Goosebumps 2: Haunted Halloween (2018)

Verenigde Staten / Australië
Komedie / Horror

geregisseerd door Ari Sandel
met Madison Iseman, Wendi McLendon-Covey en Jeremy Ray Taylor

Twee tieners nemen een kijkje in het aftandse huis waar ooit de auteur R.L. Stine woonde. Ze vinden er het boek getiteld 'Haunted Halloween' en weten niet hoe gevaarlijk deze ontdekking is. Al snel komt Slappy, de pratende en wandelende pop, weer tot leven samen met een hele groep moorddadige monsters.

• vanaf woensdag 27 februari te koop op dvd en blu-ray

In Film > Nieuws > Goosebumps: Horrorland (2018):

Goosebumps: Horrorland (2018) - IMDb

Nieuwe Goosebumps. Lijkt me nou al leuk.

avatar van Donkerwoud
Haha...Horrorland was wel tof. Zeker zo iconisch als Slappy the Clown en The Haunted Mask.

Vanaf 11 oktober in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

avatar van kleintje 2
Nu ik de trailer zie, zou het kunnen dat deze slechter gaat worden. Maar het kan ook verassend worden. De nieuwe monsters zijn wel leuk, en Hannah uit het eerste deel zou terugkomen, al is die in de trailer niet te zien.

Ik verwacht er niet teveel aan .

Draait nergens in Amsterdam.

avatar van IcU
IcU
bart007bond schreef:
Draait nergens in Amsterdam.

Release verloopt een beetje vreemd ja. Bij Pathe is hij van de agenda afgehaald. Kinepolis heeft hem volgens mij wel.

IcU schreef:

Kinepolis heeft hem wel inderdaad! Vanmiddag gezien daar.

Vond het niet veel bijzonders. Doet niets nieuws ten opzichte van deel 1. Wel een leuke Halloween vibe

avatar van Lambchop
Wil deze met mijn zoon zien. Hopelijk in het Nederlands

avatar van kleintje 2
Is wel geinig ten opzichte van het eerste deel, maar haalde het er niet bij. Stine keerde eventjes terug, maar zonder toegevoegde waarde. Verder een prima kinderfilm hoor.

avatar van knusse stoel
Is vooral in de eerste helft wel grappig, daarna beginnen de griezel(tje)s te leven en worden het wat chaotischer op de set. Kinderen kunnen deze film ook wel zien, echt griezelig wordt het niet.
Deel een hebben we niet gezien en na deze wachten we ook niet echt op diezelfde. Het is een tijdvuller maar als je echt van goede films houdt, deze zou ik dan eerst overslaan.
Een 6+.

avatar van Ajax&Litmanen1
Alweer de tweede Goosebumps-film, maar het voelt allemaal een stukje minder aan. Geen idee of het zo is, maar als dit direct-to-video materiaal is, dan geloof ik dat best. De acteurs, de effecten, het verhaal. Allemaal niet best. Waar de vorige film nog kon teren op een grote (en leuke) naam als Jack Black, daar doen we het hier met een paar redelijk vervelende kinderen. Maar ik wil ook weer niet te zuur overkomen, want het kijkt allemaal nog best leuk weg. Een beetje horror voor kinderen, vrij onschuldig dus. Was de film nooit gemaakt, dan was het ook prima geweest. Maar nu was het goed voor een redelijke anderhalf uur vermaak.