ad

Met onder meer: Liam Neeson, Ed Harris en Joel Kinnaman

Releasedatum: 11 maart 2015

Over Run All Night

"No sin goes unpunished"

De in Brooklyn wonende gangster en huurmoordenaar Jimmy Conlon (Neeson), alias The Gravedigger, heeft betere tijden gekend. Jimmy, de beste vriend van maffiabaas Shawn Maguire (Ed Harris), is nu 55 en wordt achtervolgd door zijn zonden uit het verleden. Conlon wordt al ruim dertig jaar in de gaten gehouden door een vasthoudende rechercheur (D’Onofrio). De laatste jaren zoekt Jimmy voornamelijk zijn heil in een whiskyglas. Maar als zijn zoon Mike (Kinnaman) het doelwit wordt, moet Jimmy een keuze maken tussen de maffiafamilie waar hij ooit voor koos, en zijn echte familie, waar hij al heel lang geen contact meer mee heeft. Mike slaat op de vlucht en Jimmy moet voorkomen dat zijn zoon niet het hetzelfde lot ondergaat als hij, namelijk eindigend aan de verkeerde kant van een vuurwapen. Jimmy heeft slechts één nacht om erachter te komen aan welke wereld hij trouw is, om alles weer recht te zetten.

imageimageimageimageimage

3.0**

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Prima actie film,

Liam neeson weer op dreef.

Best goed verhaal.

Dikke 3,5*

avatar van Ruben24

Ruben24

deze film heeft me zeker wel vermaakt! wel een beetje voorspelbaar maar dat maakt hem niet slecht .geef hem dan ook 3.5 ster omdat die lekker wegkijkt en er een lekker tempo in blijft zitten . ik zou zeggen gewoon kijken .

avatar van Decec

Decec

Een goede actie/misdaad/drama/thriller film...

Prima en spannend verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteurs Liam Neeson en Ed Harris en Bruce McGill...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Af en toe onrustige camerabeweging...

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1903 berichten

Tamelijk harde actiefilm waarin Liam Neeson zoals altijd overtuigd en ook goed tegenspel krijgt van Ed Harris. Aan goed opgebouwde actie scenes is er zeker geen gebrek maar het verhaal is net wat minder boeiend dan de gemiddelde Neeson actiefilm. Ik mis de humor en kon weinig sympathie opbrengen voor de personages terwijl de andere Neeson actiefilms van de laatste jaren me op dat gebied wel konden vermaken.

Zeker niet slecht maar wel minder leuk dat de andere films van deze regisseur en zeker een stuk minder dan de Taken films.

Gemiddeld.

avatar van JoeCabot

JoeCabot

Vet.

Het moet niet altijd ingewikkeld zijn. Run All Night is een rechttoe-rechtaan actieprent met een beproefd – volgens sommigen ongetwijfeld cliché – recept. Noem dit gerust The Fugitive op steroïden. Een originaliteitsprijs zal deze film niet winnen, maar dat geeft niet.

Achteroverleunen, verstand op nul en genieten van een stevige dosis actie, daar komt het ongeveer op neer. Kudo’s ook voor de cameraman van dienst: de actie wordt echt sprankelend in beeld gebracht, met een coole fotografie.

De cast steekt ver boven de middelmaat uit. Van Neeson weten we wat we kunnen verwachten. Een badass, zoals we hem kennen. Oké, het wordt onderhand wel een typetje. Dan is klasbak Joel Kinnaman misschien wel de echte uitblinker van deze film.

Valt dus weinig op aan te merken. Alleen de lange speelduur gooide wat roet in het eten. 114 minuten? Doe er 20 minuten af en je hebt de ideale popcornfilm. 3.5*

avatar van lovecraft

lovecraft

Voorspelbaar. En daarom ongelooflijk saai. Dat het allemaal midden in de nacht plaatsvindt, maakt het er niet beter op. Integendeel. En volgens mij had ie ook meteen richting bar kunnen lopen, om daar iedereen vervolgens neer te maaien. Had me een slechte flim gescheeld. Niets ten nadele van Neeson en Harris verder. Prima acteurs. Maar waarom ik dit soort vreselijk saaie films eigenlijk nog kijk, is me een groot raadsel.

Het zal vast prima zijn als je van voorspelbare, nietszeggende actie waar je niet bij hoeft na te denken houdt . Als je toch wat meer wil dan dat, kun je de film beter links laten liggen.

avatar van Kondoro

Kondoro

lovecraft schreef:

Niet meer doen dus. Toch vind ik 0.5* wel erg laag voor deze film maar goed, dat moet je zelf weten uiteraard.

avatar van lovecraft

lovecraft

Oh, deze specifieke film zal ik nooit meer bekijken. Dat kan ik u wel beloven. Al kreeg ik geld toe.

Het punt is, actie is niet bepaald mijn genre, verre van. Maar zo nu en dan zitten er toch pareltjes tussen. En die wil dan uiteraard wel zien. Als ik dan de namen van Neeeson en Harris zie staan, begin ik toch enige interesse te krijgen. Het zijn beiden acteurs die ik vrij hoog heb zitten.

Dan is het een enorme tegenvaller als het weer een dertien-in-een-dozijn gaapfilm blijkt te zijn. Zoals, naar mijn bescheiden mening, met vrijwel alle actiefilms het geval is. Ik heb me door de film heen moeten ploeteren. Afzetten had gekund, maar ik vind het flauw om een film te waarderen zonder hem helemaal te hebben gezien.

Als je ervan houdt, is het waarschijnlijk een prima popcornfilm, zoals iemand hierboven al opmerkte. Als actie je ding niet is, dan is het een kwelling om je er doorheen te worstelen.

Maar u heeft een valide punt. Er zijn (veel) slechtere films denkbaar. Dat is ook wel weer zo. Zal 'm een vol puntje geven. Misschien zelfs anderhalf t.z.t.

avatar van Zwolle84

Zwolle84

Dit is juist dat pareltje dat er af en toe tussen zit. En ik heb normaal ook een broertje dood aan hersenloze actie.

avatar van xaid

xaid

Kondoro schreef:

hij heeft er al een halfje bij gedaan

avatar van Daan258

Daan258

Mwah, zeker niet de beste film met Liam Neeson.

Als ik heel eerlijk moet zijn is de film zelfs wat tegen gevallen. Het verhaal is vrij standaard maar bij dit soort films is dat geen probleem. Dan verwacht je toch nog wel op wat spanning en actie en juist dit vond ik best matig en dan bijna een speelduur van 2 uur was gewoon net wat te lang.

Daarom moest de film het van mij vooral hebben van de cast, dit was wel dik in orde. Liam Neeson acteert zeker niet slecht en ook Ed Harris weet een gave rol neer te zetten.

Al met al jammer dat de film niet altijd even vermakelijk was om naar te kijken.

avatar van nadrin

nadrin

Gewoon dertien in een dozijn

avatar van Eric001

Eric001

Ietwat aan de matige kant.

avatar van Freespirit2

Freespirit2

Gewoon lekker genieten

avatar van des1

des1

"Jongens... weten jullie nog de slotscène tussen Pacino en De Niro in Heat? Gaan we leuk overdoen, en mekaar niet kietelen." Neeson zit gebakken aan dit soort rollen van "wreker met droeve blik". Ruime 3* voor het vakmanschap. Wel erg veel Google Maps camerawerk. Waarvoor? De NY VVV?

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2057 stemmen

fout na fout in t verhaal en over logica en menselijk herstelvermogen praten we maar niet.

blijft over de actie en die is wel mooi in beeld gebracht maar wel 100 in dozijn maar ook wel in een lekker tempo op t eerste kwartier na. en ik wil ook een auto die na meerdere botsingen enkel een krasje heeft.

avatar van jippie2010

jippie2010

Wat een vreselijk onduidelijke plotomschrijving...

Maar goed, een film met Neeson krijgt altijd het voordeel van de twijfel. Maar even een kijkbeurtje geven dan...

avatar van jippie2010

jippie2010

Zeker niet verkeerd. Een typische Neeson-film inderdaad,

en ook Harris misstond niet in deze prent.

De regisseur laat zich niet verleiden door meteen volop in de actie gaan. Het geheel wordt zorgvuldig opgebouwd en de karakters worden uitgediept. Het tweede deel sprak me wat minder aan, van mij had het meer in de misdaadhoek mogen blijven ipv richting de actie.

Maar al met aal een dikke voldoende. *3.0

avatar van trebremmit

trebremmit

Uitstekende actiefilm, prima acteurs, mooi gefilmd en een aardig origineel verhaal. In het genre een van de betere van de laatste jaren.

avatar van TMP

TMP

Deze film doet zijn naam wel eer aan. Het is inderdaad veel rennen van hot naar her. Het hoge tempo zorgt ervoor dat de film niet echt gaat vervelen. Het kan echter niet verbloemen dat de film een behoorlijk zwak script kent, dat tegen het einde ook nog eens geforceerd de sentimentele kant op probeert te gaan. Het plot en de personages kunnen niet echt boeien, ondanks een degelijke cast.

avatar van steventje

steventje

Mooie wegkijker, zat onmiddellijk mee in het verhaal.

Geen oscarmateriaal maar leuke actie. Neeson-waardig.

avatar van eempag

eempag

Lekkere Neeson actiefilm zoals ze horen te zijn en zoals je ze verwacht.

Niet al te veel diepgang, maar who cares......

avatar van Xastur

Xastur

trebremmit schreef:

Ben ik het mee eens

avatar van cmr46

cmr46

Een goede actie film met goed spel van Neeson. Niet zeuren verstand op nul en gaan met die banaan. Beter dan die oh films.

avatar van woeler82

woeler82

Best een aardige film die lekker wegkeek, is geen topper maar een goede doorsnee misdaadfilm

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Geen topper maar wel met Liam Neeson in een hoofdrol en deze doet in onze ogen "altijd" goed zijn werk en zo ook in deze film. Hier heeft hij problemen met zijn morele keuzes uit het verleden, keuzes die het hem in het dagelijkse leven moeilijk maken om met plezier zijn leven te leven.

Een 7+.

avatar van Jynxter

Jynxter

Tja. Exact wat ik er van verwacht had eigenlijk. Een onoriginele en ongeloofwaardige 13 in een dozijn actieprent. Vakkundig gemaakt maar met louter de vaste, uitgekauwde ingrediënten en daarom niet bijster boeiend. Maar best ok als simpel wegkijkertje voor een keertje. Niet zo idioot vergezocht als bijvoorbeeld "The Commuter" gelukkig.

avatar van Macmanus

Macmanus

Niet helemaal.

De premisse is prima en de acteurs voldoen ook, maar het mist toch wat ballen om het echt goed te maken. Het is redelijk netjes gemaakt, Collet-Sera is wel iemand die visueel denkt. Maar hij geeft te makkelijk toe aan de wetten van Hollywood. Waardoor de film soms ook te lang stil valt en hij bijvoorbeeld zo een Common net niet vet genoeg weet weer te geven. Sera blijft het te veilig spelen om er echt meer uit te halen dan een aardig tussendoortje.

3 sterren.

avatar van Shadowed

Shadowed

Ok.

Neeson is weer terug als de actieheld. Tegenwoordig lijkt hij meer de rollen te kiezen die ook een diepere laag aan zijn personage meegeven, maar toch blijft hij altijd die actieheld met de diepe stem. Ook in Run All Night speelt hij uiteindelijk een personage die we wel vaker van hem zien.

Alleen mag hij in het eerste half uur een dronkenlap zijn die maar een treurig bestaan leidt. Ik vind het helemaal prima want Neeson kan goed acteren. Ook deze rol is geen enkel probleem voor hem. Bijrollen zoals die van Kinnaman, Harris of D'Onofrio halen het niet bij Neeson (krijgen er ook minder ruimte voor) maar doen het wel aardig.

Het visuele aspect is het gedeelte waar ik de film het meest op kan prijzen. Collet-Serra is kwalitatief een best goede regisseur en weet net wat extra's aan zijn film mee te geven. In dit geval zijn dat de lange en overzichtelijke shots van bijvoorbeeld de stad die op een bepaald punt waar de scene begint stoppen. Kijkers die de film zien zullen weten wat ik bedoel.

Ook de kleurtjes zien er goed uit en de cinematografie oogt verzorgd. Daar eindigt het echter ook weer zo'n beetje. Het verhaal is nogal simpel en slap. De actiescenes zelf zijn ook niet al te overtuigend. Iets te simpele "karakterwisseling" ook met Neeson die eerst op de vlucht is om uiteindelijk een heel bataljon van bad guys af te knallen.

Ik vind het prima dat je een film verder een diepere laag wil geven, maar dat mag iets complexer en aandachtiger dan het soort dat Run All Night te bieden heeft. De actie wil verder ook niet echt een kick geven waardoor je vooral een film hebt die er wel aardig uitziet en wel aardig wegkijkt, maar niet echt kan overtuigen. Neeson doet het goed, maar daar eindigt het dan ook weer zo'n beetje.

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Prima wraak film.....genoten 4,0