Tekken (1998)

Alternatieve titel: Tekken: The Motion Picture

Japan
Animatie / Actie
60 minuten / 57 minuten (VS)

geregisseerd door Kunihisa Sugishima
met de stemmen van Yumi Tōma, Kazuhiro Yamaji en Daisuke Gōri

Het kleine meisje Jun heeft ooit gezien dat de evil-minded Heihachi Mishima zijn zoontje in een ravijn gooide, omdat hij te slap zou zijn. Hij was een schande voor de familie. Later als Jun volwassen is, moet ze voor haar werk Heihachi's bedrijf infiltreren, omdat hij waarschijnlijk illegale wapens aan het produceren is. Maar dat is geen probleem, want toevallig organiseert Heihachi een toernooi voor de beste vechters ter wereld. Aangezien Jun ook wel haar mannetje kan staan, kan ze met die smoes het zwaar bewaakte eiland waar Heihachi's bedrijf staat binnenkomen.

avatar van Pkunk
suf

niet suf verschrikkelijk suf

Zo suf is het ook niet, hoor. Vond best goed voor "???Alle Leeftijden???", misschien dat jullie gewend zijn in hardcore "Manga"

avatar van Dopke
Jammer dat die oversimplificatie van anime nog steeds bestaat.

avatar van ex_uva
Ging wel heel snel allemaal, alles was binnen het uur verteld! Maar goed, vind DBZ beter dan deze film. Ik speel liever het spel op de PS, dan dat ik een vreemde DBZ-kloon kijk.

avatar van focus
Er staat nu een live action film op het programma van 2006

suckt echt wel

avatar van Roodkapje
Herinner ik me als slechtste anime ooit gezien...

ja zeker wel een van de slechtste animes ooit
de spel was bijna verpest door de film.
0.5 *

neo (crew)
De verhaallijnen van de games kunnen mij ook al weinig schelen, het ging immers gewoon om het vechten. Hoe dat dan een game bijna kan verpesten...

Vandernagel
Treurig, saai, slecht verhaal, de stemmen, het vechten, de personages, ... Zeker niet aan te raden om te gaan kijken.

1,5 sterren

avatar van INSTITUT777
wat een tegenvaller was dit zeg, zo simpel, kort en geen inhoud. en de animaties zijn ook aan de matige kant. 1,5*

avatar van film88888
Ik vond hem helemaal niet slecht.

De spelletjes zijn heel leuk vind ik, en dit idee voor een animatie film erover te maken vond ik best ook wel leuk.

Elke scene zat wel vol met entertaining vond ik.

Dikke 3,0 sterren, net geen 3,5

zware tegenvaller.

Nomak
Ik heb de spellen altijd met plezier gespeeld, nu nog altijd trouwens. Dan is het ook normaal dat ik ernaar uitkeek om deze film te zien. Vreemd genoeg heeft het tot nu geduurd, maar beter laat dan nooit. Ik heb de film nu eindelijk gezien.
Ik vreesde dat de film zou tegenvallen, maar niets is minder waar.

In de film zien we ook hoe Kazuya aan dat enorme litteken op zijn borst komt.

Het personage van Jack heeft me nooit kunnen boeien. Maar in deze film is hij heel belangrijk. In de spellen is hij gewoon een grote lompe agressieveling met veel kracht. In deze film is hij zeer goed uitgewerkt vind ik.

Het nadeel van de film is de speelduur. Het duurt allemaal veel te kort. We kunnen er niet eens 1 uur mee vullen en dat is veel te weinig voor een verhaal met zoveel personages.
Paul, King en Law bijvoorbeeld zijn altijd 3 zeer belangrijke figuren in Tekken geweest. Nu zien we ze even in beeld en dat is alles.
Als het minstens een half uur langer had geduurd hadden ze hun in het verhaal kunnen betrekken, dat had de film zeker nog beter gemaakt.

avatar van Fixi88
Vermakelijk om een keer te zien. Hij is niet echt slecht maar ook niet goed.

avatar van Yennick11
Ik vind het spel gewoon vet, en om dan te zien hoe het met die personage's zit vond ik wel interessant 3,5 boem.

avatar van Kiba Pulgasari
Leuk voor de game fan.

En inderdaad duurt het te kort waardoor het niet helemaal goed aanvoelt.