ad
  • 8.111.518 stemmen

Dragonheart 3: The Sorcerer's Curse (2015)

Avontuur | 98 minuten

Genre: Avontuur

Geregisseerd door: Colin Teague

Met onder meer: Tamzin Merchant, Christopher Fairbank en Dominic Mafham

Releasedatum: 24 februari 2015

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Dragonheart 3: The Sorcerer's Curse

Ridder Gareth is op zoek naar een neergestorte komeet die volgens de verhalen goud zou bevatten. In plaats van rijkdommen stuit Gareth op een draak genaamd Drago. Laatstgenoemde redt Gareth's leven en de twee worden onafscheidelijk. Samen gaan ze de strijd aan met een kwaadaardige tovenaar die het land in zijn greep heeft.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van schumacher

schumacher

Na een goed half uur uitgezet.

Twas slecht slecht.

avatar van sdr

sdr

Wij hebben net iets langer volgehouden, maar uiteindelijk toch maar uitgezet.

Bar en bar slecht te noemen en zonde van je tijd.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

B film met een slap verhaal, matig acteerwerk en de special fx zijn ook niet al te best. Ook de decors en kostuums zien er niet overtuigend uit. De gevechten zijn verre van spectaculair en het camerawerk is rommelig. Zonde van je tijd dus.

Vreemd dat er dan toch mensen zijn die dit 4 sterren of zelfs 4.5 ster geven. Maar die geven elke film die ze zien een hoge score. Of een hele lage score van 0.5

Beetje jammer

avatar van schumacher

schumacher

Pazmaster schreef:

Beetje jammer

Ik kijk vooral naar de reviews die de mensen geven, natuurlijk zijn er altijd films bij waarvan ik zeg die vond ik niet mijn ding of niet goed terwijl 80% vd andere mensen die wel goed vonden .

Maar ik had alle dragonhearts gezien, de 1ste vond ik nog leuk maar de 2de was ook al geene vetten en ik had een groot vermoeden dat deze hier nog erger zou zijn en zo weze het.

Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand dit goed kan of zal vinden, gelukkig na een half uur het al stopgezet want ik kan mijn tijd wel voor wat beters of een betere film gebruiken .

avatar van joolstein

joolstein

Leuke opvolger van de eerste Dragonheart. De tweede film was een stuk minder! Vond de aaibaarheid van de (baby) draak verschrikkelijk. Gelukkig is in deze film de draak weer groot. Ook vond ik het fantastisch dat deze keer de draak werd gespeeld door Ben Kingsley. Hiermee is een waardige opvolger gevonden voor Sean connery. Er zal geen erg groot budget geweest zijn voor de film en dat is ook te zien. Veel daarvan zal ook nog wel in de acteurs en de draak gaan zitten. Dus vind het ook erg knap dat er ondanks het lage budget een goede opvolger is gemaakt voor deel1. Een leuk detail is misschien ook wel dat de vrouwelijke hoofdrolspeelster (Tamzin Merchant) in eerste instanties de rol van Daenerys Targaryen( game of thrones) kreeg.

avatar van PEN15

PEN15

Net een stukje van gezien. Volgens de gids zou er een andere film uitgezonden worden.

Cgi maakt de film, maar wel een beetje nep dat zo een reusachtig wilde draak door een dik bos vliegt en er geen enkel blaadje of takje bewoog.

avatar van Malse filmpies

Malse filmpies

Op zich een vermakelijke film, maar stiekem toch best slecht.

Het acteerwerk was zeer matig, maar kon nog net door de beugel. Ik vond de draak er best slecht uit zien, maar ook dit was nog acceptabel. Waar de film echt de mist in ging, is in het verhaal. Dit sloeg echt helemaal nergens op en was bovendien enorm verwarrend. Hetgeen te begrijpen was, was dan ook nog veel te cliché.

Vond de klungelige druïde-leerling dan nog het leukste aan de film.

avatar van Decec

Decec

Een goede avontuur/fantasie film...

Goed verhaal...

Goed acteerwerk...

Goed gemaakte draak...

Af en toe te snel camerabeweging...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Gewoon leuk...

avatar van krosnicky

krosnicky

Leuke avonturen film om is te bekijken op zondag middag meer is het eigenlijk niet nu ja ik had het 10x slechter verwacht Maar het viel reuze mee wat leuk is is dat dit een prequel is en dat het Drago’s Origin Story is verder goeie actie nu en dan is een leuk grapje en het verhaal was ook nog redelijk te pruimen maar ik moet toch toegeven dat hij lang niet kan tippen aan 1996s Dragonheart wat chronologisch gezien nu deel 3 is .

En voor zij die de saga willen beginnen

Dragonheart 1996

Dragonheart : A New Beginning 2000

Dragonheart 3 : The Sorcerer’s Curse 2015

Dragonheart : Battle For The Heartfire 2017

Zo zijn ze in volgorde van uitkomst

en zo zijn ze in chronologische volgorde

Dragonheart 3 : The Sorcerer’s Curse 2015

Dragonheart : Battle For The Heartfire 2017

Dragonheart 1996

Dragonheart : A New Beginning 2000

Met andere woorden 1ste de 2 nieuwe en dan de 2 oude

Theunissen

Het was misschien beter geweest als ik deze Avontuur / Fantasy film niet gezien had en beide genres zijn ook niet bepaald mijn favoriete genres.

In dit verhaal wil Gareth (Julian Morris) ridder worden en gaat hij op zoek naar een neergestorte komeet, waarin goed zit. In plaats daarvan vindt hij de draak Drago (stem van Ben Kingsley), die zijn leven redt. Ridder Gareth stuit vriendschap met draak Drago en samen gaan ze de strijd aan met een kwaadaardige tovenaar die het land in zijn greep heeft.

Bijna tien jaar na de eerste "Dragonheart" film, is dit vervolg rijkelijk te laat en ook niet bepaald bijster goed en dat is een understatement. De locatie is verplaatst van Slowakije naar Roemenië en daar was het natuurlijk goedkoper, want zo ziet het er ook uit.

Al met al een draak van een Avontuur / Fantasy film en zonde van mijn tijd.

Tarkus

Derde film uit de reeks die bijna 20 jaar na de eerste uitkomt.

Maar deze prequel is geen waardige opvolger van de eerste films, ondanks het verschil van tijd tussen nummer 1 en deze derde, is de kwaliteit van de prent ook een pak minder geworden.

De speciale effecten, de draak zeg maar, kan er nog mee door, maar het verhaal en de vertolkingen zijn ver beneden alle peil.

Het is eens leuk om deze film te bekijken, maar dan ben je verder wel uitgepraat.

avatar van Phantasm

Phantasm

Deze was een stuk vermakelijker en avontuurlijker dan het tweede deel.