- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
8. Les Animaux Anonymes (Film, 2020)
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 16
Subgenre: 40. Fantasy Horror
Themaklassement: 8 punten
Afgevinkte categorieën: 13, 19, 21, 30, 33, 40, 60, 70
Eigen score: 3,5*
joolstein
-
- 10962 berichten
- 9077 stemmen
93 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 60 + 2 = 62 punten
40. Fantasy, Dark Fantasy & Fairy Tale Horror
Sub-genre puntentotaal: 30 +1=31
Waardering 4,5*'
https://hunterword.com/wp-content/uploads/2023/05/moongarden-3-edit.jpg
Prachtige duistere fantasie doorspekt met bitter drama en de angsten van een middernachtfilm. Als het vijfjarige meisje Emma haar continu ruziënde ouders ontvlucht, valt ze op een avond van de trap en raakt in coma. Emma dwaalt door een schimmig, vies en mysterieus rijk terwijl haar transistor radio dingen uit de ziekenhuiskamer en haar ouders oppikt.
Visueel is dit verbluffend. Prachtig opgenomen op 35mm-film met vintage lenzen door schrijver en regisseur Ryan Stevens Harris, (deed Editor-werk en geluidswerk voor films van Emmerich) Zo krijg de droomwereld een abstracte, korrelige gloed. Het is een horror/fantasie die met veel liefde op het scherm wordt getoverd en voortdurend indruk maakt met zijn doe-het-zelf-koortsdroom. Het voelt sprookjesachtig vertrouwd aan maar eveneens bloedstollend origineel.
Onderweg ontmoet Emma een pianist (Phillip E. Walker), een prinses (Maria Olsen) een heks gemaakt van modder (Angelica Ulloa) Groom (Timothy Lee DePriest), een hoofdeloze ballerina (Emily Meister) en Teeth Man (gespeeld door poppenspeler Morgana Ignis) een wezen met angstaanjagende klappertanden, die Emma achtervolgt, zodat hij haar tranen kan voeden. In veel scènes wordt Emma’s verrukte emoties de onze.
Wat deze film zo goed maakt zijn de verbazingwekkende beelden die met veel tijd en liefde zijn gemaakt! De wereld zelf is ongelooflijk ontworpen en gedetailleerd met live action, stop-motion en traditionele animatie, en een groot aantal uitstekende praktische effecten. As er überhaupt CGI heb ik het niet kunnen ontdekken! Die ongepolijste speciale effecten maken deze film alleen maar leuker om naar te kijken. Moeder zingt in de film een slaapliedje wat het nummer “Without You” van Badfinger is En wat hier soms angstaanjagend creepy was!
En dan is er nog het solide optreden van Haven Lee Harris als Emma. Ze is buitengewoon charmant en overtuigend! Het kleine meisje draagt opmerkelijk deze film bijna in haar eentje! Sowieso was het ook door budgettaire reden een familieaangelegenheid! Het meisje is de dochter van de regisseur en zijn vrouw en de moeder van Haven Lee, Colleen Harris fungeert ook als coproducent en speelt een kleine rol als verpleegster in de film.
Ja dit was duidelijk liefdeswerk! Het lijkt vele invloeden te kennen maar Ryan Stevens Harris creëert daarmee een modern vernieuwend duister steampunk-sprookje dat met zijn sublieme schoonheid en onheilspellende verschrikkingen naar mijn mening uniek was! Kortom; ADEMBENEMEND!
joolstein
-
- 10962 berichten
- 9077 stemmen
93 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 62 + 2 = 64 punten
75. Teen Horror
Sub-genre puntentotaal: 31 +1=32
Waardering 3*'
https://assets-prd.ignimgs.com/2023/08/25/collage-maker-25-aug-2023-12-55-pm-5505-1692986934236.jpg
Dit jaar hadden we al een cocaïne beer (en zijn goedkopere navolgers haai en poema) en de tekenfilm beer Winnie the Pooh. En tja... nu dan ook een moordende luiaard die huis houdt op een damesdispuut! Tja wat je hier krijg is veel universiteitsmeisjes perikelen in een studentenhuis, hoeveel volgers ze bezitten op sociale media em de strijd om populariteit. En dit schattig drietenig beestje krijg de rol van de nieuwe mascotte Alpha. Wat kan er mis gaan? Helaas zijn het juist de potentieel goede dingen die mis gaan want dit langzaamste dier ter wereld heeft de neiging om zijn meest dodelijke sneden net buiten het beeld te maken. (dit deden beide eerder genoemde films toch beter!) Persoonlijk had ik liever de versie met de “R”-rating gehad want slasher-films zijn afhankelijk van effectieve moorden. Maar ik waardeerde het wel dat de filmmakers ervoor kozen om Alpha met poppenspel op het scherm te brengen in plaats van CGI! Ach het is wat het is een vrij luchtige tienerhorror met een fris idee van een moordende luiaard!
joolstein
-
- 10962 berichten
- 9077 stemmen
96 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 64 + 2 = 66 punten
24. Blaxploitation Horror
Sub-genre puntentotaal: 32 +1=33
Waardering 2*'
https://www.baystatebanner.com/wp-content/uploads/2023/06/4.0-blackening.jpg
Verschrikkelijk! Dit is gewoon een middelmatige Hollywood-komediefilm die erop gericht is om op een komische manier alle voorspelbaarheden rond zwarte mensen in horrorfilms op de hak te nemen. Het verhaal draait om een groep Afro-Amerikaanse vrienden die een weekend doorbrengen in het bekende ‘hutje in het Bos' Ze vinden het bordspel "The Blackening" (zoiets als het Jumanji-bordspel) en worden gedwongen om dit te spelen met het stellen van triviale vragen over de Afrikaans-Amerikaanse cultuur, anders kost het een van hun vrienden het leven. Oké je heb de ingrediënten voor een slasher...maar nee hoor de film geeft liever deze irritante personages meer screen-time! De humor is van het type Amerikaans, flauw en voorspelbaar. met veel grappige one-liners en...veel geblèr en geroep tegen elkaar (snap helemaal niet waar daar grappig aan is!) Het is zo bezig met geforceerd grappig te zijn dat het net als vele andere vergeet om een horrorfilm te zijn. Tja...geen horror en grappen die niet zo grappig waren (op een enkele misschien na) En zelfs de killer was geen verassing ! Uiteindelijk maar teleurstellend dit!
joolstein
-
- 10962 berichten
- 9077 stemmen
https://assets.puzzlefactory.com/puzzle/297/136/original.jpg
Een overzichtje en voor sommige misschien een reminder
De top 10 waarvan de eerste 6 de 31 films hebben afgevinkt
01 John Milton 40 films
02 Brabantze 37 films
03 joolstein 33 films
04 ikkegoemikke 32 films
05 Noodless 31 films
06 Threeohthree 31 films
07 audio. 27 films
08 Shaky 25 films
09 Woland 23 films
10 Dentheman 23 films
Op de helft of er heel dicht in de buurt;
11 alexspyforever 15 films en 77ships 15 films
12 Hollywood007 14 films
13 robertinho 13 films 2x nummer 10 geregistreerd
14 IH88 12 films
15 madmadder 11 films
Gedeelde 16e plaats voor;
Fisico 8 films
Tanguy 8 films
Theunissen 8 films
17 Collins 7 films en john mcclane 2 7 films 2x nummer 3 geregistreerd
18 moviemike 6 films en Number23 ] 6 films
19 De gestoorde filmfanaat 4 films en Splinters 4 films
Maar liefst 5 deelnemers staan op plaatsje nummer 20
Kondoro 3 films
mezzanine 3 films
devil1973 3 films
j_u_u_l 3 films
ibendb 3 films
21 Shadowed 2 films
22 Shinobi 1 film
23 wendyvortex 1 film
Collins
-
- 7383 berichten
- 4375 stemmen
82 minuten
FTV : 2 (Totaal: 16)
Subgenre: 75. Teen Horror
Themaklassement: + 1 (Totaal: 8 )
Eigen waardering: 1*
http://mondo-digital.com/pandemonium9.jpg
Pandemonium is een parodie op een slasher. Beter gezegd: Pandemonium is een hele matige parodie op een slasher. In een mager onzinnig verhaaltje wordt een maf zootje cheerleaders belaagd door een killer. Tijdens het kijken wordt de kijker belaagd met een enorme lading onleuke slapstick, oneliners en absurde situaties. Ai, wat was dit erg.
Collins
-
- 7383 berichten
- 4375 stemmen
89 minuten
FTV : 2 (Totaal: 18)
Subgenre: 47. Holidays Horror
Themaklassement: + 1 (Totaal: 9)
Eigen waardering: 3.5*
https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2016/BetterWatchOut-II/011.jpg
Better Watch Out ontwikkelt zich in het begin als een simpele home invasion film, maar regisseur Chris Peckover heeft voor de twee protagonisten en voor de kijker nog een aantal verrassingen in petto, die het verhaal in een opzienbarende richting duwen. Die richting is leuk en spannend. En niet vrij van humor. Leuk dit.
Woland
-
- 4826 berichten
- 3855 stemmen
24. The Video Dead (Film, 1987)
90 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 48
Subgenres: 66. Shot on Video Horror (Voltooide subgenres 1-19, 27, 28, 58 ,66, 80)
Themaklassement: 24 punten
Eigen rating: 2.0*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/24000/24419.jpg?cb=1552764372
Een ontzettende B-film natuurlijk, met matige acteurs, een plot van niks en een hoop zombies. Maar ook één die wel lekker losgaat. Lang niet alles is even interessant (het middenstuk bijvoorbeeld waarbij gejaagd wordt op zombies is best saai), en natuurlijk zijn de effecten goedkoop, maar er gebeurt genoeg met een hoop onzinnige gorigheid. Niet het soort film wat ik veel vaker voor m'n lol aan ga zetten, maar het viel me niet tegen.
John Milton
-
- 24270 berichten
- 13444 stemmen
Helaas 5 dagen kantoor + forenzen deze week, dus film kijken komt het niet erg van. Nog poging gedaan gisteren, maar het meesterwerk Dracula 3000 nog niet helemaal afgekregen.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2552 stemmen
Ik ben blij dat ik in ieder geval niet de enige ben met één registratie. 
Splinters
-
- 2631 berichten
- 1391 stemmen
Holy shit ik sta geen laatste
Maar wel onder mij. Al ben je een geduchte concurrent als je deze challenge een paar films per week kijkt.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
10de positie is waar ik meestal eindig dus lekker op schema.
100 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 32
Subgenre : 34. Weather / Elemental Horror – Snow, Desert, Tornado etc.
(Voltooid: 1, 14, 18, 28, 34, 40, 47, 48, 50, 51, 57, 68, 69, 73, 79, 80)
Themaklassement: 16
https://bechheltest.files.wordpress.com/2015/10/dow2.jpg
Dead of Winter is regisseert door Arthur Penn die ooit nog bekende Hollywood films as Bonnie and Clyde heeft gemaakt. Hoewel hij was blijkbaar de 3de(!) regisseert van deze film nadat de oorspronkelijke opgaf en de producer eventjes meeging voordat hij hem kon overtuigen tegen zijn zin. Het verhaal begint over een actrice die naar een afgelegen huis moet gaan om een actrice te vervangen die sprekend op haar leek maar verdwenen is en door een sneeuwstorm kan zij plots ook niet weg. Jij ziet al waar dit naartoe gaat (of misschien ook niet door wat maffe plot twists). Eerste 2/3 van de film is klassiek gemaakt, mooie thriller sfeer met een mooie soundtrack. Het doet een beetje aan Brian de Palma denken allemaal. In het laatste 1/3 gaan alle remmen los en nemen personages en het plot te vaak totaal van de pot gerukte wendingen. Spijtig ergens, mooiere klassiekere gang van zaken van het eerste stuk had mogen blijven maar nog altijd okay voor een 1980s thriller (horror ook volgens vele tags).
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
116 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 34
Subgenre : 12. Action Horror
(Voltooid: 1, 12, 14, 18, 28, 34, 40, 47, 48, 50, 51, 57, 68, 69, 73, 79, 80)
Themaklassement: 17
Vorige editie had ik de eerste Meg film bezien en nu is het tijd voor de 2de en mogelijk volgen er veel meer omdat blijkbaar de boekreeks waar dit allemaal op gebaseerd is (7!) boeken heeft. De tweede film is voor een of andere duistere reden door Ben Wheatley geregisseerd. Meneer Wheatley zou wel graag het geld ontvangen hebben maar waarom dit soort dure brave Chinees Amerikaanse productie hem wou inhuren is mij ook een raadsel? Ging iemand echt van ja die gast die art-house folk horror films maakt is perfect voor onze wannabe Jurassic Park PG-13 bloedeloze actie film?
Meg 2 gaat beetje bij alles te leen van Piranha 2 tot Jurassic Park tot Jaws 3 tot James Bond etc. Probeert iedereen te plezier maar op paar korte stukken na is het een totaal tandeloze saaie Kaiju film dat mij niets doet. Om het nog eens erger te maken zie jij deze keer nog eens nooit Jason Statham in een ontbloot bovenlijf wat al veel zou geholpen hebben. Ecologische boodschap van deze film voelt aan als totaal zielloos en cynisch.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
9. La Chute de la Maison Usher (Film, 1928)
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 18
Subgenre: 1. jaren 20 Horror
Themaklassement: 9 punten
Afgevinkte categorieën: 1, 13, 19, 21, 30, 33, 40, 60, 70
Eigen score: 3,0*
ibendb
-
- 5044 berichten
- 3247 stemmen
Ik ben terug van reis dus kan weer volop deelnemen aan de challenge. Op de vluchten heb ik gelukkig nog wat films kunnen kijken dus deze zal ik in dit bericht loggen. Vanaf dan film per film. 
Speelduur: 108 minuten
FTV: 2 punten
Thema: 12. Action Horror
Totaal: 12 punten
https://i.imgur.com/GWHpkcJ.png
Predator 2 bewijst dat ik deze franchise beter links laat liggen. Helemaal mijn ding niet. Meer crime story dan een spannend kat en muisspel tussen de Predator en de mensen. De alien verschijnt hier en daar toevallig en valt daar een hoop mensen aan. Voor een geavanceerd wezen wel wat simpel, he? De film bleef ook maar duren met een overlange climax. De laatste paar minuten waren dan, komisch genoeg, wel te pruimen. Zonde aangezien ik eerst 100 minuten lang me had zitten vervelen.
1,5*
5. Bloodbath at the House of Death (Film, 1984)
Speelduur: 88 minuten
Thema: 27. Camp/Kitsch Horror
Totaal: 15 punten
https://i.imgur.com/7irQZuO.jpg
Campy is dit zeker en vast. De toon zit er vanaf het begin al in en groeit constant tot het mij volledig verloor. Iets kan te over de top worden waardoor je niet meer volgt of je aandacht begint te verwateren. Het werd me na een tijdje nogal vermoeiend, bleek dat ik nog maar een half uur ver zat. Moest ik nog een uur doorploeteren. Gelukkig werkte de humor af en toe wel en zet Vincent Price zo'n gigantische karikatuur neer waardoor het dan weer vermakelijk werd.
2*
6. Resident Evil: Welcome to Raccoon City (Film, 2021)
Speelduur: 107 minuten
Thema: 82. Video Game Adaptation Horror
Totaal: 18 punten
https://i.imgur.com/9TDnZTn.jpg
Resident Evil ben ik nooit van van geweest. Ik was geen fan van het vel puzzle-solving en de gameplay was niet echt mijn ding. Zo heb ik nooit verdere games gespeeld of de franchise van Paul W.S. Anderson volledig gezien. Dus ik dacht deze eens op te leggen. Ik herkende hier en daar wel wat van de originele game maar wat ik begrepen heb is dat ze ook het verhaal van deel twee hierin hebben willen proppen. Dat was geen goede keuze want het voelt enorm gerusht en onoverzichtelijk aan. Het begon best goed maar werd uiteindelijk een knoeiboel. Gelukkig niet zo slecht als anderen zeggen.
2*
7. The Pale Blue Eye (Film, 2022)
Speelduur: 128 minuten
Thema: 59. Period & Historical Horror
Totaal: 21 punten
https://i.imgur.com/KiWjwXs.jpg
Gelukkig waren het niet allemaal stinkers op het vliegtuig (daar zorgde de baby twee rijen verder al voor). The Pale Blue Eye is niet zo shocking als hij denkt dat hij is maar is toch vermakelijk. Het sfeertje zit perfect en Harry Melling draagt elke scène waarin hij zit. Ik weet niet wat Gillian Anderson bezielde met haar acteerwerk maar het deed mee meermaals lachen uit plaatsvervangende schaamte.
3*
Speelduur: 81 minuten
Thema: 56. North American Horror
Totaal: 24 punten
https://i.imgur.com/KpOFot7.jpg
Er zijn leukere plekken om vast te zitten.
Curve doet niks fout en niks supergoed. Gewoon een leuk en luchtig tussendoortje. Julianne Hough is overtuigend genoeg en laat een indruk na. Het lage budget is jammer genoeg soms best duidelijk. De derde akte mocht ook wel wat korter. Desalniettemin een strakke survival-film die iets teveel op de oppervlakte blijft.
P.S.: Ik had 100% me laten verleiden door die hitchhiker...
3*
Number23
-
- 8638 berichten
- 5733 stemmen
7. AVPR: Aliens vs Predator - Requiem (2007)
102 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 14
Subgenre 9: 2000s Horror
Voltooid: 9, 22, 25, 31, 65, 68, 70
Themaklassement: 7 punten
Eigen score: 2.5*
https://image.tmdb.org/t/p/w300/vfG1Q08Xt7OWTdbOHEU4xpNI2R.jpg
Bepaalde scenes kwamen me ook bij deze sequel bekend voor, maar toch geen stem geplaatst. Wederom geen goede film, maar die films uit de 00s hebben gewoon wat. Vanaf het begin zit de vaart erin, aliens komen in Colorado terecht en 1 badass predator moet effe al het bewijs wegmoffelen. Dat betekent slecht nieuws voor de bewoners van een small mountain town die puur fungeren als gastheer, voedsel of lokaas. Het menselijk drama eromheen is lachwekkend, maar de predator-detective die rondloopt is een van de taaiere uit de hele reeks.
Veel te weinig bloed en wat is de film donker geschoten.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5733 stemmen
80 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 16
Subgenre 30: Crime Horror
Voltooid: 9, 22, 25, 30, 31, 65, 68, 70
Themaklassement: 8 punten
Goose zit in een bende en dat is me een gevaarlijk leven sjongejonge. Zijn vriendin smeekt hem dagelijks om te stoppen en als hij eenmaal zo ver is, wordt ze aangepakt door een rivaliserende bende. Daar is ons Goose niet perse blij mee.
Op zich geinige underground misdaad met flink wat geweld. Het geheel is vaak onbedoeld grappig met vreselijk acteerwerk, maar 'ganglife' wordt wel lekker lelijk weergegeven met heel veel rotzakken, junkies en killers. Kon de film iets beter waarderen toen mijn huisgenoot er op een gegeven moment bij kwam zitten, het is toch beter om iets van deze kwaliteit te delen met iemand.
madmadder
-
- 371 berichten
- 3066 stemmen
Ik besloot even de regels voor dit jaar erop na te slaan en kwam er zo achter dat een registratie van mij niet mee mag tellen. Een registratie moet immers minimaal 60 minuten lang zijn en mijn Werewolf by Night duurde slechts 55 minuten. Dat betekent dat er 2 punten van mijn totaal af gaan en dat er 1 punt van mijn themaklassement af gaat en dat het weerwolvensubgenre voor mij weer beschikbaar komt.
Dus ik sta nu op:
10 geziene films
Puntentotaal: 20
Thema klassement: 10
Dan nu een update van onlangs geziene films:
11. Attack of the Giant Leeches (1959)
62 minuten
FTV (2 punten)
Totaal: 22
Subgenre: 4. 1950s Horror (1 punt)
Themaklassement totaal: 11
Beoordeling: 2,5*
https://www.themoviedb.org/t/p/original/z9yXcMBSq2UUBgM8h1V92sD7NZN.jpg
Och jee, wat een beslommeringen in dit Amerikaanse stadje, en dan worden de inwoners ook nog eens opgeschrikt door enkele gigantische bloedzuigers (lees: mensen in een mislukte carnavalsoutfit). Ik vind het wel leuk om zo af en toe eens zo'n slechte jaren 50 horror te zien. Ze zijn vaak zo heerlijk knullig, en wat dat betreft was ik ook bij deze film zeker niet teleurgesteld. Speelduur ook perfect voor wat het is.
86 minuten
FTV (2 punten)
Totaal: 24 punten
Subgenre: 51. Mad Scientist Horror (1 punt)
Totaal themaklassement: 12 punten
Beoordeling: 4*
https://www.themoviedb.org/t/p/original/7ciABXshzovDjXCEa2QPGZ1hcXo.jpg
Het fijne van zo'n challenge is dat ik eindelijk een aantal klassiekers die ik al heel lang wilde zien af kan vinken. Deze vond ik redelijk heerlijk. Het verhaal voelt redelijk fris aan (maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik nog niet erg veel films met dit thema gezien heb), er zit best wat humor in en qua bloederigheid is-ie ook zeer fijn. Vond dit echt topvermaak.
13. Bed Rest (2022)
82 minuten
FTV (2 punten)
Totaal: 26 punten
Subgenre: 45. Haunted House Horror ( 1 punt)
Totaal themaklassement: 13 punten
Beoordeling: 2*
https://www.themoviedb.org/t/p/original/kkfrxb0MSZfy9eUXhvBkhTHwZsG.jpg
Zwangere vrouw en haar vriend verhuizen naar een prachtig huis, maar vrouw krijgt visioenen en komt erachter dat het huis een duistere geschiedenis heeft. Erg flauw en 13-in-een-dozijn filmpje dat nergens spannend wordt, misschien juist omdat ik een dergelijke film inmiddels al zo vaak heb gezien.
Next Stop: Lake of Dracula
Splinters
-
- 2631 berichten
- 1391 stemmen
Klopt het dat de challenge tot 1 nov loopt of zit ik verkeerd?
John Milton
-
- 24270 berichten
- 13444 stemmen
Klopt het dat de challenge tot 1 nov loopt of zit ik verkeerd?
Dentheman
-
- 492 berichten
- 646 stemmen
24: Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (Film, 1936)
Speelduur: 76 minuten
Puntentotaal: 45
Subgenre: 23 - black & white horror
Themaklassement: 24 (afgevinkt - 1, 2, 3, 9, 11, 12, 18, 23, 27, 28, 31, 36, 38, 40, 47, 54, 56, 57, 60, 64, 69, 75, 80 en 81)
Review: Valt mij altijd op hoe gekunsteld films uit die tijd overkomen, terwijl er toch ook al wel wat jaartjes toneel gespeeld werd e.d., maar zal wel bij de tijd horen dat overdreven uiten van emotie e.d. Volgens mij had het, ook toen, best wat "natuurlijker" gekund... Ach ja, leuk om eens gezien te hebben, ik kon alleen de versie met Depp nog maar.
Waardering: 2
https://i.postimg.cc/0NL13ByT/Sweeney-Todd-01-HC7-RW7-MAIN.jpg
Shaky
-
- 3737 berichten
- 13163 stemmen
84 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 52
Subgenre: 85. Zombies & Infected
Subgenre puntentotaal: 26
https://bgn2018media.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2021/11/27071413/BF-0020-scaled.jpg
Heel matige film over een alien infection tijdens de Black Friday sale. Bruce Campbell en Ivana Baquero maken nog wel wat goed door hun aanwezigheid alleen al, verder valt er niet bijzonder veel te beleven. Met name de humor is van bedenkelijk niveau.
5,5 kan ik er wel aan kwijt: 3*
Shaky
-
- 3737 berichten
- 13163 stemmen
27. Unearth (2020)
94 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 54
Subgenre: 15. Animal & Nature Attacks Horror
Subgenre puntentotaal: 27
https://www.heavenofhorror.com/wp-content/uploads/2020/08/unearth-review-horror-movie.jpg
De film is bedoeld als semi-artsy slowburner met maatschappelijk kritische inslag waarbij de kijker aan het denken wordt gezet over hoe wij met de aarde omgaan. Wat we daadwerkelijk voorgeschoteld krijgen is een behoorlijke saaie prekerige film die blijft hangen in bedoelingen. Gelukkig vind ik het neerslachtige gevoel en trage tempo van deze film nog wel okay werken en kom ik tot een 5,5: 3*.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2939 stemmen
Ik besloot even de regels voor dit jaar erop na te slaan en kwam er zo achter dat een registratie van mij niet mee mag tellen. Een registratie moet immers minimaal 60 minuten lang zijn en mijn Werewolf by Night duurde slechts 55 minuten. Dat betekent dat er 2 punten van mijn totaal af gaan en dat er 1 punt van mijn themaklassement af gaat en dat het weerwolvensubgenre voor mij weer beschikbaar komt.
Eerlijk van je, maar als het goed is zijn die 55 minuten niet verloren. Alexspyforever schreef: "Dit wil zeggen dat als je horrorfilms met een kortere speelduur wil kijken deze zal moeten bundelen binnen dezelfde registratie zodanig dat je aan een speelduur van 60 of meer minuten komt.Dat wil zeggen dat ook kortfilms zijn toegestaan alsook miniseries".
Zodoende zou je volgens mij gewoon nog een kortfilm van 5 minuten kunnen kijken en deze samen bundelen tot 1 registratie als je zou willen. Meeste van deze kortfilms staan wel op YouTube.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2939 stemmen
32. Slotherhouse (Film, 2023)
93 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 64 punten
Subgenre: 75. Teen horror
Themaklassement: 32 punten
https://people.com/thmb/89I4cq9BF9Hco4Mxq_EGieZTiyc=/1500x0/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc():focal(849x0:851x2):format(webp)/slotherhouse-movie-080223-2-72e651329cd849768920eb65a0e91316.jpg
Toen JM deze hier dropte moest ik hem sowieso zien daarvoor is het concept veel te mooi. Mja helaas bleef het wel een beetje bij het concept. Komt ook wel een beetje door de PG13 rating denk ik. Waar ik vooral lees dat de film lekker absurd wordt vond ik dat eigenlijk wel meevallen (hoopte ik op meer). Zodoende heb ik hem ook maar onder teen horror gedropt omdat ik uiteindelijk niet precies wist of dat nou horror voor teens was of horror met teens. Nja either way past deze daar wel. Slasher zou kunnen maar daar vond ik het slasher gehalte eigenlijk wel te matig voor.
Niet dat het aan slachtoffers ontbreekt maar de kills zijn natuurlijk gewoon PG-13 waardoor er vrijwel geen gore oid te zien is. Op zich geen probleem overigens, de film vermaakt prima, het is vooral de quasi-dramatiek die ik het liefst integraal uit de film had verwijderd. Nu vind ik het slechte schrijfwerk daarin niet zo'n punt dat hoort bovendien ook een beetje bij de knipoog waarmee de film zich presenteert maar dingen als dat vrouwtje die de sloth wou vrijlaten (vooral dat gesprek in het ziekenhuis duurde te lang), en het gesprek tussen Emily en Ms. Mayflower saboteerde de pacing iets teveel waardoor het uiteindelijk wel een beetje als gemiste kans aanvoelt.
Dat gezegd hebbende is het absoluut leuk om deze gezien te hebben, dus kan hem prima aanraden voor lui die een bewust slechte horror/komedie kan waarderen.
madmadder
-
- 371 berichten
- 3066 stemmen
Eerlijk van je, maar als het goed is zijn die 55 minuten niet verloren. Alexspyforever schreef: "Dit wil zeggen dat als je horrorfilms met een kortere speelduur wil kijken deze zal moeten bundelen binnen dezelfde registratie zodanig dat je aan een speelduur van 60 of meer minuten komt.Dat wil zeggen dat ook kortfilms zijn toegestaan alsook miniseries".
Zodoende zou je volgens mij gewoon nog een kortfilm van 5 minuten kunnen kijken en deze samen bundelen tot 1 registratie als je zou willen. Meeste van deze kortfilms staan wel op YouTube.
Ik las het ja, maar ik houd niet zo van shorts. Misschien dat ik er op den duur eentje meepak, maar voorlopig nog niet zo’n zin in. En ach, het was best een vermakelijke film, dus het waren sowieso geen verloren 55 minuten. 
madmadder
-
- 371 berichten
- 3066 stemmen
82 minuten
FTV (2 punten)
Totaal: 28 punten
Subgenre: 80. Vampires (1 punt)
Themaklassement: 14
Beoordeling: 3,25*
https://www.themoviedb.org/t/p/original/6dnTITVWzD5cSDlI7PvyIWM8FB1.jpg
Lekker weird vampierfilmpje. Sowieso als kind het ene na het andere vampierverhaal verslonden, dus ik heb wel een zwak voor dit soort ondoden. In deze film is het één en al jeugdtrauma, slechte effecten, rare logica en psychologie van de koude grond wat de klok slaat. Extra opvallend vond ik de bevreemdende, soms bijna jazzy score die nog wat extra vaagheid toevoegt aan deze toch al niet echt normale film. Met veel plezier bekeken.
Next stop: Teeth
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3872 stemmen
15 Motion Detected (Film, 2023)
80 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 30
Subgenre: 74. Techno-horror
Sub-genre puntentotaal: 15
Eigen waardering 2*
Hetzelfde als zoveel films in dit genre. Niet zo goed uitgevoerd en de acteerprestaties waren ook niet zo denderend.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3872 stemmen
93 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 32
Subgenre: 69. Slasher Horror
Sub-genre puntentotaal: 16
Eigen waardering 3 *
Een meisje neemt een sloth als huisdier en dit loopt verkeerd wanneer het beestje vrij moordachtige neigingen blijkt te hebben.
Deze was zeer leuk. Een beetje in de lijn van zo slecht dat het goed wordt. Ik heb me hier best mee geamuseerd.
17 Das Cabinet des Dr. Caligari (Film, 1920)
71 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 34
Subgenre: 1. 1920s Horror
Sub-genre puntentotaal: 17
Eigen waardering 3 *
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/5000/5129.jpg?cb=1669673512
Op zich een goede film maar hij was wat de traag voor mij. Toch kon ik het wel appreciëren dat hij ver zijn tijd vooruit was.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.