Tekken: Blood Vengeance (2011)

Japan
Actie / Animatie

geregisseerd door Yoichi Mori
met de stemmen van Isshin Chiba, Maaya Sakamoto en Yuki Matsuoka

Nadat Ling Xiaoyu overgeplaatst is naar de Kyoto International School, onderzoekt zij samen met Alisa Boskonovitch de achtergrond van Shin Kamiya. Deze nieuwe character blijkt volop in de aandacht te staan van G Corporation en de Mishima Zaibatsu, waarna Xiaoyu en Alisa op een duister geheim van de Mishima familie stuiten.

Mooi gemaakt maar soms wat houterig , verder heb ik hier weinig mee.

avatar van Lancher
Animaties zijn echt mooi, maar er had meer actie qua gevechten in gemogen. Het verhaal is ok, maar kon wel beter verteld worden, aangezien het soms nog al chaotisch overkomt. Jammer, want er had echt 'veel' meer in gezeten!

Mooi gemaakt je moet het niet gaan kijken als je niet van animatie houd verder had het verhaal wat uitgebreider mogen zijn en had er wat meer actie in gemogen inderdaad.

Ik vond hem wel vermakenlijk....

alleen weinig actie

avatar van killer13
leuk filmpje voor de tekken-liefhebbers zoals ik. alleen jammer dat er zo weinig in word gevochten. en dat nog wel terwijl tekken een beat-em-up in hart en nieren is. over de animaties valt niet te klagen, die zijn erg mooi. wel een tip voor wie deze nog wil zien: kijk de film met de originele japanse stemacteurs., klinkt veel overtuigender dan met de engelse stemacteurs. daar had ik een beetje het gevoel bij alsof ze het niet echt de moeite vonden om een beetje inzet te geven

Karlok
Heerlijk film als je een Tekken fan bent.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Gamegeest.

Voor de gameliefhebbers zal dit nog een klein feest der herkenning zijn, maar ondanks de bemoeienis van Namco zullen ook onder die groep kritische geluiden worden gehoord. Dat komt omdat de basis van het spel, elkaar stevig in de pan hakken, gebaseerd is op button bashende actie. Iets wat Tekken: Blood Vengeance niet helemaal weerspiegelt.

Toch zijn de animaties goed en geheel in de geest van de beroemde gamereeks. Er wordt zelfs een beetje erotisch geknipoogd door zwierende camera's langs korte rokjes. De dames in deze film, waaronder een sexy robot, zien er sowieso zinnenprikkelend uit. Hentai-achtige taferelen blijven de kijker gelukkig bespaard. Maar die andere actie, knokken tot er iemand bij neervalt, is te summier gezaaid. Een coole eindbaas ten spijt.

Met dank aan Filmfreak voor het recensie-exemplaar.

Redelijk.

avatar van barcam
Fantastische animatie maar zeer dun verhaal waar er te weinig in geknokt wordt. Aanrader voor de tekken fans en liefhebbers van kortgerokte Cgi dames.

avatar van Gang_Star
Om te zien een fraaie animatiefilm, maar met een ontzettend zwakke inhoud. Geen spectaculaire actie die bekend is uit de button basher games en bovenal zeer weinig actie te vinden in deze film. Verder is het ook al niet boeiend genoeg om de volle speelduur je verstand erbij te houden.
Matig.

avatar van FlorisV
Ietwat houterig maar erg mooi getekend. Hier en daar fan service, het is echt exploitatie met verstand op nul. Wie veel games speelt zal zonder twijfel de stem herkennen van de onvolprezen Tara Platt (hier doet ze Anna), die vrijwel altijd de evil bitch speelt, heerlijk. Verder een boutverhaaltje maar zeker de eerste helft kijkt lekker weg.