Run All Night (2015)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Jaume Collet-Serra
met Liam Neeson, Ed Harris en Joel Kinnaman

De in Brooklyn wonende gangster en huurmoordenaar Jimmy Conlon (Neeson), alias The Gravedigger, heeft betere tijden gekend. Jimmy, de beste vriend van maffiabaas Shawn Maguire (Ed Harris), is nu 55 en wordt achtervolgd door zijn zonden uit het verleden. Conlon wordt al ruim dertig jaar in de gaten gehouden door een vasthoudende rechercheur (D’Onofrio). De laatste jaren zoekt Jimmy voornamelijk zijn heil in een whiskyglas. Maar als zijn zoon Mike (Kinnaman) het doelwit wordt, moet Jimmy een keuze maken tussen de maffiafamilie waar hij ooit voor koos, en zijn echte familie, waar hij al heel lang geen contact meer mee heeft. Mike slaat op de vlucht en Jimmy moet voorkomen dat zijn zoon niet het hetzelfde lot ondergaat als hij, namelijk eindigend aan de verkeerde kant van een vuurwapen. Jimmy heeft slechts één nacht om erachter te komen aan welke wereld hij trouw is, om alles weer recht te zetten.

avatar van Rodger
Best een aardige film..
drama / actie in een..
3.0**

avatar van john mcclane 2
Prima actie film,
Liam neeson weer op dreef.
Best goed verhaal.
Dikke 3,5*

avatar van Ruben24
deze film heeft me zeker wel vermaakt! wel een beetje voorspelbaar maar dat maakt hem niet slecht .geef hem dan ook 3.5 ster omdat die lekker wegkijkt en er een lekker tempo in blijft zitten . ik zou zeggen gewoon kijken .

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/drama/thriller film...
Prima en spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Liam Neeson en Ed Harris en Bruce McGill...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Af en toe onrustige camerabeweging...

avatar van Aapje81
Tamelijk harde actiefilm waarin Liam Neeson zoals altijd overtuigd en ook goed tegenspel krijgt van Ed Harris. Aan goed opgebouwde actie scenes is er zeker geen gebrek maar het verhaal is net wat minder boeiend dan de gemiddelde Neeson actiefilm. Ik mis de humor en kon weinig sympathie opbrengen voor de personages terwijl de andere Neeson actiefilms van de laatste jaren me op dat gebied wel konden vermaken.

Zeker niet slecht maar wel minder leuk dat de andere films van deze regisseur en zeker een stuk minder dan de Taken films.

Gemiddeld.

avatar van JoeCabot
Vet.

Het moet niet altijd ingewikkeld zijn. Run All Night is een rechttoe-rechtaan actieprent met een beproefd – volgens sommigen ongetwijfeld cliché – recept. Noem dit gerust The Fugitive op steroïden. Een originaliteitsprijs zal deze film niet winnen, maar dat geeft niet.

Achteroverleunen, verstand op nul en genieten van een stevige dosis actie, daar komt het ongeveer op neer. Kudo’s ook voor de cameraman van dienst: de actie wordt echt sprankelend in beeld gebracht, met een coole fotografie.

De cast steekt ver boven de middelmaat uit. Van Neeson weten we wat we kunnen verwachten. Een badass, zoals we hem kennen. Oké, het wordt onderhand wel een typetje. Dan is klasbak Joel Kinnaman misschien wel de echte uitblinker van deze film.

Valt dus weinig op aan te merken. Alleen de lange speelduur gooide wat roet in het eten. 114 minuten? Doe er 20 minuten af en je hebt de ideale popcornfilm. 3.5*

avatar van lovecraft
Voorspelbaar. En daarom ongelooflijk saai. Dat het allemaal midden in de nacht plaatsvindt, maakt het er niet beter op. Integendeel. En volgens mij had ie ook meteen richting bar kunnen lopen, om daar iedereen vervolgens neer te maaien. Had me een slechte flim gescheeld. Niets ten nadele van Neeson en Harris verder. Prima acteurs. Maar waarom ik dit soort vreselijk saaie films eigenlijk nog kijk, is me een groot raadsel.

Het zal vast prima zijn als je van voorspelbare, nietszeggende actie waar je niet bij hoeft na te denken houdt . Als je toch wat meer wil dan dat, kun je de film beter links laten liggen.

avatar van Kondoro0614
lovecraft schreef:

Niet meer doen dus. Toch vind ik 0.5* wel erg laag voor deze film maar goed, dat moet je zelf weten uiteraard.

avatar van lovecraft

Oh, deze specifieke film zal ik nooit meer bekijken. Dat kan ik u wel beloven. Al kreeg ik geld toe.

Het punt is, actie is niet bepaald mijn genre, verre van. Maar zo nu en dan zitten er toch pareltjes tussen. En die wil dan uiteraard wel zien. Als ik dan de namen van Neeeson en Harris zie staan, begin ik toch enige interesse te krijgen. Het zijn beiden acteurs die ik vrij hoog heb zitten.

Dan is het een enorme tegenvaller als het weer een dertien-in-een-dozijn gaapfilm blijkt te zijn. Zoals, naar mijn bescheiden mening, met vrijwel alle actiefilms het geval is. Ik heb me door de film heen moeten ploeteren. Afzetten had gekund, maar ik vind het flauw om een film te waarderen zonder hem helemaal te hebben gezien.

Als je ervan houdt, is het waarschijnlijk een prima popcornfilm, zoals iemand hierboven al opmerkte. Als actie je ding niet is, dan is het een kwelling om je er doorheen te worstelen.

Maar u heeft een valide punt. Er zijn (veel) slechtere films denkbaar. Dat is ook wel weer zo. Zal 'm een vol puntje geven. Misschien zelfs anderhalf t.z.t.

avatar van Zwolle84
Dit is juist dat pareltje dat er af en toe tussen zit. En ik heb normaal ook een broertje dood aan hersenloze actie.

avatar van xaid
Kondoro0614 schreef:

hij heeft er al een halfje bij gedaan

avatar van Daan258
Mwah, zeker niet de beste film met Liam Neeson.

Als ik heel eerlijk moet zijn is de film zelfs wat tegen gevallen. Het verhaal is vrij standaard maar bij dit soort films is dat geen probleem. Dan verwacht je toch nog wel op wat spanning en actie en juist dit vond ik best matig en dan bijna een speelduur van 2 uur was gewoon net wat te lang.
Daarom moest de film het van mij vooral hebben van de cast, dit was wel dik in orde. Liam Neeson acteert zeker niet slecht en ook Ed Harris weet een gave rol neer te zetten.
Al met al jammer dat de film niet altijd even vermakelijk was om naar te kijken.

avatar van nadrin
Gewoon dertien in een dozijn

Ietwat aan de matige kant.

avatar van Freespirit2
Gewoon lekker genieten

avatar van des1
"Jongens... weten jullie nog de slotscène tussen Pacino en De Niro in Heat? Gaan we leuk overdoen, en mekaar niet kietelen." Neeson zit gebakken aan dit soort rollen van "wreker met droeve blik". Ruime 3* voor het vakmanschap. Wel erg veel Google Maps camerawerk. Waarvoor? De NY VVV?

avatar van ILDIB
fout na fout in t verhaal en over logica en menselijk herstelvermogen praten we maar niet.
blijft over de actie en die is wel mooi in beeld gebracht maar wel 100 in dozijn maar ook wel in een lekker tempo op t eerste kwartier na. en ik wil ook een auto die na meerdere botsingen enkel een krasje heeft.

avatar van jippie2010
Wat een vreselijk onduidelijke plotomschrijving...
Maar goed, een film met Neeson krijgt altijd het voordeel van de twijfel. Maar even een kijkbeurtje geven dan...

avatar van jippie2010
Zeker niet verkeerd. Een typische Neeson-film inderdaad,
en ook Harris misstond niet in deze prent.
De regisseur laat zich niet verleiden door meteen volop in de actie gaan. Het geheel wordt zorgvuldig opgebouwd en de karakters worden uitgediept. Het tweede deel sprak me wat minder aan, van mij had het meer in de misdaadhoek mogen blijven ipv richting de actie.
Maar al met aal een dikke voldoende. *3.0