- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13054 stemmen
28. Captive (2023)
81 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 56
Subgenre: 80. Vampires
Subgenre puntentotaal: 28
https://morbidlybeautiful.com/wp-content/uploads/2023/07/tubi-tuesdays.jpg
Ai ai ai wat een slechte film. Voordat ik stemde stond deze zelfs maar op 1,5* gemiddeld op MovieMeter en eerlijk is eerlijk; dat is niet te streng beoordeeld door onze mede-users. De film raakt kant noch wal en blinkt vooral uit in saaiheid. Ontzettend jammer dat de carrière van Scout Taylor-Compton niet heeft uitgepakt zoals van te voren door velen gedacht werd en ze nu in dit soort troep moet verschijnen. Ik heb haar al meermaals mogen treffen en ze is gewoon een erg leuk mens, maar wie weet... misschien heeft ze binnenkort weer een klapper van een film te pakken.
Wat betreft Captive: lekker links laten liggen. 2*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13054 stemmen
29. Cerdita (2022)
99 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 58
Subgenre: 75. Teen Horror
Subgenre puntentotaal: 29
https://www.rollingstone.com/wp-content/uploads/2022/10/JFL0491c.jpg?w=1581&h=1054&crop=1
Alles aan de voorbodes van deze film schreeuwt: KIJKEN!, maar uiteindelijk was het toch een fikse teleurstelling. Hoe kun je nu met zo'n geweldige premise zo'n zwakke eendimensionale niksigheid op film krijgen? Ik ben wel een beetje boos want dit had gewoon een topper eersteklas moeten worden, maar wat we voorgeschoteld krijgen blijft in het midden hangen tussen een psychologisch drama, een horror film en een after school special. Het loerende gevaar is dat nu niks wordt uitgediept en helaas blijkt dat ook het geval te zijn. De poppetjes zijn flat characters en zwart-wit, het verhaal valt na een paar minuten volledig uit te tekenen en het drama is zo minimaal dat je geen binding met deze karikaturen van mensen krijgt. Wat ongelooflijk jammer dit, ik had deze vooraf opgeschreven als 'mogelijk beste van mijn 2023 challenge'. Nou, niet bepaald dus.
Voor het geweldige uitgangspunt en de laatste paar interessante horror minuten wil ik nog wel een 5,5 kwijt maar de overall suffe veilige uitwerking zorgt ervoor dat ik met een nare nasmaak blijf zitten. 3*.
(eigenlijk had ik nog minpunten moeten geven aan de pure kwatsj dat deze 36 jarige hoofdrolspeelster een tiener moet voorstellen. Wie houden ze nu voor de gek?)
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
32 Escape Room: Tournament of Champions (Film, 2021)
88 min.
FTV ( 2 punten )
Puntentotaal : 58
Subgenre : 68. Single Location / Locked in a Room Horror
Subgenre klassement : 28 punten
waardering : 2*
https://nypost.com/wp-content/uploads/sites/2/2021/07/escape-room-2-2.jpg?quality=75&strip=all
Dit vervolg weet net als het vorig deel niet echt te boeien. Zoey en Ben willen Minos opdoeken, maar geraken weer in een valstrik waar ze samen met andere overlevenden van ander spellen moeten zien te overleven. Deze film is meer een avontuurlijke actiefilm die wat horrorelementen bezit. Echt spannend is het niet en de cast kan de film ook niet redden.
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
33 Gli Orrori del Castello di Norimberga (Film, 1972)
98 min.
FTV ( 2 punten )
Puntentotaal : 60
Subgenre : 44. Gothic Horror / Urban Gothic Horror
Subgenre klassement : 29 punten
waardering : 3*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTY2ODkyNTk0MF5BMl5BanBnXkFtZTgwNzU4MTkwMzE@._V1_.jpg
Goed opgebouwd verhaal met twee sterke troeven, nl een gepaste onheilspellende sfeer en de prachtige locatie in en rond het kasteel. Het acteerwerk is degelijk, vooral Joseph Cotten en Elke Sommer zijn op dreef. De vluchtscènes met de mist en in de gangen van het kasteel zorgen wel voor de nodige spanning. Jammer van de wel heel gemakkelijke uitwerking van het slot die een beetje een teleurstellend gevoel geeft.
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 28:
Tremors (Film, 1990) - MovieMeter.nl
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1248.jpg?cb=1632650938
Speelduur: 96 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 56
Subgenre 84. Western Horror
Themaklassement: 28 punten
Aanrader voor ander horror challengers:
Een foute klassieker waarin een hele jonge Kevin Bacon samen net z'n collega hun stad probeert te redden van grote worm achtige wezens onder de grond die alles kapot maken en eten. Een vermakelijk verhaal waarin ik het gevoel had alsof ik een familiefilm aan het kijken was door de 'victory' muziek die in het geheel afspeelde en de karakters die ook over de top acteerden. Met dat gezegd te hebben, ja lekker fout maar voor mij net niet goed genoeg.
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
34 Devil Doll (Film, 1964)
81 min.
FTV ( 2 punten )
Puntentotaal : 62
Subgenre : 78. Toy Horror
Subgenre klassement : 30 punten
waardering : 3*
https://miro.medium.com/v2/resize:fit:1100/1*diL9WdceFdY7Xca_YMiB9w.jpeg
Boeiend verhaal dat alleen in het laatste gedeelte wat in de mis gaat. De slotscène is te gemakkelijk en wat flauw uitgewerkt. Liever niet de verwisseling gezien, maar eerder de verdere uitwerking van de kwade intenties van Vorelli of eventueel de wraak van de pop op een andere manier. Knappe zwart-wit fotografie met goed camerawerk. Een sterke troef is ook het prima acteerwerk en de enge relatie tussen de pop en Vorelli. En Yvonne Romain is een fantastisch plaatje om naar te kijken. Al een paar films van haar gezien en telkens weet ze de aandacht te trekken met haar schoonheid.
mezzanine
-
- 398 berichten
- 2940 stemmen
behoorlijk wat gezien, maar nog geen tijd gehad om te noemen
4. Ekusute (Film, 2007) - MovieMeter.nl
FTW: 2 pnt
Totaal: 8 punten
Speelduur: 118 min
Subgenre: comedy horror, Japanese horror, body horror
Haar, haar, overal haar. Haar dat ongeremd uit alle lichaamsopeningen komt groeien, je zou het een vorm van bodyhorror kunnen noemen. Sion Sono neemt het bekende filmpersonage van the grudge en Ringu enigszins op de hak, in deze film die een wat vreemde onevenwichtige combinatie is van horror, komedie, drama, detective en vooral een flinke scheut Sono weirdness. Zoals wel vaker bij hem werkt het voor mij niet allemaal perfect, maar is er altijd meer dan voldoende te genieten, de scenes dat horror het overneemt zijn mooi vormgegeven. 3,5
5. Braindead (Film, 1992) - MovieMeter.nl
Totaal: 10 punten
Speelduur: 104 min
Genre: 90's,
Jullie wisten dit natuurlijk allemaal al, maar ik nog niet. Braindead is de smerigste en grappigste horror die ik ooit heb gezien. Wat een tempo, wat een plezier, wat een creativiteit, wat een gruwel, wat een fantastische effecten. Het gaat maar door, iedere scene weer een upgrade van de vorige. Dit moet toch wel de heilige horrorgraal zijn? compleet onverwacht een dikke 4,5
6. El Conde (Film, 2023) - MovieMeter.nl
Totaal: 12 punten
Speelduur: 110 min
Genre: black & white, vampires
Teleurstellende film. Erg fan van de biografische films van alruin, zeker jackie en spencer, dus nu gecombineerd met horrorelementen leek mij zeer de moeite waard. Maar het was een erg trage zit. Het idee van Pinochet is leuk, opening ook, maar het lijkt wel alsof hij daarna ook niet zo goed weet wat hij er eigenlijk mee wil vertellen. Te veel Voice over, een oude man die maar wat ronddwaalt, evenals zijn kinderen. Ik zal vast wat dingen missen uit Chileense geschiedenis, maar was misschien interessanter geweest wanneer we Pinochet wat jonger hadden gezien ten tijde van zijn gruweldaden. Kom nu nog weinig over hem te weten. film ziet er wel prachtig uit, kom tot krappe voldoende. 3*
http://www.cinelapsus.com/wp-content/uploads/2023/08/El-conde_cinelapsus.jpg
7. Kotoko (Film, 2011) - MovieMeter.nl
Totaal: 14 punten
Speelduur: 91 min
Genre: psychologic horror, Japanese
Van alle films tot nog toe de zwaarste zit, maar wel heel sterk. Film is vooral een drama over Kotoko, een vrouw die lijdt aan een manische geestesziekte en een gevaar vormt voor zichzelf en kind. Een aantal gruwelijke horrorelementen, een bewust schurende heftige geluidsband waarin omgevingsgeluiden tot noise worden opgeblazen, bewust schokkerig camerawerk zorgen dat je compleet verdwijnt in haar manie en zorgen een paar keer echt voor een stomp in je maag. Geen makkelijke zit, ook geen aanrader voor mensen met jonge kinderen, maar het werkt wel. De rustige momenten komen hierdoor des te harder binnen. Het einde is onverwacht prachtig en tilt de film zeker een half punt op. 4*
https://thedarksidemagazine.com/wp-content/uploads/2012/12/kotoko.jpg
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2946 stemmen
14. Scary Movie 4 (Film, 2006)
Ftv (2 punten)
Puntentotaal: 28
Door persoonlijke omstandigheden en gebrek aan Plex (waar m'n "betere" films staan) hou ik het even bij popcornvermaak. Dit vierde deel in de reeks had ik blijkbaar nog niet gezien. Recht door het midden. Strontvervelend en superflauw, maar kijkt makkelijk weg. Heb me er nog best mee vermaakt.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
91 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 50
Subgenres: 20. Asian Horror (Voltooide subgenres 1-20, 27, 28, 58 ,66, 80)
Themaklassement: 25 punten
Eigen rating: 2.0*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/485000/485102.jpg?cb=1465722972
Vreemde film. Het is goedkope Hong Kong schlock, met een soort van inderdaad folkloristisch verhaal over een strijd door de eeuwen heen tussen de Cheungs en een demon met bijnaam Evil Cat. Nou ja, dat is dan de mythe, hier zien we alleen de strijd in het heden. Maar het is minder leuk dan ik gehoopt had. Qua effecten erg goedkoop, maar dat verrast me niet. Ook niet de viezigheid en gruizigheid die sommige van mijn eerdere Hong Kong horrors wel hadden. Dit is in die zin best een nette horror (in de zin van schoon, niet die van goed). Een hoop kung fu gevecht, zoals wel vaker in films uit Hong Kong momenten van bizar slechte slapstick, maar ook gewoon een verhaal wat maar niet echt boeiend weet te worden. Het is nog wel te kijken hoor, maar ze hebben heel veel leukers gemaakt in Hong Kong.
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 29:
The Deep House (Film, 2021) - MovieMeter.nl
https://www.liveforfilm.com/wp-content/uploads/2021/07/the-deep-house.jpg
Speelduur: 85 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 58
Subgenre 18. Aquatic Horror
Themaklassement: 29 punten
Aanrader voor ander horror challengers:
Ben en zijn vriendin Tina zijn op zoek naar een volgende ruïne locatie om te filmen in een meer met veel high tech op zak. Maar als blijkt dat die een recreatiepark is geworden, komen ze Pierre tegen die hun wel kan wijzen op een ander onderwater gebied dat zeker 'viral' waardig is.
Vrij creatieve kijk op een haunted housefilm en erg mooi gemaakt. Verhaal was entertaining en ook spannend. Wel vond ik het zelf wel heeel toevallig dat Pierre hun tegenkwam terwijl ze de gear al bij hun hadden. En vraag ik mij af of het allemaal niet meer vergaan moest zijn. Soms klopte er iets duiktechnisch niet(ik blijf een realist) maar dat weerhoudt mij echter niet om het zeker kijkwaardig te noemen!
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3848 stemmen
18 Til Death Do Us Part (Film, 2023)
109 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 36
Subgenre: 73. Survival Horror
Sub-genre puntentotaal: 18
Eigen waardering 2,5 *
Volgens mij kan deze wel onder dit subgenre. Zoniet laat het dan maar even weten John Milton of alexspyforever
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
Speelduur: 73 minuten
FTV: 2 punten
Thema: 3. 1940s Horror
Totaal: 27 punten
https://i.imgur.com/g9OSZZh.jpg
Cat People staat al een paar jaar in m'n bibliotheek en om de een of andere onverklaarbare reden ben ik er nu pas aan toe gekomen om hem te bekijken. De reputatie van de allereerste jumpscare ooit in een horrorfilm is me allang bekend en de scène heb ik al meermaals ontleed en zien opduiken in essays. Gelukkig is de rest van de film ook even opmerkelijk. Het valt op dat Cat People erg donker en creepy materiaal behandelt als plot. Het is niet wat ik verwacht had maar het is een fijne verrassing. Er zijn enkele scènes met onder andere een zwembad en een wandeling in de mist die me echt op het puntje van mijn stoel lieten zitten. Zelfs de zeldzame kriebel in de buik kwam even naar boven.
Niet alles werkt want jammer genoeg is het acteerwerk soms over de top. De score kan iets te bombastisch zijn en met een speelduur van slechts 73 minuten kan het soms wat voortkabbelen.
Desalniettemin een enorm gezellige avond gehad met deze Cat People. Nu ben ik benieuwd of The Curse of the Cat People (Film, 1944) ook de moeite is.
4*
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2934 stemmen
33. The Conjuring (Film, 2013)
112 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 66 punten
Subgenre: 45. Haunted house horror
Themaklassement: 33 punten
Eigen score: 3.5*
Nog zo'n hooggewaardeerde klassieker die ik nog niet had gezien. En dan nota bene ook nog van James Wan, een regisseur die bij mij vrijwel altijd goed is voor minimaal 3.5*. Prima haunted house flick zonder al te veel vervelende subplotjes of dramatiek (tegen het einde helaas wel wat mja toe maar). Vond vooral het camerawerk vrij goed, bepaalde stukken waren in "a single take" en ook zeer goed geplaatste pov shots. Hierdoor weet Wan het continue spannend te houden. Vera Farmiga ken ik vooral van Bates Motel en daar was ze ook erg overtuigend, dit soort rollen liggen haar dus wel.
Uiteindelijk mist de film voor mij net dat beetje extra om het echt naar een hoger niveau te tillen, maar toch zeker 3.5 dikke sterren voor dit eerste deel.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4898 stemmen
33. Blacula (1972)
93 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 80
Subgenre: 24. Blaxploitation Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 24 + 27 + 44 + 46 + 52 + 63 + 65 + 76 + 83)
Themaklassement: 32 punten
Eigen rating: 2*
https://blacklistedculture.com/app/uploads/blacula.png
Waarschijnlijk één van de bekendste blaxploitation horrors met een cult-status. Maar hopelijk staat deze niet als voorbeeld voor andere van die horrors want ik vond dit niet al te best. Flauw en lachwekkend met belachelijke grimages en actiescènes. Wel weer voorzien van swingende funky jaren 70 disco-soundtrack. Maar verder was dit er eentje om snel te vergeten.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
04. Evil Feed
90 minuten
FTV 2 punten = 2 + 6 = 8 punten totaal
Subgenre: 10. 2010s Horror (Afgevinkt: 9, 10, 31, 81)
Waren opzich wel meer subgenres voor deze maar, ik speel het even safe zodat ik die andere nog vrij heb 
Themaklassent: 4 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/101000/101273.300.jpg?cb=1445167733
Deze film heeft eindelijk zijn kans gekregen, want de film staat sinds zijn toevoeging op deze site al in mijn kijk-lijst, dat is volgende maand al negen jaar terug. Het werd wel eens tijd deze horrorfilm te kijken, en het leuk me een goed plan dit nu te doen, zeker nu de horror challenge in volle gang is. Ik moet zeggen dat ik me stiekem best vermaakt heb, al heeft het wel een beetje moeite gekost. Dit vooral om dat film eigenlijk helemaal geen verhaal heeft, en je daardoor negentig minuten eigenlijk naar dom gelul zit te kijken. Wel prima verder, want de film laat zien dat het goed onderhouden werd door Smith, die vooral visueel erg goed werk verricht.
https://cdn1.aznude.com/alysonbath/evilfeed/Bath-Evil-Feed_747127.jpg
Al om al heb ik me wel weten te vermaken maar, ik had er misschien wat meer van verwacht. Zeker omdat een paar grote horrorliefhebbers hier een vrij forse stem hebben achter gelaten. Een leuk concept, matig verhaal. Leuk voor tussendoor dus.
https://pm1.aminoapps.com/6128/e92dd6a744942b5789e0ddfcd37f2ef15609ce2f_hq.jpg
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
90 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 66 + 2 = 68 punten
59. Period & Historical Horror
Sub-genre puntentotaal: 33 +1=34
Waardering 3,5*'
https://m.media-amazon.com/images/I/61R7VmHhZhL._SL1024_.jpg
Dit is het verdienstelijke regiedebuut van de Spaanse acteur Paul Naschy (ook bekend als Jacinto Molina). Een film met een 'heksenjacht'-thema. Deze film bezit dan ook een historische setting en concentreert zich, zoals de titel suggereert, op de Spaanse Inquisitie. Het entertainment hier is uit de B-categorie met vooral veel sensationele scènes vol mooie naakte vrouwen die worden gemarteld. Als acteur zie je Naschy in de rol van Bernard de Fossey de jacht leiden de bevolking van hekserij verdenken, oordelen, martelen en tot de brandstapel veroordelen. Terwijl hij in het huis van de magistraat verblijft, wordt de inquisiteur verliefd op dochter Catherine. Tot zover niets bijzonders als andere maar de film is interessant omdat het slachtoffer (gespeeld door de Italiaanse actrice Daniela Giordano) haar ziel aan de duivel (eveneens Naschy0 verkoopt, om bovennatuurlijke (en uiteraard seksuele) wraak te nemen. Het plot verloopt langzaam maar er zijn een aantal zeer goede martelscènes maar niet te veel. En een toffe heksenbijeenkomst met Satan met geitenkop! (daarvoor een half puntje meer!) Ach ik ben best fan van het genre, en door exploitatie te combineren met inhoudelijkere ideeën, is dit zeker de moeite waard.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
90 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 68 + 2 = 70 punten
4. 1950s Horror
Sub-genre puntentotaal: 34 +1=35
Afgevinkt; 1, 2, 3, 4 ,5 ,6, 8, 9, 10, 13, 18, 20, 21, 24, 28, 30, 31, 37, 40, 41, 42, 44, 45, 49, 54, 56, 59, 63, 65, 67, 70, 75, 76, 84, 85
Waardering 3*'
https://image.tmdb.org/t/p/original/qob3ysHuZk3yXJ2omEpMv81AW0w.jpg
Och dit is niet de slechtste monsterfilm. Maar er gebeurt gewoon niets. Ja Boris Karloff is aanwezig! Ditmaal in de rol van de schepper Baron Victor von Frankenstein, die als betaling voor het filmen in zijn familiekasteel een atomaire machine ontvangt om zo de heropleving van het Monster te bewerkstelligen. Regelmatig zijn er verwijzingen naar de Holocaust en hey... het zijn de jaren '50 dus pas op...voor atoomtechnologie en stralingsvergiftiging. De impact van monster is...bijna nul want wie is er bang voor een mummie van toiletpapier? Tja...ontzaglijk veel gepraat en te weinig actie maken dit niet echt goed! Toch ziet er goed uit en is er een leuke gotische sfeer. Dus ergens op een verloren zondagmiddag is het met deze monsterfilm nog aardig vertoeven.
Seam
-
- 991 berichten
- 2313 stemmen
Ik start ook: ik ga de omschrijvingen kort houden tenzij ik echt een hele sterke mening heb:
1. The Keep (Film, 1983) - MovieMeter.nl
96 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 2
Subgenre: 7. 1980s Horro
Themaklassement: 1 punt
Verrassend leuke film: Ik was wat sceptisch omdat het gemiddelde zo laag was, maar Mann maakt een erg interessant filmpje. Mysterieus, geweldige muziek en de Mann sfeer is duidelijk aanwezig. Design is ook heel erg sterk. Aanrader.
3.5 ster
2. Fright Night (Film, 1985) - MovieMeter.nl
106 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 4
Subgenre: 80. Vampires
Tegenvaller! Hoog gemiddelde en ik snap het wel, design is mooi en de jaren 80 feel is erg prettig, maar ik had het liever wat serieuzer gezien. Ik miste de spanning en coolheid. Cliffhanger is ook teleurstellend.
2.5 ster
3.Communion (Film, 1976) - MovieMeter.nl
108 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 6
Subgenre: 69. Slasher Horror
Redelijk, heeft wel wat goede momenten omdat het soms wat onconventioneel is. Maar blijft verder niet zo heel goed hangen.
3 ster
4. A Nightmare on Elm Street (Film, 1984) - MovieMeter.nl
91 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 8
Subgenre:
Toch behoorlijk spannend en sfeervol, ondanks de wat verouderde effecten (die gelukkig praktisch zijn). Paar heftige en intense scenes. Zo'n film die als je hem destijds bij het uitkomen gezien had, waarschijnlijk een levenslange indruk op je gemaakt had. Maar nu blijven alleen een paar scene's me bij. Terecht een klassieker en blij dat ik hem na zo'n lange tijd eindelijk gezien heb.
3.5 ster
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3848 stemmen
93 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 38
Subgenre: 85. Zombies & Infected
Sub-genre puntentotaal: 19
Eigen waardering 3*
Na de uitbraak van een virus waarbij mensen in zombies veranderen, heeft het menselijke ras de strijd tegen de zombies gewonnen. In deze veilige wereld waarin het gevaar onder controle is, heet de nieuwe rage "Zombie Safari". Mensen kunnen op safari gaan om zombies af te schieten. De safari's zijn razendpopulair en worden gezien als een sportief tijdverdrijf maar ook als het ideale middel om gekoesterde wraakgevoelens op de zombies af te reageren. Een safari voldoet aan de hoogste veiligheidseisen. Niets wordt aan het toeval overgelaten. Totdat...
Heel leuk, beetje jurassic park met zombies. Hadden ze de personages wat meer diepgang gegeven, scoorde deze nog een half sterretje meer .
88 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 40
Subgenre: 63. Religion & Sects Horror
Sub-genre puntentotaal: 20
Eigen waardering 3 *
Drie scholieren stuiten op een online-advertentie van een wat oudere vrouw die een gangbang wil organiseren. Wat begint als een jongensfantasie eindigt in een ware nachtmerrie als ze tegenover de extremistische predikant Abin Cooper komen te staan, die er z'n eigen dodelijke agenda op nahoudt.
Niet zo heel bijzonder . Goed voor een keer maar hij zal snel vergeten zijn .
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
25: Kol (Film, 2020)
Speelduur: 112 minuten
Puntentotaal: 47
Subgenre: 20 - asian horror
Themaklassement: 25 (afgevinkt - 1, 2, 3, 9, 11, 12, 18, 20, 23, 27, 28, 31, 36, 38, 40, 47, 54, 56, 57, 60, 64, 69, 75, 80 en 81)
Review: Aardig idee moet ik zeggen en op sommige momenten ook een beste uitwerking. Ik vond het persoonlijk wel weinig met horror te maken hebben, op een enkel creepy moment na, wanneer je nog niet weet wat er aan de hand is. Al met al vond ik de film wel net wat te lang duren, waardoor ik op een gegeven moment mijn aandacht ook een beetje verloor. Denk dat ze wat horror elementen meer uit het concept hadden kunnen halen.
Waardering: 2,5
https://i.postimg.cc/G3Z1n43s/thecall2020-movie-screenshot-1.jpg
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
80 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 16
Subgenre 30: Crime Horror
Voltooid: 9, 22, 25, 30, 31, 65, 68, 70
Themaklassement: 8 punten
Eigen score: 2.5*
(afbeelding)
Goose zit in een bende en dat is me een gevaarlijk leven sjongejonge. Zijn vriendin smeekt hem dagelijks om te stoppen en als hij eenmaal zo ver is, wordt ze aangepakt door een rivaliserende bende. Daar is ons Goose niet perse blij mee.
Op zich geinige underground misdaad met flink wat geweld. Het geheel is vaak onbedoeld grappig met vreselijk acteerwerk, maar 'ganglife' wordt wel lekker lelijk weergegeven met heel veel rotzakken, junkies en killers. Kon de film iets beter waarderen toen mijn huisgenoot er op een gegeven moment bij kwam zitten, het is toch beter om iets van deze kwaliteit te delen met iemand.
Slechte film 95 % van de tijd maar het laatste gevecht is een hoogtepunt van actie cinema. Dus gewoon de finale op YouTube bekijken.
De gestoorde filmfanaat
-
- 778 berichten
- 359 stemmen
5. Clown (2019)
87 minuten
FTV: 2
Puntentotaal: 10
Subgenre 36: Clowns (Nah, het zal toch niet!)
(afgevinkt: 68, 23, 25, 48, 36)
Themaklassement: 5
Datum: Maandagavond 25 september
Persoonlijke waardering: 2/10
Eigenlijk gewoon een van de slechtste films ooit die ik mats met 1 ster vanwege de gave poster.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
90 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 36
Subgenre : 58. Paranormal / Supernatural / Ghosts Horror
(Voltooid: 1, 12, 14, 18, 28, 34, 40, 47, 48, 50, 51, 57, 58, 68, 69, 73, 79, 80)
Themaklassement: 18
The Appointment is eigenlijk de pilot van een geplande 13 delen reeks van TV films onder de naam "A Step in the Wrong Direction" die gemaakt ging worden in de UK bedoeld voor de USA markt. Lindsey Vickers die deze film regisseerde (hij werkte al lang mee achter de schermen maar maakte hiermee zijn regiedebuut) ging 5 andere delen ook regisseren. Maar niemand kocht de reeks, originele print van de film ging verloren en de film ging zelf verloren in de opkomende VHS video nasty era markt en hij stopte met regisseren. In de 1990s werd de film lokaal in UK vertoont maar door een stroompanne kon Lindsey Vickers het niet meemaken. Hij noemde de film dan zelf ook vervloekt. Na al deze decennia is de film dan remasterd en heruitgebracht.
Dat de film niet opgepikt is, is zowel spijtig als begrijpelijk. "The Appointment" is een unieke film die niet voor iedereen gaat zijn. Film opent met een scene die volgens sommige reviews mogelijk enkel toegevoegd is voor de film iets commercieel toegankelijker te maken en gaat met een voice-over over de onopgeloste verdwijning van een schoolmeisje. Zonder deze scene zou de rest net zo goed werken. Drie3 jaar later zien wij haar vriendin die net zoals zij muziek studeert en klaarmaakt voor een optreden / examen maar haar vader kan er plots niet bij zijn door een ongeluk op werk. In surreële sfeer met prachtige muziek zien wij hoe dit heel de familie om niet helemaal duidelijke reden tot haast een zenuwinzinking drijft. Zij blijven allemaal nachtmerries hebben over hoe hij op weg naar werk zal sterven met een auto-ongeval en honden in de hoofdrol. De sfeer blijft altijd droomachtig, de film is als koortsdroom met continue dezelfde vague hallucinatoire sfeer.
"The Appointment" is een unieke interpretatie van het paranormale genre, veel troubelder, minimalistisch,… De antithese van haast elke film van het genre. Er zijn momenten van haast soap opera maar de film blijft gewoon een trieste, gedoemde, rare fascinerende sfeer hebben, absoluut geweldige film.
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
Speelduur: 93minuten
Thema: 18. Aquatic Horror
Totaal: 30 punten
https://i.imgur.com/bDmYLDR.jpg
Oh jongens, dit was een feest. Ik weet nog steeds niet honderd procent zeker wat ik net aanschouwd heb.
Cruel Jaws is op elk vlak een verschrikkelijke film. Shots die gestolen zijn uit verschillende eerdere haaienfilms, een enorm lachwekkend plot en nog slechter acteerwerk. En toch heb ik mij hier enorm hard mee geamuseerd.
Extreem foute dialogen worden gehouden tussen acteurs met het charisma van een selder. Voeg daarbij dan nog eens het uitbundig gebruik van zooms en awkward camerabewegingen aan toe en je hebt anderhalf uur heerlijk vermaak. De belachelijke score bevat snippets van Star Wars en een rare off-key versie van de originele Jaws-soundtrack.
In de film gebeurt er ook zo veel en toch niks. Niet alleen terroriseert een het rustige havenstadje Hudson Bay, ook staat een aquarium op de rand van faillissement, ontwikkelt zich een onzinnig maffia-subplot en zit er nog een familiekomedie onder dit alles verschuild.
Natuurlijk is er een fijne grens tussen bagger en camp. De film bevindt zich een groot deel in de eerste categorie dus verwacht hier zeker geen meesterwerk. Toch een fijne zit die misschien wat leuker is met een biertje of tien. Een groen sigaretje helpt ook.
3*
Beun de Haas BV
-
- 918 berichten
- 519 stemmen
95 minuten
FTV: 2
Puntentotaal: 2
Subgenre: Religion & Sects
Themaklassement: 1
Persoonlijke waardering: 1,5 *
https://i.ytimg.com/vi/b3Zbh4ImF9g/maxresdefault.jpg
Mijn debuut in de fameuze Horror Challenge, maar helaas een valse start.
"Misselijkmakend. Gruwelijk. Schokkend." Dit soort superlatieven worden om marketingtechnische redenen al snel aan een horrorfilm geplakt. Met een gezonde dosis scepsis heb ik daarom de verwachtingen naar beneden bijgesteld, maar ook dat mocht niet baten.
Het enige wat ik namelijk schokkend vind, is hoe deze film met duct tape aan elkaar geplakt is. Kill List combineert drama, thriller en horror, maar van een lekkere synergie is totaal geen sprake. Er is te weinig verdieping in de achtergrond van de personages om ook maar iets van empathie/antipathie voor ze te krijgen. Er is bij vlagen te veel expliciet geweld die de opgebouwde spanning abrupt de nek omdraait. En de wilde eindsprint van de film is eerder lachwekkend dan huiveringwekkend.
Beperkt budget of niet: het is geen excuus voor deze rommelige 'genre blender'. Dat je beter één ding goed kan doen dan tien dingen half, wordt bij deze alleen maar bevestigd. Kill List kan eindelijk van de lijst, maar wel met de nodige teleurstelling.
alexspyforever Hierbij meld ik me aan!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
Subgenre: [weet iemand waar ik deze lijst vind?]
alexspyforever Hierbij meld ik me aan!
Welkom en hoe meer zielen hoe meer vreugd Ik stuur je de lijst via PM Je kan hem ook hier vinden Horrorfilm Challenge maar vvolgens mij verspringt dat met elke post of je moet op John Milton zoeken hier in de challenge Wat ook omslachtig is
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Welkom en hoe meer zielen hoe meer vreugd Ik stuur je de lijst via PM Je kan hem ook hier vinden Horrorfilm Challenge maar vvolgens mij verspringt dat met elke post of je moet op John Milton zoeken hier in de challenge Wat ook omslachtig is
Ja, die verspringt elke keer. Mega irritant. Ik had hem als bookmark geplaatst op mijn webbrowser maar dat werkt nu niet meer. Ik zoek nu onder 'Nevenklassement' en dan komt die post elke keer naar voren (en nu ook dit bericht
).
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2934 stemmen
Mja, het makkelijkste is gewoon dat hele bestand copy pasten naar een eigen excelletje en vervolgens in kolom 2 je bekeken/geplande film te zetten voor dat thema. Maakt het ook iets makkelijker plannen/overzichtelijker.
Beun de Haas BV
-
- 918 berichten
- 519 stemmen
Misschien een ideetje voor volgend jaar. Topic sluiten en nieuwe openen. In eerste post alle info zetten. En dan aan het einde van de rit hetzelfde voor jaar erop. Zo kun je er altijd makkelijk bij.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.