Tekken: A Man Called X (2014)

Alternatieve titels: Tekken 2: Kazuya's Revenge | Tekken: Kazuya's Revenge

Actie

geregisseerd door Wych Kaosayananda
met Kane Kosugi, Cary-Hiroyuki Tagawa en Rade Serbedzija

Een jongeman wordt wakker in een onbekend hotel maar weet niet wie hij is en hoe hij in het hotel geraakt is. Dankzij visioenen ontdekt hij dat hij aangevallen en ontvoerd is geweest en is omgevormd tot een huurmoordenaar. Tijdens een missie om iemand genaamd Brian Fury te vermoorden ontdekt hij dat Fury aanwijzingen bezit over zijn ware identiteit. Samen met Fury gaat hij op ontdekkingstocht, om zo voor eens en voor altijd af te rekenen met het verleden .

avatar van blurp194
Hmm.

Met Tekken heeft dit eigenlijk maar erg weinig te maken. Narratief heeft de film ook hoegenaamd niets te brengen, en tussen de vechtscenes zit veel te veel ruimte om het daarom de moeite te maken. Heel slecht zijn de acteurs eigenlijk niet, en het beeld is ook prima in orde - aan de crew ligt het dus kennelijk niet. Geen goed plan voor de film gemaakt, of niet goed uitgewerkt.

avatar van Gang_Star
Tekken 2, hoewel het nauwelijks aan Tekken doet denken. Je ziet uiteraard wel een aantal personages voorbijkomen, maar daar houd het wel op wat Tekken betreft.

Helaas geen toernooi vorm wat betreft de actie. De actiescènes zijn redelijk (die scenes en ook de film zelf zagen er zeker niet slecht uit), maar tegelijk zijn er ook te weinig actiescènes. Gecombineerd met teveel rustige momenten zorgt deze film al gauw voor verveling.

avatar van Phantasm
Dit noemen ze dan een aktiefilm waar bijna niets in gebeurd. Ik vond de hele film gewoon slaapverwekkend en met moeite uitgekeken. Zonde van je tijd.