• 8.257.275 stemmen

Cruel Jaws (1995)

Horror | 93 minuten

Genre: Horror

Alternatieve titels: Jaws 5: Cruel Jaws / The Beast / Fauci Crudeli - Cruel Jaws

Oorsprong: Italië / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Bruno Mattei

Met onder meer: Richard Dew, George Barnes Jr. en David Luther

Plot Cruel Jaws

"This Time It's Even More Personal Than Last Time!"

Een grote tijgerhaai, die tot moordmachine is omgevormd door het leger, veroorzaakt grote paniek in Hampton Bay als het beest onschuldige mensen begint te vermoorden. Sea World eigenaar Dag moet nu, samen met zijn dolfijnen, te hulp schieten om nog meer doden te voorkomen.

imageimageimageimage

avatar van BlueSword

BlueSword

jaws 5? heftig

avatar van Slater

Slater (crew films)

haha nog nooit hiervan gehoord.

Maar is hij meer Italiaans dan Amerikaans?

avatar van Wouter

Wouter

Met shots gejat uit de originel Jaws en andere haaienfilms. Heb 'm, moet hem eens kijken.

avatar van Ravenstein

Ravenstein

Die Italianen toch... Het blijven sloebers hé!

avatar van mikey

mikey

Wouter schreef:

Lijkt me wel grappig, heb je hem inmiddels gezien?

avatar van sam007

sam007

hij is beter dan "the naked gun" hahahaha

avatar van Ravenstein

Ravenstein

Wouter, waar blijft je bespreking?

avatar van BwuceLi

Kijk op ebay

avatar van Tippyke

Tippyke

Die poster is zo nep!

alles is fout aan deze film

ze hebben zelfs de verkeerde haaiensoort gebruikt

avatar van AGE-411

AGE-411

WTF ?

ik zag zonet wat van dit op youtube....

avatar van Kevin13

Kevin13

Jezus Christus

avatar van A.L.I.E.N

A.L.I.E.N

Mensen, mensen... is dit van 1995 of van 1959?

zo'n neppe film, nog nepper dan Jaws 3(D). Heb juist de trailer gezien en dat volstaat om te weten dat hij slecht is. mischien wel es een keer kijken maar ik verwacht er niet veel van!

avatar van Minibin

Minibin

Een grote tijgerhaai, die tot moordmachine is omgevormd door het leger..

Geweldig

avatar van Kr!kke

Kr!kke

Ik heb nu pas door dat er een jaws 5 is , maar aan de score op 5 te zien had ik het beter nooit ontdekt

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Hoewel Jaws 3-D en Jaws: The Revenge al vele jaren door het slijt worden gehaald, er bestaan wel degelijk slechtere films met moordende kraakbeenvissen in de hoofdrol. Denk maar eens aan die talloze ripoffs. En bij de meest stupide kopieën van de klassieker van Spielberg hoort zonder twijfel Cruel Jaws. Een film die eigenlijk beter bekend is onder de noemer Jaws 5.

Bij goedkope ripoffs als Cruel Jaws zijn er een paar punten die een dergelijke film nog enigszins dragelijk kunnen maken. Ten eerste heb je nietsvermoedende zwemmers en een grote haai; dat móet toch wat vermaak leveren. Meestal wel. Bij Cruel Jaws zien we echter enkel een acteur of actrice spastisch in het water bewegen, terwijl de cameraman de camera wild heen en weer schudt. De haai is nergens te bekennen.

Nu zien we af en toe wel een haai, maar die hoort niet in de film. De slimme makers van Jaws 5 kozen ervoor om beelden van iemand anders te gebruiken. Dus enerzijds zie je een deskundige (inclusief bril en heel fout sportbroekje) op een boot staan en vervolgens flitst er een shot uit Jaws 2, L'Ultimo Squalo of één of andere National Geographic documentaire voorbij. Toch best een prestatie; een film over een haai maken zonder zelf ook maar één shot van een haai te hebben gedraaid.

Laatste hoop voor de film was een portie gezonde zelfspot, maar ook dat is niet aan Cruel Jaws besteed. Maar eerlijk is eerlijk; de film bevat wel humor. Want wie moest er nu niet lachen toen de slimme zeeleeuw de gemene maffiabaas in het water duwde. Hilarisch, toch? Verder draait de film vooral om een irritant klein meisje in een rolstoel, het dolfinarium van haar vader dat dreigt te sluiten en een surfwedstrijd, waar de "acteurs" uiteraard gewoon op het strand staan met een surfboard in hun klauwen. Tel daar de diepgaande dialogen en een prachtige variant op de theme van Star Wars en je hebt Cruel Jaws. Een nieuw hoogtepunt in de wereld van de Jaws ripoffs.

0,5 sterren.

avatar van damianodebeste

damianodebeste

Jammer dat ik niet lager dan een 0,5 kan geven

avatar van Spetie

Spetie

Interessant, een haaienfilm die nog slechter zou kunnen zijn dan Shark Zone, al is dat bijna onmogelijk .

avatar van kirk douglas

kirk douglas

werkelijk nog slechter dan alle nu image troep dit is de slechtste film met een haai ooit gemaakt. de film heeft geen enkel zelf gemaakt schot met een haai. behalve uit documentaire,s worden er gewoon stukken uit jaws 1-3 en the last jaws gesneden. vooral the last jaws moet het erg ontgelden waardoor de haai er geen moment hetzelfde uitziet. verder heeft de film walgelijke acteurs vooral dat irritante meisje in die rolstoel en haar hulk hogan achtige vader vallen hierbij op. dit is een van de ergste films ooit gemaakt.

avatar van uberjason

uberjason

Ik hoorde toevallig van een vriendin dat deze Jaws 5 er was...kon het bijna niet geloven.....en bij nader inzien denk ik ook niet dat deze film een Jaws-titel mag dragen......ik kijk volgens mij met 110% meer plezier naar Lorraine Gary en Michael Caine, en hun grote witte drol in een warm Caribisch avontuur dan dat ik naar irritante rolstoelgangers in een Sea World achtige, non-3D baggerfilm ga verdiepen. Kom dan aub met een degelijke remake ofzo.

Het was toch ook ooit een Italiaan die destijds Alien 2: Sula terra maakte? scheen een vervolg te moeten voorstellen op Ridley Scotts meesterwerk uit 1979, maar speelde toen af in een grot op een eiland, wederom met gejatte beelden uit het leger om de film een beetje interessanter te doen lijken....

Anyway, deze Cruel Jaws (de titel alleen al...) zal ik met opgeheven hoofd voorbij lopen en lekker naar Jaws 3D of Revenge kijken, wetende dat er ergere projecten in de riolen van de filmwereld ronddrijven

avatar van kirk douglas

kirk douglas

bruno mattei maakte overigens ook zijn eigen terminator 2.

movie acteurs

Ongelofelijk dit. Dit is duidelijk met opzet gedaan ze wisten dat 4 al erg was dus waarom dan nog een film? Die filmmakers vonden het gewoon leuk om Jaws uit te melken.

uberjason schreef:

Kom dan aub met een degelijke remake ofzo.

Een remake van de originele eerste Jaws film? Dat dacht ik dus niet. Van mij mogen ze stoppen met Jaws. Een remake of een nieuw deel hoeft er echt niet meer bij.

avatar van ibendb

ibendb

het begnt een beetje afgezaagd te raken...

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Geweldige poster!

avatar van jrvdw

jrvdw

WAT?! Deze film staat niet in de flop 100?

Vergelijk je dit met JAWS: The Revenge(nr. 48 in de flop-100), ziet JAWS The Revenge eruit als een meesterwerk.

avatar van s0njaa

s0njaa

Ehhh,,, Jaws 5??

movie acteurs

Zoooo slecht ! Een beschrijving valt haast niet te geven want dit is gewoon ECHT te slecht .

Beroerd werk met de gestolen montage stukken uit Jaws 1 tm 3 en L'Ultimo Squalo en soort van "National Geographic" achtige stukken. Die ook niet bij elkaar passen en kloppen. Zoals geheel aangeklede mensen die langs een steiger staan. Maar de haai is zo sterk, die kan dat wel gemakkelijk breken. Zo vallen de mensen in het water maar zie je opeens dat ze zwembroeken aan hebben....................

Niet alleen zijn de gestolen montage stukken beroerd, maar ook hoe sommige scene's, herkenbaar uit de Jaws reeks, worden nagebootst .

De windsurf wedstrijd was nog wel de leukste scene. Door het flauwe stompzinnige gebruik van de uiteraard gestolen beelden, maar ook hoe achterlijk veel slachtoffers er tegelijk vallen. Wat betreft het killen gaat dit beest zo snel als een trein. Als hij binnen 1 seconde iemand heeft beetgenomen, dan heeft ie 2 seconden later weer een slachtoffer en zo gaat het maar door. Leuk is het wel. Vooral als er dan ook de domst verzonnen dialogen bij komen. Met als schep er boven op lekker lachwekkend fout acteerwerk.

Vooral bij de mensen die paniekerig in de rondte moeten rennen zag ik toch wat glimlachjes. Perry Pirkanen (acteur uit de beruchte film "Cannibal Holocaust") had na die film dus ook niks meer te doen. De regisseur is bekend van meerdere slechte films.

In een interview heeft hij gezegd dat hij helemaal niet blij is met zijn films. De reden waarom is na deze film al helemaal duidelijk. Ik vraag me af of dit goedkope product geen boete heeft gekregen i.v.m de auteurs rechten van Jaws zelf. Ze kunnen echt niet op tegen een studio als "Universal". Hopelijk een heel grote boete. Ik kan sommige oer slechte films best waarderen. Maar toch heb ik ook wel een bepaalde grens........... en die is hier wel bereikt.

0,5.

avatar van uberjason

uberjason

Wauw, deze film werd ik even stil van....momentje......

Ok, deze film is gelukkig geen echte Jaws 5, maar gewoon een amateurfilmpje dat alle schaamteloosheid te buiten gaat. Veel mensen zal het opvallen dat vrijwel alle goeie actiescenes met de haai afkomstig zijn van Jaws, Jaws 2 en een of andere militaire film, getuige het kleurverschil van de gejatte stukken. Dan komen er een stuk of wat slechte acteurs tussendoor die zonder gene complete stukken tekst uit de Jaws films ten gehore brengen, zelfs de personages en het 'eigen' verhaal zijn bijeenraapsels van die films..Een dolfinarium met 2 grappige vrolijke dolfijntjes ( Jaws 3D) moet vechten om z'n bestaan te kunnen houden, omdat de burgermeester ( Mayer Vaughn, Jaws) een vakantiepark wil bouwen. Er verschijnt een witte haai, die volgens het verhaal een Tijgerhaai moet voorstellen aan de kust om badgasten op te kauwen en de burgermeester wil zoals te verwachten valt, het strand niet sluiten voor de komende toeristen. Het is bijna te belachelijk voor woorden hoe deze film ooit tot stand moet zijn gekomen...Zie deze film als een sleazy rip off van de hele Jaws reeks, en gooi daar een haai bovenop die mogelijk nog knulliger in beeld verschijnt dan Bruce.

Ik geef deze film een 0,5 puur vanwege het lef om dit plagiaat bij elkaar te durven stelen..

avatar van Basto

Basto

Blu ray van Severin is inmiddels uit de handel genomen na rechtenkwestie met Universal. Is nu een kostbaar collector’s item.