Goosebumps (2015)

Komedie / Horror

geregisseerd door Rob Letterman
met Dylan Minnette, Odeya Rush en Jack Black

Tiener Zach Cooper vindt het allesbehalve leuk dat hij vanuit de grote stad naar het platteland moet verhuizen. Maar wanneer hij zijn mooie buurmeisje Hannah ontmoet, fleurt hij op. Hannah heeft echter een mysterieuze vader, niemand minder dan R.L. Stine, auteur van de bestsellerreeks "Goosebumps". Stine is een vreemde man en de reden daarvoor is dat hij de gevangene is van zijn eigen verbeelding. De monsters die zijn boeken zo beroemd maken zijn echt en Stine beschermt zijn lezers door ze gevangen te houden in zijn boeken. Wanneer Zach per ongeluk de monsters vrijlaat, beginnen ze het dorpje te terroriseren.

avatar van Donkerwoud
konijnenkop schreef:

Dat was een serie volgens mij geen film van, vond het als kind geweldig op kindernet net als Runaway Bay

Ja klopt, dat was een serie.

avatar van ILDIB
veel clichés over de situatie in t stadje en high school. Het verhaal is zelf wel prettig en black is goed te pruimen. alleen altijd zo jammer hoe monsters of andere grote beesten of robots zo simpel zaken slopen als gebouwen etc. maar de held nooit ter pakken krijgen

avatar van rfickel
Simpele kinder/puberfilm met op zich leuk uitgangspunt maar te slap uitgewerkt. Daarnaast zijn de cgi fx en het acteerwerk zwaar onder de maat, maar een kind zal zich daar wellicht minder aan storen. Had er zelf meer van verwacht.

avatar van Freespirit2
Wat leuk om deze film te zien en dan van de kids te horen dat zij de boeken hebben gelezen...... we hebben ons erg vermaakt.

avatar van bl8
bl8
Op een wisselvallige zondagnamiddag deze als (zoals bedoeld) familiefilm opgezet met de dochter van 9 en als je hem zo kijkt is hij geslaagd. Kijkt prima weg met wat chips en de flauwe gezapige humor hoort er ook bij.

avatar van Grindhouse62
Vanmiddag deze heerlijke pulpfilm herzien en van genoten. Onschuldig amusement vol humor. 3.5

avatar van Saving Pvt. Pyle
Wat een CGI-crapfest. Verder kun je dit toch geen horror noemen? Was gewoon een vervelende kinderfilm.