ad

Met onder meer: Jason Statham, Li Bingbing en Rainn Wilson

Releasedatum: 9 augustus 2018

Over The Meg

"Chomp On This"

Een onderzoeksduikboot - onderdeel van een internationaal diepzee-observatieprogramma - wordt aangevallen door een enorm wezen waarvan werd gedacht dat deze was uitgestorven. De duikboot met de bemanning ligt nu op de bodem van de oceaan, met de bemanning gevangen. Onder flinke tijdsdruk wordt de ervaren diepzeereddingsduiker Jonas Taylor ingeschakeld om de bemanning te redden van de enorme prehistorische 25 meter lange haai, bekend onder de naam megalodon.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Basto

Basto

rep_robert schreef:

De film herzien. Blijft uiterst leuk vermaak. Alleen een R rating zou de film wel goed doen. Mensen nemen deze film echt te serieus zou ik haast zeggen. De film pretendeert niks anders te zijn dan de slechte onzin die je hebt gezien. Gelukkig is de film een succes geweest. Soms heeft het publiek gewoon zin in een lekkere onzin rampenfilm.

Wat de film pretendeert te zijn of ‘waar het publiek’ zin in heeft, heb ik totaal geen boodschap aan. Genoeg camp, low budget films en onzin die ik prima kan waarderen. Dit was gewoon slecht geregisseerd. Net op de momenten dat het spannend of spectaculair kon worden, was de uitvoering zwak. Maar goed. Regisseur heeft nooit iets noemenswaardigs gemaakt. Zit ook geen enkele lijn in zijn werk.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Basto schreef:

National Treasure is gewoon een van de beste avonturenfilms van de jaren 00.

The Meg is gewoon veel te soft. Met een r-rating had je a la Piranha 3D gruwelijke bloedbaden kunnen tonen. Dan was dit echt leuk geweest. Voor nu is het degelijk en kijkbaar, meer niet. Zat echt zoveel meer potentie in,

avatar van Basto

Basto

Ajax&Litmanen1 schreef:

National Treasure is gewoon een van de beste avonturenfilms van de jaren 00.

Als dat zo zou zijn, was het wel een belabberd decennium geweest voor avonturenfilms. Kom bij National Treasure niet hoger dan een 2.

Maar goed, gelukkig was er ook: Yôkai Daisensô (2005) En Lord of the Rings was ook niet onaardig.

avatar van Skuller

Skuller

Wat een vreselijk acteer werk , ook heb ik me vreselijk geïrriteerd aan het accent van Li Bingbing. Visueel is het best okay.

avatar van thoyouknow1980

thoyouknow1980

Lekkere hap

Ik vind hem wel geslaagd deze monsterhaaien film.

Genoeg actie en mooie beelden,wel jammer is het gemis van enige spanning.

Maar al met al dik oke en vermaakbaar

avatar van Soldier-Joey

Soldier-Joey

dat acteerwerk irriteert mij zo hard dat k de film niet echt een kans kan geven.

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Interessant script, zou Jaws achtige spanning kunnen/moeten hebben, maar niets is minder waar....

Een Megaladon, een ongelooflijk, angstaanjagend en enorm beest, maar daar niet "echt" bang en onder de indruk van zijn.

Had dan gewoon weer een witte haai genomen.

Wederom in een spannende film een komische noot plaatsen waardoor de spanning totaal wegvalt net als bij Hobbs & Shaw.

-Slecht geacteerd

-Humor niet op z'n plaats

-Erg ongeloofwaardig (ow ik zwem er wel even naar toe)

Bar slecht en zwaar onvoldoende!

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Laten we eerlijk zijn... als je deze gezien hebt dan moet je toegeven dat je soms hard heb moeten lachen! Soms om de (mega zeer schaarse) humor en veelal om het acteer- en camerawerk.

Als je er zo naar kijkt was ie stiekem wel leuk.

avatar van mikey

mikey

Totaal overbodige haaienfilm met een afgrijslijke HK-look. Een ouwe haai van 100 meter floept vanuit een andere dimensie naar onze wateren via een poort, ontstaan door human errors. Veel sci fi maar weinig schranspartijen. Debiele gevechten tussen cgi haaien en cgi onderwaterbootjes zijn bedroevend

avatar van dietrik

dietrik

Jaren geleden het boek gelezen en later was Jan de bondt nog bezig met de verfilming ervan. Maar op een of andere manier is die film er nooit gekomen. Ik meende er zelfs nog scenes van gezien te hebben.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Spektakel boven alles maar smakeloos. Als verstand-op-nul entertainment kan het er nog door; voor het overige kun je je aan van alles en nog wat ergeren. Statham onder andere, die weer maar eens in zijn irritant typetje "stoere bink die vrouwenharten sneller doet kloppen" kruipt. Groot gebrek aan spanning omdat het erg voorspelbaar is en de makers braaf de cliché-doos bovenhalen. De special effects met de reuzenhaai waren nog degelijk en dat is ook één van de weinige goede punten. Het is een film die niet verveelt, maar geef me toch maar nog eens Jaws en bijhorende sfeer van terreur.

avatar van Macmanus

Macmanus

Lees dat Ben Wheatley een deel 2 gaat regisseren. Dat kan nog wel eens grappig worden...

avatar van Scheurleer

Scheurleer

Slechte ripoff van jaws met deep blue sea. Slecht script met veel jatwerk, slecht geacteerd. Geen aanrader.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

De cast ( met als kopstuk Jason Statham ) komt te zelfzeker, stoer en zelfs lachwekkend over, wat deze film best kon missen. Ook de confrontaties tussen de haai en de onderwaterbootjes doen de wenkbrauwen fronsen... Gelukkig zorgt de haai voor wat spanning en zijn sommige scènes goed in beeld gebracht.