Goosebumps 2: Haunted Halloween (2018)

Verenigde Staten / Australië
Komedie / Horror

geregisseerd door Ari Sandel
met Madison Iseman, Wendi McLendon-Covey en Jeremy Ray Taylor

Twee tieners nemen een kijkje in het aftandse huis waar ooit de auteur R.L. Stine woonde. Ze vinden er het boek getiteld 'Haunted Halloween' en weten niet hoe gevaarlijk deze ontdekking is. Al snel komt Slappy, de pratende en wandelende pop, weer tot leven samen met een hele groep moorddadige monsters.

IcU schreef:

Release verloopt een beetje vreemd ja. Bij Pathe is hij van de agenda afgehaald. Kinepolis heeft hem volgens mij wel.

Kinepolis heeft hem wel inderdaad! Vanmiddag gezien daar.

Vond het niet veel bijzonders. Doet niets nieuws ten opzichte van deel 1. Wel een leuke Halloween vibe

avatar van kleintje 2
Is wel geinig ten opzichte van het eerste deel, maar haalde het er niet bij. Stine keerde eventjes terug, maar zonder toegevoegde waarde. Verder een prima kinderfilm hoor.

avatar van knusse stoel
Is vooral in de eerste helft wel grappig, daarna beginnen de griezel(tje)s te leven en worden het wat chaotischer op de set. Kinderen kunnen deze film ook wel zien, echt griezelig wordt het niet.
Deel een hebben we niet gezien en na deze wachten we ook niet echt op diezelfde. Het is een tijdvuller maar als je echt van goede films houdt, deze zou ik dan eerst overslaan.
Een 6+.

avatar van Ajax&Litmanen1
Alweer de tweede Goosebumps-film, maar het voelt allemaal een stukje minder aan. Geen idee of het zo is, maar als dit direct-to-video materiaal is, dan geloof ik dat best. De acteurs, de effecten, het verhaal. Allemaal niet best. Waar de vorige film nog kon teren op een grote (en leuke) naam als Jack Black, daar doen we het hier met een paar redelijk vervelende kinderen. Maar ik wil ook weer niet te zuur overkomen, want het kijkt allemaal nog best leuk weg. Een beetje horror voor kinderen, vrij onschuldig dus. Was de film nooit gemaakt, dan was het ook prima geweest. Maar nu was het goed voor een redelijke anderhalf uur vermaak.

avatar van Donkerwoud
Misschien was het de opkomende zon die op mijn vliegtuigschermpje scheen zodat het kijken werd bemoeilijkt door de donkere kleurinstellingen. Misschien was het de vermoeidheid van uren wachten op een vliegveld bij Alexandrië en de stress van paspoortcontrole en douane. Misschien omdat ik de film keek terwijl de landing werd ingezet naar Atatürk Airport en ik vanuit het raampje het overweldigende beeld zag van vrachtschepen op de Bosporus. Maar 'Goosebumps 2: Haunted Halloween' (2018) wist me bij lange na niet dezelfde warme nostalgische gloed te geven als 'Goosebumps' (2015). En dat terwijl ze hier zelfs een prominente rol geven aan Slappy the Dummy, of de houten buikspreekpop die als een vlijmscherpe stand-upcomedian nare grappen op zijn slachtoffers afvuurt. De film werkt het best wanneer Slappy simpelweg zijn diabolische plannetjes uitvoert om de kinderen tegen elkaar uit te spelen. Het is jammer dat dit aspect over de helft overboord gegooid wordt als de pop ook halloween-versiering tot leven kan brengen. Dit feest der herkenning aan Goosebumps-cameo's voelt herhaling van zetten van het vorige deel. En als dan ook Jack Black opnieuw op de proppen komt als kinderboekenauteur R.L. Stine!?

avatar van jeroentjuhhhhh
Leuk! Al zijn de verschillen met het voorgaande deel wel duidelijk. Stuk minder budget (-23M $) en een minder prominente rol voor Jack Black die, zoals wel vaker, de smaakmaker was. Maar ondanks dat heeft het een gelijkaardige charme en is het voor een kinder/jeugdfilm absoluut kundig gemaakt. Het hele Halloween sfeertje doet 't altijd wel goed, zorgt voor wat geestig gespuis en Sandel pakt groot genoeg uit richting het einde. Meer delen zijn welkom!