• 8.670.590 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Meg

"Chomp On This"

Een onderzoeksduikboot - onderdeel van een internationaal diepzee-observatieprogramma - wordt aangevallen door een enorm wezen waarvan werd gedacht dat deze was uitgestorven. De duikboot met de bemanning ligt nu op de bodem van de oceaan, met de bemanning gevangen. Onder flinke tijdsdruk wordt de ervaren diepzeereddingsduiker Jonas Taylor ingeschakeld om de bemanning te redden van de enorme prehistorische 25 meter lange haai, bekend onder de naam megalodon.

Social Media

avatar van Basto

Basto

rep_robert schreef:

De film herzien. Blijft uiterst leuk vermaak. Alleen een R rating zou de film wel goed doen. Mensen nemen deze film echt te serieus zou ik haast zeggen. De film pretendeert niks anders te zijn dan de slechte onzin die je hebt gezien. Gelukkig is de film een succes geweest. Soms heeft het publiek gewoon zin in een lekkere onzin rampenfilm.

Wat de film pretendeert te zijn of ‘waar het publiek’ zin in heeft, heb ik totaal geen boodschap aan. Genoeg camp, low budget films en onzin die ik prima kan waarderen. Dit was gewoon slecht geregisseerd. Net op de momenten dat het spannend of spectaculair kon worden, was de uitvoering zwak. Maar goed. Regisseur heeft nooit iets noemenswaardigs gemaakt. Zit ook geen enkele lijn in zijn werk.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Basto schreef:

National Treasure is gewoon een van de beste avonturenfilms van de jaren 00.

The Meg is gewoon veel te soft. Met een r-rating had je a la Piranha 3D gruwelijke bloedbaden kunnen tonen. Dan was dit echt leuk geweest. Voor nu is het degelijk en kijkbaar, meer niet. Zat echt zoveel meer potentie in,

avatar van Basto

Basto

The Oceanic Six schreef:

National Treasure is gewoon een van de beste avonturenfilms van de jaren 00.

Als dat zo zou zijn, was het wel een belabberd decennium geweest voor avonturenfilms. Kom bij National Treasure niet hoger dan een 2.

Maar goed, gelukkig was er ook: Yôkai Daisensô (2005) En Lord of the Rings was ook niet onaardig.

avatar van Skuller

Skuller

Wat een vreselijk acteer werk , ook heb ik me vreselijk geïrriteerd aan het accent van Li Bingbing. Visueel is het best okay.

avatar van thoyouknow1980

thoyouknow1980

Lekkere hap

Ik vind hem wel geslaagd deze monsterhaaien film.

Genoeg actie en mooie beelden,wel jammer is het gemis van enige spanning.

Maar al met al dik oke en vermaakbaar

avatar van Soldier-Joey

Soldier-Joey

dat acteerwerk irriteert mij zo hard dat k de film niet echt een kans kan geven.

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Interessant script, zou Jaws achtige spanning kunnen/moeten hebben, maar niets is minder waar....

Een Megaladon, een ongelooflijk, angstaanjagend en enorm beest, maar daar niet "echt" bang en onder de indruk van zijn.

Had dan gewoon weer een witte haai genomen.

Wederom in een spannende film een komische noot plaatsen waardoor de spanning totaal wegvalt net als bij Hobbs & Shaw.

-Slecht geacteerd

-Humor niet op z'n plaats

-Erg ongeloofwaardig (ow ik zwem er wel even naar toe)

Bar slecht en zwaar onvoldoende!

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Laten we eerlijk zijn... als je deze gezien hebt dan moet je toegeven dat je soms hard heb moeten lachen! Soms om de (mega zeer schaarse) humor en veelal om het acteer- en camerawerk.

Als je er zo naar kijkt was ie stiekem wel leuk.

avatar van mikey

mikey

Totaal overbodige haaienfilm met een afgrijslijke HK-look. Een ouwe haai van 100 meter floept vanuit een andere dimensie naar onze wateren via een poort, ontstaan door human errors. Veel sci fi maar weinig schranspartijen. Debiele gevechten tussen cgi haaien en cgi onderwaterbootjes zijn bedroevend

avatar van dietrik

dietrik

Jaren geleden het boek gelezen en later was Jan de bondt nog bezig met de verfilming ervan. Maar op een of andere manier is die film er nooit gekomen. Ik meende er zelfs nog scenes van gezien te hebben.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Spektakel boven alles maar smakeloos. Als verstand-op-nul entertainment kan het er nog door; voor het overige kun je je aan van alles en nog wat ergeren. Statham onder andere, die weer maar eens in zijn irritant typetje "stoere bink die vrouwenharten sneller doet kloppen" kruipt. Groot gebrek aan spanning omdat het erg voorspelbaar is en de makers braaf de cliché-doos bovenhalen. De special effects met de reuzenhaai waren nog degelijk en dat is ook één van de weinige goede punten. Het is een film die niet verveelt, maar geef me toch maar nog eens Jaws en bijhorende sfeer van terreur.

avatar van Macmanus

Macmanus

Lees dat Ben Wheatley een deel 2 gaat regisseren. Dat kan nog wel eens grappig worden...

avatar van Scheurleer

Scheurleer

Slechte ripoff van jaws met deep blue sea. Slecht script met veel jatwerk, slecht geacteerd. Geen aanrader.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

De cast ( met als kopstuk Jason Statham ) komt te zelfzeker, stoer en zelfs lachwekkend over, wat deze film best kon missen. Ook de confrontaties tussen de haai en de onderwaterbootjes doen de wenkbrauwen fronsen... Gelukkig zorgt de haai voor wat spanning en zijn sommige scènes goed in beeld gebracht.

avatar van Eekhoorn!

Eekhoorn!

Ik kan een simpele, van mijn part cliché haaienfilm best waarderen op z'n tijd, maar dan moet het toch wel óf een enigszins spannende avonturenfilm zijn, of een bloederige horror, of desnoods een soort over the top parodie die de draak steekt met het genre.

Dit laatste verwachtte ik een beetje van The Meg, maar daarvoor kwam het me toch net wat te serieus over allemaal. De overdreven stereotype karakters, de onnatuurlijke diaglogen en ongeloofwaardige verhaallijntjes deden me dit over the top comedy-achtige genre nog wel even vermoeden, maar helaas bleven de bijbehorende grappen, gedramatiseerde haaienaanvallen en door midden gebeten zwemmers e.d. uit. En een spannende avonturenfilm of bloederige horror werd het al helemaal niet.

Wat mij betreft leende het uitgangspunt van de Megalodon zich prima voor een spannende haaienfilm, maar werd mijns inziens niet echt benut. De mysterie rondom het mytische wezen bleef grotendeels uit en doordat niemand in de film echt bang lijkt voor de moordlustige haai, ook alle spanning.

Mijn twee punten zijn dan ook vooral voor het idee van de teruggekeerde Megalodon en voor het feit dat ik 'm op de één of andere manier toch niet had willen missen.

avatar van des1

des1

25 meter? Op de kekke plaatjes lijkt het wel 50 meter. Vermakelijke film vooral omdat het juist vol zit met clichémomenten uit andere films. En dat bruggetje om Statham toch het water n te sturen, erg gezocht. Maar ja, anders heeft The Meg niet zijn bros-bros-bros gelegenheid. De Chinese een heeele mooie meid, maar kan voor geen meter acteren.

avatar van Warning

Warning

Afmetingen van de haaien veranderen steeds, irritant.

avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

Ik heb weinig te zeggen over deze film. Eigenlijk niet meer dan het oude cliché: "Ik vond het boek beter!" Een extra sterretje omdat Jason één van mijn favorieten is; dus nu 3*

avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

des1 schreef:

Ik moet eerlijk bekennen, dat het acteren van de Cinese het laatste was waar ik bij haar op gelet heb!

avatar van panax

panax

spektakel variatie op de haaienfilm

niet serieus te nemen

statham in haaienfilm ,leuk toch !!

avatar van K. V.

K. V.

Deze was onlangs op tv en eens meegepikt. Ze hebben zeker niet het warm water uitgevonden, maar de film keek toch vlot weg. De cast was niet zo bijzonder, maar deden hun ding. De haai zelf zag er wel goed uit, net als de decors.

De film wordt nooit extreem bloederig of spannend, prima voor een luie filmavond.

avatar van gizzegiz

gizzegiz

Nooit echt spannend; ongelooflijk voorspelbaar, zelfs dat hondje Verspilling van uw tijd!

avatar van debbie89

debbie89

Echt goede spannende film ...goed geacteerd en blablabla ..maar ik heb hem niet gezien ?

Ja misschien wel ...Maar ik zakte weg in een lsd trip lekker maar die film ging door .

Goeie muziek..!

avatar van Shadowed

Shadowed

Herzien.

Niet dat ik zoveel meer van de film had verwacht, maar ik had wel gedacht dat het iets vlotter zou zijn bij de herziening. The Meg vormde terug in 2018-2019 de film waar ik het meest naar heb uitgekeken. De PG-13 vond ik toen wel jammer, maar een grote haai die rep en roer zaait leek me een ontzettend leuk concept.

Met hetzelfde idee ging ik (opnieuw) deze film in. Veel herkende ik nog van de eerste keer, andere scenes was ik compleet vergeten. Wat ik ook was vergeten is hoe irritant ik Bingbing en haar dochtertje vond. Personages die voor het Chinese geld in het verhaal worden getrokken maar geen seconde indruk maken. Vond ze erg typerende Hollywood-verschijningen, want de industrie lijkt geen idee te hebben wat ze met die castleden aan moeten.

Niet dat de overige personages overigens veel beter zijn ondanks het aardige acteerwerk. De ontzettend slecht geschreven dialogen plakken de scenes aan elkaar, maar het voelt allemaal enorm herkauwd aan. Gelukkig weet Turteltaub dat een beetje te compenseren op het visuele vlak met een gaaf geanimeerde haai en genoeg decoraties.

Onderwaterbeelden zijn duidelijk geanimeerd maar eenmaal de haai in beeld komt sta je als kijker garant aan een goede portie vermaak. Uiteraard blijft het duidelijk een PG-13 film en dat is in bepaalde opzichten nadelig, verder voert Turteltaub de actie en het spektakel genoeg op om de film niet te laten vervallen in saaiheid. Ik mis nog wel wat dreiging wanneer een personage in het water valt bijvoorbeeld, verder lekker vlot.

The Meg is een Amerikaanse film die zo braaf wordt ingevuld als maar kan en dat is jammer, maar er zat wel een team achter met kwaliteit die de actiescenes mooi tot leven brengt. Prima geluid ook verder en een vermakelijke haai. Film duurt met 113 minuten nergens te lang, en ondanks dat er genoeg op aan te merken is weet het nog altijd lekker te vermaken.

avatar van stekman

stekman

Film is best te doen. Maar wat een verschrikkelijk mens is die Ruby Rose zeg Wat een antivrouw. Die alleen haade de hele film omlaag. Wou hem bijna uitzetten om dat mormel.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 2047 stemmen

"It's a great day to go fishing!" Een soort Jurassic Jaws met als enige zekerheid dat buiten de held de moeder van het kleine meisje het in ieder geval zal overleven. Het leuke is dat er veel verschillende plotsegmenten voorbijkomen (in plaats van bijvoorbeeld één lange achtervolging) en ook verschillende lokaties (die natuurlijk wel allemaal met water te maken hebben), maar jammer genoeg zitten er buiten Statham en Wilson weinig aansprekende acteurs en personages in de cast, en als halverwege de film Statham zich bereid verklaart om naar de Meg te gaan zwemmen in plaats van de luchtmacht te alarmeren om het monster met grof geschut uit het water te blazen verliest de film z'n laatste restje geloofwaardigheid. Gelukkig is daar dan nog de fraaie verrassing als er plotseling een tweede Meg opduikt. Al met al een matige doorsnee monsterfilm, maar de cijfers (budget $130m, opbrengst $530m) rechtvaardigden een vervolg dat begin augustus 2023 in première moet gaan.

avatar van Toontje G

Toontje G

Bij toeval bij de kringloper het boek gekocht voor een euro. Ik denk is niet mijn soort genre mij vooruit maar. Heb het nog uitgelezen ook en viel al met al niet tegen. Toen kwam de film op tv. Nou ik ga er eens voor zitten maar helaas een tegenvaller. Slecht geacteerd en super over de top.