The Meg (2018)

Verenigde Staten / China
Actie / Horror

geregisseerd door Jon Turteltaub
met Jason Statham, Bingbing Li en Rainn Wilson

Een onderzoeksduikboot - onderdeel van een internationaal diepzee-observatieprogramma - wordt aangevallen door een enorm wezen waarvan werd gedacht dat deze was uitgestorven. De duikboot met de bemanning ligt nu op de bodem van de oceaan, met de bemanning gevangen. Onder flinke tijdsdruk wordt de ervaren diepzeereddingsduiker Jonas Taylor ingeschakeld om de bemanning te redden van de enorme prehistorische 25 meter lange haai, bekend onder de naam megalodon.

avatar van Kondoro0614
Hier zit ik natuurlijk met smart op te wachten!

Vanaf 9 augustus 2018 in de bioscoop (Warner Bros)

Statham in horror?

Ben benieuwd.

avatar van mcdaktari
Dit kan niks worden. Dit onderwerp is al te vaak gebruikt. De zoveelste haaien film?
Misschien als deze film op het web te zien is zal ik er naar kijken.

hoppellijk R rating

avatar van Uier
Trailer ziet er best vermakelijk uit.
Poster heeft wel een hoog Pixar gehalte.

avatar van 84robkuh
Het succes van Jaws is mede te danken aan het opbouwen van de spanning. Is hij er? Gaat hij aanvallen? Wordt het een dodelijk aanval? Hoe pijnlijk is de aanval? etc. In het geval van een 25 meter grote haai zijn deze punten normaal gesproken niet van toepassing. Dat is een kwestie van hap, slik, weg.
Ik kan mij dan ook totaal niet voorstellen dat dit ook maar een beetje spannend gaat worden.

avatar van perceived
Tjonge, die Turtletaub is nou echt een regisseur waar je een vette Horror van verwacht. De hier afgebeelde poster geeft mij de indruk dat het om een nieuwe kinderfilm of comedy gaat. Poster-concept vind ik trouwens best leuk, maar die kleuren, vooral dat groen..?!

avatar van clubsport
Heb net de trailer gezien en waar het veelbelovend begint qua spanning slaat het halverwege om in wat lijkt een soort van flauwe horror komedie , heel vreemd .
Als de toon van de film word zoals het 2e deel van de trailer lijkt te suggereren dan vrees ik voor het ergste .

avatar van John Milton
HorrorFan007 schreef:
hopelijk R rating

Nope. PG-13

CG ziet er ook niet echt uit alsof het 150 miljoen gekost heeft, zo op het eerste gezicht. Heel warm loop ik er niet voor.

John Milton schreef:

Nope. PG-13

Dat is zonde

avatar van Shadowed
Ik heb hier uiteindelijk na hier en daar een paar trailers te hebben gezien zo'n zin in.

avatar van Uier
Ik heb hier uiteindelijk, na hier en daar een paar trailers te hebben gezien, totaal geen zin meer in.

Jammer, 12+

avatar van John Milton
Ik zal hem wel zien denk ik (toch een PUC), en bizar genoeg loopt de wederhelft er wel warm voor

avatar van The Widowmaker
Jurassic Shark. Geen idee of dit nou een comedy moet voorstellen of iets serieus. Kan je zoiets wel serieus nemen? Verder ziet de CGI er weer lekker goedkoop uit. Moet dan alles met de computer tegenwoordig? Dit heeft Megalodon echt niet verdiend. Maar zonder dollen, ik ben hier zelf niet zo enthousiast voor moet ik zeggen.

Is dit een komedie? Die trailer, verschikkelijk. Het verhaal mag best wat serieuzer gebracht worden.

avatar van horizons
empirekees schreef:

Een haai uit de oertijd serieus laten worden? Kansloos. Dus komedie inslag is logisch.

avatar van Psycho-M
Rainn Wilson zorgt in ieder geval voor de komische inslag.
Gisteren de trailer op het grote doek gezien.....dit wordt niks.
Volgens mij 1 van de grote zomer blockbuster flops.
Met een budget van 150 miljoen, zou het mij verbazen als ze uit de kosten gaan komen.

avatar van moneymaker
wil je een prehistorisch monster zien. breng een bezoekje aan mijn schoonmoeder

avatar van thunderball
Hahaha!! Neem ik voor alle zekerheid (behalve wat rattengif) toch ook maar Statham mee.

avatar van Lennert
Heb de eerste twee boeken van Steve Alten gelezen en ik ben altijd te porren voor Jason Statham, maar ik heb ook een chronische angst voor witte haaien, dus dit wordt nog interessant.

Goed, alsnog maar kaartjes gereserveerd voor zondag. We zien wel hoeveel jaar ik ouder wordt na een film XD

avatar van sharkey111
Ik krijg hier een beetje een piranha gevoel bij.

avatar van Noud
En een verwijzing naar de plastic soep zee. Zo te zien uit de trailer

avatar van Filmkriebel

Turteltaub is een mietje. Heb echt geen zin in een PG - 13 haaienfilm