DOA: Dead or Alive (2006)

Verenigde Staten / Duitsland / Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door Corey Yuen
met Devon Aoki, Jaime Pressly en Holly Valance

Dead or Alive is een jaarlijks martial arts toernooi waar alleen de beste vechters van de wereld welkom zijn. De Japanse prinses Kasumi wordt dit jaar uitgenodigd. Dit geeft haar een perspectief om de schijnbare dood van haar broer te onderzoeken, die bij het vorige toernooi verdwenen is. Andere genodigden zijn o.a. Tina, een worstelaarster die wil bewijzen dat ze meer kan dan dat, Christie, een inbreekster, en Helena, de dochter van de vorig jaar overleden DOA-baas. Zij zullen samen met de wereldtop van alle vechtklasses strijden om de titel en het prijzengeld. Gebaseerd op het gelijknamige spel.

verhaal was gewoon erg simpel, maarja dat had ik ook niet echt verwacht
zelfde acteer prestaties, zijn ook niet je van het.
maar toch keek het lekker weg
gevechten waren niet verkeerd in beeld gebracht.

had geen hoge verwachtingen van de film, dus van valt het vaak wel mee.

3*/5

Ik had geen andere films meer dus ik heb maar naar deze gekeken. Een beetje "Tekken" style. Tekken vindt ik een prima film maar deze slaat echt nergens op. De vechtstylen en de specialeffects zijn wel goed maar de manier waarop ze het verhaal en de gevechten neerzetten is bizar slecht. Een tournooi met de beste vechters ter wereld zou mooie gevechten op moeten leveren maar het lijkt meer op een potje sparren. De film is net genoeg om uit te kijken, de mooie vrouwen maken toch nog een hoop goed

avatar van misterdhdh
had deze film wel slechter verwacht. ik heb nooit het game gespeeld dus ik weet ook niet of alles gebaseerd is op de game. je hebt bij deze film inderdaad niet het gevoel dat je naar de beste vechters in de wereld zit te kijken, gevechten zijn soms wel nog leuk en vermakelijk, ook al zien ze er redelijk nep uit. de mooie meisjes maken natuurlijk deze film goed, (vooral christie), humor maakt ook veel goed want het verhaal is eigenlijk wel slecht. intro is leuk wanneer ze apart worden voorgesteld. acteren was matig, maar was ook niet echt belangrijk in deze film. het laatste half uur kon ik minder smaken, na een uur had ik het allemaal wel al gezien. vooral het zonnebril gedeelte wist me niet te boeien., zo een stoere neger met groen haar die bang is van dat meisje was het toch ook niet.

film die het moet hebben van de mooie meisjes en de humor, film gewoon niet te serieus nemen, leuk voor 1 keer te bekijken. ik heb me een uur goed vermaakt maar dan ging het bergaf.

2.5/5 topper is het natuurlijk niet

avatar van Rodriguez
De film begon leuk en werd zelfs redelijk goed in het midden, maar vanaf het moment dat de halve finales bekend waren sloeg het helemaal nergens meer op. Op het moment dat de baas(?) alle moves van de resterende spelers ging kopiëren. Werkelijk belachelijk.

Had me tot dan toe gewoon prima vermaakt, er zaten ook twee leuke meiden in die het wat leuker maakten.

Dick2008
Eigenlijk echt zo'n Veronica-actiefilm, hoop geschreeuw en sensatie en met lekkere wijven erbij.
Ik heb hem van dvd bekeken. Het was een gok maar nog best goed gegokt ook.

Het begint aanvankelijk leuk, maar toen ze met het toernooi begonnen, dacht ik o jee, gaat dit de hele film zo door. Maar uiteindelijk toch erg meegevallen, dit vooral vanwege de zijverhalen, met die broer en dat geld, en die pa tegenover zijn dochter... Er staat leeftijdkeuring 12 jaar, maar ondanks de vele geweldscènes valt het met het geweld wel mee. De jonge meiden stelen de show en ze doen het best goed, zowel in de gevechten als ook in de manier hoe ze overkomen. Dit is toch wel leuker dan bijvoorbeeld Charlie's Angels. Eric Roberts schijnt te genieten van zijn rol. Actie/avontuur dat klopt dan ook wel, zeker naarmate de film vordert wordt het ook avontuurlijker. Verder zitten er veel technische snufjes in zoals je in die James Bond / science fiction-films ook vaak ziet. Hoewel het aan de ene kant niet veel voorstelt en lachwekkend vaak met een hoop uitsloverij en gewichtig en krachtpatserig gedoe, met je oeh en met je ah (hoewel die gevechten zelf toch best kundig in beeld worden gebracht) maar is het aan de andere kant dan toch juist ook wel grappig en hebben ze dit toch leuk gecombineerd. Maar zelfs om de serieuze gedeelten moest ik nog lachen. Dus in hoeverre je dit allemaal serieus moet nemen. Ik vind het maar een onzinfilm waarmee ik me overigens toch behoorlijk goed mee geamuseerd heb. 4.0

avatar van Gang_Star
Qua verhaallijn lijkt deze Dead or Alive film gebaseerd op de verschillende games. Richt zich voornamelijk op de actiegames maar ook die ene uitgebrachte titel waarbij als ik mij niet vergis de dames allerlei spelletjes op het strand speelden, deed mij hieraan denken.

Dead or Alive is in ieder geval een film om vooral niet serieus te nemen. Er zit op zich best wat actie in en die actiescènes zijn op zich ook redelijk spectaculair, en het gebruik van draadjes komt vaak voorbij. Ook de wat flauwe kant van het verhaal zorgt dat DOA niet alles eruit haalt omdat de film te vaak richting humor gaat, maar het is helaas flauwe humor waar vrijwel niet om te lachen valt. Rest dan nog de dames in de film, voor mannen duidelijk een pluspunt.

Op zich best een leuke film met een aantal vermakelijke factoren, maar helaas niet maximaal uitgewerkt om echt een prima film neer te zetten. Toch best leuk om te kijken, maar met een betere uitwerking van het toernooi kan DOA meer bereiken.

avatar van Duke Nukem
Even goed als het game Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball, niet zo heel goed dus behalve als je een tienerjongen bent die van elke mooie vrouw in bikini begint te kwijlen.

avatar van Shadowed
Suf.

Wat een domme film was dit zeg. Sloeg echt helemaal nergens op. Het verhaal klonk wel leuk, maar het is zo voorspelbaar en matig uitgewerkt dat je je echt doodergert. Begint nog een beetje hoopvol met het toernooi, maar valt snel in duigen.

Slecht acteerwerk door actrices die er alleen maar staan vanwege hun uiterlijk. Vooral Aoki is verschrikkelijk. Daarnaast zit er af en toe wel een leuke scene tussen maar ook de actie valt in het algemeen reuzetegen. Grote fout om die broer nog te laten leven. Niet eens een finale in het toernooi? Slordig.

Buitengewoon dom verhaal met buitengewoon vervelende actrices. Karakters die geen nut hebben in het verhaal en een jan lul als bad guy. Wat een slechte uitwerking zeg. Overslaan, verhaal klinkt verleidelijk, maar is veel te matig uitgewerkt. Punten voor het begin van het toernooi.