• 8.295.463 stemmen

Oorsprong: Bulgarije / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Josef Rusnak

Met onder meer: Wesley Snipes, Eliza Bennett en Lena Headey

Plot The Contractor

Enkele jaren geleden mislukte de opdracht van CIA-huurmoordenaar James Dial om de leider van een terreurcel, Ali Mahmoud Jahar, om te brengen. Recent werd die laatste opgepakt en vastgehouden in Londen. Dial, die ermee gestopt is en nu in afzondering leeft, krijgt de kans van zijn voormalige werkgever Jeremy Collins om Jahar alsnog te elimineren. Samen met assistent Terry Winchell vertrekt Dial naar het Verenigd Koninkrijk.

imageimage

DI Annette Ballard

Jeremy Collins

DCS Andrew Windsor

Terry Winchell

Sir Anthony

avatar van Sven Vermant

Sven Vermant

De film is een stuk beter dan ik had verwacht.

Redelijke actiefilm, alleen het einde is inderdaad verschrikkelijk.

De vergelijking met Léon is natuurlijk zinloos want die film is vele malen beter.

Misschien ben ik ietsje te gul maar 3* is deze film me wel waard.

avatar van polopolo150

polopolo150

Zelf denk ik dat ik het met een 4,0 veels te veel geef in vergelijking met andere films die ik 4,0 eerder heb gegeven... maar een 3,5 vindt ik het ook weer niet.. want dan klopt het niet in vergelijking met de andere films die ik 3,5 geef.

Deze film heeft veel actie scéne's, sommige die vrij indrukwekkend zijn (maar niet orgineel), de effecten in deze film is vrij goed, en is ook goed de tijd voor genomen. Het verhaal is niet heel orgineel, dat er een meisje een veel oudere boef helpt is ook niet orgineel, maar dat heb ik niet in een vorm als deze eerder gezien.

Deze film heeft de juiste snelheid, de juiste acteurs, en ook een goeie verhaallijn dat me nooit heeft laten vervelen. Het acteren tussen Snipes en die meid was ook geweldig. De rest vond ik een beetje... niks aan.

Ik heb me enorm vermaakt met deze film, tijdens de film had ik weinig te klagen, en de verhaal is mooi en goed verteld.

Het heeft de kwaliteit van een 4,0 film, maar heeft niet de originaliteit om 4,0 te krijgen. Maar omdat het ondanks dat toch perfect is weergegeven in deze film, vindt ik het gewoon dat deze film het "zachtjes" heeft verdiend.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Weer een zeer vermakelijk filmpje met Wesley Snipes. Een Direct to video met een standaard verhaal dat inderdaad wel iets weg heeft van Shooter, maar toch wel leuk om te zien. Vond het acteerwerk voor zo'n standaard film nog best prima. Wesley Snipes maakte er weer wat moois van. Alleen nam deze film wel een beetje gas terug kwa actiescenes. Maar ach, de dingen eromheen waren wel goed te doen. Ook erg leuk om tijdens het kijken Sofia als opname locatie te associeren met Londen. De actiescenes hadden zoals gezegt gas terug genomen maar toch kon dat er ook wel mee door. Wel bevat de film erg leuke sluipschutter en geheimzinnige trucjes en moest deze het meer hebben van een vlucht/politie thriller. Dat meisje speelde ook goed en de bad guys waren ook erg leuk. Ook moet ik zeggen dat deze stukken beter is dan The Detonator

Maar toch wel een zeer vermakelijk tussendoortje. Ook al heeft Snipes om de zoveel keer geld nodig.

avatar van Weertenaar

Weertenaar

Met dank aan Bennett: 2.00 (1.80)

Op het eerste gezicht krijgen we met The Contractor de zoveelste actieflick met Snipes, maar dat valt zowaar alleszins mee. En dat is grotendeels te danken aan de rol van Emily, hetgeen deze film tot het einde aan toe interessant houdt. Het mag zelfs best opmerkelijk worden genoemd voor een prent als dit dat de vertrouwensband tussen Dial en Emily zeker niet zo leeg is als je zou verwachten. Het voegt daadwerkelijk iets aan het verhaal toe, dat verder zeer oppervlakkig in elkaar steekt. Technisch valt er eveneens weinig eer aan deze prent te behalen. Een chronisch gebrek aan een eigen identiteit breekt Rusnak meerdere malen op, met inspiratieloze taferelen tot gevolg. Het is dat de jonge Bennett goed in haar rol zit en de film grotendeels draagt, wat The Contractor toch nog twee sterren oplevert.

avatar van AjaxRulezzz

AjaxRulezzz

• 2085 berichten

Mooie actie film met goede acteerprestaties en een redelijk tot goed verhaal.

avatar van marximaal

marximaal

Ik dacht met een drie ster film een leuke film te zien gisteren avond maar dat viel mij toch wel tegen. Vond het een aardig "leeg" verhaal. Maar zoals Weertenaar zegt op 15-01-10 door Emily toch nog een beetje verhaal

avatar van 606

Vrij standaard maar wat meerdere hier zeggen mede door Emily toch net wat anders.

Trouwens zei acteerde zeker wel goed en Snipes ook wel.

Aantal leuke actie scènes.

3 sterren

avatar van confucius repeat

confucius repeat

Een film voor een bepaalde doelgroep, namelijk voor deze die vijftig jaar in een coma hebben gelegen en voor het eerst - na uit de coma zijn geraakt - deze waanzinnige inspiratieloze hap te verwerken krijgen. En over de actiescenes zullen we het maar niet hebben zeker! Weet je wat een échte actiescenes is? Mijn vriendin een lekkere knuffel geven dát is actie. De volgende.

avatar van erpunited

erpunited

Standaard actiefilm. Typische snipes film. Heeft qua acteren wel voort zijn beste tijd gehad

avatar van nadrin

nadrin

Standaard film bol van de cliches en overgoten met een ongeloofwaardig vleugje sentiment.

avatar van ramonbrenda

ramonbrenda

goed film van wesley snipes met goede actie scenes en best goed verhaal 3 sterren waard

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2015 stemmen

The Contractor

Tja... Normaal gesproken ben ik een erge fan van Wesley Snipes... Echter moet ik meteen bekennen dat de beste man niet slecht acteerde! Ook aan Eliza Bennett was niks mis! Normaal gesproken als er een kind een rol speelt is dit meestal een irritant .. Kind, maar dat vond ik eindelijk eens niet bij Eliza Bennett. Lena Headey ook wel "Cersei Lannister" uit de prachtige serie Game Of thrones, knappe vrouw, deed het ook niet slecht... Maar zo speelde elke acteur zijn rol wel leuk... De oma van Eliza, gillend als er een gewapend team binnenkomt.. Leuk ! Ook de actie scenes zijn goed! Lekker op zijn Wesley Snipes, daar houd ik wel van! Het camera werk daar in tegen ben ik niet over te spreken, gods wat vond ik dat een rommeltje, al toen ze achtervolgt werden in het begin van de film... Nee... En helemaal irritant was de scene op het vliegveld, waar de bagage zeg maar naar het goeie vliegtuig werd geleid, met dat knipperende licht.. Gods wat irritant was dat... Ook het verhaal was matig, vond het niet zo speciaal... Leuk om tussen door te kijken!

avatar van cor1946

cor1946

Redelijke actiefilm jammer van dat irritante camera werk. Verder best vermakelijk.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Traag op gang komende actiefilm, waarin een CIA hitman opgejaagd wordt voor een moord die hij niet heeft gepleegd . De hele uitwerking naar de actiescènes toe duurt erg lang en de hoeveelheid actie is gering. Tussentijds teveel dialoog met het meisje waar James ondergedoken zit waardoor er geen goede vaart in de film zit. De actiescènes zelf vielen tegen en vooral de donkere scene bij het vliegveld met de irritante belichting was me een doorn in het oog. Nee, The Contractor is mij op alle vlakken tegengevallen.

avatar van Lebarron

Lebarron

The Contractor gaat over James Dial(Wesley Snipes), een voormalig special forces/CIA-hitman. Dial woont nu teruggetrokken op zijn ranch in de middle of nowhere. Zijn voormalige baas, Jeremy Collins(Ralph Brown) benaderd hem voor een wetjob op terrorist Mahmoud Jahar. Jahar is 'the one that got away', dus accepteert Dial. Jahar wordt in London vastgehouden. De wetjob slaagt maar dan blijkt dat Collins hem aan zijn lot heeft overgelaten. Nu moet hij proberen uit handen van de Britse politie blijven onder leiding van DCS Windsor(Charles' Tywin Lannister' Dance) en zijn dochter DI Annette Ballard(Lena 'Cersei Lannister' Heady). Hij sluit noodgedwongen vriendschap met Emily Day(Eliza Bennett), een 12 jarig meisje. Zij helpt hem om uit handen van de Politie en Collins en zijn team te blijven.

Snipes wisselt zijn carrière matige met goede films af. Dit is één van zijn betere ondanks dat het een direct-to-video titel is. De film heeft een prima verhaal, lekkere vaart en stevige actie. De wisselwerking tussen Snipes en Bennett is prima. Ook de aanwezigheid van Heady en Dance deed de film ook goed, vader en dochter Lannister hadden toen al een aardige chemie. Ralph Brown, ondanks dat hij niet slecht speelt, is een beetje een miscast. Zijn Engelse accent is duidelijk hoorbaar en dat terwijl een CIA-man speelt. Daarmee scoort de film wel wat minpunten want er zijn ook zat Amerikaanse acteurs met een onbetrouwbare kop te vinden en Brown had in een andere rol gecast kunnen worden. Een MI5/MI6 spook bijvoorbeeld want de film speelt zich immers af in Londen. Voor de rest was het een zeer onderhoudende actiefilm.

The Contractor is gewoon een prima actiefilm, een van de betere van het oeuvre van Wesley Snipes! 3,5* als Ralph Brown een andere rol had gehad dan gaf ik hem zelfs 4*.