The Eye Creatures (1965)

Alternatieve titel: Attack of the the Eye Creatures

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Larry Buchanan
met John Ashley, Cynthia Hull en Tony Huston

Een aantal 'Eye Creatures' landen op aarde en zaaien angst en terreur om zich heen. Een groep tieners ontdekt dat de wezens niet tegen fel licht kunnen.

Binnekort maar eens de MST3K versie bekijken.

Heb ook bij deze MST3K uitvoering ongelofelijk veel gelachen. Geweldig al die droge grappen in rap tempo achter elkaar, en het leukste is dat ze nooit vervelen.

De film zelf is, zoals ik vooraf al verwacht had, erg slecht. De 'eye creatures' en de 'space shuttles' zijn super nep, de acteurs lijken wel van de straat geplukt en alle personages zijn zo plat als een dubbeltje, wat trouwens kenmerkend is voor films die de MST3K behandeling hebben gehad.

Screenshot

Zelfs de titel van de film is verkeerd geschreven.

Screenshot

Reactie Joe: Take a look at this guy. Go ahead, take a loooooong look at this guy. You see, they (the producers) just didn't care.

Anyway, dankzij de twee robots en Joe was het allemaal toch weer erg amusant. Maar de film zelf krijgt niet meer dan 1*

avatar van BoordAppel
Diesel schreef:

Zelfs de titel van de film is verkeerd geschreven.

Screenshot

Hij staat hier zelfs als alternatieve titel .

BoordAppel schreef:

Hij staat hier zelfs als alternatieve titel .
Had dat niet eens opgemerkt.

Mijn volgende MST3K is The Mole People. Ik heb je analyse gelezen en de film lijkt mij zeker wel geinig.

avatar van Vinokourov
Die poster . Gejat van Terror from the Trollenberg .

avatar van otherfool
Hoe een film bij de title sequence al de mist in kan gaan, prachtig! Oogcreaturen komen van verre om verslagen te worden door hitsige tieners met koplampen... monsters met sneakers, nachtscenes onder een vrolijk schijnend zonnetje, dit is waarom ik die weirde films altijd kijk!

En verhip Vino, het is inderdaad exact dezelfde poster als The Trollenberg Terror a.k.a. The Crawling Eye...

1*.

avatar van Vinokourov
Weirde films

Deze film valt nog nipt in de 'so bad, it's good'-categorie. Die vieze agenten, dat meisje met dat opgeblazen haar en natuurlijk die monsters, waar pijnlijk het tijdsgebrek van de afdeling aankleding zichtbaar werd. Je moet het allemaal zien om het te geloven natuurlijk.

avatar van mrklm
Het duurt een eeuwigheid voor The Eye Creatures in actie komen en da's maar goed ook, want niet geheel onverwacht zien ze er belachelijk uit. Leeghoofdige SF-thriller heeft geen enkel recht om meer dan 10 minuten te duren, maar regisseur Larry Buchanan weet de martelgang op zeer dubieuze wijze te rekken tot bijna 80 minuten. Onuitstaanbaar, nauwelijks uit te zitten.