The Meg (2018)

Actie / Horror

geregisseerd door Jon Turteltaub
met Jason Statham, Ruby Rose en Robert Taylor

Een onderzoeksduikboot - onderdeel van een internationaal diepzee-observatieprogramma - wordt aangevallen door een enorm wezen waarvan werd gedacht dat deze was uitgestorven. De duikboot met de bemanning ligt nu op de bodem van de oceaan, met de bemanning gevangen. Onder flinke tijdsdruk wordt de ervaren diepzeereddingsduiker Jonas Taylor ingeschakeld, om de bemanning te redden van de enorme prehistorische 25 meter lange haai, bekend onder de naam megalodon.

avatar van Grindhouse62
knusse stoel schreef:
Het tempo is er gelijk in en blijft ook op toeren zitten. Eigenlijk had er wel iets van rust in gemogen om de kijker(s) enigszins geïnteresseerd te houden. Nu jaagt de adrenaline bij de meesten door het lichaam omdat de regisseur continue de spanning erin wil houden, wat dan ook behoorlijk lukt.
Het is een echte zondagsmiddagfilm als het slechte weer ons binnenkort in huis gekluisterd houdt en er niets te doen valt. Een ideale film!
Van ons een 6+!
En daar is het mee gezegd. Een13 in een dozijn popcornfilm. Ik heb mij er wel mee vermaakt.

avatar van clubsport
Matige film zonder spanning behalve wat in het begin , tja de hoogtijdagen van jaws liggen ver achter ons
maar hier had met een heel wat meer serieuze aanpak en wat meer gruwel een heel wat beter product van kunnen worden gemaakt

En als een kind samen met een volwassene in het water ligt en als een soort grap het kind zich gedraagd als een koelbloedige volwassene en de volwassene zich opsteld als een bang kind dan weet je dat het niet al te best gesteld is met de film .

Ik begrijp nog niet helemaal waar de eerste Meg vandaan kwam, want ze waren toen nog niet door de permafrost heen gedoken. Verder leuke film, die zichzelf gelukkig niet al te serieus neemt.

avatar van blurp194
De naam van Jason Statham staat wel redelijk garant voor een bepaald type film - prettig kijkvoer met een licht beroep op suspension of disbelief, behoorlijke production values en een erg dun script gecompenseerd met wat actie. Daar voldoet deze ook weer prima aan.

En ja, daar kan je van alles van vinden. Het levert in ieder geval prima kijkvoer op. Vanzelf zou het een stuk betere film zijn geweest als de haai wat minder braaf tussen de lijntjes gebleven was, of de voor de hand liggende designated survivors tóch het loodje zouden leggen. Maarja, zo'n film is dit nu eenmaal niet, en dat was ook niet te verwachten eerlijk gezegd.

Toch doet de haai het niet slecht, en in het genre is het nog een redelijk verrassende en dappere film ook. Niks mis met een stukkie kijkvoer af en toe, vind ik.

Matige film. Had beter gekunt.