Goosebumps 2: Haunted Halloween (2018)

Verenigde Staten / Australië
Komedie / Horror

geregisseerd door Ari Sandel
met Madison Iseman, Wendi McLendon-Covey en Jeremy Ray Taylor

Twee tieners nemen een kijkje in het aftandse huis waar ooit de auteur R.L. Stine woonde. Ze vinden er het boek getiteld 'Haunted Halloween' en weten niet hoe gevaarlijk deze ontdekking is. Al snel komt Slappy, de pratende en wandelende pop, weer tot leven samen met een hele groep moorddadige monsters.

In Film > Nieuws > Goosebumps: Horrorland (2018):

Goosebumps: Horrorland (2018) - IMDb

Nieuwe Goosebumps. Lijkt me nou al leuk.

avatar van Donkerwoud
Haha...Horrorland was wel tof. Zeker zo iconisch als Slappy the Clown en The Haunted Mask.

Vanaf 11 oktober in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

avatar van kleintje 2
Nu ik de trailer zie, zou het kunnen dat deze slechter gaat worden. Maar het kan ook verassend worden. De nieuwe monsters zijn wel leuk, en Hannah uit het eerste deel zou terugkomen, al is die in de trailer niet te zien.

Ik verwacht er niet teveel aan .

Draait nergens in Amsterdam.

avatar van IcU
IcU
bart007bond schreef:
Draait nergens in Amsterdam.

Release verloopt een beetje vreemd ja. Bij Pathe is hij van de agenda afgehaald. Kinepolis heeft hem volgens mij wel.

IcU schreef:

Kinepolis heeft hem wel inderdaad! Vanmiddag gezien daar.

Vond het niet veel bijzonders. Doet niets nieuws ten opzichte van deel 1. Wel een leuke Halloween vibe

avatar van Lambchop
Wil deze met mijn zoon zien. Hopelijk in het Nederlands

avatar van kleintje 2
Is wel geinig ten opzichte van het eerste deel, maar haalde het er niet bij. Stine keerde eventjes terug, maar zonder toegevoegde waarde. Verder een prima kinderfilm hoor.

avatar van knusse stoel
Is vooral in de eerste helft wel grappig, daarna beginnen de griezel(tje)s te leven en worden het wat chaotischer op de set. Kinderen kunnen deze film ook wel zien, echt griezelig wordt het niet.
Deel een hebben we niet gezien en na deze wachten we ook niet echt op diezelfde. Het is een tijdvuller maar als je echt van goede films houdt, deze zou ik dan eerst overslaan.
Een 6+.

avatar van Ajax&Litmanen1
Alweer de tweede Goosebumps-film, maar het voelt allemaal een stukje minder aan. Geen idee of het zo is, maar als dit direct-to-video materiaal is, dan geloof ik dat best. De acteurs, de effecten, het verhaal. Allemaal niet best. Waar de vorige film nog kon teren op een grote (en leuke) naam als Jack Black, daar doen we het hier met een paar redelijk vervelende kinderen. Maar ik wil ook weer niet te zuur overkomen, want het kijkt allemaal nog best leuk weg. Een beetje horror voor kinderen, vrij onschuldig dus. Was de film nooit gemaakt, dan was het ook prima geweest. Maar nu was het goed voor een redelijke anderhalf uur vermaak.

avatar van Starscream
Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze leuker vind dan deel 1

avatar van Donkerwoud
Misschien was het de opkomende zon die op mijn vliegtuigschermpje scheen zodat het kijken werd bemoeilijkt door de donkere kleurinstellingen. Misschien was het de vermoeidheid van uren wachten op een vliegveld bij Alexandrië en de stress van paspoortcontrole en douane. Misschien omdat ik de film keek terwijl de landing werd ingezet naar Atatürk Airport en ik vanuit het raampje het overweldigende beeld zag van vrachtschepen op de Bosporus. Maar 'Goosebumps 2: Haunted Halloween' (2018) wist me bij lange na niet dezelfde warme nostalgische gloed te geven als 'Goosebumps' (2015). En dat terwijl ze hier zelfs een prominente rol geven aan Slappy the Dummy, of de houten buikspreekpop die als een vlijmscherpe stand-upcomedian nare grappen op zijn slachtoffers afvuurt. De film werkt het best wanneer Slappy simpelweg zijn diabolische plannetjes uitvoert om de kinderen tegen elkaar uit te spelen. Het is jammer dat dit aspect over de helft overboord gegooid wordt als de pop ook halloween-versiering tot leven kan brengen. Dit feest der herkenning aan Goosebumps-cameo's voelt herhaling van zetten van het vorige deel. En als dan ook Jack Black opnieuw op de proppen komt als kinderboekenauteur R.L. Stine!?

avatar van Phantasm
Vermakelijke horror komedie die lekker wegkijkt.

avatar van Rodger
Wel aardig voor de oudere kinderen onder ons ..
Het eerste gedeelte is prima...daarna zakt het af ...
2.5 **

avatar van jeroentjuhhhhh
Leuk! Al zijn de verschillen met het voorgaande deel wel duidelijk. Stuk minder budget (-23M $) en een minder prominente rol voor Jack Black die, zoals wel vaker, de smaakmaker was. Maar ondanks dat heeft het een gelijkaardige charme en is het voor een kinder/jeugdfilm absoluut kundig gemaakt. Het hele Halloween sfeertje doet 't altijd wel goed, zorgt voor wat geestig gespuis en Sandel pakt groot genoeg uit richting het einde. Meer delen zijn welkom!

avatar van Dennisj
Prima film voor tussendoor. Slappy is een soort kinderlijke halfbroer van Chucky en logisch dat ze hem een rol geven als bad guy. Ik heb vroeger toen ik de aflevering van Kippenvel had gezien met Slappy erin een soort argwaan en angst gekregen voor poppen.
Het 2e deel van de film is wat chaotischer, in een kinderfilm kunnen natuurlijk geen brute kills. Anders had het voor mij wel een halfje meer gescoord. Goosebumps is een serie waar ik vroeger graag naar keek toen ik een jaar of 10 was. Daarom ook leuk om bepaalde monsters weer terug te zien. 2,5*