Kuen Sun (2001)

Alternatieve titels: The Avenging Fist | Legend of Tekken | Legend of the Fist Master

Hongkong
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Andrew Lau en Corey Yuen
met Lee-Hom Wang, Stephen Fung en Gigi Leung

De jonge kung fu-vechter Nova bewaakt een familiegeheim: de krachtige vechtstijl Avenging Fist! Als de leider van de ondergrondse terreurbeweging Red Dragons dit te weten komt, gaat hij tot het uiterste om de geheimen van de vechtstijl te ontdekken. Want met behulp van The Avenging Fist kunnen de Red Dragons de wereld veroveren. Voor Nova zit er maar één ding op. Geholpen door de kung fu-meesters Dark, Jazz en Iron Surfer neemt hij het op tegen een schijnbaar onoverwinnelijke tegenstander.

avatar van jex
jex
beetje stomme verhaal, maar de film is best leuk om te zien, het is een mix van fifth element en mortal kombat en nog andere films.

Het verhaal is typisch hong kong , niet echt een touw aan vast te knopen, maar wel een vermakelijke film, een soort low budget science fiction kung fu...

avatar van kungfuzombie
Vond hem bij lange na niet zo leuk als Stormriders!

erg leuke film heb me er wel mee vemaakt zoek nog meer van dit

Vermakelijke onzin.

Inderdaad een mix van een aantal stijlen en films. Sci-fi ala Fifth Element vermengd met wat kung-fu grapjes, dikke 1-on-1 beat 'em up saus eroverheen in het begin, wat monsters en episch gedoe erbij.

HK filmerij ten top dus, niet echt coherent en vloeiend, wel erg vlot en leuk. Effecten zijn vaak erg brak maar het enorme tempo, tof camerawerk en goede montage zorgen ervoor dat je niet al teveel tijd krijgt je daaraan te ergeren.

Acteerwerk ook niet al te best, zeker de twee hoofdpersonages niet, maar ook dat doet weinig af aan het vermaak. Wel weer een opvallende verschijning van Sammo Hung, al krijg je tegen het eind van de film wel een beetje medelijden met de man. Iets teveel grapjes over z'n gewicht

Leuk filmpje. Lekker ongedwongen mix van pulp tot een leuk onzinfilmpje verwerkt.

Vlotte 3.0*

dominion
Erg leuke Sci-Fi Kung fu flick.

Meerdere keren gekeken toen ik nog klein was.
Veel CGI die nogal tegen valt maar altijd erg leuk en creatief is gedaan.
Doet me denken aan Dragon Tiger Gate.
Je ziet ook dat ze er tijd aan hebben besteed met hun lage budget dus dat maakt het dan erg leuk.

Erg simpele gevechtjes maar gewoon fijn en leuk om te zien.
Genoeg actie ook al mochten ze wel weer wat rustiger doen met de CGI.
Laat het hierbij en een herziening zal ook niet gebeuren want nu zijn de herinneringen nog erg leuk.