ad
  • 8.081.917 stemmen

Dragonheart: Battle for the Heartfire (2017)

Fantasy | 94 minuten

Genre: Fantasy

Alternatieve titels: Dragonheart 4 / Dragonheart 4: Battle for the Heartfire

Geregisseerd door: Patrik Syversen

Met onder meer: Tom Rhys Harries, Jessamine-Bliss Bell en Patrick Stewart

Releasedatum: 9 juli 2017

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Dragonheart: Battle for the Heartfire

Een broer en zus leven in onenigheid na de dood van hun grootvader. De draak Drago probeert een einde te maken aan hun rivaliteit. De twee claimen elk op hun beurt de troon. Zij hebben ook drakenkrachten. Wanneer Drago’s kracht echter wordt gestolen, moeten de broer en zus samenwerken om de val van het koninkrijk te verhinderen.

imageimage

avatar van joolstein

joolstein

Vermoedelijk zal deze direct-to-dvd film niet heel veel aandacht krijgen. Niet terecht want het is een zeer leuke film geworden. Na het succes van de eerste film uit 1996, vooral door de zeer mooi vormgegeven draak en de aanwezigheid van Sean Connery die zijn stem hieraan verleende, volgde er nog meerdere films. Inmiddels zijn we dan ook met de franchise aanbeland bij het vierde deel. De draak Drago is verbonden met het leven van King Gareth en als deze overlijd, blijkt dat er toch nabestaande zijn. Hierdoor kan Drago blijven leven om een nieuw verbond aan te gaan. Echter wordt algauw duidelijk dat er iets bijzonders aan de hand is. De troonopvolger is namelijk een tweeling. Ditmaal is het niemand minder dan Patrick Stewart die, na Sean Connery en Ben Kingsley, de stem van Drago mag verzorgen en hij doet dit zeer goed! Ook de zogenaamde tweeling: Tom Rhys Harries als de irritante ijdele Edric en Jessamine-Bliss Bell als de wraakzuchtige schoonheid Meghan spelen hun rol goed. Zo ook de rest of de cast. Op IDMB wordt ook Tamzin Merchant genoemd echter zij is niet te zien in deze film maar wel in derde. Ondanks dat er nogal een moraal in de film zit, waar Disney zelfs jaloers op kan zijn, is de film toch een hele fijne film! En voor mij een twijfel geval of ik de film nu 3 of 3,5 ster moet geven. Want voor een film die direct op dvd uitkomt, mag hij er best wezen!

avatar van JacoBaco

JacoBaco

Volgens mij zag Dragonheart er voor de 1996 maatstaf behoorlijk goed uit. Maar dit is dus alweer deel 4!?

avatar van schumacher

schumacher

Viel nog mee, heb al slechter gezien maar geen enkele kan tippen aan den 1ste.

avatar van keimpeS

keimpeS

Geen slechte film voor een 4e deel alweer, maar het bied weinig nieuws! De eerste twee dragonhearts spreken mij meer aan. Positieve punt was de stem van Patrick Stewart als Draco, mindere punten zijn het toch wat slechte acteerwerk & simpel verhaallijntje!

avatar van krosnicky

krosnicky

Iets minder leuk dan deel 3 ( of Deel 1 het is te zien hoe je het bekijkt ) maar het is nog steeds een leuk avonturen filmpje alleen het einde snap ik niet zo goed aan het einde van de film veranderd Drago in 1000 kleine lichtjes is hij nu dood of terug naar de ruimte nu ja dood geloof ik niet want in de film Dragonheart uit 1996 ( wat als sequel op deze film moet dienen ) vinden we drago gewoon als draak terug in een grot of wel moet ik gewoon de films van 1996 en 2000 nog is bekijken meschien krijg ik dan mijn antwoord

avatar van knusse stoel

knusse stoel

joolstein schreef:

"Joolstein" heeft een goede beschrijving van deze film gegeven waar wij graag in mee gaan! Ook hier een twijfel tussen de 6 en de 7. Houden het dan maar op een 6,5.