Tracers (2015)

Actie / Thriller

geregisseerd door Daniel Benmayor
met Taylor Lautner, Marie Avgeropoulos en Adam Rayner

De New Yorkse fietskoerier Cam (Taylor Lautner) heeft een hoge schuld bij de Chinese maffia. Wanneer hij de aantrekkelijke free runner Nikki (Marie Avgeropoulos) en haar bende tegen het lijf loopt, is er meteen sprake van een klik. Ze introduceert hem in de sensationele wereld van parkour; een sport waarbij buitengewone snelheid, het verleggen van grenzen en het overwinnen van obstakels centraal staan. Kan hij via deze weg zijn openstaande schulden vereffenen?

• donderdag om 22:40 uur op TV (SBS9)

Verstand op 0 en kijken maar, dan is deze film prima te behappen.
voor mij een dikke 7!

avatar van comely
tsa_tsa schreef:
Verstand op 0 en kijken maar

Gaat me niet lukken. Niet met deze acteur.

avatar van JacoBaco
Matig. Visueel leuk met een paar leuke achtervolgingen! Verder blinkt de film nergens in uit. O.a. vervelende muziek en dit is de eerste film die ik zie van Taylor Lautner, maar wat een saai en oppervlakkig figuur is hij als Cam zeg! En ik kan er altijd slecht tegen wanneer ze niets beters kunnen bedenken voor specifieke scènes. Op het einde van de film is er namelijk een lange achtervolging en wordt Cam achterna gezeten door Miller. De laatstgenoemde kan Cam niet goed bijhouden en stapt in een politieauto die vervolgens wordt geramd door Nikki! Jaja, alsof Nikki precies weet waar Cam is na zo'n lange ingewikkelde achtervolging in het overvolle New York en ze het ook nog is precies goed timed! Dit zijn gewoon minpunten omdat het helemaal niet moeilijk te voorkomen is dit soort stommiteiten!

Heel slecht is het niet, dus toch nog 2,5*

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/drama/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Taylor Lautner (The Twiligt Saga...)...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima camerabeweging...

avatar van Phantasm
Matige film waar ik wat meer in had verwacht.

keimpeS
Leuke actie & parkour stunts, beetje The Fast and the Furious maar dan van Parkour.
Verstand op nul en gewoon genieten...

Op het uur dat hier wordt aangegeven staat op VIER een andere film geprogrammeerd !!!

Redelijk goede actiefilm met Twilight ster Taylor Lautner in de hoofdrol.
Redelijk scenario ook, verveelt niet en zit boordevol actie.
Is me wel bevallen deze prent.

Irriteer me behoorlijk aan taylor. Hij was leuk om te zien in twilight maar daar moest ie het eig gewoon bij houden. Verhaalnis zo slap. En het parkour is niet bijzonder om te zien. Yamakasi is dan een betere film voor parkours.

avatar van IH88
Tracers

Een wat suffe en zelfs saaie actiefilm. Heel veel gespring, geschiet en gescheld, maar het voelt allemaal erg hol aan. Een degelijk of logisch verhaal ontbreekt en de acteurs zijn abominabel. Lautner moet toch wel de saaiste acteur zijn die ik de laatste tijd heb gezien. Zijn Twilight vriendjes Patterson en vooral Stewart doen het toch beter. Er zit welgeteld één sterke actiescene in en dat is het wel. Visueel is het ook wel aardig. Maar voor de rest is Tracers voorspelbare en inspiratieloze onzin.

avatar van Timothyvdmeer
Voorspelbaar saai en geen beste acteur.

avatar van lars-pixar
Redelijke actiefilm die enkel nog wel vermakelijk is maar daaromheen weinig voorstelt. Mist hier en daar wat momenten en bevat nauwelijks hoogte punten. Neem daarbij de populaire hoofdacteur Taylor Lautner, die waarschijnlijk een bepaalde doelgroep moet aantrekken. Maar hier verder niet echt een goede rol weet neer te zetten. Kan door de vingers gezien worden als vermakelijke zondagsmiddagfilm.

avatar van ILDIB
Tsja. Leuke actie met momenten. Maar enige geloofwaardigheid ontbreekt.

het opgezette plan van cam op het einde slaat nergens op. Hij wist immers het verloop niet dus kon ie niets plannen lijkt me

avatar van Shadowed
Mwa.

Tracers is zo'n cash-in film voor Lautner, maar zo te zien krijgt de beste jongen niet veel rollen meer aangeboden in Hollywoodland. Ook niet zo gek want heel veel acteertalent had hij niet, hij zag er vooral goed en afgetraind uit. Helaas voor hem zijn de Twilight-tijden een beetje over.

Lautner doet het hier dan wel weer aardig, maar speelt erg veilig. Dit is precies een rol in zijn rijtje, maar zowel Lautner als Benmayor doen er verder weinig mee. Alle personages zijn nogal standaard en bekend, dus de helden, de love-interests en de schurken zijn terug. Ze komen allemaal voorbij en allemaal doen ze niets vernieuwends.

Tracers voelt aan als een soort tieneractiefilm, maar is toch wat te rauw gefilmd om dat echt volledig te kunnen zijn. Een beetje in het rijtje van Step Up dus, maar dan net iets meer adult en een ander genre. Die rauwheid werkt trouwens wel, want de actiescenes voelen zo best realistisch aan die samen met een staaltje knap camerawerk een goed duo vormen.

Jammer dat het verhaaltje zelf erg rommelig wordt verteld. Lautner is bijvoorbeeld al binnen 5 minuten al bijna een pro in parkour en voelt het allemaal maar haastig en afgeraffeld aan. Dat is knap met zo'n nutteloos verhaaltje, want heel moeilijk lijkt me dit niet te vertellen of uit te werken. In ieder geval leek de crew er zelf weinig plezier van te krijgen.

De film duurt niet lang maar toch voelt het allemaal lang aan. Het eerste deel wil namelijk buiten een aantal leuke actiescenes niet heel erg boeien en zit er nergens echt een goed tempo in. Dat het allemaal verder zeer voorspelbaar is maakt het ook niet beter, en zo voegt Tracers eigenlijk niets toe aan de filmwereld. Extra punten voor de actiescenes die best knap geschoten zijn. De rest werkt niet echt mee.