Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (1936)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Horror

geregisseerd door George King
met Tod Slaughter, Stella Rho en John Singer

Een kapper in de bekende Fleet Street vertelt aan een van zijn klanten het verhaal van een gevaarlijke collega die in de vorige eeuw een aantal van zijn klanten heeft vermoord en er met hun geld vandoor is gegaan.

avatar van John Milton
Te vinden op YT. De kwaliteit is niet geweldig, en datzelfde geldt helaas voor de film. Stagey.

avatar van alexspyforever
Zoals John Milton al aangaf de youtube versie is van slechte kwaliteit en naar het schijnt zijn er niet echt betere prints te vinden. Het verhaal van deze barbier was mij niet bekend al heb ik er denk al eens eerder iets van gezien in een of andere variant. Het concept op zich is uiteindelijk wel interessant maar gezien de tijdsperiode moet je het hier vooral met veel suggestie doen en het demonische (en nogal overdreven) lachje van Tod Slaughter die de titulaire rol speelt. Met zo een familienaam pas je natuurlijk perfect in zo een rol. Maar zoals mijn bovenbuur al aangeeft het is erg toneelmatig en weinig opwindend. Het leukste stukje was wellicht dat momentje in Afrika met de inboorlingen die nogal vreemde geluiden maakten waardoor het (wellicht onbedoeld) nogal komisch werd.