Jarhead 2: Field of Fire (2014)

Actie / Oorlog

geregisseerd door Don Michael Paul
met Jason Wong, Jesse Garcia en Bokeem Woodbine

Getekend en gedesillusioneerd door de oorlog krijgt korporaal Chris Merriman de leiding over een eenheid, wier aankomende missie bestaat uit het bevoorraden van een afgelegen buitenpost aan de rand van een door de Taliban gecontroleerd gebied. Tijdens de rit door vijandelijk provincie Helmand krijgen ze van een Navy SEAL een nieuwe missie: het helpen om een Afghaanse vrouw het land uit te krijgen. Zonder enige back-up moeten Merriman en zijn team de vrouw door het verscheurde land begeleiden.

avatar van schram101
Oei wat een ontzettend slechte trailer zeg. Dit zou zomaar van The Asylum kunnen zijn..

avatar van John Milton
pfff je zou bijna met weemoed aan Lone Survivor terugdenken. Holy Crap. mag dat nou echt zomaar, je film bladibla 2 noemen? Ik weet dat Troll 2 ook geen sequel is, maar het werd wel gedaan en voor zover ik weet getolereerd, maar als het echt moet zouden al die prutstudiootjes nu toch al Avatar 2 maken?

Hoe zit dat? Of is dit gewoon wat kruimelwerk voor Universal? ze co-distributen deze film ook, net als de originele Jarhead. Toch als ik die trailer zie, voel ik een grotere hand van productiemaatschappij BUFO. Zie eens hoe ervaren.

regisseur Don Michael Paul heeft hier een handje van zie ik, 'vervolgen'....

Dat heeft natuurlijk met rechten te maken en kan niet zomaar. De studio heeft het gewoon zelf voor het zeggen en dit casht gewoon mee op de naam van het origineel, hoewel het verhaal gewoon ook echt een vervolg is op deel 1 zo te zien.

avatar van mcdaktari
John Milton schreef:

regisseur Don Michael Paul heeft hier een handje van zie ik, 'vervolgen'....

Is dat zo, welke vervolgen heeft hij nog meer gemaakt dan??

avatar van John Milton
Sniper: Legacy, 2014
Jarhead 2: Field of Fire, 2013
Taken: The Search for Sophie Parker (TV Movie) , 2013
Lake Placid: The Final Chapter

dat zou je als vier 'vervolgen' kunnen kwalificeren (let op de aanhalingstekens )

avatar van schumacher
Ik vond het een goeie film, beter dan de 1ste want in de 1ste gebeurd er in feite nikske, deze is veel leuker. Goede acteurs ook. Geen seconde verveeld, altijd heel belangrijk vind ik.

avatar van Donkerwoud
Als er een film is waar ik geen vervolg op had verwacht, dan is het Jarhead wel. Bizar dit. Ook in tegenspraak met de oorspronkelijke boodschap van anti-oorlog.

avatar van Kondoro0614
Deel 1 gezien. Binnenkort dus ook even deze kijken.
Was erg onder de indruk van het eerste deel, dus hoop dat dit ook een goeie word/Is!

Deze is wel te doen maar het origineel is vele male beter.

avatar van vranque
vakkundig gemaakt, met de onvermijdelijke heroïek en dun verhaallijntje. Verder niets dan oorverdovende leegte.

standaard oorlogsdrama, niet heel erg verassend, wel goed weg te kijken, maar Lone Survivor was echt de BOM

avatar van Re73
prima vermaakt.

avatar van Kondoro0614
Beetje langdradig , maar was kwa actie prima te doen! Einde vond ik een beetje raar, maar dit komt waarschijnlijk omdat de film het na 102 min niet meer deed XD

avatar van patrickman
Zoveel beter dan 1 echt niet verwacht.Ik miste wat emotie bij gevallen vrienden en kwa acteren vielen sommige erg tegen maar toch geen moment verveeld !

Begin was best aardig en had zeker meer ingezeten in deze film.
Toch was het einde erg dom en afgeraffeld. Opeens pakken ze een auto die ze al veel eerder hadden kunnen pakken ?? En dan rijden ze ff relaxed naar huis. Kortom afgeraffeld...
Jammer. Zaten best amusante stukken in.

avatar van hoffhaan
Helemaal eens met Guardian2010. Einde van de film maakte de film een onvoldoende. Voor het overige, kijken waard, maar zeker niet bijzonder.

avatar van Piratje
Een pro-USA propagandafilm voor de Amerikaanse mariniers in Pakistan.
Erg onstuimig en verwarrend begin.
Dan de nodige informatie en prachtige zichten.
De vertolking liet regelmatig te wensen over ondanks het langdradige, maar goede verhaal met een minder goed slot.
Toch een 3,5 punten.

Inderdaad propagandafilmpje met goed tegen kwaad en allemaal helden ... 13 van in een dozijn en dus weinig origineels kunnen ontdekken.

Negen jaar moest men wachten op dit "vervolg"wat eigenlijk geen vervolg is.
Opnieuw ziet men de saamhorigheid van een amerikaanse leger unit in Afghanistan.
Verpakt met flink wat actie.
Behoorlijk pro amerikaans en patriosme.
Maar wie maalt daar om, "Jarhead"kijkt lekker weg.
3*/3.5*

avatar van mjk87
Jarhead zelf was een vrij unieke oorlogsfilm, die het onderdeel van verveling - iets dat je niet vaak ziet- naar voren bracht. Deze film heeft, zoals verwacht, daar helemaal niets mee te maken. Wat we wel krijgen is een vrij lauwe actiefilm met alle clichés die ergens wel grappig zijn, maar niet kunnen voorkomen dat de film gewoon erg saai is. Het begint al met het team: een blanke man is de baas, een vrouw, Afghaan, neger en Aziaat helpen hem. Nou, dan weet je wel waar je in bent beland. En de actie is ook gewoon te matig in beeld gebracht, met veel montage, onduidelijke beelden en een vreselijke schokkerige camera. 1,0*.

avatar van Rodger
Goede actie film,.. Alleen op het laatst ff over de top.. Maar dat maakt de film niet minder goed.
3.0

avatar van nightbreed
Wat heeft dit met Jarhead (2005) te maken?

Deze film heeft niets te maken met Jarhead (2005) en deze film speelt zich ook niet eens af in Irak maar ergens in Afghanistan. Ook is deze film geen "Drama", maar niet meer dan een flauwe "Actie" film met goedkope niets zeggende acteurs en actrices. Dat was bij Jarhead (2005) wel anders, hoewel ik aan die film ook weinig aan vond.

Deze clichématige dertien in een dozijn actiefilm met een flut verhaal stelt gewoon weinig voor en weet ook nergens te boeien. Ook vind ik het er allemaal relatief goedkoop uit zien maar zeker niet zo goedkoop als de gemiddelde "The Asylum" film, waar deze film wel iets van wegheeft. Er zit gelukkig wel redelijk wat actie (wel niet spectaculair) in, waardoor de film zich nog enigszins lekker wegkijkt. Met name het laatste gedeelte van de film bevat aardig wat actie. De onbekende cast acteert matig en weet nergens te overtuigen.

Al met al gewoon een matige bedoeling deze flauwe en goedkope actiefilm, welke ik bij toeval heb gezien op de zender HBO.

avatar van morpheus2000
Film heeft ook geen drol te maken met de film uit 2005. Maar door het dezelfde titel mee te geven met een 2 erachter, lift het aardig mee in enig succes. Maar het had net zo goed "Save the Afghan lady" genoemd kunnen worden, dan dekte de titel wat meer het verhaal achter de film.
Maar goed, redelijke actiefilm, die wel goed wegkijkt. In ieder geval beter dan het 5de deel van Sniper en Company of Heroes wat ook van deze regisseur afkomt.

De prent heeft niets te maken met de eerste film uit 2005, maar hij is wel net zo goed.
Veel oorlogsactie, goede vertolkingen.
En een geloofwaardig verhaal... geslaagde film voor mij dus.

avatar van mcdaktari
Het kan er bij mij echt niet in dat iemand dit een geloofwaardig verhaal kan noemen.
Nee dan vond ik Jarhead uit 2005 toch wel beter.
Maar als je de hele Rambo reeks geweldig vind, dan zal je deze film ook wel het einde vinden.
Zelf zie ik toch liever een ander soort oorlogfilm.

avatar van Zakkie
Een redelijk ongeloofwaardige film die in niets een vervolg is op het origineel. Hoogtepunt van de film was achteraf gezien voor mij al de bevoorrading van de buitenpost die op dat moment wordt aangevallen door de Tabliban. Deze scene was al in het begin van de film en daarna wordt het eigenlijk alleen maar minder, maar vooral veel meer clichés. De samenstelling van het team, de onderlinge praatjes, de onverwachte helden... het is het gewoon net niet voor mij. Als deze film niet de titel Jarhead had gekregen, dan was ik deze nooit gaan kijken, en had ik niets gemist. Voor nu ben ik blij dat het mij dankzij deze film duidelijk is dat ik Jarhead 3 dus over kan slaan.

avatar van arno74
Als eigentijdse oorlogsactiefilm is het uitstekend te doen, het zit behoorlijk vol met actie en het plot is niet onaardig, zolang je er maar niet teveel over nadenkt. Een logistiek transport komt enkele SEALS tegen die hulp nodig hebben en ze raken zo betrokken bij hun opdracht, het in veiligheid brengen van een Afghaanse vrouw.

Als je wat verder kijkt is het allemaal niet zo geloofwaardig en verdwijnt tijdens een gevechtscene zomaar een van de acteurs (de vrouwelijke militair) om na de scene weer op te duiken, terwijl je dan al lang denkt dat ze het slachtoffer is geweest van de aanval. Maar kennelijk was ze op die dag tijdens de opnames niet aanwezig. Ach ja, het lukt ze ook om Taliban die schuilen achter rotsen dood te schieten, maar het lukt ze niet om ze te raken wanneer ze rustig op hun gemak naar ze toe lopen... De smoes om soms man-to-man te vechten in plaats van met vuurwapens is best lachwekkend, maar ja zo'n actiescene moest nu eenmaal wel in de film zitten.

De regie is, ondanks een eenvoudig maar voor dit genre acceptabele script, dus behoorlijk slecht. Maar zoals gezegd, verstand op nul, niet te veel ergeren aan de onzin, en dan 'genieten' van de oorlogsactie. Kleine 2,5*. Het eerste deel heb ik overigens (nog) niet gezien, dit tweede deel kwam toevallig langs op TV en wist mijn aandacht vast te houden.

avatar van Left4Dead
Weer een overbodige propagandaprent van Uncle Sam, de zoveelste............

Vooral de regie was me een doorn in het oog, het schudden met de camera maakt er een wel een aardige actieprent van moet de regisseur hebben gedacht. Nou hij heeft het geprobeerd maar het werkt weer eens niet. De personages zijn totaal niet interessant, die pietpraatjes hebben we allemaal wel een gehoord. Ja we moeten blij zijn met mensen die zulke pokkeklussen willen uitvoeren, maar dat de Amerikanen over hun boots on the ground willen hebben is me al decennia een doorn in het oog.

Het verhaal mager, het script des te meer. Pief paf poef, oja ook nog een moraal verhaal over een reddingsactie. Dat scoort altijd wel immers. Een verdrietig vrouwtje redden, lekker simpel hoor. Nee ik heb niks met deze regisseur en dit soort reclametroep van de Amerikanen. 2** en dan moet men nog blij zijn ook. Wat een langzaam gedrocht.

avatar van knusse stoel
Een prachtig land als je naar de beelden van de set kijkt, jammer dat de grootmachten der Aarde menen dit stuk grond in bezit te moeten hebben.
Jarhead 1 en 2 heb ik de afgelopen dagen gezien en deze 2 films hebben inderdaad niets met elkaar te maken. De eerste is qua verhaal, set en spel der acteurs beter, zeg gerust veel beter maar......ik kijk liever de 2e omdat deze mij meer aanspreekt. Let op, persoonlijke mening.
Tijdens de reis werd er onderling in de wagens gecommuniceerd en wat mij betrof hadden ze dat eruit kunnen halen. Pure vulling, men had er beter aan gedaan om hier een stuk spanning te creëren
Voor deze tweede Jarhead een 7!