The NeverEnding Story III (1994)

Alternatieve titel: The Neverending Story III: Escape from Fantasia

Duitsland / Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Peter MacDonald
met Jason James Richter, Melody Kay en Jack Black

Bastian heeft er altijd van gedroomd een broertje of zusje te hebben, en als zijn vader eindelijk hertrouwt, gaat zijn wens in vervulling. De nieuwe vrouw van zijn vader heeft namelijk een dochtertje, Bastian en Nicole kunnen het samen nog niet echt vinden. Op een dag wordt Bastian echter vreselijk gepest door een groepje kwajongens. En als Bastian de bibliotheek van Karl Konrad Koreander invlucht, ontdekt hij het boek met het Oneindige Verhaal en vlucht hij naar Fantasia. Helaas komt het boek per toeval in de handen van bendeleider Slip terecht, die via het boek daar met opzet de hele boel op stelten zet.

Nog nooit van gehoord ik weet dat er een deel 2 was maar een deel 3.............................

neo (crew)
Wist ook niet en dan geen eens Klaus Dolinger aan boord

avatar van Esteban
Ik ben al sinds ik zelf nog 'klein' was al op zoek naar deze, maar nooit gevonden.

avatar van bioscoopzaal
Doe geen moeite joh, lees liever het boek.

avatar van Esteban
Als verstokte fan van de eerste film ben ik ook al 'n tijdje op zoek naar deze. En dat ondanks het zeer magere vervolg. I guess dat ik gewoon benieuwd ben...

Ik ben al blij dat de plannen voor 'The Final Chapter' er nooit doorgekomen is en het bij de fan-fiction bleef.

tja...nostalgie deze film. ik vond hem wel ok. ik weet nog goed dat ik na deel I op zoek ging naar het boek, omdat ik zelf naar Fantasia wilde

avatar van SmuttWars
Esteban schreef:

Ehm? Deze deel 3? Hoe oud ben je? deze film is nog maar 10 jaar oud. Okay als je nu 17 bent!!

Nog nooit van gehoord zeg!! Lijkt wel een tekenfilm!

MWX
ik wist dat deze film bestond heb m ooit in duitsland in de winkel zien liggen maar zou bijgod niet weeten hou ik aan deze film zou kunnen kommen.

avatar van Quentin
R1 dvd bestellen ?

hallo beste mensen
ik heb deze film the neverending story 3
en deze is uit japan ,de spraak is engels maar met de ondertiteling in het japans, hier in nederland is hij ook te koop
maar vraag mij niet waar,
maar de film op zich is wel leuk en een duidelijk vervlog
groeten
hansi

Grappig dat er een 3e deel is, maar aan het verhal te zien een duidelijk vervolg, en dat is altijd minder. Maar ja, ik heb hem niet gezien dus ik kan het niet beoordelen

van deze film heb ik zelf ook nog nooit iets van gehoord maar ga er wel eens naar op zoek gaan wil die zeker zien de eerste 2 vind ik zo mooi heb de eerste al op dvd nu de 2de nog te gaan en dan de 3de natuurlijk
weten jullie wara je deze film kan vinden
laat me dan maar iets weten

avatar van nickvanzutphen
is de neverending story reeks eigenlijk half duits ofzo want bij alledrie de delen staat vs/duitsland
ik heb er namelijk nog nooit een gezien

Territoria
Deze film is te koop bij: www.themusicsafe.com

Blijft een vreemde titel.

damon
beetje Freggles achtige film
zal met niet zo'n grote budget geschoten zijn

De eerste film is voor mij echt nostalgie, hoewel ontzettend slechte effecten, het is dan ook in de tachtiger jaren, Falkor was mijn droombeest.
Deel 2 was al een stuk minder en deel 3 echt niet om aan te zien, heel Falkor is een ander beest geworden!!
Niet de moeite dus, ik zou het bij deel 1 houden en het boek lezen!

Ik ga straks deel 3 bekijken is wist ook niet van bestaan van deel 3 af totdat ik het hier las.
Hopelijk even goed dan de vorige versies

avatar van megaman
Territoria schreef:
Deze film is te koop bij: www.themusicsafe.com

heb ik al gekeken maar daar hebben ze alleen Neverending Story 1 en 2. op Bol.com zag ik laatst een DVD box staan van "Neverending Story Collection". ik dacht dus van "yes, deel 1 2 en 3!!". maar helaas. het ging hier namelijk over Neverending Story 1 en de matige TV serie Tales from the Neverending Story. any way, ik hoop deel 3 nog een keer te kunnen vinden. misschien heeft iemand nog een site waar ik hem kan bestellen?

Heb deze film via Amazon.co.uk besteld, wel regio 1 met alleen maar Engelse ondertitels.

avatar van jorkie
voor degene die deze nog niet hebben gezien: bespaar je de moeite!!
deze film is overdreven kinderachtig, lijkt totaal niet op de eerste 2 delen.
en het verhaal gaat ook helemaal nergens meer over, ik heb hem nog niet eens af gekeken!

geef um een 1

avatar van krosnicky
deel 1 was practig deel 2 vond ik jamer dat de acteurs uit deel 1 niet in deze film meespelde en deze heeft nog andere acteurs nu de films zijn wel goed . waarom maken ze geen 4de deze film noemt wel het nooit eindigende verhaal dus er kan wel nog een vervolg van af

SmuttWars schreef:

Niet dat het ertoe doet, maar toen hij uitkwam was ik 11.

avatar van megaman
Duidelijk de slechtste in de reeks. Het eerste deel is een klassieker, de tweede viel tegen en deze film is een ramp. Atreyu is nergens te bekennen, Falkor ziet er achterlijk uit en praat als een dronkenlap, de rockbiter en zijn familie zien er nu uit alsof ze uit de TV-serie "Dinosaurs" komen (alleen dan achterlijker) en het plot was flinterdun en verre van interessant. Jack Black (hoe tof k 'm ook vindt) en zijn gang verpestten de film nog meer. De hele film kwam gewoon cheesy, kinderachtige en vooral fout over. Deel 2 is nog wel te pruimen maar deze is 't kijken niet waard.

avatar van Phantasm
Wat een draak van een film, verschrikkelijk, heeft weinig meer met het orgineel te maken, het is precies zo als megaman het beschrijft,
Zonde van je tijd, dit prul.

avatar van komerad
Soms heb ik zoiets van 'dit was de film te veel', wel voor deze gaat dit helemaal op. Is het omdat ik opgegroeid ben met het origineel dat ik deze zo slecht vind?

Deze film volgt helemaal het genre van de tiener reeksen van dat moment, van belachelijke, voorspelbare grappen tot haastig camerawerk.

Waar heeft hij die boom besteld? Want blijkbaar word die gewoon doodleuk thuis afgeleverd.

Wanneer op het einde de voice over verteld dat de 'nasties' vluchten voor falkor zie je ze allemaal gebukt onder falkors bek de deur uit lopen..., maw ze vluchten in de richting van de bek van het beest waar ze bang voor zijn..

ronduit achterlijk dus! Zo zaten er wel meer momenten in die mijn ogen deden rollen. Toch nog een 1 omdat ik denk dat dit wel een leuke film kan zijn voor de hele kleintjes.

ik heb deze film nog nooit gezien. ik wil hem nog wel eens zien. als ik hem vind de soundtrack is wel erg goed.

Film maar is ff bekeken "kuch ftd" vondt het niet zoveel om eerlijk te zijn erg overdreven.

avatar van RickZ
Kinder/jeugdfilm over de fantasiewereld van een jongen. De beelden uit Fantasialand zijn mooi gemaakt (voor die tijd zeker). De scene van de fietsende reus met daaronder de muziek "Born to be wild" is FANTASTISCH. De film zelf is wel aardig. Leuk spel van de jonge Jack Black.

avatar van JigSaw_Doll
De Nostalgic Critic heeft de film gereviewd, en het is gewoon hilarisch
neverending-story-3

avatar van bjerik76
Na jaren zoeken de film eindelijk gevonden met nederlandse ondertiteling.
Eerlijk gezegd had ik hem slechter voorgesteld.

Het is erg jaren 80 wat wel weer leuk is om te zien.
Ook vanwege het succes van deel 1 ( wat toch het beste deel blijft)
De special effects zijn lachwekkend, zeker in deze tijd.
Deel 3 was qua budget ook goedkoper dan de voorgaande delen en dat is terug te zien.
Het ziet er erg nep, plastic en goedkoop uit.
Toch is het leuk al de figuren terug te zien.

Verhaallijn is dunnetjes.
De muziek keuze is vreselijk maar wel leuk om te horen, al die jaren 80/90 hits van Salt-n-Pepa , Snap, queen, the stones e.d. wat niet in deze film past.

Ook zaten er veel script fouten in de film halloween valt niet een dag na het Chineese nieuwjaar.
De fantasia figuren wisten alle "aardse" gebruiken ?
Airbags, vervoersmiddelen, menselijke geschiedenis enz... in deel 1 en 2 wisten ze niks hierover.
Huizen ( voordeuren) die er op het eind van de film ineens anders uitzien dan in het begin.
Junior vond ik trouwens een belachelijke stem hebben, en lijkt ook niet op de junior uit deel 2
De rest zijn grotendeels wel dezelfde mensen/figuren uit voorgaande delen.

Toch is deze film leuker dan ik had gedacht en aangenaam om naar te kijken vanwege het verleden

Jammer dat deze film zo in de doofpot gestopt is en nooit officieel is uitgebracht.
Het is nu meer een cultfilm. Blij dat ik hem na jaren zoeken gevonden te hebben.

avatar van PEN15
Ik zie hier vrij weinig reacties, dit kan komen door:

(1) Niemand weet dat er een deel III van bestaat
(2) Iedereen weet dat de Neverending story zo ongenadig hard is verziekt dat ze hier niet aan willen beginnen, om de magische herinneringen aan het origineel te behouden.

ik hoop van harte dat het om reden 2 gaat!

Sinds ik na meer dan tien jaar terug ooit het vervolg heb gezien, was het gedaan. Mijn mooie herinneringen aan de eerste film waren onherstelbaar verziekt. Nu ik daar een beetje overheen ben gekomen, tijd heelt alle wonden, dacht ik dat deel III eindelijk wel kon verdragen. Door deel II was het imago toch al verpest, dus deel 3 zou geen extra schade aan kunnen richten..ook al is hij nog zo slecht, laat maar komen!!

Onder de reacties van Neverending story II wordt onder meer gezegd dat als het vervolg al slecht is, wat we dan zouden vinden van Neverending story III. Daar kom ik nog op terug, maar eerst het oordeel over deze film:

Ik heb in een lange tijd niet meer zoooo hard gelachen, omdat ik niet wist wat ik zag!

Is er in hemelsnaam eigenlijk nog een laatste persoon die het script controleert en groen licht moet geven voordat iets van dit kaliber wordt uitgevoerd? Zo van hey, jullie weten het he, Neverending story II was zo slecht dat er amper een vervolg aan te breien is. Willen jullie dit echt doen? Jullie zullen met iets heel goeds moeten komen, willen jullie de schade en de ellende die Neverendingstory II heeft veroorzaakt doen vergeten.

Het resultaat,
tjongejonge christus te paard niettegeloven

Wat is dit, sesamstraat met wat fragmenten met acteurs die weer afgewisseld worden met fragmenten met poppen?
Er is geen enkele samenhang meer met de andere twee delen, er is geen Atreyu, geen Nothing, bijna geen Fantasia, maar wat ik zag was dat ze van Falkor een soort mesjogge Samson uit Samson en Gert hadden gemaakt. De Rockbiters waren een friggin joke!!! En last but not least, The Nasty's?? Lijkt alsof het moet klinken als "the nazi's". Het grote probleem is dat er in deze kinderfilm teveel oudere jongeren spelen. Het is een afgezaagd supercliche dat nog lang niet zal doodbloeden. Jack Black was onder andere tijdens productie al 25. Heh, hij was zijn haar al haast kwijt terwijl je het in je tienerjaren juist flink wat hebt.

Het verschil met deel 2 en deel 3 is dat met Neverending story II nog geprobeerd is om een vervolg te maken, maar het is alsof in deel 3 het allemaal opzettelijk dom, belachelijk en slecht gedaan wordt. Dus echt he, mijn advies. Als Neverending story je mooie jeugdherinnering is en deel II en III nooit gezien hebt. ABSOLUUT NIET KIJKEN. Je gaat HUILEN!

voor de mensen die deze film willen zien,hij staat op youtube.