Teenagers from Outer Space (1959)

Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Tom Graeff
met David Love, Dawn Bender en Bryan Grant

Buitenaardse wezens, die verdacht veel op mensen lijken, willen de aarde aanvallen en innemen omdat ze op hun eigen planeet geen ruimte meer hebben om Gargons te kweken, het hoofdbestanddeel van hun voeding. Een van de aliens ondtdekt echter dat er intelligent leven op aarde is en besluit om vooruit te reizen en de mensheid te waarschuwen. Maar natuurlijk gelooft niemand zijn vreemde verhaal.

avatar van BoordAppel
Wat een ongelofelijke fascinatie met het heelal hadden de mensen in de jaren '50 zeg. Er komen al zelfs tieners vandaan.

De score van deze film is later gebruikt door Romero in Night of the Living Dead.

Grappige low-budget die nergens saai wordt. Een aantal keren deed de muziek mij inderdaad denken aan NOTLD. Maffe dialogen, een vliegende schotel die blijkbaar veel groter is dan die lijkt en een wapen die het slachtoffer spontaan in een hoopje beenderen doet veranderen.

avatar van otherfool
Kan het met bovenbuur eens zijn: onzinnig filmpje dat het tempo er gelukkig in houdt. Onzalig acteerwerk, maar de film verdient een plusje voor de geweldige titel.

2*.

avatar van Vinokourov
Het wapen dat slachtoffers skeleteert is natuurlijk geweldig en de grote attractie van deze film. Afgezien van de lijzige Betty heeft het verder niet echt grote minpunten. Wel spijtig dat de titel niet klopt. De 'aliens' bestonden eerder uit half kalende dertigers in plaats van teenagers, maar goed dat terzijde.

avatar van wendyvortex
Meer jaren vijftig SF-puin. Consequent slecht geacteerd en ook zien we nooit meer dan 1 skelet tegelijkertijd in beeld (omdat ze maar een zo'n klaslokaal-skelet hadden, de schroeven zijn ook gewoon te zien
Monsterkreeft is ook al lekker nep. Kortom heerlijke onzinnige en zeer vermakelijke puin-film.

avatar van alexspyforever
Ik had eigenlijk verwacht dat dit net zo een slappe film ging zijn zoals "Plan 9 from Outer Space" maar eigenlijk viel deze veel beter mee. Het verhaal is niet meteen om over naar huis te schrijven maar de protagonisten Derek (de alien) en Betty (aardling) vond ik wel goed neergezet. De ontwikkeling van hun vriendschap/liefde was eigenlijk het beste aan deze film. De horror moet het vooral hebben van een schietgrage driftkikker die met zijn vuurwapen mensen en dieren in skeletten veranderd. Er is ook een monster (soort rechtoplopende kreeft)), maar dat zag er slecht uit. Denk wel een leuke sci-fi voor de jeugd maar voor een horror was er toch te weinig dreiging aanwezig.

avatar van mrklm
Incompetente bagger. De titel is het best aan deze dwaze SF-thriller met een volstrekt talentloze cast en duidelijk gemaakt door een regisseur die het ook allemaal niet meer lijkt te weten. Pfff...