The Trollenberg Terror (1958)

Alternatieve titel: The Crawling Eye

Verenigd Koninkrijk
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Quentin Lawrence
met Forrest Tucker, Laurence Payne en Jennifer Jayne

Een afgelegen Zwitsers dorpje wordt aangevallen door buitenaardse wezens die al hun slachtoffers vakkundig onthoofden. De wezens staan eveneens in telepatisch contact met de mensen van het dorp en wonen in een radioactieve wolk die boven de Trollenberg zweeft.

avatar van otherfool
Tja... hier kan ik intens van genieten. Het duurt een uur voordat je iets ziet wat uberhaupt op een crawling eye lijkt maar dan heb je ook wat. 3 volle sterren!

avatar van Vinokourov
Yeaaah, bizarre film. Dat slijmerige oog is hip en beangstigend zowaar. De rest van de cast is erg matig met Forrest Tucker voorop. 2*

avatar van frolunda
Één van de films waar Carpenter z'n inspiratie uit haalde voor the Fog (1980).

avatar van mrklm
De titel en de poster beloven weinig goeds en deze film komt zijn belofte na. Overigens begint het nog wel aardig als een redelijk interessant mysterie, maar zodra de eerste slachtoffers vallen is het gedaan met de intrige en werkt deze horrorfilm langzaam maar zeker toe naar een finale die volstrekt belachelijk en totaal niet overtuigend is. Dwaze special effects sluiten aan bij een dwaas scenario.