The Neverending Story II: The Next Chapter (1990)

Alternatieve titel: The NeverEnding Story II: Op Zoek naar Fantasia

Verenigde Staten / Duitsland
Familie / Avontuur

geregisseerd door George Miller (I)
met Jonathan Brandis, Kenny Morrison en Clarissa Burt

Bastian beland weer in de droomwereld van Fantasia waar hij een dubbele strijd moet leveren: hij moet Fantasia redden voor de macht van een boosaardige tovenares en hij moet de ontbrekende schakels van zijn eigen leven zien te vinden. Natuurlijk staan oude vrienden hem bij: de jonge krijger Atreyu, Falkor de Geluksdraak en Rock Biter.

avatar van DragQueen
Een aardig vervolg, wat wel minder magie bevat dan de eerste film. Het is dan ook erg jammer dat de jongen vervangen is door een andere acteur. Maar verder steekt het verhaal natuurlijk weer fantasierijk in elkaar, en is de film toch bij vlagen vermakelijk. 2,5 Ster.

Dat joch - da's een meisje.
Die heks - OW OW OWWWWWWWW!
Het verhaal - waar ging het ook alweer over...

avatar van RuudC
Een prettig weerzien met Fantasia, waarbij de decors vertrouwd aandoen en een aantal bekende gezichten terugkeren. Jammer dat Barret Oliver niet meer meedoet, maar tegelijkertijd was hij toch al niet de sterkste schakel van de eerste film. Eigenlijk draait het hier bijna om hetzelfde principe. Echter in de strijd tegen ‘the nothing’ (wat een strijd is ten gunste van het dagdromen) zagen we vele wonderbaarlijke situaties, decors en personages. De sequel moet het, al strijdende tegen ‘the emptiness’ (een even onmogelijke strijd tegen ‘het vergeten’) doen met een hoger budget maar opvallend minder fantasie en inspiratie. Best ironisch dat een film als The Neverending Story dit moet overkomen. De actie is verder leuk en het verhaal mag er best wezen. Natuurlijk is dit minder indrukwekkend dan het eerste deel, maar het is jammer om te zien hoe negatief hier gereageerd wordt. Leuke kinderfilm.

avatar van aspro
toch een redelijke film voor de opvolger van de eerste.
ja IDD de acteurs zijn verschillend dan in de eerste,en Jonathan Brandis is ook maar 27jaar oud geworden (zelfmoord door ophanging bron wiki)

Aardige film al is deel 1 meer blijven hangen.
Als kind droomde ik van zo'n avontuur en was ik tot over mijn oren verliefd op Bastian.
Leuk om nog eens te zien en wat een fantasie!

een mooi vervolg.maar deel 1 is gewoon het mooiste.maar heb me prima vermaakt.