• 8.561.660 stemmen

Geregisseerd door: Dwight H. Little

Met onder meer: Jon Foo, Cary-Hiroyuki Tagawa en Kelly Overton

Plot Tekken

"Survival is no game"

Jin Kazama is een vechter die zich aanmeldt voor het Iron Fist Tournament. Hij wil zich wreken op de man die in zijn ogen verantwoordelijk is voor de dood van zijn moeder. Deze man, Heihachi Mishima is tevens de organisator van het toernooi. Om in de buurt van Mishima te kunnen komen om hem te doden, moet hij het toernooi zien te winnen.

imageimageimageimageimage

avatar van kalehein

kalehein

Bagger.

Gevechten waren zo slap als pudding.

En wat een ontiechelijke klote muziek!!

Nee dank je, dan speel ik het liever zelf... voor het overige: alles wat Metalfist zei.

avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

Leuk om de game-personages te zien en Kelly Overton ziet er heerlijk uit, maar verder heel matig.

avatar van modinator

modinator

avatar van daxclusive

daxclusive

• 2081 stemmen

Het verhaal vond ik goed, camerawerk was goed en het acteerwerk.

Natuurlijk leek de personage niet helemaal op Jin Kazama, maar het idee achter een game verfilming is ttoch altijd wel moeilijk te verfilmen. Ik vond hem zeker niet slecht.

gauke

De hectische en snelle actiescènes beloven veel maar vooral het aantal gevechten en ook de special effects vallen uiteindelijk tegen. Het verhaal wil ook niet echt spannend worden. Ook het vader-zoon conflict komt niet echt uit de verf. John Foo bewijst als hoofrolspeler dat hij het een en ander in de mars heeft; de overige acteurs komen wat blasé over.

avatar van Noodless

Noodless

Heel veel gevechten die vlot en duidelijk aan de kijker worden gebracht. Maar interessant of spannend wordt het helaas op geen enkel moment. Daarvoor is het verhaal wat magertjes en de gevechten niet echt boeiend. Die Kelly Overton zag er inderdaad goed uit. 5/10

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Eigenlijk best een solide gameverfilming die, waar mogelijk, trouw blijft aan het originele materiaal. Zo herken je de vechtersbazen terug als de digitale versies ervan en is het verhaal vergelijkbaar met dat uit de games. In zijn geheel geen afbreuk op de Tekken-franchise. Niet om te zeggen dat het een goede film is, want dat gaat weer een beetje te ver. Er zit weinig tot geen spanning in de matig georkestreerde gevechten.

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Oppervlakkige, voorspelbare en clichématige toestand die nergens indruk weet te maken. Allemaal keurig volgens de TomTom en we dwalen vrijwel nergens af van het pad, de regisseur is de Bob en dat is prima maar als je de hele trip zelf mag uitstippelen lijkt me een toeristische route wel toepasselijk. Je weet op voorhand al dat iedereen gaat sterven inclusief de oude wijze Mishima om te eindigen met een eindbattle tussen Jin en Kazuya, bijgestaan door een vrouwelijke schoonheid. Het decor en de aankleding is nog enigszins van fatsoenlijk niveau en de smalle straatjes met groene verlichting ademde veel sfeer uit. Toch ging het voornamelijk om de gevechten maar deze stelde helaas teleur en het leek eerder op een schaakwedstrijd: wanneer iemand een trap uitdeelde werd dit beantwoord met een ontwijkende manoeuvre en als er een samurai zwaard in de richting van de vijand werd gestoken kwam er direct een stok onder om het af te weren. Erg saai, en na de inleiding van de vechters met hun voorgeschiedenis had ik toch iets meer verwacht. Hoofdrolspeler John Foo weet evenmin te overtuigen en ik vond hem op acteergebied erg vervelend. Het leek alsof hij continu stoer en krachtig wilde overkomen met die strakke blik en snelle woordenwisseling, daar had de casting toch gerust mogen ingrijpen.
Nee, het heeft niet veel te bieden.

avatar van Lennert

Lennert

John Lee Hooker schreef:

Was nog even langer blijven kijken, Heihachi heeft de film gewoon overleeft.

avatar van Masterbrain

Masterbrain

Gisteren even geleend van de Bieb , ben een groot tekken fan ,maar dit is echt slecht camerawerk, slecht verhaal,nep bloed dat als verf op je gezicht is , gewoon slecht , die anderhalf ster zijn voor de inspiratie om mijn tekken gevoel even te evenaren ,maar er kwam niks van terecht.

avatar van oemoemenoe

oemoemenoe

ondergemiddelde baggerzooi.

gewoon slecht op alle fronten , hoofdpersoon zonder uitstraling of karakter overleefd 40.000 klappen/trappen tegen het hoofd terwijl de reuzen met stalen schedels na 3 klappen uitgeteld zijn ...???

jammer.

avatar van neysen1985

neysen1985

Ikke eerst denken dat dit weer de zoveelste slechte game-verfilming was....

Verdomme joh! Ik zat helemaal in de verkeerde hoek.

Wat is dit toch een gruwelijke topper deze tekken!

Een prachtig plaatje van de Japanse cinema, die extreem bloederig is.

Elke scène kun je wel weer iets gedetailleerds verwachten.

1 van de beste game-verfilmingen van een wat langere tijd!

Gewoon genieten!

avatar van metaledje

metaledje

Wat een verschrikkelijke drol van een film, hoe durven ze dit als een tekken te maken. namen die niet eens in het spel voorkomen. Weer word een persoon uitgelicht met een bar slecht simplistisch verhaal.

Wanneer durven ze nou eens een vecht game verfilming te maken waar een hoop karakters uitgelicht worden en die met een mooie samenloop geconfronteerd worden in een? tournooi? Iedereen heeft wel favoriete game characters als het gaat om populaire vecht games toch? waarom doen ze dan altijd die waardeloze 1 hoofdpersoon gelul? dat is prioriteit nummer 1 wat het meteen al compleet verziekt!!

Als je geen budget hebt om een goeie verfilming te maken,begin er dan niet aan. is alleen maar pure verkrachting,en absoluut irriterend voor de fans.hardleers sommige lui!!

Vechtscenes zijn waardeloos,en maar niet te spreken over die belachelijke clowneske outfits.hele film is gewoon clownesk slecht!! Vermijden dit wanproductje

avatar van tapilatu

tapilatu

WTF, wat een slechte film zeg! Als tekken liefhebber is dit echt slecht....Personages die in het laatste deeltje ff komen verschijnen worden er meteen ingezet....Waar zijn Paul en Hwoarang? Het verhaal te slecht voor woorden....wat een schijtfilm

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Was wel een redelijk wegkijkertje met nog wel redelijke acteurs en een film die je enkel bekijkt voor de gevechten. Het was niet echt iets meer of minder maar de achtergronden en de futuristische decor's zagen er daarentegen weer wel goed uit, zeker voor een B-film. Voor de rest is dit gewoon een redelijk vermakelijk vechtfilmpje. De spellenreeks heb ik overgens nooit gespeeld.

avatar van Mirob1

Mirob1

Als groot fan van de spelreeks verheugde ik me absoluut niet op deze film. Doorgaans zijn verfilmde games dramatisch en ook dit is weer geen topper. Kijkbaar is hij wel, maar doet de geweldige spellen zeker geen eer aan.

avatar van PriestMaiden

PriestMaiden

Goeie verfilming van het vechtspel.

avatar van RuudC

RuudC

Toen ik vroeger nog Tekken (2 en 3) nog op mijn playstation speelde, fantaseerde ik wel eens over een live actionfilm. Ik vond altijd dat Edgar Davids de rol van Eddy Gordo op zich moest nemen. Nu vangt mijn playstation vooral stof (ja, ik heb ‘m zelfs nog!). In elk geval vind ik het wel leuk dat er een film over gemaakt is. Tekken 3 heb ik al tijden niet meer gespeeld. Veel mensen zijn geneigd te roepen dat zo’n film de herinneringen verziekt. Aangezien ik er niet veel meer achter zocht dan dat het gewoon een knokspelletje is, valt er niet veel te verzieken voor mij.

Hoewel ik meende dat Tekken in de games niet draait om een futuristische samenleving waarin bedrijven het voor het zeggen hebben, zal dat me verder een worst wezen. Je moet tenslotte toch iets bedenken om een dergelijk toernooi rechtvaardigen. Wat de vechtgameverfilmingen betreft, durf ik niet te zeggen dat Tekken de beste is. Street Fighter vind ik wat de actie betreft slechter, maar het verhaal zelf en de humor is daar duidelijk beter. Ik zou Mortal Kombat nog eens moeten zien om te beoordelen welke film de beste actie bevat.

Tekken draait natuurlijk om de actie en over het algemeen zijn de meeste gevechten ook best de moeite waard. Hoe gek het ook klinkt, ik had graag iets meer verdieping gezien in bepaalde personages. Ik mis favorieten als Jack en Lei, maar daarnaast had ik graag meer gezien van Eddie, (Bruce) Law en Heihachi. Ik heb nog wel mijn twijfels over Jon Foo als Jin. Daar had ik liever een iets mannelijker acteur gezien. Gary Daniels was voor mij de held trouwens. Leuke actiefilm, maar het schiet tekort op een aantal vlakken. En volgens mij heeft RTL5 zitten knippen in de film, want veel finaleklappen vielen wel heel overduidelijk weg.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20536 berichten

RuudC schreef:

Is vrij eenvoudig na te gaan op de kijkwijzersite

Kijkwijzer classificatie van Tekken - kijkwijzer.nl

Kijkwijzer classificatie van Tekken - kijkwijzer.nl

Ja dus. RTL wilde dit blijkbaar per see voor 22:00 programeren en dat mag niet met een 16+-kijkwijzer.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Tekken (2010)

* (1 ster van de 5)

Tekken volgt het verhaal van een jongen Jin (Jon Foo) die vecht kunsten leert van zijn

Moeder (Tamlyn Tomita) tot dat de avond klok slaat en iedereen binnen moet blijven, heeft Jin ruzie met Moeder en verlaat Jin het huis en zoekt liefde bij zijn

vriendin Mircea Monroe (die er best wel mag zijn )

En dan wordt zijn huis waar zijn moeder nog in zit gebomedeert door mensen van Heihachi (Cary-Hiroyuki Tagawa) en neemt Jin Kazama wraak door toch mee te doen aan Tekken (waar ooit zijn Moeder ook aan mee heeft gedaan en dit afraadde bij haar zoon)

Bij elk toernooi gebruikt Jin nu zijn woede als kracht en zo wint hij de wedstrijden en komt hij per ongelijk tegen over Ian Anthony Dale (rol: Kazuya Mishima)

Het verhaal is nog best leuk verzonnen, en wordt leuk neer gezet.

maar aan de film kon nog veel verandert worden vergelijken

met de video Tekken (waar ook al zo stuk of zes delen van zijn)

Zo mis ik toch meer verschillende personages in de film, maar de hoofdpersonen uit de video game zien we gelukkig wel terug in de film zoals: Brian Fury (Gary Daniels) en de rest van hoofd rol spelers.

Wat ook op valt zijn de attributen die tijdens de wedstrijd er staan, deze worden nauwelijks gebruikt en als je de video game speel dan heb je nog verschillende vecht gebieden en dat had ook in de film gemogen.

De film moet het dan ook erg hebben van de wedstrijden of wel de vecht scènes.

Maar de vecht scènes stellen nou ook dan niet zo veel voor en zijn na een paar minuten weer voor bij.

Een tip is dan ook om de film DOA: Dead or Alive te gaan bekijken, deze film heeft ook wel wat van deze film Tekken en van de video game!

En het hoogte punt van Dead Or Alive zijn de vechtende vrouwen!

avatar van RuudC

RuudC

DOA mag nog niet eens een klodder spuug van Tekken van de grond poetsen. Die film is een groot dieptepunt.

avatar van Lennert

Lennert

Inderdaad, Dead Or Alive is de grootste schande voor martial arts games verfilmingen ooit, geen enkele noemenswaardige vechtscene, alleen pseudo 'leuke' meiden in bikini's. Tekken heeft zeer behoorlijk acteerwerk en in het actiegedeelte ten minste acteurs die wel weten hoe ze echt moeten vechten, in tegenstelling tot de overgestyleerde zooi van Holly Vallance en Jaimie Presley.

avatar van erpunited

erpunited

Ik vind hem leuk. Had er niet veel van verwacht. De film verraste mij positief. Vroeger vaak tekken op de PlayStation gespeeld. Beetje jeugdsentiment kwam boven drijven. Gewoon een leuk vermakelijk filmpje

avatar van Mug

Mug

For fanboys only...maar dat is natuurlijk het gros van de games-verfilmingen die met een flinterdun verhaaltje maar met een ijzersterke name-branding toch mensen weet over te halen de film te bezichtigen.

Wat een vreselijk rommelige en goedkoop ogende vechtfilm. De gevechten spelen - ondanks de oh zo hippe flitsende montage - slechts een kleine bijrol (zelfs de logica van de wedstrijd ontbreekt compleet). Het is natuurlijk weer een baggerverhaal dat meer wegheeft van een Dynasty aflevering dan een verhaal waar 'de doelgroep' wel op zit te wachten. Zelfs de bouwvakkersspleet van Overton heeft meer diepgang in deze film.

Ondanks de wetenschap dat RTL5 de bloedige stukken er uit wist te knippen (die overbodige seksscenes waren een beter idee geweest mijns inziens) komt dit prutstuk toch echt niet verder dan 1 mager sterretje.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2098 stemmen

tegenvaller. De karakters worden niet genoeg uitgediept en de gevechten zijn te slordig.
Zeker het gevecht tussen de 2 vrouwen in een teleurstelling.

Verder wel erg mooie grauwe setting. Maar hoe het toernooi nou tot stand gekomen is me ontgaan.

Verhaal is idd erg dun daarom hadden ze meer op de karakters en gevechten in moeten gaan. Dan kan het verhaal je stukken minder schelen (denk ik)

Tot zover de Tv versie. Zou hem nog wel eens willen bekijken zonder 12+ rating dus gewoon met de eindklappen. Zodat dit misschien beter in beeld komt. Maar lijkt me nog wel een film die een herkansing verdiend. Zeker als Heihachi het overleefd heeft.

avatar van PEN15

PEN15

Remi schreef:

Ik snap niet waarom ze het niet gewoon bij de game houden, er zijn al flink wat vechtspellen die verfilmd zijn die regelrecht de flop in kunnen, zoals Mortal Kombat, Dead or Alive, Street Fighter etc.

Ze schijnen het niet te willen weten. Kijk de feiten eens recht in de ogen. En het gaat me nog niet eens om de scores van rotten tomatoes, maar om wat zo'n film in het laatje brengt. Hoe kan een film in hemelsnaam 30 miljoen kosten en nog niet eens 1 miljoen opleveren?? Waren die karatepakkies soms van goud gemaakt? Hadden deze topacteurs zulke hoge salariseisen? Beats me!!

avatar van Suleika1

Suleika1

F*ckfilm..niks gevechten en alle clichés zijn weer eens aanwezig... De vrouwen zijn alleen maar sexstoeipoezen in deze film en wtf: ubercliché Christie Monteiro en Nina Williams tegen elkaar alsof vrouwen niet tegen een man kunnen vechten ofzo maar alleen maar een partijtje stoeien met wat over en weer bitch remarks over het vriendje..triest zeg! De serie Spartacus laat ons zien dat stoere vechtende vrouwen toch ook echt wel mogelijk zijn op het scherm.. Maarja, dat was maar een van de vele dingen..eigenlijk was het allemaal te belachelijk om op te noemen..

avatar van Taskmaster300

Taskmaster300

Had een stuk beter gekund. Het freerunnen en de achtergronden waren goed. De acteurs en de verhaallijn was ook wel goed. Maar de vechtscenes waren naar mijn idee beneden de maat. Ze hadden wat meer karakteristieke bewegingen uit de games kunnen nemen.

Outfits van sommige zagen er ook niet uit. Af en toe leek het op een verkleedfeestje. Heihachi was wel het ergst... jemig!

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima aktiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van mjk87

mjk87

De film begint best aardig. Er is weinig origineels aan, maar het oogt allemaal nog wel fraai en dat eerste gevecht is behoorlijk. Daarna echter komt er maar geen voortgang in. Elk gevecht is ook hetzelfde. De held van dienst ligt bijna knock-out op de grond, elke keer weer, krijgt een visioen om dan op te staan en in enkele klappen de tegenstander toch te verslaan. Tja. De film wordt zo vrij vervelend en ondanks de korte duur ook gewoonweg saai. Ook de choreografie blijkt dat ineens weinig bijzonder te zijn en het acteerwerk is er ook niet naar dat je geboeid blijft kijken. 1,5*.

avatar van Kondoro

Kondoro

Het is alweer even geleden dat ik ‘Tekken’ voor het eerst heb gezien, en dat was wel in de tijd dat ik altijd onder de indruk was van dit soort films, en ze helemaal dood zat te kijken. Vandaag heb ik deze maar weer even herzien (die stond namelijk ook op het lijstje), en na langere tijd gewacht te hebben vond ik van morgen wel een mooie tijd om dat even te doen, de film word nergens spectaculair hoe ik het ‘vroeger’ altijd wel zo zag, en hij voelt soms ontzettend b-matig aan.

Maar wat was deze film ontroerend saai en slecht, notabene geen flikker aan om maar grof te zeggen. Acteerwensen zijn eigenlijk nergens te vinden, vond het nou persoonlijk ook niet héél speciaal overkomen als ik eerlijk moet zijn. De actie is prima, daar niks over te klagen verder maar het verhaal is aardig dun en het concept is prima maar stelde weinig voor.

We volgen Jin, een straat jongen die in de vechtring word gegooid omdat hij opgepakt werd. Hij moet mee doen aan het ‘Iron-Fist’ toernooi in ‘Tekken City’ waar hij het moet opnemen tegen verschillende tegenstanders. Leuk in beeld gebracht, dat wel maar buiten het vechten om werd het geen spektakel. Ik speelde ‘vroeger’ de ‘Tekken’ games best veel, en was daarom benieuwd naar de film maar die stelde niet veel voor.

avatar van PapaBeartje

PapaBeartje

Vroeger vaak Tekken gespeeld op de spelcomputer, en dit altijd met veel plezier gedaan. De film kon mij niet echt overtuigen, veel karakters kwamen niet lekker uit de verf, niet genoeg de karakters bestudeerd. Enkel Yoshimitsu (dat overigens mijn favo personage in de game(s) was) & Dragunov zagen er redelijk uit, die laatste heb ik altijd een engerd gevonden. De film is prima kijkbaar, maar verwacht er niet al te veel van. Kleine tip: Blijf de film tot het einde volgen om te zien wat er met Heihachi Mishima gebeurd.

avatar van Alexjc

Alexjc

Hoe kunnen in godsnaam volwassen mensen zo'n gedrocht van een film maken. Je hebt toch als regisseuer of acteur bepaalde normen. Deze film is uitermate slecht geacteerd. De gevechten moesten groots overkomen. Voor mij was het zo overdreven nep en zeer ongeloofwaardig. Weer een film voor de grijze container.