Dragonheart: A New Beginning (2000)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Doug Lefler
met Christopher Masterson, Harry Van Gorkum en de stem van Robby Benson

Wanneer Geoff, een staljongen, een draak ontdekt gaat er hele nieuwe wereld voor hem open. Hij wordt al snel goede maatjes met de draak, die Drake blijkt te heten en ook de laatste draak op de aarde is. Geoff begint te dromen over een leven als ridder en gaat daarbij gaat de behulpzame Drake hem helpen. Wanneer ze zich samen tonen worden ze onmiddellijk tot ridder geslagen, samen met elkaar gaan ze gevaarlijke missies uitvoeren, ze gaan het koninkrijk beschermen. Maar stilaan komt het gevaar uit onverwachte hoek...

De film is vrij saai en langdradig, terwijl de eerste meer op een vrij breed publiek was gericht is deze eerder voor kinderen, heelaas.

avatar van The One Ring
Ik vond het vorige deel best leuk, maar deze viel tegen.

film_kaza
klinkt niet echt super.

BlueSword
1e was stukken beter, deze kon ik nog wel verdragen.

Lijkt me wel een leuke film, Maar heb hem nog niet gezien.
deel een vond ik wel leuk.

Hoewel het verhaal nog best leuk is, is deze film toch een heel stuk minder dan de eerste.
Ook al omdat hier geen grote namen meespelen, alle acteurs zijn vrijwel onbekend, in tegenstelling met de eerste film waar men bijvoorbeeld nog kon rekenen op een grote naam als Sean Connery.
Maar al bij al dus toch nog een mooi verhaal, in een film die meer geschikt is voor jeugdige kijkers dan voor een breed publiek.

avatar van benjiq
De acteurs waren misschien veel minder bekend maar het is een goed verhaal en goed geacteerd.

avatar van LotusBlossom
Ik denk dat het eerste deel beter is, dus deze ga ik niet eens kijken, vooral niet als de meesten hier hem 1 of 2* gaven, tijdverspilling!:P

avatar van eltorro
Deel 1 vond ik geweldig, maar deze viel toch erg tegen. Het verhaal was gewoon bijna hetzelfde alleen slechter en kinderachtiger. De acteurs waren nou ook niet de beste, sommige decors leken van een toneel stuk te komen en de special effects waren soms redelijk en soms slecht. Alleen het gevecht tussen die twee draken op het einde was wel vet en de moeite waard. 2* is goed genoeg voor deze film.

avatar van lordsnoopy
Leuk fantasy verhaal; natuurlijk minder dan deel 1, maar dat is bijna met alle vervolgen het geval.
De draak was redelijk neergezet als personage, al was het vrij duidelijk te zien dat hij erin gemonteerd was. Het is natuurlijk een kinderfilm en niet zo'n prestigieus project als bijv. Lord of the Rings, dus dan hoeven de CGI niet tot in de puntjes te kloppen. Ook al moest Drake een jonge draak zijn, van mij had hij best wat groter mogen zijn.

benjiq schreef:

BWOAAHAHAHAHAHA!! Ik respecteer de mening van anderen, maar dit is echt de grootste nepfilm en samenraapsel van nepacteurs die ik ooit heb gezien. Hoe kun je dit in hemelsnaam 5* geven. Of heb je de komma verkeerd gezet? Van mij 0,5* (omdat 0* niet mogelijk is).

avatar van killer13
dragonheart viond ik een erg leuke film... deze dus niet.

Bantavoer
Soms lukt het om een goed vervolgd te geven na deel 1, maar met deze heb ik toch mijn twijfels. Verhaal was goed, acteren ook wel. Special effects ging. Het is meer een kinderfilm geworden. En als ik deze vergelijk met deel 1, dan is deel 1 beter dan deel 2. Hoewel deel 2 me niet verveelde, maar vond hem toch minder. Wat ik al zei, meer een kinderfilm.