Devil Doll (1964)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Lindsay Shonteff
met Bryant Haliday, William Sylvester en Yvonne Romain

Achter Hugo, de pop waarmee hypnotiseur en buikspreker The Great Vorelli veel succes boekt op het podium, blijkt bijzondere gaven te hebben. Wanneer Vorelli's oog valt op de aantrekkelijke, jonge erfgename Marianne Horn besluit hij zijn gaven te gebruiken om haar voor zich te winnen. Mariannes verloofde Mark maakt van de situatie gebruik om het mysterie rondom Hugo te ontrafelen.

Het verhaal is best aardig, maar hij verveelde mij toch te snel. Ik geef hem 2.5*, maar iets meer had eventueel ook gemogen.

avatar van otherfool
De relatie tussen Vorelli en de Devil Doll is buitengewoon intens te noemen; schitterende scenes zijn dat. Spanning genoeg dus in dit alleraardigste filmpje, dat meer heeft te bieden dan de ietwat misplaatste titel zou doen vermoeden. Leuk!

3,5*.

avatar van mrklm
Inventief gefilmde horrorfilm profiteert van goed acteerwerk, met Bryant Haliday als uitblinker in de hoofdrol. Een goed plot is niet foutloos uitgewerkt in deze goedkoop ogende productie. De scène waarin Marianne onder hypnose opeens een uitstekend danser moet voorstellen wekt de indruk dat er niet voldoende budget en/of tijd was om Yvonne Romain danslessen te geven. Bovendien is de 'Devil Doll' in een paar sleutelscènes duidelijk geen pop. Vanuit het plot kun je dat best nog wel goedpraten, maar de film zou toch een stuk effectiever zijn geweest als die pop ook daadwerkelijk een pop bleef. Het camerawerk, de montage en het acteerwerk maken deze film toch tot plezant kijkvoer.