, Vithaya Pansringarm en Kane Kosugi

Vecht met iedereen en vertrouw niemand. Het is de erecode van overleven welke beoefend wordt door martial-arts meester Casey Bowman nadat zijn leven verwoest is door een daad van geweld. Op zoek naar wraak, speurt de Amerikaan de moordenaar op met behulp van een wijze sensei. Zijn enige aanwijzing: een reeks slachtoffers wiens hals tekenen vertonen van wurging middels prikkeldraad. Zijn einddoel is de sinistere drugsbaron Goro, die de straten beheerst. Om zich voor te bereiden op de ultieme confrontatie moet hij veranderen in een onzichtbare krijger die de naam Ninja eer aan doet.

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Prima vechtscène...
Prima camerabeweging...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Gang_Star schreef:
Niet al te bijzonder qua verhaal, maar de martial arts scene's van Scott Adkins zijn zoals altijd weer van een prima niveau. Ook qua verhaallijn vond ik het toch net iets beter dan de vorige Ninja, en ook de actiescènes zijn een stuk beter. De film kijkt dan mede daardoor ook een stuk makkelijker weg dan zijn voorganger.

Niets aan toe te voegen ! Gewoon vermakelijke film. Niet te lang over nadenken, of mee bezig zijn daarna.

avatar van LOTR-lover
Volgens mij weet je bij dit soort films al van tevoren dat het niet om het plot of om de geloofwaardigheid gaat. Persoonlijk gaat het me meer om de actie en dat zit best goed in deze film. Een aantal actiescenes zijn heerlijk bruut en de paar slow-motion momentjes blijven toch altijd genieten bij dit soort films.

Gewoon prima vermaak voor even tussendoor. Niks hoogstaands, maar dat hoeft ook niet.

6/10 (IMDB)

Ninja 2 weer herzien en blijft een geweldige martial arts film.
hoe je het ook bekijkt dit is een prima knokfilm. mensen die zeuren dat Scott Adkins niet kan acteren snappen het niet helemaal volgens mij. acteren doe je namelijk ook met je lichaam. ze slaan elkaar niet echt verrot natuurlijk he. ze doen als of door mee te bewegen. en dat ziet er realistisch uit. goede ninja film. en hoop dat er snel weer zoiets voorbij komt.

Scott Adkins- Chuck Norris- Donnie Yen- Van Damme- Michael jai White en Gary Daniels Behoren tot de Top in de martial arts films.

avatar van DiDa
Gisteravond herzien. Fantastische martial arts actie scenes, maar op den duur worden deze ook wat eentonig. Dat komt voornamelijk omdat het verhaal maar niet wil beklijven en je een echte bad guy mist.

avatar van Phantasm
Prima aktiefilm met een goed verhaal. Vond deze net zo goed als zijn voorganger.

avatar van Timothyvdmeer
actie was ok. Vechtscènes zijn mooi en dan houdt het op.
Verhaal en acteren om te janken.

avatar van TronMan
Stukken beter dan deel 1 . Scott Adkins laat goed zien wat hij kan, en acteert er ook nog bij. Goede sfeer / setting prima verhaal.

Titel past niet bij
Deze film... Ninja is toch heel wat anders dan letterlijk 4 min in een ninja pak rondlopen.

Vette vechtscenes.
Punt.

Want dan hebben we gelijk alle sterke punten van de film wel gehad. Het verhaal, de dialogen en de acteerprestaties doen aan knulligheid nauwelijks onder voor de ninja films uit de jaren 80. Zelfs het camerawerk was in heel wat shots echt niet van deze tijd.
Na een poosje begon ik me even af te vragen of de matigheid niet opzettelijk was aangedikt, om het B-film gevoel te versterken. Maar ik vrees toch echt dat het onkunde is.

Nu is de vraag natuurlijk: Is dat erg? Het is een ninja film. En die draaien met name om 1 ding. Vechtscenes. En die zijn echt heel erg dik in orde. Maar moet dat ook betekenen dat al het andere van een belabberd niveau moet zijn?

Zelf vind ik een film als deze amper het kijken waard. Al is het een vechtfilm, iets meer kwaliteit op andere gebieden moet toch echt niet zo'n probleem zijn. Maar wil je gewoon een ouderwetse ninja film zien, kijk deze dan gerust. En geniet van de knallende matpartijen, inclusief ouderwets overdreven vechtgeluiden.