The Meg (2018)

Actie / Horror

geregisseerd door Jon Turteltaub
met Jason Statham, Ruby Rose en Robert Taylor

Een onderzoeksduikboot - onderdeel van een internationaal diepzee-observatieprogramma - wordt aangevallen door een enorm wezen waarvan werd gedacht dat deze was uitgestorven. De duikboot met de bemanning ligt nu op de bodem van de oceaan, met de bemanning gevangen. Onder flinke tijdsdruk wordt de ervaren diepzeereddingsduiker Jonas Taylor ingeschakeld, om de bemanning te redden van de enorme prehistorische 25 meter lange haai, bekend onder de naam megalodon.

avatar van Night owl
Begint redelijk mooi, maar wordt steeds minder goed. Domme acties. Je zit jezelf op te vreten in de bank omdat ze zo sloom doen, en ja hoor, daar is de volgende haai alweer!
Ze gaan er vanuit dat er maar 1 haai is, terwijl die gast in het begin zei dat er wel 20 haaien door dat lek hadden kunnen ontsnappen.

Ook vaag is dat ze in de ene scene verdrietig zijn vanwege de dood van hun vrienden/team, maar in de volgende scene is alles weer lekker luchtig en is er geen spoortje van verdriet of ernst meer...

En zoals al is gezegd is dit ook zeker geen horrorfilm. Jurassic Park 1 was nog enger.

Anyway, grappig om 1x gezien te hebben, maar daar blijft het ook bij.

avatar van danny84
Zeker geen slechte film, maar constant heb je het gevoel dat er veel meer in had gezeten.
Prima om eens te zien, maar ook niet meer dan dat.

avatar van Norman Mailer
Bij Poseidon, waar heb ik in hemelsnaam naar liggen koekeloeren?! Ikhad ook beter moeten weten natuurlijk. Voortaan hou ik het gewoon weer Vis TV op de zondagochtend.

avatar van james_cameron
Vermakelijke maar tegelijkertijd behoorlijk stompzinnige rampenfilm, gebaseerd op het gelijknamige boek van Steve Alten. Het idee is helaas cooler dan de feitelijke uitwerking. De special effects schieten herhaaldelijk tekort, maar ook cast en script laten veel steken vallen. Statham is zoals altijd wel oké maar weinig bijzonder in de hoofdrol. Voornaamste pluspunt is de fraaie production design en het aangename tempo, waardoor dit uiteindelijk toch best een leuk fimpje is geworden. Maar waarschijnlijk werkt de plot beter in boekvorm.

avatar van Rodger
Gewoon verstand op 0 .. en kijken maar..
Het begin is nog aardig...maar dan zwakt het snel af naar een bedenkelijk niveau...
2.5 **

hei Night owl ben je zeker dat het over deze film gaat. de reden dat ik u dat zeg of vraag is omdat u schrijven over de film toch meer weg heeft van een andere film ook met haaien. deep blue sea omdat die omschrijving er zo wat op lijkt. ik kan het mis hebben want ik heb deze film nog niet gezien en misschiens komt dat er ook in vandaar dat ik het even wil zeggen.

avatar van Noodless
Pfff...vrij matig allemaal. Je weet wat je kunt verwachten, maar hier was het vaak wel echt overdreven dat het flauw en soms belachelijk wordt. Het kijkt wel vlot en vermakelijk weg, maar op een bepaald moment heb je het ook gehad met deze film. 5/10