• 8.349.597 stemmen

Gamera 2: Region Shurai (1996)

Actie / Sciencefiction | 99 minuten

Genre: Actie / Sciencefiction

Alternatieve titels: Gamera 2: Advent of Legion / Gamera 2: Attack of Legion / ガメラ2 レギオン襲来

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Shûsuke Kaneko

Met onder meer: Akiji Kobayashi, Toshiyuki Nagashima en Miki Mizuno

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Gamera 2: Region Shurai

"Who will be extinct, Japan, or Legion?"

Een vreemde meteoriet landt ergens in Japan en bevrijdt Legion, duizenden insectachtige wezens, die op het punt staan om Tokio aan te vallen. Alleen de vliegende schildpad Gamera kan de stad nog van de ondergang redden.

imageimageimage

Tsutomu Osako

Professor of Veterinary Medicine

avatar van Disk

Disk

Populaire film, lijkt me wel leuk om op een regenachtige zondagmiddag te bekijken, als dit ergens te vinden is.........

Onderhond

Voor een keer een echt cool monster, het is me wat.

Verder wel de typische onzin. Slecht acteerwerk, hilarisch verhaaltje, veel grappige en knullige scenes, al zaten hier verder wel enkele mooie scenes bij ook. Het random vernielwerk werd in ieder geval goed in beeld gebracht, en dat groot Legion monster zag er imposant uit.

Puur vermaak dit, soms erg knullig, soms erg knap om zien, maar altijd grappig en fun. 3*

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Jammer dat hoes van de DVD het bij lange na niet haalt bij deze fraaie poster. Wle eindelijk gekocht. Wordt tijd eens aan de Gamera serie te beginnen, zag er nog nooit eentje (!).

avatar van megaman

megaman

Dankzij de terugkerende personages en het emotionele aspect vind ik deze reeks Gamera films nu al beter dan de meeste Godzilla episodes. Legion is een erg origineel monster: zowel qua looks als qua vecht-stijl. Net als in sommige populaire filmreeksen als Rocky is het bij de Gamera trilogie altijd spannend om te zien welke vijand nu weer komt opdagen. De films zijn consistent genoeg en ondanks het typisch Japanse stijve acteerwerk krijg je een kleine band met bepaalde personages. Deze films hebben gewoon wat. Dat de militairen ineens weer tegen Gamera zijn vond ik 'n beetje flauw en ook sommige CGI effecten waren wat lame. Maar al met al is ook deze film erg vermakelijk en zeker sfeervol.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Tegenvallende sequel op het betere eerste deel. Er wordt geen enkele moeite gedaan om enige samenhang in het geheel te steken en de acteurs zijn echt onbeduidend. Sommige scènes worden ook abrupt afgebroken waardoor ik dacht dat er iets mis was met de film. En superschildpad Gamera is net een boomerang: hij komt altijd terug, zelfs na een onschuldige nucleaire explosie. Een beetje als de eerste film, maar met iets minder stijl. Vreemd eigenlijk want van dezelfde regisseur.

avatar van Basto

Basto

Vond deze net wat leuker dan deel 1. Komt vooral omdat het monster, Legion echt wel tof is. Zou Verhoeven deze film gezien hebben voor hij aan Starship Troopers begon?

Verder begin ik steeds meer de charme van dit soort Japanse monsterfilms te zien. Qua script en uitviering is het vaak echt van het niveau Bassie en Adriaan, maar de gevechten tussen de monsters, de goeiigheid van Gamera en het eindeloze gesloop van een of andere (miniatuur) stad in Japan, is gewoon best leuk. Het gekke is ook dat Gamera in alle andere delen juist zoek is naar energie, nu wel geraakt wordt door de stroomstoten van Legion. Maar goed...

Kleine 3,5