The Meg (2018)

Verenigde Staten / China
Actie / Horror

geregisseerd door Jon Turteltaub
met Jason Statham, Bingbing Li en Rainn Wilson

Een onderzoeksduikboot - onderdeel van een internationaal diepzee-observatieprogramma - wordt aangevallen door een enorm wezen waarvan werd gedacht dat deze was uitgestorven. De duikboot met de bemanning ligt nu op de bodem van de oceaan, met de bemanning gevangen. Onder flinke tijdsdruk wordt de ervaren diepzeereddingsduiker Jonas Taylor ingeschakeld om de bemanning te redden van de enorme prehistorische 25 meter lange haai, bekend onder de naam megalodon.

Ik vond hem helemaal zo slecht niet al verwachtte in een soort kopie van Jaws, wat het vooral op het einde wel een beetje is.
Maar ik heb me vermaakt met deze film, mooie beelden, veel actie en een prima cast, waaronder een goede Jason Statham.
Ik vind dat de film veel slechte kritieken krijgt en dat verdient hij niet, je moet natuurlijk geen hoogstaand scenario verwachtten, gewoon een amusementsfilm en dan zit je met deze prent wel goed.

avatar van bjerik76
jamme, waarom laten ze toch altijd overkomen alsof wij, de mens " de kers op de taart" zijn voor de haai. alsof wij " het bon bonnetje" zijn waar ze helemaal op gefixeerd zijn, en er alles voor over hebben om ons op te eten i.p.v. een zeehondje of vis. ( en alsof ze altijd nonstop honger hebben.

Hoe dan ook, anders was er natuurlijk ook geen film, maar nu weet ik het wel.
Dan heb ik het nog niet over hoe een klein kind ook zomaar overal mag komen in deze hi-tech plaats zo diep onder water.
En alleen de opening al, ziet de zee er zo diep onder water echt uit als een overvol aquarium met alle soorten vissen en zeedieren op een vierkante meter ?

nee, mij is deze film iets te overdreven gemaakt

avatar van Graaf Machine
bjerik76 schreef:

Als zeehonden films konden maken, dan zouden zeehonden de kers op de taart zijn in dit soort films.

Normaal gesproken kun je niet zoveel fout bij mij doen met rampen-achtige films. The Meg heeft dan ook alle ingrediënten voor een leuke popcornfilm: een uit de kluiten gewassen dier/monster, een standaard verhaal wat precies binnen de lijntjes van het genre kleurt (inclusief happy ending) en Jason Statham. Maar het is het allemaal nét niet.

Achteraf gezien kan ik niet echt de vinger op de zere plek leggen, maar het voelt gewoon alsof er iets mist. De scene op het strand vond ik dan wel weer heel erg tof: dit was wat ik van The Meg hoopte toen ik de trailer zag.

*2.5

avatar van Baggerman
Graaf Machine schreef:

Als zeehonden films konden maken, dan waren ze vást niet zo slecht als deze!

Maar ergens was het toch nog wel vermakelijk als je niet met al te grote verwachtingen deze film ingaat. Gelukkig deed ik dit niet, want deze film leek mijn vrouw leuk (hopelijk leest ze dit nooit! Als we samen een film kijken zijn er in 90% van de gevallen achteraf maar twee gevolgen mogelijk:

- of ik geef hier een hoog cijfer en zij is in slaap gevallen
- of ik geef een héél laag cijfer)

Genoeg dingen om over te zeiken zoals het opleesacteren van Bingbing Li en hoe is het mogelijk dat de Meg na het opeten van een volwassen walvis nòg honger heeft?

Van tevoren raadde ik dat de dikke, de miljardair, de neger en de dokter zouden worden opgevreten en ik had er 3 van de vier goed! En bij het zwemmende hondje zei ik later toen Jason en de anderen terugvoeren: 'wedden dat ze dat hondje nog zien zwemmen' .... en inderdaad!