- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
35 Latidos de Pánico (Film, 1983)
92 min.
FTV ( 2 punten )
Puntentotaal : 64
Subgenre : 35. Erotic Horror
Subgenre klassement : 31 punten
waardering : 2,5*
Het verhaal heeft een zeer lange aanloop nodig maar weet na een half uurtje wel interessant te worden door de verschillende intriges en plotwendingen, al heb je die laatste wel vlug door gezien de ontwikkelingen. Naar het einde toe ook wat gore. Waar Paul Naschy in films verschijnt, is er ook aandacht voor naaktheid. Julie (Frances Ondiviela) als hulpje van huishoudster Maville (Lola Gaos) mag gezien worden en is een paar keer naakt te zien. Daarnaast Mireille (Silvia Miró) zijn minnares en in de beginscène de vluchtende naakte Carole Kirkham. Van Julia Saly zie je alleen een vrij scène zonder iets te zien. Ze komt een paar keer voor in films met Paul Naschy.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Kunt hem hier vinden : Thema Lijst
Dit gaat ook naar niks, ja een paar registraties.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
Maf werkt wel bij mij - de oplossing heb ik dan ook niet.
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2054 stemmen
9. https://www.moviemeter.nl/film/4494]The Return of the Living Dead (Film, 1985)
91 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 18
Subgenre: 85 - Zombies & Infected
Themaklassement: 9/85
Rating: 3.5*
Verrassend leuk vermaak, deze zombiekomedie. De zombies zien er fantastisch uit, het is bij vlagen eigenlijk ook wel erg grappig. Zeker een van mijn favoriete zombiefilms. Dikke voldoende, net geen 4*.
[url=https://ibb.co/wh8VFvW[/url]
Thema’s afgevinkt: 14, 17, 35, 39, 42, 60, 72, 74, 85
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Gewoon zelf opslaan in een leeg bestandje, of zoeken op nevenklassement.
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2054 stemmen
10. https://www.moviemeter.nl/film/17294]The Abominable Snowman (Film, 1957)
91 minuten
Totaal: 20
Subgenre: 46 - Hammer Horror
Themaklassement: 10/85
Rating: 2,5*
Voornamelijk een beetje saai. Bij het zien van de titel dacht ik aan veel Yeti-spektakel, een van mijn favoriete monsters, maar daar kwam ik toch wat bedrogen uit. De setting is wel prachtig en uiteindelijk is de film best onderhoudend, maar toch weet het niet voldoende te bekoren en kan ik er slechts een vijfje voor geven.
[url=https://ibb.co/HTcYpxk[/url]
Thema’s afgevinkt: 14, 17, 35, 39, 42, 46, 60, 72, 74, 85
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
16. The Eye Creatures (Film, 1965)
78 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 30 + 2 = 32
Thema: 52. Monster / Giant Creature Feature / Mutants
Themaklassement: 16 punten
https://i.ytimg.com/vi/aHYcEWmLRso/maxresdefault.jpg
Valt heel goed te begrijpen dat hier een MSTK3 epidsode van is gemaakt. Zelfs voor het jaartal (1965) zagen deze monsters er toch wel erg goedkoop en gedateerd uit. Nu vond ik dat nog niet het ergste wel dat ze bitter weinig in actie komen. Er wordt nogal veel gepraat, het klassieke geval van de politie gelooft niet dat die jongeren aliens hebben gezien en we doen ook geen enkele moeite om dit na te trekken. Er gaat ook geen dreiging van uit en hoe ze uiteindelijk overwonnen werden was wel erg simpel. Dat had je in minder van de helft van de speelduur van bijna 80 minuten kunnen vertellen. Om positief te eindigen, de scènes met de kruipende hand waren wel goed gedaan, maar dat maakt de film verre van een aanrader.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
26: Night of the Eagle (Film, 1962)
Speelduur: 90 minuten
Puntentotaal: 49
Subgenre: 5 - 1960`s horror
Themaklassement: 26 (afgevinkt - 1, 2, 3, 5, 9, 11, 12, 18, 20, 23, 27, 28, 31, 36, 38, 40, 47, 54, 56, 57, 60, 64, 69, 75, 80 en 81)
Review: Aardige film, voor hoelang het geleden is, in het begin wordt wel degelijk een bepaalde spanning opgebouwd. Maar nu ik de afgelopen week meerdere films van het oudere genre heb gezien, gaan ze op een gegeven moment wel een beetje op elkaar lijken, in mijn idee vind ik bepaalde films vanaf de jaren `70 soms pas iets hebben dat ik "engig" vind. Desalniettemin scoort deze bij mij hoger dan de andere "oudjes" die ik tot nu toe gezien heb, met name Norman draagt de film in mijn optiek. Vanavond maar weer even een serie aan zetten met het vrouwtje, kijken of ik morgen ergens nog een gaatje heb voor een film!
Waardering: 3
madmadder
-
- 371 berichten
- 3058 stemmen
15. Teeth (2007)
88 minuten
FTV (2 punten)
Totaal: 30 punten
Subgenre: 28. Comedy / Parody Horror (1 punt)
Totaal themaklassement: 15 punten
Beoordeling 4*
https://www.themoviedb.org/t/p/original/jj7d3iJF67aKJjS11pjCICsRDS2.jpg
Haha, wat een film dit. Jonge vrouw heeft een vagina met tanden die alles wat er ook maar in de buurt komt afbijten. Het wordt allemaal met humor gebracht, de film neemt zichzelf helemaal niet serieus en ook al voel je helemaal aankomen wat er gaat gebeuren, de voorzetjes worden met veel schwung ingekopt. Echt een van de vaagste dingen die ik zag, maar ook één om niet snel te vergeten (in positieve zin).
Next stop: Clown (2014)
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
90 min.
FTV ( 2 punten )
Puntentotaal : 66
Subgenre : 14. Aliens
Subgenre klassement : 32 punten
waardering : 2*
Beetje een vervelende film die traag op gang komt met langdradige saaie gesprekken in het busje waarbij sommige personages best irritant zijn. Na een tijdje komt het wel op gang en heeft de film zo zijn momenten, maar te weinig om voldoende spannend te zijn. 4/10
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
19. Curse of the Undead (1959)
79 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 38
Subgenre : 84. Western Horror
(Voltooid: 1, 12, 14, 18, 28, 34, 40, 47, 48, 50, 51, 57, 58, 68, 69, 73, 79, 80, 84)
Themaklassement: 19
https://reelreviews.com/images/stories/2020/curse-of-undead-lg.jpg
De allereerste horror en western combinatie voor zover ik kan zien en een van de minder dan dozijn horror westerns gemaakt in de hoogtedagen van het genre. Vampieren en Western is geen slechte combo in theorie. Deze film volgt vooral het bekende Western template, klein dorpje, land vete, slechterik met zijn groepje, eenzame dochter in een groot huis, saloon etc. Vampier aspect is visueel alvast heel mild en minder dan het Western, interessante toevoeging maar best rommelig en kon bijna zonder. Iets te rommelig maar deftig, heeft niet de beste reputatie maar vond het best okay al kun jij bijna het vampier deel schrappen. De kopie die ik zag was mooi restoreert, okay einde.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
30. Dabbe: Cin Çarpmasi (2013)
134 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 60
Subgenre: 42. Found Footage
Subgenre puntentotaal: 30
Shaky als hij eindelijk weer een Found Footage film kan kijken na het 29 films lang proberen zonder te doen:
https://gifdb.com/images/high/happy-dance-group-presentation-tc6f36o9wd10yew1.gif
Veeeeeeeel te lange film natuurlijk die daardoor, vooral richting het einde, totaal inkakt en nog maar amper de aandacht weet vast te houden. Hey, maar op het einde zit toch juist alle actie? Klopt helemaal, maar dan nog. Er wordt al super lang opgebouwd, conform Found Footage rules, maar om dan ook nog eens op een finale te wachten... ik kan me voorstellen dat mensen afhaken.
Deze jongen niet. Kan er geen genoeg van krijgen. Kunnen ze geen Found Footage loop creëren waarbij ik gewoon non-stop naar dit beste subgenre kan kijken?
Gaaf dat Turkije ook met dit soort films komt en nog gaver dat de film het internationaal sterk gedaan heeft op Netflix. De possession 'regels' worden keurig gevolgd, de Found Footage 'musts' worden uit de kast getrokken, weinig op aan te merken. 3,5* is misschien net wat teveel, maar ik heb me geamuseerd. Pfff, wie doet me wat; ik maak er 4* van.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
91 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 62
Subgenre: 18. Aquatic Horror
Subgenre puntentotaal: 31
Deel 2 heb ik ooit een keer gezien en was te waardeloos voor woorden. Dit eerste deel is.... uhm, sja... in ieder geval wat beter dan deel 2.
Meer dan aardig uitgangspunt, maar heel erg slechte uitwerking. Het komedie element haalt elke kans van slagen uit deze film. Het wordt geen moment grappig en de 'horror' wordt er ook meteen door afgezwakt. Aangezien het horrorgehalte sowieso al minimaal is, blijft er bar weinig te genieten over. 2*
mezzanine
-
- 398 berichten
- 2940 stemmen
8.Rubber (Film, 2010) - MovieMeter.nl
FTW: 2 pnt
Totaal: 16 punten
Speelduur: 82 min
Subgenre: parody horror
Al fan van dupieux sinds hij in ‘97 analog worm attack uitbracht als mr. Oizo. Inmiddels 7 films van hem gezien, maar de film waarmee het allemaal begon voor hem als filmmaker stond na al die jaren nog altijd op de watchlist. Dus top, zo’n challenge. Film opent met soort missionstatement, hij bouwt een heel oeuvre op zijn no reason style. Autoband slaat aan het moorden door middel van telekinese, tegelijk kijkt een publiek van een afstand in de woestijn hoe dit avontuur zich ontspint. Why? No reason. Deze film hoort bij zijn betere van zijn oeuvre. niet zijn topper, maar wel veel beter dan bijvoorbeeld zijn laatste. Goede sfeer, goede soundtrack. Gelukkig zijn er alweer twee nieuwe films onderweg. 3.5*
https://mediaproxy.salon.com/width/960/https://media.salon.com/2011/04/a_still_from_rubber.jpg
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2946 stemmen
15. Goosebumps 2: Haunted Halloween (Film, 2018)
Ftv (2 punten)
Puntentotaal: 30
Toch wel minder dan deel 1, die was nog vrij aardig. Aardige CGI, matig verhaal, en te weinig Jack Black - dat ik dat ooit nog eens zou zeggen...
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
34. Killer Klowns from Outer Space (Film, 1988)
88 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 68 punten
Subgenre: 36. Clown horror
Themaklassement: 34 punten
Eigen score: 3*
https://www.ilcineocchio.it/cine/wp-content/uploads/2020/11/killer-clowns-chiodo-film.jpg
Geinig. Film doet er vooral goed aan om de clowns ook echt clowns te laten, zodoende vond ik de scene met deze trampoline een van de heerlijk kleine dingetjes die dit zo'n leuk filmpje maakt (of dat boeket met een waterpistool). Vaak zijn dit soort filmpjes leuker op papier dan op het scherm, maar deze is zeker vermakelijk.
35. Planet Terror (Film, 2007)
105 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 70 punten
Subgenre: 12. Action horror
Themaklassement: 35 punten
Eigen score: 3.5*
https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2020/07/planet-terror-main-e1628783563234.jpg?q=50&fit=contain&w=1140&h=&dpr=1.5
Heerlijke actie/horror blend dat zelden het gaspedaal loslaat. Heerlijke gore, paar mooie dames en een behoorlijk hoog tempo. Tegen het einde zakt het een beetje in (al was de helikopter scene echt zalig) waardoor de film een klein beetje als een nachtkaars uitgaat, maar goed, verder was het echt topvermaak.
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5771 stemmen
90 minuten
FTV (2) = Puntentotaal: 13
Subgenre 9 : 2000s horror
Afgevinkt : 9-11-37-54-57-58-76
Subgenre punten = 7
Sterbeoordeling : 2,5*
https://www.apocalypselaterempire.com/al/alf/2000s/2008solstice5.jpg
Een wegkijkertje van de maker van The Blair Witch Project. Spokerijgedoe dat ergens op dezelfde locatie zou kunnen geschoten geweest zijn van de Blair Witch film zelf. Verveelt niet, daar blijft het wel bij.
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5771 stemmen
105 minuten
FTV (2) = Puntentotaal: 15
Subgenre 80 : Vampires
Afgevinkt : 9-11-37-54-57-58-76-80
Subgenre punten = 8
Sterbeoordeling : 2,5*
https://tldrmoviereviewsblog.files.wordpress.com/2022/09/the-invitation-1.jpg
Keek ook weer niet slecht weg, had ook weer niet meer te bieden dan dat. Duurt lang voor er wat gebeurt en eigenlijk is de film veel te braaf.
Het laatste halfuur heeft nog wel wat te bieden maar tegen dan is het ook alweer zo voorbij.
En die gast op de foto leek precies op een kopie van James Bond, de versie van Sean Connery. Zo'n dingen leiden me af! 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
34. Slither (2006)
95 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 82
Subgenre: 25. Body Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 25 + 27 + 44 + 46 + 52 + 63 + 65 + 76 + 83)
Themaklassement: 33 punten
Eigen rating: 3.5*
https://bostonhassle.com/wp-content/uploads/2022/10/header.jpg.webp
Hey, dit vond ik toch wel een vermakelijke film. Een beetje een mengeling van vanalles. Een beetje SF-buitenaardse-monsters film dat resulteert in een zombie-achtig iets en dit gemengd met toch wel geslaagde body-horror die me aan "The thing" deed denken. Veel slijmerig en bloederig gedoe. Het leek wel een ode aan gelijksoortige films uit de jaren 80. Zelf vind ik het label komedie er niet echt bij passen. Maar amusant was het in ieder geval. Een aanradertje!
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5771 stemmen
Gebruik jij de Engelstalige site moviemike?
Ik heb gewoon de eerste link doorgestuurd van MovieMeter die ik terugvond.
Wist zelfs niet dat er een Engelstalige versie was van deze Nederlandse site.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
Voor de liefhebbers en diegenen die filmtips willen opsnorren: de Letterboxd lijst is weer bijgewerkt 
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
37 The Pale Blue Eye (Film, 2022)
128 min.
FTV ( 2 punten )
Puntentotaal : 68
Subgenre : 30. Crime Horror
Subgenre klassement : 33 punten
waardering : 3*
https://catholicreview.org/wp-content/uploads/2023/01/pale-blue-eye-768x512.jpg
Traag opgebouwd mysterieus misdaadverhaal waarin schrijver en dichter Edgar Allan Poe betrokken wordt in een wereld van schijn. Detective Landor gespeeld door Bale onderzoekt de moordzaak en krijgt steun van de dichter om de moordenaar te kunnen vatten. De twist mag er zijn, maar het verhaal komt wel heel traag op gang. Positief is wel de sfeer en de mooie winterse locaties rond de moordzaak. Echt spannend is het evenwel niet.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
05. From a House on Willow Street
90 minuten
FTV 2 punten = 2 + 8 = 10 punten totaal
Subgenre: 13. African horror (Afgevinkt: 9, 10, 13, 31, 81)
Themaklassent: 5 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/524000/524411.300.jpg?cb=1488220517
Vrij tamme horrorfilm was dit, die eigenlijk nergens echt kwaad deed maar, best vermakelijk kon zijn. Deze film zijn voor de challenges eigenlijk echt geschikt, één van de redenen waarom deze film ook in mijn kijk-lijst voor deze horror challenge is beland. Van Orr ken ik weinig, dus ik kan dit werkje niet vergelijken. Wat ik wel kan zien is dat hij vrij netjes en onderhoudend te werk gaat in deze film. En dat is misschien wel het grootste pluspunt voor deze prent, de film komt heel onderhouden over en weet best netjes qua horror over te komen. Daar scoort de film echter wel zijn volle punten want er is wel wat op aan te merken.
https://www.horrorsociety.com/wp-content/uploads/2017/03/header-1.jpg
Neemt niet weg dat ik met deze Zuid-Afrikaanse horror film me toch heb weten te vermaken. Komt omdat het duidelijk is dat Orr goed omging met zijn regie, en aangezien hij al aardig wat titels op zijn naam heeft staan kon hij ook aardig oefenen met zijn regie werk. Ik ben wel benieuwd naar z'n andere werkjes, al zien die er ook vrij zwak uit. Ik stem deze film wel een voldoende, dat verdiende hij wel. Al is het maar nipt, omdat de filmverhaal techinsch gewoon totaal niet sterk was, en de personages over het algemeen totaal niet boeiden. Het is een prima tussendoortje. En deze film verdiend dit gemiddelde in ieder geval niet.
https://www.horrorchannel.co.uk/pictures/programs/big/from_a_house_on_willow_street.jpg
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
36 Tell Me a Creepy Story (2023) - IMDb
86 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 70+ 2 = 72 punten
17. Anthology Horror
Sub-genre puntentotaal: 35 +1=36
Afgevinkt; 1, 2, 3, 4 ,5 ,6, 8, 9, 10, 13, 17, 18, 20, 21, 24, 28, 30, 31, 37, 40, 41, 42, 44, 45, 49, 54, 56, 59, 63, 65, 67, 70, 75, 76, 84, 85
Waardering 3,5*
https://domonfilm.files.wordpress.com/2023/05/still-11.jpg'
Een horroranthologie (nou ja eigenlijk compilatie) waarbij het kaderverhaal ontbreekt. Je kijkt domweg naar een verzameling korte films die aangekondigd worden als verhaal 1 enzovoort...dus gewoon vier niet-verbonden korte films. De vier korte verhalen zij al eerder uitgebracht en variëren van redelijk goed tot...nou ja...eigenlijk redelijk goed. Het komt erop neer dat het geen van alle filmpjes slecht zijn maar er ook geen echt opvalt.
Het start met Hungry Joe een Brits filmpje uit 2020 van Samuel DawePaul Holbrook (beide maken vanaf 2014 al shorts) Het vertelt het verhaal van een jonge moeder die moeite heeft om een jongen groot te brengen met een onverklaarbaar onverzadigbare eetlust. De jongen eet en eet terwijl de kijker de tol ziet die het van de moeder eist. De conclusie belandt precies op de plek waar je verwacht dat het zal gebeuren. De smerigheid was lekker maar het voldoet een beetje teveel aan de verwachtingen.
Hierna volgt Myosotis een Frans filmpje uit 2021 van Félix Dobaire Net als het eerste segment... is er trouwens ook hier niet heel veel dialoog...Een imker vermoordt per ongeluk zijn vrouw en in plaats van contact op te nemen met de autoriteiten besluit hij haar in de moestuin te begraven. Raar griezelig en onderweg is het ook leuk. Al hoopte ik net iets meer van het eindresultaat van de groenten te zien. Voor mij toch wel het beste filmpje!
Het derde filmpje Red Water is uit 2017 en Amerikaans en komt van Luke Konopasky. Het verhaal draait om een jonge meid (gespeeld door schrijfster Rita Konopasky van dit verhaal) die alleen thuis is met een kapotte kraan. Om vervolgens het doelwit te worden van meerdere mysterieuze mannen. Het is effectief en zal je aandacht trekken... maar ook onverklaarbaar, je vraagt je af wat je zojuist hebt gezien.
Het de laatste filmpje The Good Word stamt uit 2014 en is Brits-Iers Het komt van acteur Stuart Graham (Hunger, 2008 Tinker Tailor Soldier Spy 2011) De film bewaart misschien niet zijn beste voor het laatst... maar wel bijna al zijn woorden. Een moordlustige predikant arriveert bij een boerenpaar op het Ierse platteland, om het goede woord te verspreiden. Tot aan het einde gebeurt er niet veel...het bijna volledig uit een gesprek bestaat en het eindigt ook met wat je verwacht...
Al met al...het is een solide kleine compilatie, van eenvoudige korte films, van een aantal "beginnende" regisseurs. Er is niets super baanbrekends hier. Alhoewel met name de bijdrage van Felix Dobaire in het oog springt. Uiteindelijk was het een positieve ervaring, ik ben gek op horrorbloemlezingen maar het is niet meest bijzondere.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
37 Doom (2005)
100 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 72 + 2 = 74 punten
82. Video Game Adaptation Horror
Sub-genre puntentotaal: 36 +1=37
Afgevinkt; 1, 2, 3, 4 ,5 ,6, 8, 9, 10, 13, 17, 18, 20, 21, 24, 28, 30, 31, 37, 40, 41, 42, 44, 45, 49, 54, 56, 59, 63, 65, 67, 70, 75, 76, 82, 84, 85
Waardering 3,*
Eerder een guilty pleasure dan echt een goede film mar lekker was het wel! Gebaseerd op Doom 3 het derde deel uit de sciencefiction/horror-first-person shooter uit 2004. Eerlijk gezegd denk ik dat het gezien materiaal waar ze mee moesten werken ook niet veel beter zou kunnen zijn. Het verhaal is eenvoudig en summier; In 2026 is er een poort (de "Arc") naar Mars gevonden. Maar bij het onderzoeksstation gaat het mis, een zwaarbewapend SRT-team (Snelle Respons Team), gaan de dreiging onder controle houden. In claustrofobische gangen moeten ze de mensheid redden van een hordes aliens, mutanten en ander duivelsgebroed. Oftewel veel geweld, gore en actie...voorspelbaar maar ook bloederig en videogame-achtig in beeld. De cast kent met Dwayne Johnson, Rosamund Pike Richard Brake en Karl Urban bekende namen. Uiteraard een aantal easter-eggs uit de game "Pinky", het kettingzaaggedoe, de pick-up van hete BFG-wapen en tegen het einde het First Persoon Perspectief. Het is ook een fatsoenlijk gefilmde film en het tempo is loopt prima. Misschien is het niet de meest getrouwe bewerking van de franchise maar verfilmde games die dat wel doen falen soms erger. Nog best een leuke B-actiefilm.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
106 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 74 + 2 = 76 punten
47. Holidays Horror
Sub-genre puntentotaal: 37 +1=38
Afgevinkt; 1, 2, 3, 4 ,5 ,6, 8, 9, 10, 13, 17, 18, 20, 21, 24, 28, 30, 31, 37, 40, 41, 42, 44, 45, 47, 49, 54, 56, 59, 63, 65, 67, 70, 75, 76, 82, 84, 85
Waardering 2,*
https://terror.ca/sites/default/files/assets/images/movies/header/tt6236780.jpg
Campy horrorkomedie over wetenschapper Peter Cotton die gebeten wordt door een gemuteerd konijn en veranderd in een konijnenman....natuurlijk gebeurd dat op Pasen Wie kan deze boze paashaas tegenhouden? Ze doen heel hard hun best om van het Rottentail-personage een grappige antiheld te maken, die veel oneliners en woordspelingen laat vallen. Helaas is de film gewoon ongrappig. Misschien met goede bedoelingen is er af en toe een glimlachje. mar echt...een man die heen en weer wordt geslingerd door zijn erectie? Wil ik echt een konijnenman in zijn broek zien schijten? Blijkbaar was dit gebaseerd op een graphic novel (maar vermoedelijk had die ook geen grote bekendheid) maar of het trouw was aan het bronmateriaal...geen idee! Deze film bevat wel een paar bloedfonteintjes (aardige praktische effecten)en een paar blote siliconen borstjes maar het is veel te lang en er is niet veel komedie of horror. Nee ik vond dit niet zo leuk maar het is vermoedelijk wel met liefde gemaakt.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
32. Unknown Dimension: The Story of Paranormal Activity (2021)
95 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 64
Subgenre: 32. Documentary
Subgenre puntentotaal: 32
Behind the scenes documentaire waarbij de eerst zes delen van P.A. worden besproken, de impact op het genre en er is een vooruitblik op deel 7. Meer een soort fan-service dit dan een documentaire die voor het grote publiek interessant is.
3,5*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
33. Dracula (1979)
109 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 66
Subgenre: 44. Gothic Horror
Subgenre puntentotaal: 33
Frank Langella als Dracula. Ik zal dat nog eens zeggen: Frank Langella speelt hier Dracula. Dat is toch gewoon al geweldig?
. Een heerlijke campy Dracula die een soort mengeling van de 70's versie van Jerry Vale, Al Martino en Liberace is. Heerlijk dit. Langella heeft duidelijk heel veel lol in zijn rol en ik blijf maar wachten tot hij Spanish Eyes ofzo begint te zingen. Helaas blijft dat uit, maar wat we wel krijgen is een hele fijne Dracula film die het toneelstuk volgt en niet zozeer het boek. Verrassend leuke versie dit. 3,5*
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3845 stemmen
93 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 42
Subgenre: 61. Psychological Horror
Sub-genre puntentotaal: 21
Eigen waardering 3,5 *
Joan maakt een bloederige en vastberaden tocht door een bevroren landschap richting een prestigieuze school voor meisjes. Intussen zijn Rose en Kat gestrand bij deze school, nadat hun ouders op mysterieuze wijze hebben nagelaten hen op te halen voor de wintervakantie. Naarmate Joan dichterbij geraakt, wordt Kat geteisterd door angstaanjagende visioenen, terwijl Rose toekijkt hoe ze bezeten raakt door een kwaadaardige kracht.
Leuk onderhoudende slowburner die met momenten een tikkeltje traag aanvoelt . Af en toe verloor ik mijn aandacht wat. Ik keek deze zeer laat op de avond, dat kan het natuurlijk ook geweest zijn
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.