Twelve (2010)

Verenigde Staten / Frankrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Joel Schumacher
met Chace Crawford, Emma Roberts en de stem van Kiefer Sutherland

Het verhaal speelt zich af in de kringen van de hippe, rijke jongeren in New York. White Mike is een jonge wannabe drugsdealer die stopt met zijn privé-school in de upper east side en zich volledig stort op zijn handeltje. Hij rookt en drinkt niet, maar bezoekt de feestjes enkel om zijn nieuwe drug 'twelve' te verkopen. Er ontstaan grote problemen voor Mike als zijn neef Charlie op straat wordt vermoord en zijn beste vriend wordt opgepakt als de dader.

avatar van Tezza
Wel een aardige film,, maar had er meer van verwacht.
het bleef een beetje op hetzelfde punt hangen,,
ik wachtte de hele tijd op "het moment" maar dat kwam niet.
maar wel de moeite waard om te zien.
& ik hou persoonlijk van dit genre dus als je er ook van houd zou ik hem zeker gaan kijken.

avatar van daxclusive
Prima verhaal, met aardig acteerwerk en zelfs mijn verbazing over 50 cent in deze film.
Ideale drama voor avondje vermaak. 3,5*

Ondanks dat er goede acteurs in deze film aan het werk te zien zijn, kon de ganse opzet me niet bekoren.
Het is misschien wel een goed verhaal, maar het zit té rommelig in elkaar dat je op den duur de draad helemaal kwijt bent.
Ik had van een Joel Schumacher film toch wel meer verwacht.

avatar van Zeriel
De film kon me wel boeien tijdens het kijken, ondanks de vervelende voice-over. Het verhaaltje wordt alleen snel afgeraffeld waardoor de film onaf voelt. Er worden veel personages geintroduceerd, maar daar blijft het grotendeels bij. Zo lijkt het een beetje op een pilot van een serie.

avatar van Noodless
Over dit soort onderwerp toch al heel wat betere films gezien. De film wordt wel vlot aan de kijker gebracht met oog voor montage, camerawerk en ' kleurrijke' party's met heel wat schoon volk.
En hier knelt het schoentje : heel wat personages passeren de revue, maar ook heel beperkt qua uitvoering wat hun karakters en gevoelens betreft. Jammer.
Ik had ook het gevoel dat naar het einde toe alles heel snel afgeraffeld werd. 5/10

avatar van WaynesW
Beetje teveel highschool sfeer.
Niet grimmig genoeg.
Die twee gastjes die heel de tijd op weed 'jagen'....misplaatst gecast.
Zo is er wel meer wat de film onderuit haalt.

Toch nog 3/5

Goed.

Schumacher is voor mij één van de meest interessante regisseurs die de laatste jaren in Hollywood ronloopt. Hij mag dan een beetje overal en vanalles verfilmen, het resultaat is steeds vlot, modern en vermakelijk.

De film ziet er zeer verzorgd uit. Strak geëdit, mooie kleurfiltertjes. Ook de voice over kon mij wel bekoren. Sutherland heeft er een goede stem voor, de monoloogjes mochten er verder ook best zijn. Veel personages passeren de revue, niet iedereen wordt echt uitgewerkt maar gezien de aard van het personage is dat ook absoluut niet nodig. Geen zin in 50 keer dezelfde "oppervlakkig aan de buitenkant maar met een tragisch verhaal" moraal.

Naar het einde toe mist de film wat aan kracht in het drama, da's zowat het enige echte minpuntje wat ik kon vinden. 't is dat Schumacher een beetje oud begint te worden, maar voor mij mag hij nog lang zulke filmpjes blijven maken.

Verbaast het trouwens dat deze film een wel erg lage score heeft. Veel 0.5* voor een film die toch best wat te bieden heeft.

avatar van nightbreed
Op alle fronten een mislukkig (script, regie, acteerwerk). Het ergste waren de teksten van de voice-over, die zijn waarschijnlijk door een mislukte schrijver, die alleen sterk verzwakte cliché-teksten kan schijven, geschreven.

avatar van oemoemenoe
rare aparte vage bedoening , maar ik wilde em toch uitzien....
echt zo,n dubio film.

avatar van horrorfreak23
Echt een goeie film doet me op de een of andere manier denken aan crash!

avatar van Decec
Matige drama film...
Geen goede verhaal...
Geen spannend verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Geen bekende acteurs...
Geen aanrader en geen moeite waard...

Matige film waarin we een aantal rijke tieners uit New York volgen die veelal drugs-gerelateerde problemen hebben. Er is werkelijk een overdaad aan personages en mede hierdoor blijft het geheel nogal oppervlakkig. De film heeft verder wel een aangenaam tempo en deze wordt vooral gedicteerd door de fijne (maar te veel gebruikte) voice-over van Kiefer Sutherland. Het einde komt ook wat geforceerd over .

avatar van Oliebol
Wat een VERSCHRIKKELIJKE K** FILM. Het hele verhaal slaat helemaal nergens op en er zit totaal geen diepte in de film. Dan is 50 cent voor mij geen acteur te noemen, en speelde hij voorspelbaar de dealende badguy. Chace Crawford (White Mike) heeft behalve zijn prettyface ook niks te bieden. Vervolgens is de voice over ook vreselijk saai. De hele film is gewoon saai. Deze film is zeker geen aanrader. En begrijp de nog best positieve reacties niet helemaal. Zal wel weer aan mij liggen.. Nee voor mij niets meer dan een veschrikkelijk slechte film die je het liefst ergens diep diep wegstopt in je kast, en nooit meer naar om wíl kijken.

avatar van Euro551
Ik snap de bedoeling van de film wel. Volgens mij wil de regisseur ons vertellen dat rijkeluiskinderen vaak in de steek worden gelaten en aan hun lot worden overgelaten. De stap naar drugs is dan snel gezet. Ja ik vond de film wel wat hebben als je ff goed nadenkt.

avatar van Fran
Visueel gezien vond ik dit wel een mooie film. Veel strakke beelden en sfeerimpressies. Helaas was ik niet helemaal weg van het acteerwerk. Eigenijk absoluut niet. De karakters waren van zichzelf al oppervlakkig. Van die rijkeluiskinderen die uit verveling alleen maar feesten en high worden. Als die dan ook nog eens slecht neergezet worden krijgt het een heel nep overkomen.
Zelfs White Mike die een beetje diepgang in de film had moeten brengen blijft voor mij erg oppervlakkig. Zelfs de schietpartij op het laatst, wat op zich toch wel heel dramatisch was, kwam helemaal niet bij mij aan.

In het begin werkte de voice-over mij een beetje op de zenuwen. Vooral als hij bij elk karakter een lijst van feitjes opnoemt. Ik vond dat een beetje too much. Later in de film wordt dit wel wat minder en erger ik me er minder aan.

avatar van david bohm
Film die bol staat van de oppervlakkige personages, White Mike en die donkere jongen met die pleister op zijn hoofd uitgezonderd. Die jongemannen hebben nog enig reliëf. Na een minuut of vijf kan ik al geen Charlie meer onderscheiden van een Toby.
Toch is de film onderhoudend, ik ben zelf ook niet vies van seks en wat verdovende drugsmiddelen op zijn tijd. Dus. En wat draaien ze voor muziek op die feestjes zeg had de heer 50 Cent daar soms niks over in te brengen? Al met al is het resultaat een toch wel goed kijkbare film.

avatar van Filmkriebel
Bah, ik weet eigenlijk niet goed wat ik er van moet denken. Enerzijds blijf je wel aandachtig volgen en anderzijds is het duidelijk geen film die lang in mijn hoofd zal blijven hangen. Te veel voice over om te beginnen, en inderdaad veel oppervlakkigheid. Maar daar gaat de film ook over : jongeren die door gebrek aan gezinsomkadering en perspectief aan de drugs zitten of mentaal doordraaien. Centraal personage White Mike zit in hetzelfde geval maar krijgt niet de aandacht die hij verdient omdat Schumacher evenveel wil inzetten op al die andere personages. Het zijn er te veel en daardoor slaagt hij er niet in om wat dan ook uit te werken.

avatar van bengeltju
volgens mij wel interessant... We'll see...

avatar van nachtraafje
Veel personages in de film. Ze worden wel op een leuke manier geïntroduceerd, maar het zijn er zo veel waardoor het lastig is de genoemde namen aan de gezichten te koppelen.
Geen vrolijk filmpje.

avatar van Chelsea94
Beetje slappe film met toevoegingen die naar mijn inziens niet nodig waren geweest om het drugsverhaal hoog te houden (zoals White Mike zijn moeder). Het zal dat stukje extra drama zijn, maar ik heb er niets mee.

Ik vond deze film persoonlijk zeer goed met een goede mix van actie en drama.
De acteurs waren allemaal zeer verdienstelijk,ook Curtis Jackson.
Dat zijn rol "clichématig" is,is normaal of had de drugdealer zeer sympatiek, vriendelijk en de
hele film moeten lachen misschien?
Alleen de "stem" vond ik soms storend en onnodig;de kijker is slim genoeg om het verhaal zonder
dat "gezaag" te begrijpen.

avatar van marximaal
vond er niet heel veel aan maar wel boeiend genoeg om te blijven kijken.

Dick2008
Saai filmpje waarvan de trailer beter doet vermoeden dan het is. De voice-over van Kiefer Sutherland is slaapverwekkend. 2.0

avatar van goongumpa
Een generation whatever film met veel minder aandrang en eigen smoelwerk dan bijv rules of attraction en nowhere (of kaboom). Maar nog meer mooie mensen, meer soapy melodrama en kitsch. En eigenlijk werkt dat ook wel. Best toffe film.