Walking with Dinosaurs 3D (2013)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Australië
Animatie / Familie

geregisseerd door Barry Cook en Neil Nightingale
met de stemmen van John Leguizamo, Justin Long en Tiya Sircar

'Walking with Dinosaurs 3D' creëert een levensechte wereld die het publiek terugbrengt naar de prehistorische wereld zoals deze 70 miljoen jaar geleden bestond. Tegen deze achtergrond wordt een baby dinosaurus gevolgd tot zijn wasdom. Hij raakt zijn familie kwijt en een lange zoektocht begint...

avatar van mcdaktari
Ik heb het nu zo onderhand wel een beetje gehad met al die dinosaurus films. In het begin was het nog wel mooi toen "Jurassic Park" uit kwam, maar of er nu nog veel mensen op zitten te wachten dat weet ik ook niet. Voor mij hoeft het iig niet. En alleen voor het 3D? Misschien is dat dan ook het enige wat het aantrekkelijk moet maken. De film op zich vond ik nou niet bepaald iets om over naar huis te schrijven.

ipman-99
"I think I just stepped in some fear!" ... " !!!

Knappe Animatie/Familiefilm !!! 'Walking With Dinosaurs 3D' is een typische familiefilm
voor jong en oud ! Visueel een ware lust voor het oog ..., met echt wel fantastische creaties
op dat scherm weten te toveren. Niet van begin tot eind spectaculair ..., maar wel een heerlijk avontuur met verschillende soorten van dino's.
We volgen de jonge Patchi die een avontuur beleeft vol gevaren en ontroerende momenten.
Een vermakelijke animatie/familiefilm voor jong en oud.

avatar van krosnicky
Is leuk om te zien en leerrijk maar het is dan ook kies stuff en dus niet voor 20ers dus heef ik hem maar een 2

avatar van kwinz
Heel erg mooi gemaakte film met absoluut prachtige beelden. Helaas ergerde ik me erg aan het constante gepraat. Er is bijna geen enkel moment in de hele film waar er gewoon muziek is. Het gepraat voegt bijna niks toe aan de film en ik vind het dan ook erg zonde (film was ook makkelijk te volgen geweest zonder gepraat). Heel erg jammer, het had van mij meer sterren gekregen als de stemmen niet zo irritant waren geweest.

Toch vooral voor de jeugd, slaap verhaaltje en irritante stemmen. Film was sterker geweest als deze beesten niet konden praten.

avatar van Phantasm
kwinz schreef:

Ik ben het helemaal met je eens.

avatar van Timothyvdmeer
Wel vermakelijk. Jammer dat er zoveel gepraat werd. Mooie beelden jammer dat muziek niet meer op de voorgrond was. Dat had een punt kunnen schelen.

avatar van LauraArsenal
Mooie animatiefilm. Leuke verhaallijn. Maar wanneer die stem zegt welk soort dinosauriër het is en wat het betekent, vind ik er teveel aan. Het is een mooie film, en dan wordt alles verpest door die stem...

avatar van huppelepup
Met de Nederlandse Blu-ray heb je de optie om een (Engelstalig) geluidsspoor te kiezen waarbij de dieren niet praten. Dit neemt veel van voorgaande bezwaren weg en maakt de film voor volwassenen een stuk prettiger te kijken.

avatar van teigertje
Prachtige animatie in een meeslepend verhaal en avontuurlijke speelfilm
Vol avontuur en spanning en af en toe ontroerend.

avatar van qwatje
Samen met mijn nichtje van 9 gekeken, zij vond dat ik mijn stem van 2,5 moest verhogen naar een 3. Gewoon omdat het een kei-leuke film was. Dat dus maar gedaan. Ik als volwassene heb me zeker niet verveeld. Ook heb ik me niet gestoord aan het engelse geluid. Sterker nog, veel van de humor komt vanuit het commentaar. 3*

avatar van Decec
Een leuke animatie/avontuur/familie film...
Leuk verhaal..
Leuk gemaakte animatie...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Dick2008
Leek me wel leuk maar was het toch niet. Moeizaam om er doorheen te komen. Nu hebben die dinosaurussen me nooit erg geboeid, dus dat werkt natuurlijk enorm tegen. Ik had eigenlijk al moeite met Ice Age, maar als je gaat focussen op bepaalde dieren, worden die films uiteindelijk wel leuk.
Dit is gewoon een (leerzame) kinder-/familieversie van die serie destijds. Verder weer een variant van platvoet en zijn vriendjes en ga maar door. (Alleen die bekkies bewegen hier niet goed ondanks al die dialogen).
Het is leuk gemaakt dat wel. En als je er (erg) geïnteresseerd in bent dan zal dit ongetwijfeld goed bevallen. 2.0

Als verhaal stelt het weinig voor, maar als docu is ie erg mooi gemaakt.

avatar van Onceuponanytime
De dinosaurussen ogen geloofwaardig, maar de stem bij het verhaal hoeft niet.

avatar van Panta Rei
Voor zover ik het begrepen heb, was het eerst een film voor een volwassen publiek, toen kwamen ze (dankzij Disney) op het idee om het een kinderfilm te laten zijn. Vandaar die stemmetjes denk ik.
Leuk filmpje, niks bijzonders. Alleen de titel is natuurlijk je reinste jatwerk.
Hadden ze nou echt niks beters kunnen verzinnen?

avatar van K. V.
Deze Nederlandstalige versie was een tijdje geleden op tv en dus maar eens meegepikt. Een leerrijke film die er visueel erg goed uitzag. Een heel aantal dino's passeren de revue. De mopjes waren niet altijd even geslaagd, maar die moest je er maar bijnemen.
Leuk om eens gezien te hebben.