ad
  • 8.184.779 stemmen

Annie Get Your Gun (1950)

Muziek / Western | 107 minuten

Genre: Muziek / Western

Geregisseerd door: George Sidney

Met onder meer: Howard Keel, Betty Hutton en Louis Calhern

Releasedatum: 21 juli 1950

Over Annie Get Your Gun

"Biggest musical under the sun!"

Wanneer de kampioen scherpschutter Frank Butler, zijn persoonlijke manager Charlie Davenport en Buffalo Bill Cody's Wild West groep met beroemdheden in Cincinnati arriveren om daar een show te geven, breekt er in deze de stad een feest uit. De komst van het gezelschap brengt vreugde voor iedereen, behalve voor de kieskeurige hoteleigenaar Foster Wilson, die dit gezelschap zal moeten huisvesten. Wilson voegt zich echter later toch bij de viering, wanneer de verfomfaaide en wilde scherpschutster Annie Oakley en haar bende losbandige kinderen inchecken in zijn hotel. Onder de indruk van Annie's schietvaardigheden regelt Wilson snel een wedstrijd tussen haar en Frank Butler.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Queen Victoria (onvermeld)

Mrs. Adams (onvermeld)

avatar van hugohei

hugohei

Muziek van Irving Berlin. Met liedjes als 'There's No Business But Show Business'.

avatar van gotti

gotti

Een klassieker onder de musicals.

avatar van Katharina

Katharina

Waarom heeft deze film zo weinig sterren, stemmers en commentaar? Het is echt een fantastische film met superleuke muziek en een goed verhaal en de liedjes hebben harstikke grappige teksten 'Cause a man may be hot, but he's not when he's shot. Oh, you can't get a man with a gun'. En wat een moraal zit erin, het klopt weer helemaal . Om die man te krijgen moet je doen alsof hij wint .

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Katharina schreef:

Waarom heeft deze film zo weinig sterren, stemmers en commentaar? Het is echt een fantastische film met superleuke muziek en een goed verhaal en de liedjes hebben harstikke grappige teksten .

Wanneer je historie tabblad 'Updates' van deze site volgt, zie dat het overgrote deel der bezoekers belangstelling heeft voor films van na 2000.

avatar van madmax1

madmax1

Ook nog eens onder het stof vandaan gehaald.

Feel good musical met de bekende sterren van die tijd,met prachtige volle kleuren en een heerlijke show setting,gedeelte afgedraaid en blijft met een vlotte glimlach leuke film.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1967 berichten

Katharina schreef:

De jongere garde onder ons (ik ben zelf 58 jaar) weten bij lange na niet wat voor pareltjes eraan oude films zijn in diverse genres. Mijn collectie puilt uit van oude films die wereldwijd in het verleden zijn gemaakt. Ik heb vanmorgen de western musical Annie Get Your Gun (1950) uit de collectie gehaald, afgestoft en zojuist herzien. Een erg leuke western musical, maar overtreft Calamity Jane niet, die ik gisteravond heb herzien. Annie Get Your Gun heeft net als Calamity Jane alles in huis, leuke liedjes (maar de meeste liedjes in Calamity Jane zijn bekender), romantiek, komedie, avontuur en wat actie. Van Annie heb ik ook weer met heel veel plezier genoten. Een 3.5