ad

Geregisseerd door: Mark Raso

Met onder meer: Gina Rodriguez, Ariana Greenblatt en Jennifer Jason Leigh

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Awake

"Disorientation. Hallucinations. Hysteria. Sleep is survival."

Door een wereldwijde gebeurtenis worden alle elektronica uitgeschakeld en verliest de mens zijn vermogen om te slapen. De dochter van Jill, een voormalige soldate die een getroebleerd verleden met zich meedraagt, kan weleens de sleutel zijn tot het vinden van een geneesmiddel. Terwijl de wereld in chaos vervalt poogt Jill haar dochter veilig onder te brengen alvorens ze zelf gek wordt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Dit lijkt me helemaal zo'n slechte film nog niet. Ik ken eigenlijk geen andere films van deze regisseur maar als ik de trailer zie verwacht ik toch een aardige sciencefiction film te gaan zien. Het is natuurlijk een heel ander verhaal maar ik moest een beetje aan Bird Box denken toen ik de trailer zag. Dan bedoel ik, hetzelfde genre. Ik kijk hier wel naar uit, want dit soort films mag ik graag zien.

scorsese

Matige film waarin opeens de mensheid niet meer kan slapen nadat alle electronica is uitgevallen. Een leuke premisse die helaas verhaaltechnisch niet even goed is uitgewerkt. Zo had een betere introductie al wat geholpen, want het wordt nogal rommelig gebracht allemaal. Visueel hier en daar wel aardig gebracht, maar allemaal al eens eerder gezien.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Wat een tegenvaller dit zeg!! Ik vind Gina Rodriguez ook een heel onprettige actrice om te zien. Ze heeft iets wat me totaal niet aanstaat. En dan dat meisje, haar dochter in de film, wat een irritant kind was dat. Ze had in bijna elke scene zo'n huilgezicht. Nee, ik had hier best veel van verwacht maar ik vond het een echte afknapper. Zo jammer.

• 20960 berichten

Leuk gegeven maar het is allemaal net niet. Te braaf te tam , toch een 5je voor de poging dus 2.5*

avatar van umbra

umbra

Wat een slappe hap dit, echt zo een 'overall non-film'. Nergens spannend of enige beleving.

avatar van DonR4mon

DonR4mon

Het lijkt wel alsof deze film eerst een serie moest worden, maar ze er geen budget in wilden pompen. Het vliegt van de hak naar de tak. Je vraagt je elke 5 minuten af, hoe weten ze dat? Hoe komen ze daar? Enz.

Nee hier had veel meer ingezeten, jammer. Het ging de laatste tijd iets beter met de kwaliteit van de Netflix films, maar deze is helaas weer van SyFy D kwaliteit.

avatar van bjerik76

bjerik76

niet spannend genoeg gefilmd / geacteerd. het leek meer een tv film.

Alles was net iets te gepolijst.n

zoals toen de auto vrij in het begin te water raakt, het dochtertje gaat er als eerste uit, en als mama en zoon boven water komen, word het kind al aan wal gereanimeerd en komt precies bij als moeder binnen 2 seconden ineens aan wal klimt.... . zo zitten er meer net niet genoeg realistische scenes in. het wil teveel in te weinig tijd laten zien.

Viel toch tegen als het idee beter was uitgewerkt had dit wel een blockbuster kunnen zijn. Vond hem wel origineel, maar slecht uitgewerkt

avatar van schumacher

schumacher

Ik moet helaas de slechte meningen hier delen, het is echt geene goeie film.

avatar van james_cameron

james_cameron

Spannende post-apocalyptische thriller met een redelijk originele insteek, al laat de uitwerking van het gegeven hier en daar te wensen over. Het begin van de film is bijvoorbeeld onnodig gehaast en onduidelijk. Verder heeft de film wel een lekker naargeestig sfeertje, wordt er door de cast redelijk sterk spel geleverd en valt er hier en daar te genieten van spectaculair camerawerk. Zeker geen hoogvlieger, maar binnen het steeds verder uitdijende genre al met al niet verkeerd.

avatar van pvl63

pvl63

Deze film begint veelbelovend maar verzand al heel snel in chaos. Af en toe zie je mooie aparte beelden, vooral van de groep naakte mensen. Het verhaal heeft erg weinig om het lijf, zeker als je bedenkt dat de oplossing voor het slaapprobleem erg voor de hand ligt, zelfs een meisje van 10 jaar komt er achter.

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

zeer matige film met nog al wat gaten in de film. Zonde van mijn tijd

avatar van lang pee

lang pee

Afschuwelijk slechte film, met echt allemaal irritante slechte acteurs,e flinterdun saai verhaal.Geen b maar c film...