• 11.253 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 3 augustus 2023

Plot Meg 2: The Trench

"Back for seconds."

De ervaren diepzee-reddingsduiker Jonas Taylor leidt een dapper onderzoeksteam op een verkennende duik in de diepste diepten van de oceaan. Hun reis mondt uit in chaos wanneer een kwaadaardige mijnoperatie hun missie bedreigt en hen dwingt tot een strijd om te overleven. In een bloedstollende race tegen de klok moeten Jonas en de anderen het plotseling opnemen tegen kolossale megalodons en meedogenloze milieu-plunderaars. Om te overleven zullen ze de genadeloze roofdieren te slim af moeten zijn.

Social Media

Davido schreef:

Deze in de bios bekeken. Wij vonden hem beter dan het eerste deel (je hoeft deel 1 niet gezien te hebben hoor). Opbouw verhaal zat beter in elkaar. Het "haaien" deel is in deze film netjes verdeeld ten opzichte van andere gevaren. Spanning zat er op meerdere momenten goed in. Wij vonden dit gewoon een leuke en goede film.

Ps. Sommige beoordelingen hier zijn wel erg laag. Dat is mijn inziens niet terecht. Maar ieder zijn mening en smaak natuurlijk.

Eens, sommige hebben waarschijnlijk met een negatieve houding deze film bekeken.

Het is volslagen onzinnig, verschillende negatieve commentaren.

In deze film,zat juist zoveel meer in, als alleen de Megalodon daarom is het zeer onterecht ook deze film neergesabeld wordt hier.

avatar van filmkul

filmkul

• 1921 berichten
  • 1901 stemmen

Matig tweede deel. Het verhaal raakt kant nog wal maar dat mag binnen dit genre. De uitwerking is wisselend. Het eerste deel dat zich grotendeels onderwater afspeelt is het minste. Het is allemaal wat te veel van het goede waardoor de sponning onderuit wordt gehaald. Eenmaal boven water is de film een stuk vermakelijker. Helaas is de actie wat kinderlijk en had een Piranha 3D aanpak beter op zijn plaats geweest. Dit gaat ook ten koste van de spanning. Verder kijkt de film gewoon lekker weg, maar zal niet lang in het geheugen blijven hangen. 2.5/3.0

avatar van james_cameron

james_cameron

De keuze van de doorgaans onafhankelijke Ben Wheatley als regisseur van deze sequel pakt niet eens zo slecht uit, althans, aanvankelijk. Zelfs hij weet niet wat hij met de malle finale aan moet. Daar gaat de boel volledig over de top, maar niet echt op de manier zoals je wilt zien in een film als dit. Tot die tijd is deze sequel echter verrassend leuk en onderhoudend.

avatar van WB

WB

Och, het eerste deel vond ik nog wel te doen. Een beetje mysterieus en de film pakt niet zo belachelijk ongeloofwaardig uit met zijn prehistorische wezen. Deel 2 daarentegen... slaat helemaal door. Beginnende bij de beginscène met de belabberde CGI. Dat dit in 2023 nog op het witte doek komt (lees: mag). Daarnaast is het acteerwerk ook om te huilen, zo slecht. Het verhaal is behoorlijk dunnetjes, en is eigenlijk behoorlijk ongeloofwaardig. Jammer weer.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

Deel 1 was verassend en leuk, met dit deel weten ze niet echt wat ze ermee moeten. Slechte CGI en dat kind is ook te irritant. Nee viel erg tegen.

avatar van indingue

indingue

Kind was vreselijk. Jammer.

avatar van Waku

Waku

Tja, wat zal ik hier eens van zeggen.

Blockbuster pulp.

Pretentie loos vermaak.

Op zich niks mis mee.

Maar in dit vervolg leken de makers alles een beetje mee twe willen nemen.

Beetje Jaws, beetje (veel) Jurrassic Parc.

Ook moest er nog een millieu boodschap in zitten, past in de tijdsgeest.

En zo werd " Meg 2" een allergaartje.

CGI effecten vond ik er wel ok uitzien maar dat mag ook wel met zo'n budget.

Nee, heel veel indruk liet dit vervolg niet achter.

Beetje lopende band clichematige actie.

2.5*/3*

Waku schreef:

Tja, wat zal ik hier eens van zeggen.

Blockbuster pulp.

Pretentie loos vermaak.

Op zich niks mis mee.

Maar in dit vervolg leken de makers alles een beetje mee twe willen nemen.

Beetje Jaws, beetje (veel) Jurrassic Parc.

Ook moest er nog een millieu boodschap in zitten, past in de tijdsgeest.

En zo werd " Meg 2" een allergaartje.

CGI effecten vond ik er wel ok uitzien maar dat mag ook wel met zo'n budget.

Nee, heel veel indruk liet dit vervolg niet achter.

Beetje lopende band clichematige actie.

2.5*/3*

Volgens mij ben jij met een negatieve instelling, naar deze film geweest.

Althans zo lijkt het, hoe je het onderbouwd.

Juist is deze origineler en spectaculairder.

avatar van clubsport

clubsport

De openings scene is leuk , maar daarna gaat het allemaal behoorlijk snel bergafwaarts met een verhaal dat kant noch wal raakt , maar wat erger is is het feit dat het allemaal niet spannend is , je zit geen moment op het puntje van je stoel .

Ik had gehoopt dat het eindelijk wat leuker zou worden bij Fun Island maar ook dat was saai.

avatar van blackwolves

blackwolves

een dikke teleurstelling de eerste deze heb ik ook gekocht want deze vond ik net als jaws n de goede haaien film een goede film een tijdje moeten wachten voor ik hem online kon bekijken want het was nog cam beeld en niet een echte film. vandaag geken zag er meer een komdie uit dan horror actie dus neen voor mij geen goede punten sorry voor andere

avatar van joolstein

joolstein

Ik weet niet precies waarom mensen dit niet leuk vonden....volgens mij staat er toch echt... Meg 2..? De "The Meg 1" had een ietwat te serieus concept maar deze Meg 2 doet eigenlijk wat elk vervolg hoort te doen: groter uitpakken en meer bieden; Meer gigantische haaien en andere monsters uit de Marianentrog, talloze Bad Guys, meer absurditeit, meer... onnozelheid. Kortom een hoog entertainmentgehalte en dat was niet slecht! Alsof dat mu de Britse indie-regisseur Ben Wheatley aan het roer stond, er opeens een diepgaand verhaal in zou gaan zitten? Nee...het blijkt maar weer dat Wheatley onverwachte dingen doet want hij gooit elke geloofwaardigheid de deur uit om vervolgens te ‘lenen’ uit ontelbare rampen-beestjes en onderwater-films. De film bestaat uit twee gedeeltes, waarbij de eerste helft een onderzeeavontuur is en de tweede een onvervalste haaienfilm. Tja en als je dan voor blockbuster-entertainment gaat, ga dan zover los als je mag gaan...! Er is uiteraard geen druppeltje bloed en het taalgebruik is gewoon bizar netjes! De Megalodons verwijs je vaak ook even naar de achtergrond maar als je ze opvoert zorgen ze voor toffe beelden zoals Jason Statham die met z’n benen een megalodon van zich afhoudt. Nee ik ben blij dat ze de belachelijkheid hier meer hebben omarmd, want daardoor is het een veel leukere film! Misschien verdient de film geen 3,5 sterren...maar mijn jongere mij vond dit toch een pak geweldig! En euh…ideetje...kunnen we voor de "The Meg 3" misschien naar de ruimte gaan?

avatar van Corcicus

Corcicus

Beter dan de eerste, maar nog steeds heel slecht. De scènes onder water trokken echt op niets. Die dino's erbij, jeminee. Fijn dat de film zichzelf wat minder serieus neemt, maar echt genieten is er toch niet bij.

avatar van Dayer

Dayer

Niet beter of minder dan de eerste, maar die was ook al niet best. Statham heeft opnieuw zijn standaardrolletje gespeeld en de centjes opgehaald. Geen idee waarom ik de tijd genomen heb om deze toch ook nog eens te bekijken. De CGI - die in de eerste echt wel oké zat - viel me zelfs wat tegen.

Waar het eerste deel nog een soort van Jaws on steroids was, gaan alle registers open in deze film. Het onderzoeksteam gaat naar een diepere onbekende laag in de oceaan waar heel wat "Megs" blijken te zitten, samen met nog een hele reeks andere schepels die uit het tijdperk van de dinosauriërs lijken te komen. Samen met dat alles nemen ze het ook nog eens op tegen een groep die uit is op het plunderen van de schatten die zich op de zeebodem bevinden.

Het is allemaal wat veel en overdreven. Er is inspiratie gehaald bij Jaws, Piranha (Fun Island) en Jurassic Park en het leidt voor mij tot een film zonder duidelijke verhaallijn, het is een samenraapsel van verschillende ideetjes.

scorsese

Matige film waarin een onderzoeksteam naar de bodem van de oceaan afreist. Dit vervolg en cgi-festijn is meer van hetzelfde. De personages weten geen enkel moment te boeien en spannend wil het ook niet echt worden. Het laatste, actievolle gedeelte op en rond het eiland is wel vermakelijk en weet de film nog enigszins te redden.

avatar van schram101

schram101

• 2044 stemmen

Totaal zielloos vervolg op het toch al niet briljante eerste deel. Dat een R rating met liters bloed en gore gemist wordt is inmiddels wel duidelijk, daar hoeven we niet opnieuw bij stil te staan. Maar waarom er toch 1,5 uur sciencefiction op de zeebodem nodig is om toe te werken naar waar het om gaat is toch wel erg zonde van m’n tijd. Daar aangekomen is het hooguit licht amusant maar niet meer dan dat. Statham op de automatische piloot maar een leuke tegenspeler wordt gemist.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Na de eerste film onmiddellijk de tweede gezien. Niet altijd eenvoudig om dan de dag nadien beide films uit elkaar te houden als je er iets wil over neerpennen. Voor mij sowieso toch de minste van de twee.

Men neemt teveel hooi op het vork. Het moet spectaculairder en bombastischer, maar dat is niet altijd beter. Die dino´s bijvoorbeeld, dat is voor weinig nodig. Lelijke dino´s zelfs. Als blijft die kraken altijd wel een geweldig beest! Het grote spektakel wordt behouden tot het eind. Tja, hoe Statham die ene haai doodt, het leek wel Sharknado. En die vergelijking wil je liever niet hebben ...

De subplot met die piraten of hoe je ze ook moet noemen was op zich wel interessant, maar zo wordt het ineens wel heel veel voor een film. Een allegaartje met wat mensen.

avatar van Pietv.

Pietv.

Het is fantasie maar soms is de geloofwaardigheid zo ver te zoeken dat het kant nog wal raakt. Op 8 kilometer diepte rondwandelen, kletsen en bioluminiscentie als heldere verlichtingsbron. En dan toevallig stuiten op mijnbouw activiteiten en het station via een deurtje kunnen betreden. Het acteerwerk en de aanwezigheid van een kind die illegaal meelift is schrijnend. O ja meestal is het een vrouw die opduikt uit het ruim van 1 vierkante meter. Kortom 1 ster voor de moeite en zet een paar goede scriptschrijvers aan het werk en blijf gewoon aan de oppervlakte Jaws heeft daar ook veel succes mee gehad.

avatar van mikey

mikey

Met flink wat positieve energie de film ingestapt

Uiteraard moeten ze (de fam. Statham) weer de diepte in waar je een fysieke grens hebt of zo tussen 2 eehhm dimensies en waar alleen Aziatisch supertechnologie doorheen kan - dat was allang bekend. In de andere wereld wonen antieke haaien, ander ongedierte en piraten. Dat is dan het startschot van ontelbare levensbedreigende situaties en flink wat rennen, vliegen zwemmen, vallen en weer opstaan ongein waar je uiteindelijk moedeloos van wordt. Echter na 90 minuten check je ffekus hoe lang nog: en dan nog 30 minuten te gaan gvd

Doe het jezelf niet aan en ga lekker koken en afwassen of zo.

Had ik deze regisseur ergens best nog hoog zitten bvdn.

De papegaai was grappig.

avatar van KaroSoraya

KaroSoraya

Na Meg had ik nu ook geen topfilm verwacht, maar weer een zeer vermakelijke echte Jason Statham sterkverhaal film.

En dat was het ook. Wellicht onder comedie ipv actie/horrorfilm plaatsen en de score zal dan hoger dan 2,5 ster komen. Vooral dat je 25000 diepte gewoon kan lopen en verderop ook in diepte gewoon kan zwemmen. Slapstick. Om Stan en Ollie kan ik lachen. Gemiddelde maar iets omhoog gekrikt

Dit was zo ontzettend slecht dat ik hem haast niet uit kon kijken.

Hoe krijgen ze het verzonnen, dat is eigelijk wel bewonderingswaardig.

avatar van Noodless

Noodless

Bombastische blockbuster die tal van belachelijke en over the top scènes heeft waardoor de film meer neigt naar een avontuurlijke komedie. En soms kan dat toch plezant zijn De film biedt veel entertainment ondanks vele mankementen zoals de vele onlogische onderwater handelingen die echt niet kunnen en een Jason Statham als een soort superhaaienheld die zelfs met zijn voeten deze grote wezens kan tegenhouden. Belachelijk, ja...maar het werkt wel op de één of andere manier want vervelen doe je als kijker niet. In het laatste half uur gaat de film helemaal over the top met de ene actiescène gevolgd door de andere. Het verhaal bestaat eigenlijk uit twee delen : nl. eerste deel is vooral onderwater en het tweede deel is vooral één chaos op een eiland en scènes boven water. Uiteraard ook heel wat flauwe scènes aanwezig, maar er zitten ook een paar leuke erbij. De dino's had de regisseur wel achterwege kunnen laten. Het acteerwerk is wel matig, maar ach wat kan je ook verwachten met zo'n plot.

6/10

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Waarom hier horror staat? Okay. Meer actie avontuur. Maar ondanks dat de film natuurlijk niet altijd logisch, en zeker niet realistisch, toch boeiend genoeg. Had alleen de kraken beter in beeld gezien.

avatar van macrobody

macrobody

Totale nonsense film. Ik hou er wel van. Zeker als Jason Statham mee doet.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

DjFrankie schreef:

Waarom hier horror staat? Okay. Meer actie avontuur.

Exact. Heb je een correctieknop voor. Ik heb het verzoek gedaan en kappeuter was zo vriendelijk het nu aan te passen. Heeft inderdaad niks met horror te maken, maar MM volgt IMDb qua genres benoemen.

avatar van movie freak84

movie freak84

Deel 1 is toch echt wel een stuk beter al deel ik de mening van velen niet. Ik vond hem namelijk niet vreselijk. Wat dit deel minder maakt is dat het niet helemaal meer om de haaien draaide. Teveel randzaken en overdreven actiescenes. Hoop dat ze van dit deel hebben geleerd en als er nog een vervolg komt , mag het wel wat minder. Vind een gemiddelde van een 5 ook wel een beetje laag. 7 vond ik toch wel echt te hoog dus vandaar een 6. Kijkt lekker weg met soms best grappige momenten, alleen te overdreven daarom een 6.

avatar van amenmalek

amenmalek

Hahah wat een fraaie pulp. Best leuke actie en er komt natuurlijk een deel 3. Maar HAHA WAT EEN PULP. De tering...

Oh en begrijp me niet verkeerd: deze vooral niet serieus nemen. ik heb me echt prima vermaakt

avatar van Noud

Noud

Niet mijn soort film. Over de top in zijn kwadraat. Daarom een magere drie.
Ik trek nooit de reacties van acteurs die onnatuurlijk overkomen of onnatuurlijke acties ondernemen.
Vooral op bij het allerlaatste shot: waarbij de onderzoekers en een groepje strandgangers doodleuk met elkaar grappen maken en drankjes drinken, terwijl er talloze mensen zijn opgegeten en gedood. Hoort dit bij zo'n klucht film?:)

avatar van Luudje10

Luudje10

vermakelijk film wederom met Jason Statham, die weer zichzelf speelde. Met een neetje fantasie, borreltje en een chippie met dipsaus heb ik mij wel vermaakt

avatar van Dennisj

Dennisj

Een nobrainer haaienfilm waar je van tevoren wel kan verwachten dat dit zo zal zijn. Er zit genoeg actie in en de specials zien er ook prima uit. Genoeg opties open om er een 3e deel van te maken denk ik zo.

avatar van Boneka

Boneka

Zelfde punt als het eerste deel al vond ik deze ietsje beter. Verstand op 0 en knallen maar. Eerste uur nog een redelijk plot zover je hier van kan spreken. Het tweede uur was een combinatie van Moby Dick, Piranha, Jurassic Parks en Deep Water. Zeg maar leuk vermaak. Tegenvallend vond ik de onderwaterscenes en dan vooral op 4k. Was allemaal een beetje wazig. Jammer. Boven water gewoon prima beeld en geluid zonder Dolby Atmos overigens.

Film 3,0

Beeld 4,0 4K

Geluid 4,0

avatar van ayko7

ayko7

pfff wat een belachelijk gemaakte film, Meg 1 was ten minste wat serieuzer…

• 2023 berichten

Na deze opnieuw gezien te hebben.

Vind ik deze, nog steeds beter als de eerste Meg film.

Toch na herziening iets minder enthousiast als de eerste keer ik hem zag op het grote witte doek.

Maar wel een prima film met spannende momenten.

En met een prima spelende cast.

Zeker een entertainende film.

Van 4,5 * naar 3,5 *